gözlüye gizli yok ya sen ne dersin..*

kimin şeytanı, kime gâlip gelir bilmem ama ne zaman geldiyse başıma vıdıvıdı etmeye ben benimkine pek de yüz vermem. hattâ gözüme kestirdiğim irice bir taşı kaptığım gibi üzerine yürüdüğüm çok olmuştur. benimki benden pek yüz bulamaz, hattâ tırsar diyebilirim. öyle de korkak bir şey ki aslında, ki bilirim korktuğu ben değilim. hem korkar onu bana secde etsin diye yaratandan, hem etmediğini bırakmaz, sızmaya kalkar kalın kabuklarımdan.

öyle zamanlar da olmuştur ki; içimdeki meleği sindirip, arsızca fırlamıştır ağzımdan, kulaklarım duymak istememiştir söylediklerini. hışımla dağıtmıştır önüne geleni, eşyâdan ne istiyorsa. o vakit kendimden nefret ederim. çıkmasına izin verdiğim için orta yere. iyilik öğütleyenleri duymamam için etmediği şaklabanlık kalmaz iblisin. gururum tavan yapar bakarım; – o kim ki senin karşında konuşacak?!-, – hadi bildir şuna haddini-, – sen daha iyi küfür edersin denesene -, – sık gırtlağını olmadı..- falan filân…

merak iyi bir şeydir ya, çoğu zaman değil bence. ya da şöyle söylemeliyim; faydalı bir şey öğrenmek adına yapılan bir eylem olduğunda iyidir elbet, ama bu defâ da ”fayda nedir?” sorusu geliyor akla.. meselâ, benim zarârıma olan bir şey başkası için faydalı mıdır? belki, kimbilir.. peki ben kimim? ya benim zarârıma olduğu düşünülen şeyin, bana faydası olacaksa.. ya, işte madalyonun bir diğer yüzü..

beni yok saymak, iyi bir şeydir. o zaman yanıltıcı olmam sizin adınıza. nasıl ki; uyuyan şeytanımı uyandıran birini/şeyi gördüğümde, – yok öyle bir şey- diye sâkinleştiriyorsa melekben, şeytanben’i, bâzân da  başlıyor konuşmaya.. özellikle güzel bir cümlede dürtüklüyor hemen gözpınarlarımı niyeyse.. hayretle karışık bir kalp çarpıntısıdır başlıyor. haset ediyorum söyleyene ama rahatsız etmiyor beni ne hikmetse hasetin bu şekli. kim istemez güzel cümleler kurmayı..

diyeceğim o ki; görünen köy kılavuz istemiyor. eskiler ne demişse hep yerinde ve güzel söylemişler. görmek isteyenleri şeytanben, ya da melekben ile tanıştırabilirim hemen. ama lûtfen beni, görmek istemediklerimle karşı karşıya bırakmayın olur mu.. şeytanbenden hiç hoşlanmıyorum, onu öldürmeden bana rahat yok ama biliyorum ki onsuz da olmayacak. ona şimdilik ihtiyâcım var, başka türlü bulamam ki kendimi. allahtan salak oluşum sâyesinde hep geç karşılaşıyorum kendisiyle, ama ortaya çıktığında da iş işten geçiyor, kırıp dağıtıyor topladıklarımı bir anda. yokum farzedin beni, ki ne biliyorsunuz belki de yokum, siz öyle görüyorsunuz, varmışım gibi. yok olduğumu düşünürseniz kendimi bulmam daha kolay olacak. insâf edin; ola ki infâk etmiş olursunuz, nifâkdansa..

* şah ismâil hatâyi

23 responses to “gözlüye gizli yok ya sen ne dersin..*

  1. Canan hanim,
    Ben burayi okumagi neden seviyorum sorusunun cevabi biraz bu tur yazilar.. Cins-i latif dedigin kapti mi tasi konduracak seytanin(in) alninin ortasina.. seytanin kim ya d ane oldugunu ayrica –gerek varsa– konusmak uzere tabii..
    Peki de, nicin yazmagi seviyorum sorusunun cevabi ne olabilir? Iste o zor.. Korku belasi desem :))

