nîsan sabâhından arta kalan..

                       tirse.JPG

                       ………………

sanki pera’nın bindokuzyüzden
art nouveau pencerelerden baktığı
tirşe haliç ve loş kumrular oteli
birbirinden habersiz iki odada
seni de salıyor düşlere ve beni
tanrım görmeden tedirgin ve kızgın
gümüş bir asansör çıkarırken seni
kara bir ağırlık gibi iniyorum boşluğa

                   ………….

perdede şimdi kocaman bir hayâl
sâdece senin yüzün

                    …………..

 

onat kutlar /sâdece senin yüzün

                        

                             .

                             .

                             .

 

hatırlamıyorum

ne tirşe sokak var aklımda

ne madam kalyopi

ne mayrik

ne ”hala” diye seslendiğim

mahallenin ayten ablası

o gün

düştüm

anlatıyor annem uzun uzadıya

hiç bitmiyor ve hep yenileniyor

hüzün

babamsa gepegenç bir âsi

kabûllenememiş uzun süre

maymundan bozma yavruyu

canân ebe dil dökmüş uzun süre

”bekleyin kırkı çıksın hele..”

cive diye sevmişler

ne demekse

daha o zamandan

düşükmüş çene

gerisi yolculuk

kâh medîne’de

kâh asma bahçeleri’nde bâbil’in

üç yıldan fazla konaklayamamanın

yabansılığı sinmiş tene

yelkovan kuşundan mülhem

sonsuz uçuş bilgisiyle

göçmüş,

bir konduysa

on göçmüşüm

sadâkâtte karar kılmışken 

denizde bulunmuş

acı ilâcı ölümün

deniz kadar hoyrat

deniz kadar sâkin

bu elgin

hiç alışamamıştır

yaşamaya

gurbette

oradan oraya sürgün

ve

hep müşkül

hep müşkül

doğmaya

ölmüşüm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 responses to “nîsan sabâhından arta kalan..

  1. sen geçtin
    duruldu şiirim
    şimdi hasretin ince yeli
    ölümseyen yüzünde o solgun
    ırmağın

    sönmüş kır ateşleri
    savrulan kül, neyi söyler
    zaman, kırgın düşlerle yaralı
    aşkın kayıp baharında
    kış izleri

    önünden geçtiğimiz aynalar
    gizlese de karanlığımızı
    yollarımız karla kaplı
    sessizlik sınır tanımıyor

    mavi bir damar
    usulca mora eğiliyor
    sonra her şey ebruli

    *h.yurttaş

  2. Sevginin ağır bastığı,nefretle karışık,acıyla,hasretle karışık ama buram buram aşk kokan duygularımla,ağlamak istiyorum:( Kalbimde, beynimde ve şuurumda biriken,velhasıl bir atom bombasına dönüştüren bu basınç,istiyorum ki;gözyaşlarımla boşalsın,boşalsın ki tomurcuk gözyaşlarımla adını yazıp,yanaklarıma huzura ulaşabileyim…Ağlamak istiyorum BU GÜNLERDE.Taze tomurcukların açmak istediği,hastanın ilaç,düşkünün dua beklediği…Ağlamk istiyorum BU GÜNLERDE.Patlasam belki ve belki paramparça olursa bütün birikenler,saçılan parçacıklar anlatacak her şeyi,belki anlamayacaksın,belki de anlamak istemeyeceksin ama ben yinede ağlamak istiyorum BU GÜNLERDE.Taze tomurcukların açmak istediği,hastanın ilaç,düşkünün dua beklediği… …ağlamak istiyorum bu günlerde;(

  3. merhaba yeniden:) daha bir zaman daha özlenebilme ihtimalimle avunuyor olacağım..ama burayı gördüm ya..buradasınız bildim ya bu ne güzel bir teselli…en azından azıcık burnumu dışarı çıkarttığımda bu ıssızlıktan görülen ışıklar tam da gözümün bebeğine deyecek..:)

  4. Ey Cemaat-i Inikas’un…
    Kadir gecesi oldugunu umdugumuz bu gecede uzerinize sicim sicim yagan rahmeti hissettiginizde dualarinizi gondermek icin ellerinizi agzinizi kalbinizi actiginizda beni de anarsaniz bahtiyar olurum….
    Dualarimla musterek olacagim….
    Sevgilerimle….

