uyan da lüfere gidelim..

vladimir:
ötekiler acı çekerken acaba uyuyor muydum ben? acaba şu anda da uyuyor muyum?
yarın , uyandığımı sandığım zaman, bugün için ne diyeceğim acaba? dostum estragon ile burada gece oluncaya kadar godot’yu beklediğimi mi? pozzo’nun hammalıyla geçtiğini, bizimle konuştuğunu mu? kuşkusuz . ama bütün bunların içinde doğru olan ne? onun bir şeyden haberi olmayacak. yediği tekmeleri anlatacak, ben de ona bir havuç vereceğim. bir ayağı mezarda, bir ayağı zor bir doğumda. çukurun dibinde, mezarcı, kendi dalgasında, zincirlerini geçiriyor. yaşlanacak vakti olmuyor insanın. hava çığlıklarımızla dolu. ama alışkanlık büyük bir susturucudur. bana da, bir başkası da bana bakarak, uyuyor da, diyor, uyuduğundan haberi yok. böyle sürdüremem..

godot’yu beklerken, böyle söyleniyordu o da ben gibi.. eski bloguma da almıştım bu bölümü çok sevdiğim için. tekrarlar bâzân iyidir..

denge, bütünde saklı değil mi? hep bunu sayıklarken aslında ne kadar da doğru söylüyormuşum..

en son televizyon hakkında size yalan söyledim. çoğunlukla onun karşısında vakit geçirmiyorum tamam ama bunu sanki ayıp bir şeymiş gibi söyledim.  – televizyonla aram iyi değildir- diye.. hıh! iyi de be kızım bâzı günler hipnotize olmuş gibi çakılıp kalmıyor muydun ekrana..?- evet, ama… yav senin bu amaların ne zaman bitecek?! bu kadar savunmada olma, korkacak bi’ şey yok, sâkin ol.. kimse senin düşmanın değil. hem olsa ne olacak, cürmü kadar yer yakar herkes. hem söylediğin o kadar da büyük bir yalan değil, hattâ geride kaldığı için yalan bile sayılmaz. şimdi îtirâf da ettin, rahatladın mı bâri? – ımm, şeyy, evet.. heh ne güzel işte, anlat bakalım şimdi, seni dinliyorum.. – ben televizyonu bâzı amaçlar için izledim periyodik olarak. bir şeyleri çözmek için buna ihtiyâcım vardı. neler olup bittiğini başka nasıl öğrenebilirdim ki..? orada aslında kendimizi izliyordum. okan bayülgen, ölüsevicilikten para kazanıyordu meselâ, esra ceyhan da öyle. o programlarının çoğunu seyrettim. konuk olarak stüdyoda bulunanların seceresini size sayabilirim. taa o zamandan bunların maaşlı emir erleri olduğunu biliyordum ben. ama siz de izleseniz bilirdiniz canım, o kadar da büyütülecek bir şey değil. şimdi ne yaptıklarından haberim yok gerçekten çünki epeydir izlemiyorum. reha muhtar’ı özellikle haber sunması için geliştirmişlerdi, o bir tür robottu ve işini çok iyi yaptı. proteinsiz ve fosforsuz kalan insanların kafaları ancak o kadarını almaya müsâitti. yerli dizileri izlemeye tahammül gücünü çoğunlukla kendimde bulamadım ama gâliba iyi kafa yapıyordu. ertesi gün herkes onlardan bahsediyordu. sonra gariptir, i.ne bir oğulları olmasından ödleri kopan insanlar kuşum aydın’a tapıyordu. evet tapıyordu dedim n’olucak? yalan mı? bu arada dünyâda kıyâmetler kopuyordu ardarda ama adı konamıyordu. sedâ bacımız kadınımıza erdem dersleri veriyordu. delikanlı bi’ ablamızdı, kadınlığın kitabını yazdı. pullu payetli herşey ondan sonra moda oldu. öpücükler, sevicikler koktu. kinler arası diyalog bilem başladı dediler de, ben bile inanmadım. ki ben çok salak bi’ kimseyimdir. yok canım, olmaz öyle şey, dedim. ekonomi tıkırındaydı gâliba, kimseden çıt çıkmıyordu, olmasa söylerlerdi anam hiç duymadım valla haaa evet timur selçuk söylüyordu bi tek ama o yıllar evveldi, acaba değişmemiş miydi onca sene hiçbir şey.. ne bileyim ben.. olsun avrupalardan abiler ablalar gele-gide düzeltecekler bizi. uyumlu olmalıyız. sorun çıkarmamak lâzım. o yüzden ne yapmalıyız..? e tabii ki herşeyi televizyondan öğrenmeliyiz. bu sene nar yine çok pahalı ama sağlığa çok faydalı olacak meselâ yaaa. ben bunları hep televizyonlardan öğreniyorum. duruma göre tavuk ucuzlayabilir, yine grip olup yerlerde de sürünebilir.. hülya’yla ibo evlenebilir.. evet bu sene kış sert geçecekmiş, kırmızı kar yağabilir diyorlar..