  2. ben ara ara geleyim, neme lazım, şimdi babamın deyimiyle “sıpalık karış”ır da fırlatılan bir sandalye kafama düşer…:Dşöyle “defol ordan” diye süpürge indiriliverir belime, en iyisi şeytanlar tepişmeden, ben başka bara dadanayım.
    çöpe ciğer atmayınız, kokusuna dayanamıyorum…
    ah ciğercinin kedileri, burda yollarımız ayrılır, ben sokağıma döneyim, ola ki ciğerci insafa gele, yelkenleri suya indire, ufaktan ufaktan yanaşırım …hadi mırlama amaaaa, “geçinemeyiz yollarımız ayrı”
    :)

  3. ne kadınlar sevdim zaten yoktular
    yağmur giyerlerdi sonbaharla bir
    azıcık okşasam sanki çocuktular
    bıraksam korkudan gözleri sislenir
    ne kadınlar sevdim zaten yoktular
    böyle bir sevmek görülmemiştir

    hayır sanmayın ki beni unuttular
    hala arasıra mektupları gelir
    gerçek değildiler birer umuttular
    eski bir şarkğ belki bir şiir
    ne kadınlar sevdim zaten yoktular
    böyle bir sevmek görülmemiştir

    yalnızlıklarımda elimden tuttular
    uzak fısıltıları içimi ürpertir
    sanki gökyüzünde bir buluttular
    nereye kayboldular şimdi kimbilir
    ne kadınlar sevdim zaten yoktular
    böyle bir sevmek görülmemiştir.

    ..

  4. Müzmin Bey,
    Cânân Hanım ablam olur. bu söylediklerinizi aynen ilettim kendisine :))

    ”korkunun ecele faydası yok” dedi, bir de, ”konuşulur tabi gerekirse” diyor ”ama herkesin şeytanı kendine” ymiş, o bi tek kendisininkini biliyomuş, siz de kendinizinkini anlatırsanız belki ortak bir paydada buluşulunabilirmiş. valla öyle dedi, elçiye zevâl olmazmış ben de ileteyim dedim :))

  5. Nihavend Hanım,
    aa size ne oluyor canım, niye kaçıyorsunuz hemen, daha yeni gelmiştiniz hem, karpuz keseceeedik :))

    bende pek kedi tabiati yoktur belki farketmişsinizdir, daha çok it diyebiliriz :P
    bizim yelkenler hep fora bakmayın siz, indiririz icâbında, bir inbadda felân tadını çıkarmak için. gelin birlikte çıkaralım tadını, ne’şvünemâ bulalım..

  6. Inter Lokum,
    Attilâ İlhan var mıydı ki?
    ama kelimeler öyle mi .. sevdirmiş işte kendini.

    sev seni seveni
    aşk nedir bileni
    arama hiç boşuna
    bırakıp da gideni
    zor dostum zor
    sevilmeden sevmek
    onu bir başkasının
    yanında görmek
    zor dostum zor
    gülerken ağlamak
    sevip sevip sonunda
    yabancı olmak
    zor dostum zor
    bir teselli bulmak
    o aşk dolu günlerin
    ardından bakmak

  7. sizden kedi olmaz…it? tövbe estağfirullah. kendinize saygınız olsun…
    siz olsanız olsanız kasap-ciğerci olursunuz.
    haçan o mırlayan da sizin kedicuğunuzdur, o kendisunu bilur:DDD

  8. pardon siz psici misiniz?
    saygı ne demektir?
    ne mene bi’ şeydir?
    insan kendisine nüçün saygı duyar?

    psi psiiii… psi psiiiiii !!! geh psi psiiiii…!!! (çağırıyom bakem gelcek mi??)
    alla allaaaa gelmiyo, e benimse neğen gelmiyo bu?

    medet ey nihavend!

  9. Candan hanim,

    Cânân Hanım ablam olur.

    Hay Allah.. bu yakinda bir typo yuzunden vahim bir yanlis yapacagimdan korkuyorum. Ne bileyim, ‘Candan hanim’ yazmak yerine ‘Canan hanim’ yazmak gibi; hatta ‘Zandan hanim’ yazmak gibi :)) Benim klavye bazan harfleri yutuyor.. bu daha once de oldu.

    ‘C’ ile ‘Z’ arasinda da sadece ‘X’ var..

