rûh teslim töreninden manzaralar

hadi organlarını bağışladın.. ceset işi de tamam. bir eğitim hastahanesine kadavra olarak gittin. senden iyisini bulacak değiller ya, hem meraklısın, hem de yüksek acı eşiğine ihtiyâcın olmayacak. ne kaldı geriye..? evet bildin.. hani şu herkesin gramajı konusunda bolca ahkâm kestiği, rûhun. ne yapacaksın o’nu?

– kim teslim alacak bunu alooooo!!!

– saralım mı yenge, burda mı yersiniz?

sardır, derim ben. dindir acılarını bir parça olsun. çok hırpaladın. bak, şu masada yatan cesedinden beter durumda bu.. ne kadar çok kırışmış, buruşmuş, eprimiş. günah değil mi, yazık değil mi? niye öyle ettin garibe? o mu istedi bunu!? hadi canım sen de… niye istesin zavallı..hem çok açıkta kalmış bu, üşümüş. ne öyle uluorta açtın saçtın, gösteriş mi yaptın aklınca..? öyle şarkı-türkü dinletmekle ruh beslenmez salak! öğrenemedin mi bunu onca yıl… bol keseden sevgi dağıtırken millete, azıcık emmeyi bilemedin mi sen de? herkesi kendin gibi bilmekle olmuyor bu işler güzelim! soğuracaksın sen de iliğine kadar herkesi ki; rûhun beslensin. şu’nun hâline bak, kan kaybından ölecek hasta gibi bakıyor. içine çökmüş gözleri. sesi bile çıkmıyor. terbiyesini fazla mı kaçırdın ne? limonla mı yaptın? kekremsi sanki tadı..

– bugün rûhun için ne yaptın!?

allahın günü, bu soruyla yaşayan sen değil miydin be kızım! o kadar düşüneceğine, biraz da iş yapsaydın. başka türlü yapamadın mı? nasıl yâni? sen hep başkaları için mi yaşadın? tuhaf valla, acınacak hâldesin.. eksilmiş gibi duruyor baksana. aslı varsa yirmibir gram’ın, bu olsa olsa bir gram gelir, yirmisi nerde bunun? bana mı öyle geliyor? allahallah! sen çok biliyorsun, istersen tartalım.. ne o, küheylan terli mi???

hadi gel, gitmeden barışın. üç günlük dünyâda, değer mi hiç… sarılın bakayım, sarılın sarılın, yabancı gibi durmayın öyle . az mı çektiniz birbirinizin yükünü. heeeeh helâlleşin şimdi. numara yapma! nasıl bilirdiniz sorusu yok bu defâ…

affet beni rûhum!

kimsenin doğum gününü unutmadım ama

seni unuttum

12 responses to “rûh teslim töreninden manzaralar

  1. bu meraklı ceset ile ben de ilk defâ karşılaşıyorum. tıp literatürüne girmesini de heyecânla bekliyorum. o kadar yâni ;)

  2. Oruclu oruclu aklima kadavra ve morgta geceyi geciren dohtorlarin yemek hikayeleri geldi…

    Ben sevgili ruhunuzun dogum gununu gutlar kendisine basarilar dilerim. Hormetlerimi sunarim. Bi de soyle bisi var.. bu ceset koc burcu ise ruh ne burcu oluyor?
    acim ben …

  3. o hikâyelerin size şimdi faydası olacak Fatih’ciğim, oruçlusunuz netekim :))
    aşağıya baktım da vazgeçtim, iştahınızı bu bile kapatmamış anlaşılan :P

    ruh burcumu mu merak ettiniz, ana! vallah bilmiyem, öğrenince söylerim söz :)

  4. Candan hanim,

    [ruhum] kimsenin doğum gününü unutmadım ama
    seni unuttum

    19 Mayis olrak kabul edilmesini teklif ediyorum.. :)

  5. Müzmin Bey,
    hem genç değilim hem de boğa ters gelir bize af buyurun, şöyle su grubu falan olsun bâri :)

  6. Candan hanim,

    Elimden daha fazlasi gelmez malesef.

    Geleneklerimize sahip cikmaliyiz: Bu memlekette dogum tarihi bilinmeyenlere 19 Mayis tayin edilir.

  7. Candan Hanım,

    Elinize sağlık; çok iyi geldi seher vakti..

    Selamlar..

  8. “Geleneklerimize sahip cikmaliyiz: Bu memlekette dogum tarihi bilinmeyenlere 19 Mayis tayin edilir.”

    Bu söze güldüm ama acı bir şekilde. Hakikaten öyle midir acaba? :). Ama, cümlenin derinliklerinde çok farklı tedailer var bana göre. İzahtan imtina ederim lakin.. :)

    selamlar..

  9. Müzmin Bey,
    Gelenek’e sâhip çıkmadığımı hatırlatarak beni utandırmak zorunda mıydınız? aşkolsun.. zâten mahcubum Suat Bey’e..

  10. Suat Bey,
    az sonra size geliyorum, bi’ kahve pay etmeye, eşiniz hanımefendi de müsâitse tabi :))
    îtimât edin bugün, günün belli belirsiz saatlerinde ilk iş Suat Bey’e gidip selâm vereyim hiç değilse diye, kendi kendimi yedim..
    seher vakti en sevdiğimdir ve iyi gelmiş olması beni sevindirir :)

    selâmlar efendim, bilmukâbele..

  11. Sayın Defterdar,
    imtinâ edecekseniz neğen ele söz ediyonuz?
    gelenekçi değil miyiz neyiz :))

  12. Efendim elbet itimat diyoruz, bekliyoruz da ama gözlerimiz de kapıda kaldı yani.. :-))

    Her daim müsaitiz, başımızın üstünde yeriniz var..

    Hürmetler..

Bir Cevap Yazın

