öküz altında buzağı aramak: abesle iştigâl!

içimizden biri inancını sorgulamak/sorgulanmasına izin vermek tongasına düşmüşse, eyvah!  inanç düşünmekle elde edilebilen bir şey değil ki.. varsa vardır, yoksa yoktur.

o tongaya vaktiyle ben de düşmüştüm ya, babamı kaybettikten hemen sonra. kendimce, bana cehpe alındığını düşünmüş ve savunmaya geçmiştim hemen, onyedi yaşımın verdiği âsilikle ve elbet benim için büyük bir travmayla. bir yıl kadar sürmüştü öküz altında buzağı aramalarım. aramıştım aramasına da, kim kaybetmişti de ben bulacaktım.. o zamanları saymıyorum, kendimde değildim ki; babamın kırkını yapıp ertesi gün yollara düşen de, her gece barda gönlü hovarda eğlenen de, ne istediğini bir türlü bilmeyen de, hiçbir şeyle mutlu olamayan da, ızdırapla savrulan da yine bendim.

Allah’ın varlığına ve birliğine inanmak için hiç düşünmedim, kendimi bildim bileli. öyleydi işte, benimleydi zâten. bir baskı falan da görmüş değilim, âilemden ya da etraftan. O’nu hiç hayâl etmedim, hiç şekil biçmedim. hep ”ne değildir?”den hareket ettim, ”nedir?” diye sorgulamadım. 

benim için en zor olan duygu; emin olmak bir şeyden. yüzde yüz emin olmaktan bahsediyorum. işte, hayâtımda hiçbir şeyden böyle emin olmadım. O’ndan emin olmak için hiç gayret sarfetmedim. öylesine oldu.. yok, târif edemem nasıl bir şey olduğunu, çünki etmeye kalkmam da abesle iştigâl olur biliyorum. bu sebeple, kendi inancımı sorgulamam/sorgulatmam, başka birinden icâzet alma gereği de duymam. O’ndan başka hiçbir şeye muhtâç değilim ve kendimi O’ndan başka hiçbir şeye emânet etmem.

zannederek nereye kadar gidebilir ki insan..?

Câsiye -24:

Hem müşrikler dediler ki: ”Hayat, ancak bu dünyâ hayâtımızdan ibârettir. Ölürüz ve yaşarız. Bizi ancak geçen zaman yokluğa sürükler.” Hâlbuki onların bu hususta hiçbir bilgileri yoktur. Onlar, sâdece böyle zannederler. 

4 responses to “öküz altında buzağı aramak: abesle iştigâl!

  1. Semazen netten

    “Allah’ım, zorluğa katlanacak takatımız, belaya sabredecek gücümüz,

    yoksulluğa dayanacak kudretimiz yok. O halde, rızkımızı esirgeme bizden; kullarına terketme bizi;

    hacetimizi sen gider; işlerimizi sen üstlen. Rahmet gözüyle bize bak ve tüm işlerimizde,

    acıyarak yardım et bize. Çünkü eğer bizi kendi halimize terketsen, tüm işlerde âciz kalırız;

    yararımıza olan hiçbir işi yapamayız. Kullarına terketsen, asık suratlarıyla karşılaşırız.

    Yakınlarımıza bıraksan, bir şey vermezler bize. Verseler de, az ve faydasız şeyler verirler;

    uzun süre de başımıza kakarlar, çokça kınarlar bizi.

    Ey Allah’ım, fazlınla bizi zengin et; büyüklüğünle bizi yücelt; bol bağışınla elimizi açık kıl ve katındakiyle yet bize.

    Âmîn… Âmîn… Âmîn… ”

    Ebedi dostlukla…

  2. -aranan buzağı; buzağı nedir? bilinmeden..
    -öküz’ün altında aransa da,bulunabilinir mi?
    ..sorunsalı irdelemi..

    -bağlaşık cazibe’nin yardakçılığında,
    ve üşersel buzsul ortamda, kin ya da garez
    bir teras oluşturur..

    -teras, belli bir skalalar bütünüdür..
    -ayrıca, amerikalılar arası yayın birliği
    içerisinde, şöylede söylenebileceği gibi;
    “güneş’e serdiğimizde isyanımızı!.”

    (devam edeyim);
    ..feyezan oluşmuştur!.
    ..ancak, bolluk ne yöndedir?

    -düşünsel alanlarda olabileceği gibi,
    -ki bu temel olasılıktır-
    -diğer olasılık;
    -güneş’in zevale döneceği an’daki yüksek
    ısı derecesi olabilecektir..
    -durum, muhtemeli aşmış, akdeniz’e ulaşmış,
    dahi donanımlı sefineleriyle umman’a
    açılmıştır..

    -asma bahçeler’den;
    -“avını bekleyen ve yanına yaklaştığında,
    hemen üzerine atlayıp-parçalayan canavar..”
    heyakili bab’ında racî bir durum oluşmuştur..
    ..eşdeğerlilikleri ap açıktır..

    -İşte böyle bakıldığında;
    -öküz ve buzağı ilişkisi çözülebilinir mi?

    -Heyakil, aynı zamanda “bahçeler” ile,
    bir de eşanlamlılık taşımaktadır..

    -senkronizasyon, bu skalalarda da ka’ale
    alınacaktır..

    -ağaçlık,çimenlik ve bol sulu mezkûr
    bahçelerde-bostanlarda..
    ..süs, zinet geyinmiş bazı güzel,
    yakışıklı ancak soğuk ve duygusuz
    zat-ı muhterem zevat ilen karşılaşılabilinir..

    -sizlere yol gösteren benedenizin irşad
    görevi bu noktada hitam bulur..

    -anlaşılan ya anlaşılmıştır..de ötesini
    bilemem..

    *sonnot-hamişi; bu heyakil zevat’ın pek
    yakininde ve o zevata bağımlı/ünsî
    zevat ta bulunabilir!.
    ..bence kesin vakidir..
    ..bu nokta..aman..ciddiye alınız-dır..

  3. Ve işte diyorum gerçek iman böyle katışıksız bir şeydir.Seni hakikate götüren bu içten gelen samimi tavrın olsa gerek.

  4. Bazen..
    Ölüm korkusu mu..Yalnızlığa bürünmüş çaresizlik hallerimi..
    Sığınak arıyorum..
    İçimde bir gram..Bir kırıntı inanca dair..
    Yok bulamıyorum..
    “Allahım bana iman ver..” gibi bi cümle..
    Sahtekarca..
    Çok tuhaf geliyo..
    Aynen..
    Varsa vardır yoksa yoktur..
    Yokluğu da bazen çok kötü ama..

Bir Cevap Yazın

