hâmîsi miyim neyim..

erkan için yorumlarımı bekleyen okurlar.. yorumumu üzülerek bildiriyorum. galatasaraylı arda’nın başına gelenler, dün akşam erkan’ın da başına geldi işte. çocuğa (en başta ben) fazla yüklendik. yok, sesi konusunda hâlâ aynı düşüncedeyim. ancak, erkan buna ne kadar hazırdı orasını pek hesap etmedik. şeften sazlara, jüri üyelerinden seyirciye ve medyaya kadar hepimizin payı var bu işte :)

selâhattin altınbaş’ın, ”ömrümüzün son demi” isimli hüzzam eserini okumak üzere sahneye gelen erkan’a, tam bir assolist muamelesi yapıldı. şef selçuk tekay hoş bir keman taksimi ile hâdiseye ivme kazandırdı. sahnenin ortasında ayaklı mikrofon, erkan üzerinde alışık olmadığı her hâlinden belli olan bir takım elbiseyle alkış kıyâmet seyircinin ve televizyon izleyicilerinin huzûruna çıktı. o an olacakları kestirmek için kâhin olmaya gerek yoktu. çünki bu akşamın diğerlerinden bir fazlası vardı, herkes ağzı açık ayran budalası gibi erkan’ın ne halt edeceğini bekliyordu. annem ” oooo yine sesine göre bi’ şarkı seçmiş bizim oğlan” dedi. ben ise ”eyvah! çok boktan okuyacak bu defâ” dedim. yanılmış olmayı tercih ederdim. olacak iş değil, güyâ sıralama kurayla falan yapılıyor, ne hikmetse erkan kaç haftadır hep, en son yarışmacı olarak sahnede. assolist muâmelesi yeni değil aslında da, son haftalarda tabi başka türlü bir şey oldu. heryerde konuşulmaya başlanan genç bir şarkıcı adayının ne kadarını kaldırabileceği şüpheliydi. çok kötü okumadı ama kötüydü işte. kabahati yine ona bulmuyorum, hocalarında  arıyorum. ikinci şarkıda (kayahan’ın, yemin ettim’i) yine yapacağını yaptı erkan. diyecek söz yok. o sesleri ibo bile basamaz iddiâ ediyorum ve burayı okuyan erkan’ın bir yakını falan varsa ricâ ediyorum harcatmayın bu çocuğu. sesini tanıması için biraz eğitim şart, asla şan dersi falan değil, ihtiyâcı da yok ve doğallığını da yitirebilir korkarım. hey Allahım bana ne oluyorsa.. yok ama elimde değil, ben sevdiğim şeylere sahip çıkmadan rahat edemem. ne yâni üste para mı alıyorum tööbe tööbee…

erkan’ı youtube’dan dinleme şansımız varmış meğer, ben yeni farkettim. tıklarsanız yıllar’ı dinleyebilirsiniz. mersi, mersi, mersiii :P

10 responses to “hâmîsi miyim neyim..

