Hâfız Burhan’dan sonra, nihâyet..

müzik olmadan yaşayamayanlardan mısınız? eminim pek çoğunuz öyle.. ben kendimi bildim bileli, belki âilemin de çok ilgili olması hasebiyle hep müziğin içinde oldum. klâsik türk müziği , klâsik batı müziği, caz, r&b, alternatif rock  filân da dinlerim ama ben en çok türküleri sevdim, sevdim demem kâfi gelmez ya şimdi, vuruldum ben türkülere.. deyişlere, bozlaklara, uzun havalara, ninnilere, mânilere. şüphesiz gazellerin ve kasîdelerin  etkisi başka olmuştur üzerimde. bugüne kadar yorum olarak en çok etkilendiğim isim Hâfız Burhan olmuştur. O’nun yaşadığı dönemlerde ben kimbilir nerelerdeydim, ama tanışıyoruz, o kesin. o kadar âşinaydım ki o sese, tüylerimi diken diken eden bir tınıyla bedenimi ürpertirken bana nerden tanıştığımızı, kim olduğumu bilir de söyler gibiydi.. yok tam târif edemedim, o kadar yoğun duygularla yazıyorum ki şu anda,  söylemek istediklerimi ifâde edemiyor olabilirim ama anlamanıza muhtâç değilim.

Hâfız Burhan’dan başka öylesine etkilendiğim yâni yüzde yüz bir etkiyle beni alıp başka bir diyâra götürmeyi başarabilen kimse olmamıştı, ta ki bugüne değin…

televizyon izleme âdetim yok denecek kadar az. müzik ve ses beklentilerime hitâb eden bir şey olursa kaçırmamaya gayret ediyorum. belki çoğu kimsenin tu kaka ilân ettiği ses yarışmaları, arkasında hangi gerçekleri saklıyor olursa olsun, her zaman ilgimi çekmiştir. olur ya dedim hep, ya çıkarsa o biri karşıma.. ve işte oldu! star televizyonu’nun birkaç haftadan beri devâm eden ”popstar alaturka” adı altında düzenlediği bir şarkı yarışması var. her telden çalıyorlar aslında, bakmayın siz adının garâbetine. daha ilk izlediğim günden beri favorim belli. belli de neyin favorisi.. efendim iddiâ ediyorum, Hâfız Burhan’dan beri gelmiş geçmiş en iyi ses, bu yarışmada bir yarışmacı olarak bulunuyor; adı Erkan. bundan önceki haftalarda gözlerini kapamayı başarıp okusa idi zâten yanında kimsenin esâmesi okunacak değildi ya neyse, nihâyet bu hafta bir parça olsun bunu başarabildi ve ortalığı yıktı geçirdi. Yârabbim! o nasıl bir ses! o nasıl keriz atmak! o nasıl bir tevâzu! o nasıl bakış öyle.. içi okunuyor gözlerinden, insanın içinin en derinine dek dokunuyor sesi.. yooo itirâz istemem. karşısına çıkacak başka bir ses şu anda ve öncekiler içinde dahi bulunmuyor ve korkarım bu geçen zamandan çok daha uzun bir süre böyle bir sesle karşılaşmak zor. arabesk sevmeyin efendim hiç derdim değil, en çok da ”sevmem” diyenlerin dinlemesini arzu ederim. Erkan ciğerlerimi lîme lîme etmiş, ben zavallı kulunuzu orta yerde öylece şebelek gibi bırakmış ve elbette hakkı olan birinciliğini de alarak geceyi tamamlamıştır. kalbim hâlâ güm güm atmaya devâm ediyor.. kan kaç derecede kaynar? ben ne bileyim..  su gibi olsaydı eğer ortada candan diye biri olmayacaktı o kesin. abarttığımı düşünenler olabilir, ne gâm! ben abartmadan sevmeyi bilmem, boyu kısaymış; görmem, sözü unutmuş; duymam, sahneye yakışıyor muymuş, yakışmıyor muymuş; umurumda olmaz. şimdi haftaya kadar ömrüm olsun diye duâ ediyorum, Allah vere de yarışma bite ve Erkan ne söylerse söylese ben de koşa koşa gidip kaset midir, albüm müdür nedir, her ne zıkkımsa onu alsam… yaktın beni oğuuuul!!!

anne.. bugün (dün) tam 6o yaşına girdin.. beğeneceğinden emin olduğum bir hediye aldım sana. pastanın en sevdiğin çeşidini. ne güzel gurbetteki evlâtlarınla birlikte, internet mucizesiyle kamera önünde hep birlikte olmayı da başardık ve kutladık doğum gününü. aklımdan ne geçmişti biliyor musun..  keşke bu akşam Erkan çıksa ve annem diye bir şarkı söylese.. oldu işte! hep söylemeyi istediğim, bir türlü söyleyemediğim ve asla söyleyemeyeceğim o tınıyla ” annem ” dedi. artık aklımdan sık sık başka şeyler de geçirmeliyim gâliba, kurban olayım ben O’na!

babacığım.. bugün de senin doğum günün ve yarın kazandibinin. derdim çoktur hangisine yanayım, yine tâzelendi yürek yarası…nûr içinde yat babacığım! 

Bir Cevap Yazın