sizin de söylemek isteyip de söyleyemediğiniz bir şey varsa içinizde kalmasın. sonra yer yapıyor, dengeyi bozuyor, benden söylemesi. hattâ özellikle saçmaysa duymak isterim…

23 responses to “uyan da lüfere gidelim..

  1. ..SEVGİLİ BLOG SAKİNLERİ;
    ..SİZ SİZ OLUNUZ..
    ..BU TÜR HEZEYANLARA SAKIN PİRİM VERMEYİNİZ..
    ..ALDIRMAYINIZ..
    ..GELİNİZ..BENİ DİNLEYİNİZ..
    ..İBRET ALIP, KENDİNİZİ AŞINIZ..VE..
    ..ARŞ’A DEĞSİN BAŞINIZ..

    -“TERE” NAİBATI HUSUSUNDA CHECKİNG VAZİYETLERİ!.

    -TERE, NEDİR VE NE DEĞİLDİR VE NEDEN TERECİYE TERE SATILMAMALIDIR?
    -BU ÇOK ÖNEMLİ KONUYU MASAYA YATIRMA ZAMANI GELMİŞTİR SAYIN ÂKİL DOSTLARIMIZ..

    -TERE NEBATATI, NE MENE BİR OLUŞUMDUR Kİ NE MENE BİR ZALIMDIR Kİ KIRMAKTADIR ÜMİTLERİMİZİ?

    -SORULAR, SORULARI TAKİP ETMEKTEDİR.
    -HER BİR SORU, BİR SONRAKİ HALİ DE KİPLEMEKTEDİR..
    -İHTİMALLER, İHTİMALLERİ KOVALAMAKTADIR.
    -BURADA ŞU SORU DA AKLA GELMEKTEDİR.BU KADAR KOVA
    NEREDEN BULUNACAKTIR?
    ..VE NEDEN KOVALANMAK LÜZUMU HASIL OLMAKTADIR?

    -KUŞ GARİBİ FECİ VUKUATI-LÜZUMATI GİBİ KOVA İMALATI
    AVRUPAİ DOMİNANTI,
    BU KOVA İHTİYACI ÜZERİNEDE Mİ HAŞİN PLANLAR
    KURMAKTADIRLAR?

    -GİDİ’NİN İNSANİYYAT HENDESECİLERİ BU İŞTE DE Mİ
    MUNTAZIR OLMAKTADIRLAR?

    -BAKINIZ EFENDİM, NE KADAR KOVA GEREKMEKTEDİR BÖYLE?
    -BELKİ DE AVOKADO NEBATI DA BU CAUSAL BOYUTTA,
    BU MENE BİR İŞLEV DERCETMEKTE OLUPTUR.

    -SONUCU, SELVİ BOYLUM-AL YAZMALIM DRAMATİK
    MEVZUATINDA, GELİP SAMET’E DAYANMAKTADIR
    ..VE SALINCAĞINI SALLAMAKTADIR.
    -ACIMASIZ BABA ETRAFTA DOLAŞMAKTA VE HAİN PLANLAR KURMAKTADIR.
    -KADİR ABİ’MİZ BÖYLE BİR PLANCI VE MOTİVASYONCUDUR!..

    -YAŞASIN BENİM CÜCÜM!.
    -CÜCÜ..CÜCÜ..
    -DÜNYAYI KURTARAN BÜYÜK KAHRAMAN..

    -KURTAR BİZİ BUBA!.

  2. Candan hanim,

    Her yazilan seye bir kulp bulup elestirmek zorunda degilim. Bunu herkes gibi ben de biliyorum.

