papa hergün papara yemez!

bugün benden yediklerini sayacak olsam; aksaray’dan nişantaşı’na yol olur..! böyle bir kepazelik de ancak bizim milletimize revâ görülür. ne mi? anlatayım..

annemin abd seyahati için gerekli (bu defâ daha detaylı, greencard yüzünden), fotoğraf çekimi için randevu saat 11:00′ de taksim tünel’de, oradan ille de amerikan hastahanesi’nde yapılması zorunlu çeşitli abuk muâyene, aşılar ve röntgen işlemleri için randevu, saat 13:00’de nişantaşı’nda. arada anne sözü dinlediğim oluyor, ne hikmetse ve iyi ki, bugün de öyle oldu. evden 09:00 gibi çıktık, annem -ne olur, ne olmaz!- dedi diye. aksaray’a kadar sorun yok. oraya kadar geldiğimizde neye uğradığımızı şaşırdık, çünki bütün trafik kapatılmış ve tünel’e yürümek zorundaymışız. haaa?! diye kalakaldık önce.. sonra tabana kuvvet başladık yürümeye. nasılsa taksim’den sonra sorun yoktur filân diye de kendimizi teselli ederek. bu arada annemin tedbirli oluşuyla ilgili, ne kadar da haklı çıktığına dâir tonla söylevlerine de mâruz kalarak tabi. allahtan söz dinlemişim… tam vaktinde fotoğrafçıda olduk. yarım saat içinde fotoğrafları alabileceğimizi öğrendik ve vakit geçirecek bir yer bakındık, hemen de bulduk zâten. gerizekâlı danışma görevlisi anneme, tahliller için aç ve bir şey içmeden gelmesini söylediği için (gerekli değilmiş, gidince öğrendik), ben kahve içerken o beni seyretti. yarım saat sonra kalktık, fotoğrafları aldık, taksim’e doğru yürümeye başladık. nasılsa ordan bir taksiye binecek ve yorgunluğumuzu unutmuş olacaktık. yaa tabi! meğer ordan da geçiş yokmuş. e ne poh yiyeceğiz biz? duraktaki taksi şöförü aynen şöyle dedi : nişantaşı’na kadar yürüyeceksiniz hanımefendi, başka şansınız yok! ben gelene kadar zâten saydırmışım papaya da orda ne olduysa, tavan yaptı herhâlde hislerim, taksim’in göbeğinde avaz avaz bağırmaya başladım. kime? hiç öylesine orta yere. ama bütün söylediklerim çok dikkat çekiyordu ki; etrâfımda ufaktan bir kalabalık oluşmaya başlayınca kendime geldim. neredeyse bir parti lideri gibi taraftarlarım oluşmuştu. bunu farkedince derhâl orayı terketmem gerektiğini anladım, annemi kolundan tuttuğum gibi metroya attım. salak taksici böyle bir öneri getirememişti işte. hay benim işlek zekâm! arada bir üç kilometrelik bir şey için de olsa işe yarıyor. osmanbey’de inip, nişantaşı’na yürümeye başladık, çok sürmedi bu defâ. neyse işte işlemler için annem sıralamayı tâkip ederken ben de boş durmayayım bâri kan vereyim diye, amerikan hastahanesi’nin kan bankasına gittim. sıkı durun şimdi, neymiş efendim daha sonra gelsem olmaz mıymış! sebep? toplantı yapmaları gerekiyormuş. dilimin ucuna geldi, yav enâyi misiniz, işgüzar mı, diyecektim ki vazgeçtim. bugünlerde gerçekten de çok uysalım. ne bilecekler tabi arandığında bulunmayan altın değerinde bir kan grubum var, hıh! annemin röntgen işi de bitince kendimizi gördüğümüz ilk yemek yenecek yere attık. bi’ güzel karnımızı doyurduk. ama acı haber tez duyulur, trafik hâlâ aynı durumdaydı. haydaa başladık mı yine yürümeye taksim’e kadar. taksim’e geldiğimizde işler düzelmişti, Allah bize acımış olacak. biz ve bizim durumumuzda olan kimbilir kaç kişiye daha.. yol boyunca papa, cümle akrabası, dost ahbap ve yakınları  dahil hepsinin hatırları tam göbekten soruldu.  ne kadar da saygısızdım! ne vardı canım, elin papazı için vatandaş bunca kilometre yol yürüsün üç beş gün, idâre edivermek lâzım. maazallah bi’ daha gelmez filân.. sonra bize bir daha kim diyalog felân aşılar, kim öğretir dinibütünlüğü. yaaa çok utandım gerçekten bugün, aşağılık kompleksimi nereme sokacağımı şaşırdım. elime geçirseydim o kerkenezi de nereye sokacağımı şaşırırdım ya, eminim o da şaşırmıştır, kendisine gösterilen bu özene.

14 responses to “papa hergün papara yemez!

  1. Ağzınıza sağlık! :)
    Bu dünyada belki hergün papara yemez( yok canım yiyordur aslında )
    Ama öbür tarafta bıırr!!
    Allah’ım bizi muhafaza etsin.

