dünyânın binbir türlü sırrı var

bildim mi,

buldum mu,

oldum mu,

 

kim verecek bu sırrı?

 

gönül koydun mu,

gönül verdin mi,

gönül aldın mı,

 

kim diyecek bu sırrı?

 

ilm’el yakîn ne,

ayn’el yakîn ne,

hakk’el yakîn ne,

 

kim çözecek bu sırrı?

 

10 responses to “dünyânın binbir türlü sırrı var

  1. 1- İlmel yakiyn: Kalp gözü ve kalp kulağı açılmadan sahip olunan ilmî yakiyn.
    ‘Kellâ lev ta’lemûne ilmel-yakıyn’ Tekasür-5 Dikkat edin, eğer yakiyn hasıl ederek (kesin bir ilimle) bilmiş olsaydınız…
    2- Ayn’el yakiyn: Kalp gözü açıldıktan sonra, varlıklar âleminin kalp gözüyle görülmesi, (Sidretül münteha’ya kadar gök katlarının görülmesi) .
    ‘Sümme leteravünneha aynel-yakıyn’ Tekasür-7 Sonra onu ayn’el yakîn olarak (kalp gözünüzle) göreceksiniz.
    3- Hak’kul yakiyn: Kalp gözü açıldıktan sonra rüyetin (görüşün) hak’ka ait sırları da kapsıyacak bir yakiyn hasıl etmesi, cennet ve cehennemin görülmesi ve nihayet Allah’ın görülmesi.
    ‘İnne haza lehüve hakkul-yakıyn’ El vakıa-95 Muhakkak ki bu, işte o hakkul yakiyndir.
    ‘Ve innehûlehakkul-yakıyn’
    Hakka-51 Ve muhakkak ki o hakkul-yakiyndir.

    Allah ilmiyle amel edenlerden eylesin bizi(amin)

  2. Filizim hoşgeldin..
    bildirilsin hele, bekliyorum.
    ve senden de iki dizecik hiç değilse, kadından şâir olmaz diyenleri utandır :)

  3. ..ey can!

    ..parıltıların..
    ..aldı gözümü de..
    ..hiç bir yanı..göremez oldum..
    ..orta yerde..kalır oldum..

    ..ey sevgili!

    ..senin..
    ..ahu gözlerin..
    ..beni razı kıldı da..
    ..tereddüd kalmadı..
    ..yakin’e hacet kalmadı..

  4. Dusundum de.. ‘kadindan sair olmaz’ diyenlere yuklenmekle belki de hata etmisim..

    ‘kadindan sair olmaz’ diyenler, ihtimaldir ki, bunu ‘saglam kafa saglam vucutta bulunur’ misali, ‘kadindan sair olmasa daha iyi olur’ anlaminda soyluyor olabilirler..

    Bu da, ilk bakista ters gelebilir, ama, oyle degil.

    Kadinlar bir de sair olursa, erkeklere.. erkeklere ne kaliyor?

    Kalan tek ‘guzellik’ yaratmak ihtimali de kaptirilmis olacak yani..

    O yuzden, evet, ben de, ‘kadindan sair olmaz’ demek zorundayim :)

  5. “Birsır ki aşikare
    avcı yenik şikare”

    “kim verecek bu sırrı? kim diyecek bu sırrı? kim çözecek bu sırrı?”

  6. Bu bir rıza lokmasıdır.Bilemezsin/yiyemezsin demedim mi

  7. Sevgili Interlock,
    siz ne güzel yazıyorsunuz, okuyup kâm alıyoruz..
    ner’de bende o kâbiliyet :)

  8. Müzmin Bey,
    aba altından iltifat etmekle olmaz..
    ne diyecekseniz deyin , uymayın siz şeytan(lar)a :))

  9. Hamit Akçay Hocam,
    şeref verdiniz.. de siz nerelerdesiniz!
    yiyemedim he boğazımda kaldı :) acık yumuşatın şunu yav :))

  10. Ummân..
    âh ben o sırların içinde kaybolmasam da desem âşikâre, duysa âlem..
    deseler dellenmiş bu..ne gâm!

Bir Cevap Yazın

