ey aşk! ışığını gönder yaksın yeniden..

“yazıklar olsun! artık vecd ve heyecân kalmadı… artık müslümanların damarlarındaki kan dahi kurudu. namazlara bakın; saflar eğri, secdeler ruhsuz, kalbde huzur yok! içten gelen o ilâhi cezbe kaybolmuş…”

“ey aşk! ey gönlümüzün derûni manâsı! ey ektiğimiz tohum! ey biçtiğimiz mahsûl!

şu hâle bir bak; tıyneti toprak olan insanlar artık eskidiler… bizim çamurumuzdan şimdi bambaşka ve bize yabancı bir insan meydana geldi.”

Muhammet İKBAL

 

20 responses to “ey aşk! ışığını gönder yaksın yeniden..

  1. ..ve..
    ..tuhaf olan şı ki..
    “MİHRAB”..a dönüyoruz bildik..
    “MİHRAK”..ta bulduk..
    ..kendimizi..

    ..derler ya;
    *kılavuz’u karga olanın!..

    ..bence pek mahzur’u yoktur..

  2. aah , eğrilik ne kelime, saf kalmadı artık, saf!!!

  3. “ey aşk buradaysan, yan yeniden
    bulursan, ateşinle gönülleri yak yeniden.
    Olmadı, bir ufak kıvılcım çak yeniden.
    Kalmadı eser özlemle aranılan eskiden”

    Muhammed İkbal; doğudan sesi gür yükselen bir mütefekkir. Mehmed Akif’le benzeşiyor yazdıkları. İkisi de memleketlerinin düştükleri durumun ızdırabıyla yaşadılar.

    Selamlar…

  4. Nun Şiirleri Bey/Burak Cem/Defterdar Bey
    size nasıl hitâb edeceğimi şaşırdım billâhi :)) Allah şaşırtmasın..
    şimdi tabi İkbâl de Mehmed Âkif de sevdiğimiz değerlerdir emme ben şöyle yapıyorum :

    seherde bir bağa girdim
    ne bağ duydu ne bağbancı,
    el sundum güllerim derdim
    ne bağ duydu ne bağbancı
    (Teslim Abdal)

    yükümü tutmaya bakıyorum çeşniden.

  5. ..bazen..
    ..çeşnicibaşı’lık..
    ..mide’yi rahatsız edebilir..
    ..afedersiniz..
    ..bir küçük..
    ..ikaz olarak kabul buyurunuz..
    ..hani..
    ..bir başka ifade ile..
    “kuddum!..
    ..anımsadınız mı?

    ..eh..

  6. e siz de maşaallah hep başıma kakıyorsunuz canım Interlock’cuğum, sevgili büyüğüm :))
    evet mideye zararlı olabilir emme, damak zevkimi de geliştirmem gerek. başka nasıl yapabilirim?
    kaldı ki son zamanlarda okumuyorum evet aynen öyle o-ku-mu-yo-rum! eski çöpçüleri de görevden aldım. yeni kadro muazzam bi’ görseniz bayılırsınız :))

  7. ..efendim..
    ..biliyorsunuz..
    ..bana, bazen güvenebilirsiniz..
    ..ne demekse..

  8. efendim olsa olsa çok dürüstçe..
    dürüst de ne demekse?

  9. ..eyi bişi demektir..
    ..olsa olsa..

    ..bu arada..
    ..çöpçü kadronuzda..
    ..münhâl mevki bulunabilir mi?
    ..bi ilgilenseniz..
    ..teşekkür ederim..

  10. aman efendim dürüşt olmasın da ..
    eyidir ya böyle :))

    efenim şimdi tabi o işlere ben bakmıyorum. âsayişten sorumlu devlet bakanım’a bir danışmam lâzım. ben sizi ararım (münhâl kadro için) ;)

  11. Candan Hanım,

    madem nasıl hitab edeceğinizi şaşırdınız; sizi daha şaşırtayım. Araf’tan yükseltelim sesimizi şimdi de… Ama siz, bidayette kullandığımız Defterdar ile iktifa ediniz.. Benim hangi cenah’tan geleceğim belli olmuyor… :).. Bir de şunu ifade edeyim saded dahilinde. Siz çeşninizi çeşitli çiçeklerden alarak zenginleştiriniz. Ama nihayetinde sınırları muhafaza ediniz. Sonrasında, ortaya bir ucube, ne idüğü belirsiz bir bulamaç v.b birşeyler çıkabilir.. Demedi demeyin vesselam.. Bitti kelam..

  12. Araf Bey,
    şinci bulunduğunuz yer eyi müdür? rahatınız yeründe müdür?
    acayip şeyleri severim ben. eksin olmayın. denedim ama bulamaç çıkmeyyo onlardan. sınırları heç sevmem. muhafızlar muhafaza etsinler valla bi şey demem. hem bağa ne canım elin sınırlarından ;)

  13. ..ve’alel a’râfi ricâl..

    *vallahi bilmem..belki bazısı, şimdi
    beraberimizdedir..(hasanı basri hz.)

    ..ve..
    ..sınır..
    ..hicâb’dır..

  14. yâni hicâb bir örtü,
    bir perde midir efendim..?

  15. ..terbiye..

    ..her ne anlamlara geliyor ise..
    ..hepsi..

  16. eh..
    bir yumurta, yarım limon belki iş görür :))

  17. ..eh..
    ..bu tür bulamaç’ları sevenler..
    ..pek çok..ve..
    ..bendeniz de..
    ..bahsini ettiğiniz..terbiye türünü..
    ..pek te severim..doğrusu..
    ..afedersiniz..
    ..bulamaç..gibi..
    ..bişey de olsa..
    ..kim bilir?

  18. kibariye olmasın ;)

  19. ..barış manço..
    ..olabilen..
    ..sadece sizsiniz..
    ..efendim..
    ..bendeniz..
    ..uyarım..

  20. deli gönül sevdâsını ben bilirim
    ben bilirim
    yârdan ayrı kalmasını ben bilirim
    ben bilirim

    efendim bugünlerde son derece uysalım üzerinize âfiyet, sanki bir el (benim ellerle kafayı bozduğumu söylemişlerdi bana ama..neyse) evet bir el işte..öyle :)

Bir Cevap Yazın

