b’den aymayanlara müessesemizin ikrâmıdır: ra

narsist kendini yakarak başlar işe.. kendi ateşinden yanar mı insan..? kendini ateşe atar mı? narsist bir kimse de bunu yapmıyor mu zâten..? – en doğruyu ben bilirim, tevâzuyla uzaktan yakından akrabalığım yoktur- diyen kim..? ”doğru” bile kişiye göre değişen bir kavram değil mi kendi içinde..? ha güneş balçıkla sıvanmaz o ayrı, ondan bahsetmiyorum ben, güneşe tapanlardan bahsediyorum azıcık, ucundan..

bu kavramı bir de başka açıdan görmeyi deniyorum.. şimdiki abd, narsist bir tutum sergiliyor mu, sergilemiyor mu? kendini dünyânın merkezi saymıyor mu? en doğruyu onlar bilmiyor mu? herkes üzerinde egemenlik tesis etmeye çalışan onlar değil mi? paranoyakça herkesi düşman bellemişler mi? sürekli arkalarını kollamaktan önlerine bakmayı unutmuş durumdalar mı? kendi kabûllerini en doğrusuymuşçasına dikte etmiyorlar mı? kendi kuramlarını, kurumlaştırmıyorlar mı? kurumlaştırdıktan sonra, kanunlaştırmıyorlar mı? komik mi, acı mı? tanrı amerika’yı korusun mu? korur mu?

onlar gece değil, gündüz.. ay yakar mı hiç yüzünüzü..? güneşten aman uzak durunuz! gece sâkindir, sükûnet aşılar. gün ezer, yakar, keşmekeş ve kaos barındırır içinde.. günde nâr var, gecede nûr.. hiç düşünmez mi insan..? bir avuç kadar olsa da nüfûsu, olmayacak mı nüfûzu!..

Bir Cevap Yazın