  1. ben o programda şarkıcı markıcı dinlemiyorum:D
    arasıra rastgelirse-hangi kanaldaydı sahi?- bülent “hanım”ın kostümüne ve edalarına bakıyorum…çok eğlendiriyor beni…hele o boyaları silinmesin diye gözyaşlarını itinayla kurulaması yok mu, mendil gözüne batacak diye korkuyorum…bir de sahneye şal atışı…amman ne hoş-eda o ya:D
    bu seferki makyaj daha iyi olmuş, hani kırmızı ve dudak daha küçük sınırlanmış. tam kırıtkan bir dudak… önceki neydi öyle kuru kafayı hatırlatıyordu bana:Dsilikonun tam çevresinden boyanmış, bööle lap diye uzanmış,pörtlemiş…ah o kara kara gözler o keman keman kaşlar, üzerindeki allar pullar…o muhteşem tüllü tüylü bol elmaslı entariler.ama diyet gerektiğini de düşünmeli bence!
    sonra yelpazeleri, onun mikrofonu bilenem farklı, parlak taşlarla süslenmiş…:D
    trt 4deki konserinde de mikrofonu baştan aşağı beyaz goncalarla kaplıydı. yolaş ile sunulan konseri hani…yolaş mıydı o sunucu? hani pür-klasik(bu da benim yeni sentezim,yakışmış di mi:D)giyinmiş giyinmiş de-ha mustafa yolaşandı şimdi hatırladım-bir incecik keçi sakalı bırakıvermiş oda yoyoocu hip hoplardan mı mülhem nemelazım…hani işte onunla olan programında amman efendim o ne ağızdı o ne edaydı o ne zarif osmanlıcaydı: çenem bir karış aşağı düştü cızgı filmlerdeki gibin…” zat-ı aliniz de takdir edersiniz ki” diye başlayıp zat-ı alinin takdirine fırsat vermeyen ve hatta adamcağıza neyi takdir edeceğini unutturacak kadar uzayan mefulü mefailü mefailü feulün vezninde musıkili cümleler…hayranları arasına katılmamak elde değil her ne kadar benzerlerinden hazzetmesem de -ve her ne kadar kameralara hazırlıksız yakalandığında “çekme ulaaan…” naralarını müteakkip küfürler savurarak fıtratından arta kalanları sergilese de…
    gelelim krala…yok, hiç tartışmaya girmeyin, arabeskin kralı “baba ” değildir.keş iken herkes söyler, iş aklı başındayken kral olabilmekte:D
    ah ah o orhan bey yokmu, arabeski sevmem de ona çok saygı duyarım.
    “hatasız kul olmaz”ını unutamam…ne güzel söylüyor”feryada gücüm yok feryatsız duy beni” diye…tam sufimeşrep haa…(hişşt arkadaşlar ,sufiyuuun,size diyorum,harcamayalım ya…hemen kontak kuralım:P)
    beyefendi o…zerafeti gönlünden…zarif olması için osmanlıca bilmesi de gerekmiyor ötekisi gibi…
    şu armağan denen adam, o kim öyle yaaa.?çen çen çen!!!”armağan hanım “olmaya ramak kalmış…nerden çıktı o adam kimin nesi?..hadi ötekiler otorite sayılmış da o ve şu “gündeş” neçe oluyor allaaseniz!!! ordaki yarışmacılardan ne farkı var o gündeşin, haa bir saniye o bülentin karşısında söz söyleyebilme ve onun fikrine katılmayabilme selahiyetini almış ya, onu da güruh-u hanendeden saymak elzem…ben saymıyorum ama!…hiiiç mi hiç bedii zevk alamıyorum ondan.
    şekil ve şemailine gelince kostümünün, afrikadaki ugu mugu kabilesinden devşirmeolduğunu iddia ediyorum,(inanmıyorsanız gidin afrikaya var mı yok mu ugu mugu kabilesi araştırın…kuyuya taş atandan geçilmez olmuş ortalık bir de ben atayım, ne kızıyonuz!!!) burunda halka unutulmuş yalnız, bir de üryanlığı tam olmamış.üryandan beter olmuş…midem bulanıyor, poşet , duustaaan bana bir poşet…
    müsaadenizle-

  2. yaa pardon da ben bu gün kasımın bilmem kaçındayım, öğretmenler günü dahi geçti eminim çünkü eşim beni yemeğe götürdü- o kadar da mağara adamı değiliz yani- ama niye yorumumun tarihi on kasım oldu ki….blog sahibi bile ayın 27 sinde yazmış…
    yoksam benim gönül gözüm mü açılıverdi….aman Yarabbim…

  3. ..durumun,
    ..manâ ve ehemmiyetine..
    ..binâen..
    ..bir..
    ..nihavend güfte;

    gel!
    gönlümü yerden yere
    vurma güzel
    n’olursun

    gül dururken
    dikenleri
    derme güzel
    n’olursun

    sevgin nefes
    sevgin candır
    sevgin
    bana heyecandır

    kalbim
    ince bir fidandır
    kırma güzel
    n’olursun

  4. mersi hocam:) mersi
    …..size de misafir olacağım yakında, amma bugün olmaz çünkü ooof daha evi bile süpüremedim…pasak bir karış olmuş masalarda ben burda bülentin derdindeyim!!!tam netkolik olma aşamasındayım!!!!
    el-medet pirim efendim el-medet
    biz günahkarı kapından etme red
    bendeganın cümlesi de derdmend
    ya Bahaeddin-i Şah-ı Nakşibend…(ks)
    hürmetler efendim:)

  5. Candan hanim,

    Kactir yaziyorsunuz. Iyi de ediyorsunuz, ama, TV izleme ozurlu insanlari da dusunur insan.. diye dusunebilecek olanlari da dikkate alirsiniz diye bekledim..

    Ama, yok.. Sirf nesir..

    Hic olmazsa, bu Erkan yavrimizin sesini dinleyebilecegimiz bir link filan verseniz de biz de ileri geri bir seyler soylemek imkanina sahip olsak diyordum..