    Ama, elimde degil.. duramiyorum.

    Mesela, bu yazinin icerigine bir itirazim olamadi –Allah icin denedim. Ama, yazi guzel yazilmisti. Kut kut.. Cemil Meric-vari, hukum gibi duran ama sorumsu kisa cumlelerle pek de guzel alatilmis meram. Yani, hakikaten guzel.

    Olsun, baska bir sey bulurum ben de.. Bu da su olabilir: Cok uuzuuun blok paragraflar kullanilmis.. zaten daracik serit.. okurken gozlerim size cok bozuldu.. bilesiniz istedim..

    Efendim, ergonomi.. bu cagda kalite kadar eergonomi de onemli.. Baskalari taksonomi ve fizyonomi de onemli diyebilirler ama ben ergonomi daha onemli diyorum.

  3. Sevgili Moortip,
    efendim saçmalamaca oyunuma katılmanız beni son derece bahtiyâr etmiş bulunmaktadır.istanbul trafiğinden ancak kurtulup gelebildim ve yorgunluğumu satırlarınızla attığımı söylersem hiç de abartmış olmam.
    imkân olsaydı da sizden bir kadir inanır bakışı alabilseydik, manzara tamamlanmış olacaktı diye düşünmeden kendimi alamıyorum ama farzedebiliyorum :))

    eksik olmayın..

  4. Müzmin Bey,
    yâni durum o hâle geldi ki; sizden güzel sözler duymak insanları tegirgin bile edebiliyor her nedense :)) ama ben teşekkür etmek istiyorum (gardsız)..

    işin ergonomisine gelince, haklısınız.. elimden daha fazlasının geldiği günü görmeyi ben de iple çekiyorum. netekim ergonomistlerin eli tutulmaz değel mi ;)

  5. konu başlığı:
    candân Hn. ve ilâveten
    İstanbul trafiği..
    ..n’de çevre ilişkileri işliği..

    -trafik ile..
    balık yahnisi arasında
    kurulacak elâka
    sarmısağın, Aristo ile hacle
    bağlamında;
    Üsküdâr’a giden “kâtib,” in
    kuş gibi ıslık sesi çıkartması
    hadisesidir..

    -ya’nî;
    mes’ele böyle bir basitçe anlatımdır..
    anlatılabilinmiştir..

    -bu arada,
    tatsız kazalar oluşabilir..
    for example olaraktan;
    çay dökülebilir..üzerinize..
    ıslanabileceksinizdir..

    üzerinizi temizlerken (senkronize)
    başakalarının da “pis” ini
    temizleyecek ve bunu becerir iken
    çevrenize mut’lu
    gülücükler ile göz süzüp..
    ..supuk bir vision oluşturabilecek..
    ..sinizdir..

    âh!
    İstanbul
    İstanbul olalı
    böyle bir İstanbul olduğunu,
    ve de böylesine bir
    seyr-ü sefer
    boyutu bulunduğunu
    bilmezdi..bilmiştir!

    eyi de olmuştur..
    ..tur..

  6. çok hem de valla billa pek çok eyi olmuştur :))

    ya..ya.. sormayın efendim..

    kuşlar geldi sonra geçtiler karşıma, ”yok” dediler, ”bizi bırakıp nereye gidiyorsun?”.. ”haklısınız” dedim ve en iri olanını gözüme kestirdim, bindim üstüne, yapıştım kanatlarına, ver elini üsküdar..
    sâhi siz nasıl bildiniz..? aristo hemen sizi mi aradı? puşt herif.. bi daha ona tek bir sırrımı vermeyeceğim. neyse işte marmaris üzerinden bağdat’a gidip baktık biraz meğer orda savaş felan yokmuş, insanlar halı dövüyordu.. sıkıldım tabi manzaradan hemen ver elini merkür dedim, gittik havamızı aldık geldik.
    budur efendim trafik durumu..
    saygılarımla arz ederim, ahmedinejad’ı gözlerinden öperim :P

  7. İzmir’li olup İstanbul’da yaşayıp evlilik sonrasında İzmit’li olmayı başaran birinin gözleri önünde istanbul trafik falan diye konuşup yaralarımı depreştirmeyiniz efenim:)Trafik’de olsa yaşanmaya değer olduğunu İstanbul’dan daha küçük yerlerde kapana kısılmışlığı tadınca anlıyor insan!Selamlar..