    Hmmm.. ‘Candan hanim’in ‘Zandan hanim’ olmasi icin arada bir ‘X’ (yani bilinmeyen) olmasinin tedaileri uzerinde gorus beyan edebilecek burada daha yetkin arkadaslarimizin oldugunu umuyorum.

    bu söylediklerinizi aynen ilettim kendisine :))

    Bahusus selam ve hurmetlerimi de ekleseydiniz keske.. yani, ilk intibam o denli ham durmasaydi..

    ”korkunun ecele faydası yok” dedi, bir de, ”konuşulur tabi gerekirse” diyor ”ama herkesin şeytanı kendine” ymiş, o bi tek kendisininkini biliyomuş, siz de kendinizinkini anlatırsanız belki ortak bir paydada buluşulunabilirmiş. valla öyle dedi, elçiye zevâl olmazmış ben de ileteyim dedim :))

    Elciye zeval olmadigini butun tarih cok sarih olarak gosterir, malum.. Ben o yuzden, ‘elciye zeval olmaz’a siginmak yerine kelle koltukta gezerim :)

    Benim seytanim bana tahisli degil galiba.. munavebeli bakiyorlarmis.. her yeni gelen bir oncekinden az-cok farkli.. o yuzden de pek kalici bir unsiyet kesbedemedim bugune dek.

    Onlar da beni degisik buluyorlarmis.. ama, bunun muspet anlam tasifini hic sanmiyorum. Emin degilim yani..

    Kendimi anlatmak.. valla denedim.. belli bir sirada olmasa bile, su denemeler esasen o yolda bir gayretti..

    Yani: bu ve bu ve bu ve bu ve buve bu ve

    Anlatacak bir kac sey daha olabilir, ama vakit pek kalmadi..

  10. bir fare bulmuştur yine…:D dur imdadına geleyim senin:

    __ya cins-i latif-i hureyre!
    behemehal sahibenin sesine koşup gelesin ve cüsseten ve aklen ve dahi sinnen senden daha aciz mahlukatın peşinde talim-i muhabere ve mücadele ve dahi muakale ile vaktini zayi eylemeyesin. zinhar ol biçarelerin ödünü ber hava edip zevk-i şeytani ile şugl etmeyesin…
    sen de ya cam-ı candan!!!
    tiz o elindeki sagarı atasın, aklını başına devşiresin ve hureyreciğini çağırırken sekerat-ı hamr ile ünlemeyesin…
    maazallah pisicik avazını derk u fehm u keşf idemez de figanın kubbede kalan bir hoş sada olur!!!

    ya ne diyorum ki ben şimdi?.. heç işte…”laf söyledi bal kabağı”

  11. Müzmin Bey,
    candan arada bir zandan olur her beşer gibi ama asla uzun süre etkisinde kalmaz merak etmeyin. yâni şey diyorum klavyeniz istese de öyle bir hata yapamayacaktır, o yapana kadar ben hatamı anlamış olacağım, e o da o kadar adaletsiz değildir herhâlde değil mi?düzeltiverir canım.
    x işâretiyle de aramız pek iyi değil oldu bitti, o hep gelmek istiyor bana da ben pek yüz vermiyorum. ”kimsin? nesin?” diye sorasım geliyor, e cevap alamayınca da bi’ bakıyorum ortada yok. yok ben göndermiyorum, ortadan toz oluyor bu x’ler kendiliğinden.

    efendim ben sizin kadar yürekli değilim, ne olsa onda dokuzu meselesi tabi serde pek anonimlik de kalmayınca hâliyle :)

    ”herkesin şeytanı kendine” diyebilir miyiz bu durumda ? yâni en azından şeytanın varlığı hakkında hemfikiriz değil mi :))

    yazdıklarınızı okumuştum daha önce de.. kesinlikle çok ustaca yazılmış şeyler, yok iltifat falan etmem ben nasılsa içiniz rahat olsun. da, niye vakit kalmadı ben orasını anlamadım ya salaklığıma verin ya da zandanlık yapayım izin verirseniz..

  12. Nihavend Hanım,
    bugün annem bana çok uysal olduğumu söyledi. ben de ona dedim ki: anne aslında ben hep böyleyim de, sen çok kabak tadı veriyorsun.
    sonra bir komşumuz geldi kahve içmeye, sizden psişik olmasın epeyce psişiktir kendisi, eccik terapi yaptım, ”hadi git şimdi evine, kocanla iyi geçinmeye bak” dedim. allahtan söz dinleyen bir komşumuzdur kendisi fahriye abla, işte bu da böyle bir gündü..

