dünyâya tahammül haddi

tree1.jpg

ay sarsın yaralarımı diyorum,  serin serin ne hoş geliyor, güneş hem kandırıyor hem de yakıyor.. kar örtsün üzerimi, alttan toprak yarılsın, arada ben kalayım. gece gibi kar; usulca setrediyor.. ben bir gece doğanım, anneme bakmayın siz, o beni sabah doğurduğunu sanıyor, herkesin uzaktan sandığı kadar işte; avazlarımı kahkalar saklıyor.. sözlerim acı, tavrım kıyıcı, âlem beni zâlim biliyor, ki ne söylesem yalan olur şimdi; başka türlüsü elimden gelmiyor. bedenime yalnızlıktan urba biçtim, kimse sonsuza dek sarmıyor. gözyaşlarım giderken yanıma kâr, ben orada karşıma çıkacaklara râzıyım, pek çoğunun nîmet belledikleri; benim elimin kiri..

ey hancı! ben bir garip yolcuyum, düş seline kapılıp bilmeden sürülmüşüm.. defterimi verin haydi! hesâbımı kendim dürdüm, çok ağladım, çok da güldüm, alacağım yoktur gayri.. çoktandır böyle söylüyorum, kendim söyleyip kendim dinliyorum. demek eksik olan bir şey var; belki bir noktacık kadarcık. şunu bir bulsam her nerdeyse; it gibi kapısında yatacağım, bir geçirebilsem elime; tuttum mu bırakmayacağım. 

perde çekilmiş üstüne, perde üstüne perde!…

                          &&&

cefânın sefânın farkı yok bence, de bence
eğer düşünürsek inceden ince, de ince
her ikisi son haddine varınca
dümdüz olur imiş yokuş dereler canım

âşık veysel

4 responses to “dünyâya tahammül haddi

  1. Kendi kalbine bakamayanın yaşamı bulanıktır;kendi yüreğine bakabilme cesareti gösterenler gönlünün muradını keşfedenlerdir.Dışarıya bakan rüya görür,hayal dünyasında kaybolur,içeriye bakan uyanır,kendini keşfeder.
    Bir yerlerden okumuşum hatırlamıyorum.Paylaşmak istedim sadece.Selam ve dua ile..

  2. Vecihe Hanım,
    kusura bakmayın dünden beri size cevap yazamadım.. bir hâl vardı üzerimde ama şimdi iyiyim. paylaştıklarınız çok hoştu teşekkür ederim..bütün mesele de uyanık kalmak gâliba ;)

    selâmlar…

  3. ..ve vecihe hanım..
    ..şahsi mıntıkamda..
    ..size bir not bulunmaktadır..
    ..dikkatinize..
    ..sevgiler..

  4. Candan Hanım;
    iyi olmanıza çok sevindim.Bütün mesele uyanık kalmak olmasa bile benim gibi fazla uyanık kalanlara hiç kolay değil diyebilirim:)Sorular,kurgular,kahvemsi yanlızlıklar vs..vs..

    Sayın interlock;
    mıntıkanızda bıraktığınız notu okudum keyifle.Ayrıca burdan da haberdar etmeniz büyük incelik teşekkür ederim!

Bir Cevap Yazın