    .

  8. Vecihe Hanım,
    nedir bu İ harfinin sizinle alıp veremediği :))
    ben istanbul’da yaşamıyorum ki hem ölüyorum.. imrendirmek gibi olmasın ama ;)

  9. Cano Hanım,

    “yâni durum o hâle geldi ki; sizden güzel sözler duymak insanları tegirgin bile edebiliyor her nedense :)) ama ben teşekkür etmek istiyorum (gardsız)..” demişsiniz Muzmin Bey’e hitaben. Gülmekten yarıldım!

  10. Cano Hanım,

    “ben istanbul’da yaşamıyorum ki hem ölüyorum.. imrendirmek gibi olmasın ama ;)”

    Buna da!.. Üstelik acı acı…

  11. ..hasseten..
    ..metin-thePoor..
    ..bey efendiye bir sataşmadır..
    ..ve..kesinlikle..
    ..sevimli..nazik bir sataşmadır..

    ..sene..60’lar civarı..
    ..radyodan olabildiğince..dünyayı ve ..
    ..müzik listelerini izlemeye çalışıyoruz..
    ..fecri ebcioğlu’nun pazar sabah liste..
    ..programlarından birinde..
    ..bir parçayı..harika bir şarkıyı dinledim..
    ..sonra çok bilinen ve sevilen bu şarkıda..
    ..”poor” kavramı geçiyordu..ne demek
    ..olduğunu….sordum..öğrendim..
    “poor” kelimesi bu şarkı ile..
    ..özdeşleşti..öyle de kaldı..
    ..sizin isminizi her görüşte..
    ..anımsıyorum..
    ..beyin..şartlanmış işte..
    ..paylaşmak istedim..
    ..sevgiler..saygılar..

    throughout history
    there’ve been many songs
    written about the eternal triangle
    this next one tells the story
    of a Mr Grayson, a beautiful woman
    and a condemned man
    named Tom Dooley…
    when the sun rises tomorrow,
    Tom Dooley.. must hang..

    hang down your head, Tom Dooley
    hang down your head and cry
    hang down your head, Tom Dooley
    poor boy, you’re bound to die

    I met her on the mountain
    there I took her life
    met her on the mountain
    stabbed her with my knife

    hang down your head, Tom Dooley
    hang down your head and cry
    hang down your head, Tom Dooley
    poor boy, you’re bound to die

    this time tomorrow
    reckon where I’ll be
    hadn’t a-been for Grayson
    I’d a-been in Tennessee

    hang down your head, Tom Dooley
    hang down your head and cry
    hang down your head, Tom Dooley
    poor boy, you’re bound to die

    this time tomorrow
    reckon where I’ll be
    down in some lonesome valley
    hangin’ from a white oak tree

  12. Candan Hanımcım;
    hem vallahi hem billahi ben İstanbul’da ölmeye de özendim.:)Küçük bir gölde tatlı su balığı olmaktansa denizde ağlara takılmayı tercih ederim.Bu hayatın ikinci kanalı yok mu ya?

  13. ..efendim..
    ..sevgili Vecihe hanımcım..
    ..sizi türlü yerlerde..ve..
    ..yollardan uyarmaya çalışıyorum..
    ..amma..
    ..hiç dinlemiyorsunuz..
    ..üzülüyorum..

    ..uymayınız “çucuk” a..
    ..sona sizi götürür..
    ..”bucuk” a..

    (bucuk kavramı, bence de bilinmemekte olup,
    sadece kâfiye olsun deyu kullanılmıştır..)

  14. ..bu arada..merakıma mucib olan..
    ..şu “lüfer” konusunu..
    ..sormak istiyorum..

    lüfer=reflü
    ..anlamında mı kullanılmış olup..
    ..bizi tedavisi henüz belirlenememiş..
    ..bir hastalığa davet etmektesiniz?

    soran:
    ..sınırda şizofren; inter-lock-stern

  15. Moortipim efendim,
    aslında ımm tedâvisi belli de ne bileyim uygulayan yok gibi gibi..
    aaaay ben ne bileyim ayol, ben tabip miyim :P

    sizinki sınırda demek, eh.. bekliyoruz bu yana en kısa zamanda :))
    haa bir de belgenizi göreyim yok öle üç kuruşa beş köfte ;)

  16. Metin Bey,
    nasıl yarıldığınızı görmek isterdim :))
    yok, acı acı olanı değil, kan görmekten korkmam ama içim sızlar yine de.. belli ederim.