  13. Candan;

    konuyu okudum sonra yorumları okudum bağlantıyı kuramadım:( Hastalıktandır ne yazacağımı da unuttum.En iyisi geçiyordum uğradım diyeyim dimi?:)Sevgilerimle..

  14. Vecihe,
    ben ne zaman bir şey yazdım da onunla ilgili konuştuk pek hatırlamıyorum, bağlantı her zaman olmayabiliyor. belki hatlarda problem vardır bilmiyorum.

    hasta olmanıza üzüldüm, geçmiş gitmiş olsun.. benden de sevgiler..

  15. boşver vecihe,
    ben benimle alakalı ne zaman bir şey buldum ki zaten…
    sen alaka alanımdasın ama her daim…ırafık… (ırafığı açıklamama gerek varsa bana uğra)
    herkesle kendi dilinde konuşmalı…anlatacakların anlaşılmıyorsa eğer:)))

  16. Candan;
    her yerde aynı galiba kimi zaman bende yapıyorum konuyla alakasız yorumlar.Bu bölümde bu postu geçiyor olmamda alakasız değil mi:)
    Nihavend;
    ırafık kardeş gibi bir anlama denk geliyor sanıyorum ki daha özel bir anlamı varsa bilmiyorum.Uğrayacağım..

  17. dur dur ben sana uğrarım :)))

  18. Vecihe,
    şöyle adam gibi saçmalayan yorum okumaya bayılıyorum. benim ne yazdığım önemli değil, biri gelsin ve götürsün başka bir yere ama kişilik kavgası olmasın istiyorum. isteyenlerin de, ne söylenmek isteniyorsa o kişinin bloguna gidip söylemesini istiyorum. salakça bir beklenti içindeysem duymak isterim. hatlarda problem varsa beni ilgilendirmiyor yâni :) eşşek kadar olmuşuz, bu kadarcık ciddiyet hakkımız değil mi? saçmalığın daniskasını yaparız, o başka, hattâ mümkün mertebe yapalım ama idrar ölçme âleti yok bu blogun ve benim de ağzım torba değil söylemeden geçemeyeceğim :))

  19. ????????????????????????????????????????????????

  20. nihavend elleşme candana morali bozuk zati

  21. evet de siz nasıl anladınız valla hayret!
    ne iğneydi sizin adınız? toplu iğne? çengelli iğne? bi’ daha bakmam lâzım yorumlardan. gerçi siz her yırtıktan çıkıyorsunuz ve bukalemun gibi isim değiştiriyorsunuz, o yüzden en iyisi sizi rahat bırakmak, lastik sıkmıyor inşallah.

  22. şimdi uyuyoruz mu yani..Aynı rüyalardaki gibi hani rüya gördüğünü bilmezsin uyanmadan.Ama bazen bilirsin .Bildiğin zaman o rüyanın içinde canın çektiği her şeyi de yapabilirsin,bu rüya içinde uyanmak durumudur.Şimdi burada da aynen onu yapmak gerekiyor.Dolayısı ile oramı rüya buramı anlamıyor insan.Geçenlerde rüyamda balon balığı olduğumu gördüm.Şimdi ben acep kendini balık sanan bir insan mıyım,yoksa insan sanan bir balık mı?

    Geldim gidiyorum ateşte dolma varıdı dibi tutmasın.Kahve için teşekkürler.

  23. Oglena’cığım,
    bundan böyle yorumlarında sorun olmayacak, söz! aynı mail adresiyle girdiğinde yorumun otomatik olarak görünecek. bloga biraz geç geldim bugün. onaylayacak kimse olmayınca yorumun da ancak bu saatte görünebildi, kusura bakma canım..

    ne diyordun haa evet rüyâ olmasa farkına varırdık zâten diye düşünüyorum. ben kendini her zaman insan sanmayan bir şeyim. değişiyor yâni duruma göre :) şişe bile olduğum vâki :P sen yine duâ et balık malık şanslısın :)) kahve itin olur, yemeğe de beklerim, dolma severim ;)

Bir Cevap Yazın

