Ayın, Şın, Kaf

âdeme eş noktadır

gördüğün düş noktadır

âdemi âdem eden

üç harfle beş noktadır

(alevî-bektaşî nefesleri)

zaman ândır..  neyin ne zaman söylendiğinin, nasıl söyletildiğinin, kimin söylediğinin ne önemi var? aşk noksansız olanadır. aşk bütünedir. aşk bilenedir. o sâf aşkı bilmeyen, kendini ne bilir? kendini bilmeyen kimde ne görür?

aynalar dost olsun yüzlerimize, görelim kendimizi birbirimizde..

” ne yükseklerde gözüm var, ne para pulda

  bir tek sen mühimsin aşk, sen hayâtımda

  bir tek sen emirsin aşk, emir hayâtımda… ”                                                                                                                                  

12 responses to “Ayın, Şın, Kaf

  1. Varlığını O’nun hakîkatinde yok et.
    Elif gibi yürü, “Bism..” de gizlen!

    Zira Bismillah’da elif gizlenmiştir.
    Hem onun içindedir, hem de değildir.

    Bütün düşen harfler böyledir.
    Aradan harf düşürülünce bu vasl içindir.

    Bâ ve sîn onunla vasl olmuştur.
    Bâ ve sîn vasl olunca elif de kaybolur.

    Bu vasla bir harfde bile tahammül yoksa
    Artık sözü kısa kesmek gerek

    Bir harf bile sîn’le bâ’yı ayırırsa burada susmak
    Hem vâcib hem de çok mühimdir

    Gerçi elif yok olmuştur ama, Bâ ve sîn,
    elif olmaksızın da onun mevcudiyetini söylerler

    “Ey Resûlüm, düşmanların gözlerine
    toprak attığın zaman da sen atmadın,
    ancak Allah attı.”

    Âyet-i kerîmesi Hakk’ın sözüdür.
    Bu hâli anlayıver

  2. Mevlânâ
    Mesnevî-i şerîf
    VI CİLD
    2264-2265

    -Bilgi olsun istedim.
    -Meraklısına..

  3. Aşkın odu ciğerimi
    Yaka geldi yaka gider
    Garip başım bu sevdayı
    Çeke geldi çeke gider

    Kâr etti firak canıma
    Aşık oldum cananıma
    As zencirin dost boynuma
    Taka geldi taka gider

    Sadıklar durur sözüne
    Gayri görünmez gözüne
    Bu gözlerim dost yüzüne
    Baka geldi baka gider

    Bülbül eder ah-ü figan
    Hasret ile yandı bu can
    Benim gönülcüğüm ey can
    Hakk’a geldi Hakk’a gider

    Arada olmasın asi
    Onulmaz bağrımın başı
    Gözlerimin kanlı yaşı
    Aka geldi aka gider

    Miskin Yunus’un sözleri
    Efgan eder bülbülleri
    Dost bahçesinin gülleri
    Koka geldi koka gider

  4. ya râb belayı aşk ile kıl aşina beni
    bir dem belâ-yı aşktan etme cüdâ beni

    az eyleme inâyetini ehli derdden
    yani ki çok belâlara kıl mübtelâ beni

    oldukça ben götürme belâdan iradetim
    ben isterim belâyı çü ister belâ beni

    gittikçe hüsnün eyle ziyâde nigarımın
    geldikçe derdine beter et müptelâ beni

    öyle zaîf kıl tenimi firkatinde kim
    vaslına mümkün ola getürmek saba beni

    nahvet kılıp nasib fûzûlî gibi bana
    ya râb mukayyed eyleme mutlak bana beni

    fuzuli’nin en fuzuli olmayan beyitlerini okudunuz. işte sağlaması: “aslolan aşktır hayatta. gerisi, lâf ü güzaf”

  5. o halde

    aşk ile…

  6. Aşk olsun….

    Aşkın Cemal olsun.

    Sevgi ve saygıyla…

  7. aşk..
    sarmaşık..
    ışkın vermek..
    kelimeler rehber bize…
    geldikleri yerler..

    ayn, şın, kaf yazan biri bizdendir bi miktar..
    kelimelere aşina…
    sessizliğe teşnedir..
    kendi kendinize yansılanışınızı sevmekteyik..
    devamını dilemekteyik..

  8. Ân zamandır
    Zaman ândır
    Han sultandır
    Sultan handır
    Batan tandır
    Tan batandır
    Kalan candır
    Can kalandır

    Muzmin Anonim

  9. Yukaridaki ‘sey’in altina imza atisimin sebebi, onu yazmis olmanin verdigi gurur filan degil; bilakis, ilerde birisi ‘bunu siz mi yazdiniz’ derse inkar etmek ihtimalimi simdiden gidermek icindir… bir-iki dakikalik bir emek bile olsa ceremesine sira gelince kacmak da olmaz cunku.

  10. Müzmin anonim beğenmedim ,güzel değil.istersen imza atma.

  11. âsiye siz buraların editoryal kadrosundan falan mısınız?!
    çıkaramadım da ben sizi.
    ha bu arada ben de sizin adınızı beğenmedim. kişi ismi ile müsemmâdır ya, ondan sebep. âsiyeler hüzünlü ve kederli bacılarımız olup, bu kederle zanna ve vehme düşmesi an meselesidir. bu vehimler bunca ön plânda olunca da kişiler ürkek,korkak ve karamsar olurlar. bilmem anlattırabildim mi. hayır yâni ne yaptıysak sizin için, hayrına isim falı diyelim :P

Bir Cevap Yazın

