dîni geçmiş zaman

bir garip baktı yüzüme

döndü bir daha baktı

tam gözümün bebeğine

siyahtı gözleri

kuzgunî bir demle

ıslaktı

biliyordum bu bakışı

biraz kızgın

biraz ağlamaklı

mağrurluktan eser yoktu

o yoktu

haklı

damlalarca yaş boyun büktü

saklandı

sustu

dondu gözlerinde

kar

yağıyordu

kıştı

üşüyordu

borandı

tipi canlara vuruyordu

kabarmıştı hamur

karları yoğurdu

süzdü

eritti

kızılı hakladı ferinde

şimşekler çaktı

arap kızı camdan akıyordu

. . .

22 responses to “dîni geçmiş zaman

  1. candan hanım, istmediğim bazı nedenlerden dolayı adresimi değiştirmek zorunda kaldım, yeni adresim: http://harfler.wordpress.com/

  2. Irmak Hanım,
    gerekli düzeltmeyi yapayım ben de bâri.
    yeni yeriniz hayırlı olsun..

  3. candan hanım,

    gerekli düzeltmeyi yapmayın bence, çünkü her iki blogumuda üzülerek sildim. sebebini açık ve net şekilde vecihe hanım’ın blogunda açıkladım. canımı sıkan bir şeyler oldu.
    şimdi yeni bir blog açtım ama ifşa etmeye korkuyorum.

  4. Irmak Hanım,
    şimdi okudum yazınızı. kuzum sizin yorumlar moderasyona tâbi değil mi? siz bakmayın bana, ben ne olsa yayımlıyorum ama isterseniz yayımlamazsınız o yorumları, yazsınlar dursunlar. bu niye sizin yazmanıza engel teşkil etsin ki?

  5. candan hanım,

    tabiki öyle, ama ben birilerine tahammül edemiyorum, ben silene kadar o yorumların bir müddet orada kalması bile canımı fazlasıyla sıkıyor. mesela blogu açtığım ilk günlerde bir garip adam tünemişti siteme, bu tuhaf kişi benim blogumu nereden buldu, hangi güzergâhtan geldi bilmiyorum. vira bismillah der demez beliverdi.

    çok seslilikten yanayım ve mecbur kalmadıkça siteme yapılan yorumları silmiyordum. ama bir gün suat bey hatırlattı. kendisi bir hayli rahatsız olacakki hatırlatma gereği duydu.

    şu an yeni blogumu hazırlamakla meşgulüm, kısa bir süre sonra yayında olucam. ama diğer blogumda yazdıklarım için çok üzgünüm, yazık oldu hepsine, bilhassa kendi yazdıklarıma. bir de bazı önemli fikir yorumlarını kaybettiğim için üzgünüm.

  6. Irmak Hanım,
    söylediklerinizde haklısınız tabi ama ben moderasyon derken başka bir şeyi kastettim. nasıl yapıldığını bilmiyorum ( benim teknik işlerimle sağolsun hep halid ilgileniyor) ama wordpress’de gelen ilk yorum onaylanmadığı takdirde o kişi bir daha yorum yapsa dahi blogda görünmüyor. yâni görünmeden silebiliyorsunuz siz. bunu bir bilen açıklarsa daha iyi olur tabi ben belki tam anlatamamış olabilirim.

    olanda hayır vardır, canınızı sıkmayın.. blog açılınca haber verirseniz gerekli değişikliği tekrar yaparım.

  7. Arkadaşlar,

    Siteye ilk kez yorum giren giren birisinin yorumlarının denetimden geçmesini istiyorsanız şunları yapmalısınız:

    Yönetici panelinden “tercihler”i tıklıyorsunuz. Açılan sayfada “tartışma” kısmını tıklıyorsunuz. Karşınıza bir seçenekler menüsü çıkıyor.

    Orada;

    Bir yorum görünmeden önce:

    * Bir yönetici yorumları onaylamalı
    * Yorumu yazan isim ve e-posta adresini doldurmak zorunda
    * Yorum yazanın önceden onaylanmış bir yorumu olmalı

    şıkları var. Eğer komple denetime tabi tutmak, yani yorumların tamamının siz görmeden yayımlanmaMasını istiyorsanız ilk maddeyi işaretliyorsunuz.

    Ama ilk kez yorum yapanların denetime tabi tutulmasını istiyorsanız 3. şıkkı işaretliyorsunuz. (tabi ikinci şıkkı da işaretlemelisiniz. Onun bu konuyla alakası yok, ama başka sebepleri var.

    Bende de 3. şık işaretli.

    Normal yorum geldiğinde ya da denetime bir yorum alındığında e-potanıza uyarı gelmesini istiyorsanız aynı sayfadaki ikinci bölümün şıklarını işaretliyorsunuz. Şunları yani,

    Şu durumlarda bana e-posta gönder:

    * Herkes yorum yazabilir
    * Bir yorum denetlenmek üzere beklemeye alındı

    Burdaki her iki şıkkı da işaretlerseniz her durumda mail gelecektir.

    Buna rağmen denetimde zorlanılırsa komple denetime almak en sağlıklısı. Özellikle pc her an elinizin altında ise bunu yapın derim.

