gel!

an.jpg

yüzün bir sebepsiz korkuyla uçuk,

o gün başucuma karalarla gel!

arkanda çepçevre kızıl bir ufuk

tepeden simsiyah kargalarla gel!

elinden dal gibi düşerken ümit,

ne bir hasret dinle, ne bir âh işit;

bir yaprak ol, esen rüzgârlarla git,

kırık bir tekne ol, dalgalarla gel!…

Necip Fâzıl (Ben ve Ötesi)

5 responses to “gel!

  1. Ne guzel siir…Ne cesur….

  2. Necip Fazil cagirir.. ama, gitmez..

    Beni beklemeyin, o bir hevesti;
    Gelemem, aynalar yolumu kesti.

    NFK
    —–

    Bir de bu.. baska bir konuda ama, bence cok guzel.. Internet kayitlarinda cevirisi de olsun istedim.

    Tam otuz yıldır saatim işlemiş ben durmuşum;
    Gökyüzünden habersiz, uçurtma uçurmuşum…

    NFK

    Bu da onun acemice bir cevirisi [*]

    For thirty years my watch ticked but I
    Idle flying a kite unaware of the sky

    [*: cevirinin tamami bana ait degildir. Yanlis hatirlamiyorsam, hafizadan yaziyorum cunku, bu ceviri Nermin Menemencioglu’na aittir. ben hafifce degistirdim. Daha iyi oldugunu saniyorum ama iddiasinda degilim.]

  3. Candan hanim,

    Buranin template’ini protesto ediyorum. Siirleri (gercek siirleri) katlediyor..

  4. Müzmin Bey,
    çeviriden anlamam ama bütün diller-harfler hep aynı şeyleri söylemezler mi zâten.. teşekkür ederim, çok güzeldiler…

    buranın şeysini protesto ediyorsunuz herhâlde gezegen temasını . doğru çevirmiş miyim :))
    haklısınız valla şu koyu yazmak istediklerim falan olmuyor bir türlü, tez denüşüklüğe gidilmeli de teknik traktörümün işleri var diye ortalarda yok :( en kısa zamanda inşallah..

  5. ..bu da bir yorumdur..
    ..affola..

    ..plate..bir form oluptur..
    ..dahi..kişiye özel bir vaz-i yed’ arz eder..
    ..ol bakımdan..
    ..tem..
    ..tartışıla bilinir..ve..
    ..mezkûr mahall..
    ..delâlet kaygan zemini olup..
    ..düşüp te..
    ..ma-ba’d..ı incitmekten..
    ..korunulmalıdır..

    ..yukarıdaki ifadeler..
    ..tavsiye niteliği taşımamakta..
    ..sadece..görüş bildirmektedir..
    ..bilindiği üzre..
    ..tavsiye..
    ..paradokssal açıdan..
    ..içerüsünde..
    ..vesvese dahi barındırmaktadır..
    ..korunulmalıdır..
    ..dilerim..

Bir Cevap Yazın