  5. foto da ara güler..o kadın ne tatlı iniyor yokuşu..o yol nasıl güel öyle..DH

  6. hoca sonradan başka bir ara güler le karıştırdığını fark etti..yoldaki kadın değil bir adam..yolda arnavut kaldırımı…hayat böyle bişey işte..grömek istediğin orada olmuyor çoğu zaman

  7. ..sevgili Fatih için..
    ..ben aklımın erdiğince..
    ..dualarımı gönderdim..de..
    ..umarım kabul görür..

    ..ve sizin de..
    ..doğacağınıza eminim..
    ..efendim..
    ..saygılar..

  8. ey cemaat-i hazîrun!

    ben de rûhum elverdiğince sizler için duâ ediyorum..
    ölüler doğar ancak,
    dilerim kolay bir doğum olsun ve herşey ebrûli..

    sevgilerimle

  9. Candan hanim,

    Atmosferine ugramak bambaska buranin
    Sasiriyorum, duruluyorum, imreniyorum, dilleniyorum..
    Gitmek vaktinin geldigini hissediyorum,
    Ruhani oluyorum, candan olasim geliyor..

  10. Müzmin Bey,
    aman efendim candan olmayın Allah muhafaza!
    daha sizi yeni bulduk, hattâ buldumcuk olduk :)
    imrenmek falan olsa olsa lâtife..
    ama dillendiğiniz kesin, blogunuza bir göz atınca asıl ben şaşırdım, mirim neler oluyor size :))

  11. Vecihe Hanım..
    bu ilk gelişiniz ve vallahi ne diyeceğimi şaşırdım.
    ee şey diyeyim ben o hâlde;
    hoşgeldiniz..

  12. Derin Hocam :)
    ne güzel devâm ediyordunuz.. valla sünmemişti henüz :))
    eh.. hayat bildiğini okuyor ben öylece duruyorum, görmek istediklerimi, o yerlere koyarak, elimden başka türlüsü gelmiyor.
    orası tarlabaşı’ndan bir sokak, fotoğraf ara güler’in mi emin değilim, kayıt tutmamışım ama çok sevdiğim bir fotoğraf..

  13. Manolyam..
    geldin mi? çok beklettin ne yalan söyleyeyim. olsun geldin ya, bu da bir şey.
    bir şey= ?
    eh.. sen bilirsin işte.
    merhaba :)

  14. Candan hanim,

    ama dillendiğiniz kesin, blogunuza bir göz atınca asıl ben şaşırdım, mirim neler oluyor size :))

    Efem, sadece sarkilarin degil, malum, mazeretlerin de birer hikayesi olabiliyor. Bir zaman once, bendenizle papaz oldugunda, Kaneze hanim, Ecemice’de, bana ‘tarikat seyhi’ oldugum benzetmesiyle bezedikleri bir kizginligi ifade etmistilerdi.

    Tabii, insanin kafasina cantayi yemesi (metaforik, cok sukur) aci-sizi haricinde de bu acizde baska bazi yan etkilere yol acti. Bunlardan birisi de, kendimi yeniden gozden gecirmesi gerektigi idi.

    Yani, o kadar herseyin dogrusunu savunuyordum ki, beni okuyanlar gercekten de gercek hayatta ya nispeten geliskin bir robot, ya da yolunu sasirmis bir melek olduguma hukmedebilirlerdi.

    Bunlardan herhangi birisine karsi degilim, olsam da itiraz etmem, ama, bugunku resim o tur degerlendirmeleri hakli cikarmiyor pek. Dolayisi ile, resmin baska yuzlerini daha ifsa etmenin gerekliligine karar verdim. Yani, cirkin yuzunu de ifsa etmek.

    Sergilenmek zorunda kalan cirkinlikten dolayi ozur dilemekle beraber, bunun yeterli oldugunu dusunmedigim icin, ilerde benzer ya da baska cirkinliklerin serglenmesinin kuvvetli sayabilecegim ihtimaller dahilinde oldugunu bilgileirnize arz etmek ihtiyacini duyuyorum.

    Vasil eyle ya Rabbim :)

Bir Cevap Yazın

