ah vur ataşı gâvur sînem ko yansın*

36 bedene nasıl sığarsın ki sen?! 44 beden giymiyor musun? mümkün değil olmaz, dahası sığamazsın ki canım.. kasma kendini, rahat ol. kaç beden giyiyorsan ondan dene. rahat olduğun sürece rahat davranırsın, hem biz de rahat ederiz. seni böyle görmek komiğime gitmiyor, içim acıyor, üzülüyorum sana. karnını içine çekmen de bir işe yaramıyor, fermuarın patladı, patlayacak.. yakındır, bekliyorum. belin de hiç o kadar ince olmadı, biliyorsun. ama işte onu içine çekemezsin, havadan oluşmuyor ki vücudun. havalı görünmeye çalışmak neden seni bu denli mutlu ediyor? sen kendin gibi olursan, ancak havanı bulursun. böylelikle beğenilme arzuna da yenilmemiş olursun. ne giysen yakışmıyor bak! tak-takıştır, sür-sürüştür istediğin kadar. mutlu değilsin ve bu yüzden mutluluk aşılamıyorsun.

aş kendini, çık mağaradan, bak yukarıdan azıcık. ne kadar küçük ve önemsiz olduğunu göreceksin herşey gibi.. kalıbına sığmayı dene önce. sonra belki başka kalıplara girme şansın da olur ama inat ediyorsun. çıkar ayağından o pabuçları.. sıkıyor bak, acıtıyor ve doğrusu hiç yakışmıyor canım sana, üzgünüm.. rengin de bu değil, yoksa sen hâlâ rengini mi arıyorsun? vah, vah! rengini de bulamamışsın, keşke bir bilene danışsaydın. dışarıdan bakınca daha rahat görülüyor insan. istediğin kadar aynaya bak, sırdan farkına varamazsın. kovaya doldursalar seni, iki kova ya çıkar, ya çıkmaz senden, toprak bekliyor bak sulanmak için. er veya geç, seni bekliyor. ona sığın, onu sev, yok ki başka şansın. buralar aydınlık şimdilik ama er ya da geç kararacak ortalık. hiç bilmediğin bir yer seni bekliyor olacak. orada anlamı olmayacak bu kıkırdamaların, bu ihtirasların ve kimse seni korumayacak. zırhını kuşanmanı dilerim. ne evlâdın, ne anan-baban, ne kardeşin, ne arkadaşın kimse ama kimse seninle olmayacak. tek başına gireceksin o yola. bu korkusuz görünme palavrasına da fazla sığınma. anlayamayacaksın bile neler olduğunu. derin uykudan uyanmanın sırası da gelecek. evet, şimdilik ölüsün tatlım, bilmiyorsun. benim gibi, benim kadar..

ah bir ataş ver cigaramı yakayım

sen salın gel ben boyuna bakayım

uzun olur gemilerin direği

ah çatal olur efelerin yüreği

ah vur ataşı gâvur sînem ko yansın

arkadaşlar uykulardan uyansın

uzun olur gemilerin direği

ah çatal olur efelerin yüreği

derleyen : durmuş yazıcıoğlu 

3 responses to “ah vur ataşı gâvur sînem ko yansın*

  1. bir adam vardı
    canı sıkılan
    hep canı sıkılan

    beden 36: etyopyalı
    beden 38:budist rahip
    beden 40: sufi
    beden42:sofu
    beden 44: avam
    beden46:depresif/
    beden48: gezmeciler
    beden 50:küffar
    “kafir yedi bağırsağıyla yer ” h.ş

  2. Tanrı’dan diledim
    bu kadar dilek
    aman aman
    bu kadar dilek

    o yarin yüzünü
    bir kere görek
    aman aman
    bir kere görek

    gel
    anam aman
    buyanıma
    kıyma
    yazık canıma

    bir kara kaşın
    bir kara gözün
    değer dünya malına

    bana kısmet
    değil
    dizinde yatmak
    aman aman
    dizinde yatmak

    dizinde yatıp ta
    yüzüne bakmak
    aman aman
    yüzüne bakmak

    gel
    anam aman
    buyanıma
    kıyma
    yazık canıma

    bir kara kaşın
    bir kara gözün
    değer dünya malına

  3. ALLAH!
    Sayın Inter Lokum..
    ne diyorsunuz siz! yav benim galbim var dayanmaz bele türkülere. şimdi ben başımı alıp nire gideyim! serçe olup bir dala tüneyim bâre..

    arzuhal sunayım gül yüzlü yâre
    hocam arz eylesin hâlimi benim
    derdine düşeli oldum divâne
    ölürsem yar yusun ölümü benim

    dağların çektiği karın elinden
    bülbülün çektiği harın elinden
    başım alıp gidem yarın elinden
    âhir terk ettirir ilimi benim

    Veli’m eyder dost günleri sayılır
    kaçan yâre gitsem engel duyulur
    yârelerim maden gibi oyulur
    gene bu yâr bilsin hâlimi benim

    Aşık Veli

Bir Cevap Yazın

