vakitsiz zıkkımlanmanın akıl sağlığına ettikleri

hayâtımda hiçbir şeyi karârında yapamadığım gibi, yeme- içme işini de bir türlü dengeye oturtamadım.. akşam yemeğine ayırdığım zamânı kahvaltıya ayırsam belki adam olurum ama yok anacığım, hele de kalktığım vakit herkes kahvaltısını yapmışsa ve yalnız oturacaksam sofraya, sofradakiler bana bakar, ben onlara. kalabalık olmayı seviyorum ben yemek yerken. yalnız yaşadığım dönemlerde (ki çok uzun yıllar), acıktıkça yediğim şeyler belliydi; en fazla kaşarlı tost yapardım kendime, bir gün olsun pilav bile yaptığımı hatırlamam. ama sıcak içeceklerle aram hep iyi olduğundan çay kahve işine aralık vermem hiç. haaa bak orada istikrarlıyım işte..

şimdi bu yemek işini karârında yememenin de ciddi zararları oluyor bünyeye, bakın nasıl : akşam ayıptır söylemesi, olan yemeklerin yanına bir de mercimek köftesi yaptım. severim kendilerini. iyi güzel yaptın da evlâdım bitmesi gerekiyor mu? yoooo.. ee sen ne halt ettin? tabi sabah bi’ lokma bi’ şey atmıştın ağzına, o saatten sonra da gelsin çay, gitsin kahve, bir şey yemeyi unutmuştun di mi? sonra da herkesin evde olduğu bir saatte akşam yemeği yenirken kendini kaybettin. iyi poh yedin! bizde bir lâf vardır, hani şu sizde de olan, çok yedikten sonra; ” ya kırk adım atacaksın, ya sırtüstü yatacaksın” dedikleri. kırk adım atma fikri bana sittinsene câzip gelmemiştir de, ne hikmetse sırtüstü yatmak hep ağır basmıştır. bu akşam da öyle oldu. birbuçuk saat aralıksız uyumuşum. akşam yemeğinden sonra uyursan ne olunur? salak. evet ben de aynen öyle oldum, sanki olanından yeterince nasiplenemiyormuşum gibi. 

bir de mercimeğin fırına verilmesi meselesi vardır ki, hiç anlayamadım bunca sene. fırında mercimek târifi duymuşluğum yok, bilen varsa ve anlatırsa sevinirim valla. hayır yâni bunca türlü yemek pişirdim, okudum ettim, hiç rastlamış değilim, belki daha hafif olur köftesinden. salaklığım çok mu belli oluyor? iyi o vakit ben de bundan sonra daha akıllı olmaya gayret ederim, uyuyup da uyandıktan sonra klavye başına geçmem. neme lâzım, kimsenin ruh sağlığıyla oynamaya hakkım yok. 

Bir Cevap Yazın