  17. Vecihe Hanım,
    sizinki tek kanallı mı?
    vah vah vah… eh haklısınız… o vakit, beni dinlerseniz ben size uydu anteni önereceğim ;)

  18. Hay Hakk iki arada bir derede kaldım.
    Biri uyma diyor çucuka,
    Çucuk diyor dinle beni
    Anten var buçuk’a:P

    Bu buçuk ve çucuk mevzuna fransız kalıyorum galiba.Bölüm saçmalamaca olunca saçmalıyorum kendi çapımda:P Gece de fena yakalandım zati saçmalamacayla:) Arada geriyorum çekmeye korkuyorum efendim:))

  19. Vecihe Hanım,
    işte budur!
    yaşasın :))

    aman ha buçuk’lardan uzak durunuz siz, Moortip haklıdır..
    ben siz şikâyet ediyorsunuz diye tek kanaldan, uydu anteni önermiş idim ama olsun ziyânı yok, tek kanallı da olabilir.

    gerin gerin, korkmayın ben çekerim :))

  20. ..ben da..
    ..çekerim..efendim..
    ..tek siz..
    ..”geriniz..ve dahi..geriniz,”

  21. Destekçilerim olduktan sonra zevk ile çekerim büyük bir aşk ile gererim.Arkamda olduğunuzu bildim ya sırtım yere gelmez:)

  22. Interlock Bey,

    Gülümsemeye öyle uzak kaldım ki ne zamandır, teşekkürlerimi sunarım size.

  23. ..sevgili..
    ..metin-thePoor bey, efendim..
    ..deliye 100 verdiğiniz zaman..
    ..neler olduğunu..şincik..
    ..ayn-el yakîn..
    ..bileceksiniz..
    ..size..
    ..vah yazık’tır..efendim..
    ..afedersiniz..

    -EMPULSİF BİREY TİPİ;

    -SOSYAL DEJENERE GRUBUNUN BİR
    BÖLÜMÜNÜ OLUŞTURAN MAKULEDİR.

    -AKTİF MAKULEYE KARŞI ŞEDİD
    GÖSTERİLER SUNARLAR.

    -HEYECANLI ÇOK HEYECANLI VE
    CANLI VE KAMÇILIDIRLAR.

    -ANCAK KAMÇILI AMİPLERLE BİR
    AKRABALIKLARI YOKTUR, BELKİ
    BİLMEDEN BİRBİRLERİNE RASTLAMIŞ
    OLABİLMELERİ MÜMKÜNDÜR.

    -UFACIK BİR SİVİLCENİN PATLATILIP TA
    İÇİNDEKİ CERAHATIN FIŞKIRTILMASI
    ÖRNEĞİNDE OLDUĞU GİBİ BAZENLERİ
    KRİZ FEVERANINDA FEVK ÂL BEŞER
    BİR ŞEKİLDE DURUM BİLDİRİMİNDE
    BULUNURLARKEN, BİR INTERLOCK
    TAVSİYESİ OLARAK ELLERİNDE BİR
    MENDİL İLE ARA SIRA AĞIZLARININ
    ÇEVRESİNİ SİLMELERİNİ TAVSİYE EDERİM.

    -SERT VE İNSAFSIZDIRLAR, NEDENİ
    İNSAFIN, NEFİS İLE ÇOK SEFİN BİR ŞEKİLDE
    İLİŞKİSİ OLDUĞUNDAN BULUNDUKLARI
    MAHÂL VE MAHÂL MUKİMLERİ
    ALÂKASIZLIĞI NEDENİ İLE KOZAL BİR
    POZİSYONDA YAN GELİP YATMIŞLARDIR
    Kİ İŞTE SEBEP BUDUR.

    -WINDOW SAKİNLERİNİN SAKİN OLUŞ
    NEDENLERİNDEN BAŞLICASI MİZAN
    DENGELERİNİN İZ’AN İÇİNDE
    NEŞV-Ü NEMÂ BULMASI KAYDINDANDIR.

    -BU İYİ BİŞİYDİR.. İYİDİR..

Bir Cevap Yazın