    İnşaallah yardımcı olabilmişimdir.

    Saygılar.

    [Candan hanım size de hassaten hürmetler efendim. Yazılarınızın tamamını okuyorum ama derinlikleri yüzünden idrakimi aştığından mahcup olma korkusuyla fikirlerimi paylaşamıyorum.. Mazur görünüz. :-)]

  8. Suat Bey,
    uzun zamandır yazmıyordunuz, ne kadar mutlu ettiniz beni.. uğradığınızı bilmek de güzel. ricâ ederim hak etmediğim sözler sarf etmeyiniz. şunun şurası iki lakırtı pay ediyoruz, hepi topu. derinlik filân olsa olsa kocaman iltifat. sizin idrâk edememeniz ihtimâlini ise ancak lâtife olarak kabûl edebilirim :)) tevâzunuz karşısında hep yüzüm kızarıyor, çok naziksiniz.. ama bir selâm bile kâfi emin olun.

    yardımınız için ayrıca müteşekkirim.
    dâim selâmlarımla…

  9. CANOO Merhaba,
    Ben de yeni bir safya actim..
    Her anlamda.. Eger kabul edersen ara sira da olsa bir kahveni icmeye gelirim..
    Hatta yakin zamanda belki yuzyuze bir kahve icmeyi de cok isterim..

    Bi de cocukca hareket ettigim icin ozur dilerim..

    * IRMAK HANIM,
    size de merhaba.. Blog acmaniz cok yerinde olacak ve eger kabul ederseniz vakti buldukca sizin sayfaniza da ugramayi cok istiyorum..
    Sizi benimle karistiranlar olmustu, belki benzer yonlerimiz vardir, kimbilir..

    selamlar herkese

  10. candan hanım, yeni adresim: http://casasanta.wordpress.com/

    selâmlar

  11. suat bey,

    verdiğiniz bilgiler pek makbule geçti, teşekkür ederim.

    saygılar

  12. Cano Hanım,

    Sizin varlığınızı çok özledim. Sessizce uğramaktan vazgeçin, gürültü çıkarın!

  13. Eceee :)
    hoşgeldin ve ne iyi ettin.. afedersin eve geç geldim ve cidden sürpriz oldu bu. olan bir şey yok canım. yüzyüze veya burada her zaman seni görmek isterim. hayat çok kısa.. iyi değerlendirelim şu ân’ı, bütün istediğim bu.
    bu arada bugün nedendir bilmem hep aklımdaydın, demek haber alacakmışım senden. çok sevindim gerçekten :)

  14. Irmak Hanım,
    hemen değiştiriyorum linkinizi, yılmak yok bu defâ, tamam mı?

  15. Metin Bey,
    bir tek siz mi özlediniz acaba..? bu blog sesinizi duymamaktan çok müteessirdi, emin olun. çok gürültü yapacağım söz :)

  16. ah..ahh..(derin iç çekiş sesidir..)

    İki keklik
    bir kayada ötüyor
    ötme keklik
    derdim bana yetiyor

    “annesine
    kara da haber gidiyor”

    yazması oyalı
    kundurası
    boyalı
    yar
    benim

    uzun da
    geceler
    yar
    boynuma
    sar benim

    ..

    İki keklik
    bir dereden su içer
    dertli keklik
    dertsizlere dert açar

    “buna
    yanık sevda derler
    tez geçer”

    yazması oyalı
    kundurası
    boyalı
    yar
    benim

    uzun da
    geceler
    yar
    boynuma
    sar benim

  17. bu çok güzel bir türküdür, çok severim… ben veysel’den diyeyim :

    ben giderim adım kalır
    dostlar beni hatırlasın
    düğün olur bayram gelir
    dostlar beni hatırlasın

    can kafeste durmaz uçar
    dünya bir han, konan göçer
    ay dolanır yıllar geçer
    dostlar beni hatırlasın

    can bedenden ayrılacak
    tütmez baca, yanmaz ocak
    selam olsun kucak kucak
    dostlar beni hatırlasın

  18. candan hanım,

    tamam efendim, bu kez yılmayacağım. çünkü bir blogu yeniden inşa etmek zahmetli ve zamandan çalan bir iş.

  19. ece hanım,

    ne demek, tabiki beklerim. sizi benimle kimler karıştırdı bu konuda bi fikrim yok açıkcası.
    benzer yönlerimiz vardır,olabilir. her insanın bazı konularda ortak paydada bütünleştiği yerler vardır. insanız zira.

    selâmlar

  20. herkesten özür dilerim, yorum yaparken adres bölümüne yanlış adres yazmışım, o yüzden absürt bir sayfa çıkıyor, kim-se-sizlerim başlığı altındaki adres linkime tıklarsanız, bloguma ulaşabilirsiniz.

  21. ece ve candan hanıma bıraktığım yorumlarda adres linkimi yanlış girmişim, bütün derdim bu, ve bu beni çok tedirgin etti. ama artık düzelttim. bir daha yeni bir blog açamamaya ahd ediyorum. töööööbe.

  22. ve kes-kopyala yöntemi dışında başka hiçbir yöntem denememeye de töööbe ediyorum.

Bir Cevap Yazın