    :)

  6. bakın orda son paragrafta verilmiş… you tube daymış

  7. Müzmin Bey,
    bakın nihavend hanım benden önce davranmış, link vermeyi ancak akıl edebildim çünki hiç düşünemedim internette bunların kayıtlı olabileceğini falan. oluyormuş böyle şeyler.. ben de öyle sıkı bi’ tv izleyicisi sayılmam ama bir şeye taktım mı takarım. son zamanlarda sürekli izlediklerimi sayacak olursam bir elin parmaklarını geçmez ama yine de deniyorum bakalım geçecek mi : yerli dizi olarak yabancı damat ve avrupa yakası, yabancı dizi house, işte birkaç haftadır bu yarışma programı, maraton veya ceviz kabuğu olabiliyor ilginç bir şey varsa. yok valla geçmiyormuş benim elimin parmaklarını.

    hem sizin tv’niz yanlış hatırlamıyorsam pek bi’ akıllıydı hani, siz izlemeseniz de o size arka odadan sesleniyordu :))
    evet şimdi bekliyorum erkan’ın sesi hakkındaki fikirlerinizi, üç ileri bir geri de olabilir fark yapmaz :P

  8. Candan hanim,

    hem sizin tv’niz yanlış hatırlamıyorsam pek bi’ akıllıydı hani, siz izlemeseniz de o size arka odadan sesleniyordu :)

    Benim TVm akillidir akilli olmasina ama, yine de ogretmek gerekiyor.

    Ote yandan, simdi de arka planda ‘soyleyin munafiklik etmesin’ diyen birileri cikti az once.. la havele ne bicim TVymis bu, ben de anlamadim :))

    evet şimdi bekliyorum erkan’ın sesi hakkındaki fikirlerinizi, üç ileri bir geri de olabilir fark yapmaz :P

    Igerlerini izlemedim, dolayisi ile mukayese edemeyecegim. Fakat, dikkat ettigim bir iki husus oldu.

    Bunlarin basinda, ben tabii erkek milletinden anlamam, ama yakisikli cocuk oldugunu tahmin edebiliyorum. Bunu da youtube’daki yorumlarda DA mulhem soyluyorum.

    Dolayisi ile, bunda sonra soyleyeceklerim benim sanatcidan pek de anlamadigim anlamina gelebilir ve sizlerin begenilerinize karismis gibi olursam CMUKun ilgili maddeleri mafuzdur.

    Sesi.. well.. biraz fazla zorluyor gibi geldi bana.. Ibrahim Tatlises’le, Bulent Ersoy’la filan kiyaslayanlarin iltimas gecmelerine karisamam tabii ki. Fakat, ben daha cok Mustafa Keser kalibresine yakin oldugunu dusundum. Atilla Atasoy’da [merhum –benim icin] daha iyi oldugunu kesinlikle soyleyebilirim. Metin Milli’den de iyi denebilir, ama demeyecegim asireti kizar belki.

    Ote yandan, ben bu cocukta pek de homoseksuel izler goremedim [bundan dolayi begendiginizi ima ettigimi sanmayin sakin], fakat TSM gelenegi acisindan bu cok menfi bir puan. Ote yandan, acelelesi de yok tabii ki. Bulent ablasi kac yasinda karar kilmisti?

    :)

  9. Müzmin Bey,
    lâ havleeee..! ne yazmışlar ki oraya yakışıklı filân olup olmadığıyla ilgili? ben görmemiştim öyle bir şey. hem ben kadın gözüyle rahatlıkla söyleyebilirim ki, kimsenin duvarlarını süsleyecek kıvamda bir çocuk değil. yok valla bu benim kişisel kanaâtim filân da değil, hani bilirsiniz bâzıları vardır ve baktığınızda güzel/yakışıklı olup olmadığıyla ilgili bir şey aklınıza bile gelmez, bu çocuk da öyle biri. siz söylemeden bununla ilgili hiç düşünmediğimi farkettim aslında ve evet erkan’la ilgili böyle bir şey düşünmüyor insan. yâni öyle çağrışım yapacak bir etkisi yok.

    yarışma TSM dalında falan değil, ismi sizi yanıltmasın. zâten erkan’ın o tarakta pek bezi yok. bence biraz eğitimle hârika gazel söyler, arabeski de sevmeyene bile sevdirir. sesini zorlar tabi, o şef olacak kimse ucundan öğretse işi hiç zorlamasına gerek kalmayacak ama yapmazlar tabi, harcamaya bakarlar, eee mâlûm kurtlar sofrası, önünü kesmek varken (bunu asla mecaz söylemedim :P), ama kesemeyecekler, eh Allah ömür verir de buralarda da olursak görürsünüz. benim notalara basışım değilse de kulağım saat gibidir. bülo’dan da, ibo’dan da güçlü ve etkileyici bir sesi var çocuğun. mustafa keser’le kıyaslamanıza, ”pardon?” diyeceğim izninizle, ne ses rengi, ne tarzı ne de güfte-beste ezberi (m.k. biraz papağandır benim bildiğim) tutmuyor. diğerlerini yorumuma hiç almayayım.

    sizin tv münafıklık etmesin diye doğru söylemiş valla, etmeyin canım siz de :)

    diğer yarışmacılara gelince; hazan diye genç bir hanım vardı beğendiğim malesef elendi, erkeklerden de hüsnü vardı onun da sesi iyiydi ama onu da harcadılar. diğerleri heryerde bulunacak cinsten işte, kayda değer bir şey yok.

Bir Cevap Yazın