  2. Sâliha Hanım,
    hoşgeldiniz..
    yiyordur bence de ama belki türkçe anlamıyordur, ne bileyim yoksa anlamamazlıktan mı geliyor, ne dersiniz :)

  3. :))
    Anlamasa da türkçe,vücut dili anlatıyordur ona herşeyi.
    (Oğlum İzmit’te Vecihe ‘de olduğu için bu saatte pc bana kalmış durumda yaşasın! Ama orada da pc başında o olduğu için karşımda Vecihe’m yok :(( )

  4. :))
    Hay Allah! bir türlü denk olmuyor işte.. hayat böyle be Sâliha Hanım, bir şey varsa öbür şey yok.. hepsi bir arada olmuyor. sağlık olsun. siz Vecihe ile akrabasınız anlaşılan, ne güzel. ben de size yabancılık çekmeyeceğim demektir :)

    ah vücudumun dili olsa da konuşsa.. hele zavallı ayaklarım. allahtan konuşmuyorlar :))

  5. ben diyalogcularla taban tabana zıddım.
    fakat diyalog yerine tebliğ taraftarı ve inancı taşıyan biri olmakla beraber, bir başka dinin liderini de o kadar aşağılamak gerektiği kanısında değilim.
    ceddimiz onları aşağılamadı…ama onlar karşısında diyalogcular gibi zillet içinde iki büklüm de durmadı.
    benim tavrım “size saygı duyarım ama sizin yanlış olduğunuzu da bilir ve gerektiğinde yüzünüze söylerim …İslamın izzetini ayaklarınızın altına serecek yaltaklıklardan uzak dururum…Allah muhafaza…”

  6. ..bir heykeli/resmi put yapan
    -ki bu heykel/resim, peygamberdir-
    ..kişi veya zümre’ye saygı duymak?

    -“Ve hiç bir zaman size Melâikeyi
    ve Peygamberleri rablar ittihaz
    etmenizi de emretmez,
    ya siz Müsliman olduktan sonra
    size küfrü emredebilir mi?.”
    Kur’an: 3/80

    ..anladığım kadarı ile,
    bu kişi ve bağlılarının nitelikleri
    bu ayet ile apaçık bildirilmiştir..
    ..bir daha dikkat ile düşünmemiz..
    ..gerekir..
    ..diyorum..

  7. :)))
    tam açıklamaya gelmiştim yanlış anlaşılır diye, geç kaldığımı farkettim.
    papanın Efendimize dair sözlerine karşı benim tavrım “eski devirlerde olsaydık ” savaş ilan etmek olurdu…
    madem ki o devirde değiliz, o zaman tüm diplomatik ilişkileri kesmek…
    bu dünyada güç söz sahibidir. güçlü değilse insan böyle el etek öptürürler …zulmeder çiğner geçerler…
    “birbirinizle de çekişmeyiniz ki korku ile zaafa düşersiniz, gücünüz elden gider”
    hiç bir büyük alimin amiyane tavırlar takındığına şahit değilim başka dinler mevzuu bahs olunca…
    yapılan şey, reddetmek, küfrünü açıklamak, dinimize ve değerlerimize sataşıldığında tavır koymak, küfrüne engel olmak veya olmaya çalışmaktır…vs vs….
    elbette ki ona duyulacak saygı kendi büyüklerimize duyulacak saygı babından değildir.
    “leküm diniküm ve liye din ” babındandır…
    bu son ifade daha açık oldu sanırım …
    selamlar

  8. nihavend ilişme şuna diyorum sevgilisi gitti yasta kadın birde sen yükleniyorsun ayıp oluyor ama

  9. yüklenme amacıyla yazılmış yazım yok…siz öyle algılamışsınız…
    kedinizin sevgiliniz olduğunu bilmiyordum yansıma hanım…
    rahatsız iseniz ,gelme ve yazma demeniz yeterli… ben ısrar etmem

  10. insan biraz sabredince, iyi oluyor..
    ben bana gelen yorumları ana avrat dümdüz gitmediği takdirde, ne yazılırsa yazılsın yayımlıyorum. genellikle böyle bir şey yapmam ama nihavend hanım’a kolaylık olsun diye muhatabının yorumunu eksiksiz vereceğim. birbirinize yazmak istedikleriniz varsa böylece daha kolay haberleşebilir blogumu da işgâl etmemiş olursunuz. söz konusu yorum, ip ve mail adresi :

    ” yansıma hanım | sevgiliye@yahoo.com | IP: 88.241.160.15

    nihavend ilişme şuna diyorum sevgilisi gitti yasta kadın birde sen yükleniyorsun ayıp oluyor ama ”

    inikâs’ı yalnızca yansıma olarak değerlendirip de bloguma başlık yapmadığımın tahmin edilmesini beklemek büyük lüks tabi. benim arkadaşlarım hep zeki kimselerdir ama rastgele gelen tiplerden böyle bir beklenti içinde olmam haksızlıktır afedersiniz :P
    yansıma hanım şeklinde yorum bırakıp sevgilimin gitmesinden endişe duyan şahsa içinin rahat olmasını önermekten başka yapabilecek bir şeyim yok. bütün gün sevgilimle bu yorumları okuyup eğlendik :)) o bir yere gitmedi ki, siz neler söylüyorsunuz canım :D ha bir de unutmadan sevgilimle uyduruk yazanların hep erkek mi kadın mı olduğu konusunda, iddiaya gireriz ama bu sefer ikimiz de tutturamadık, ikisinin ortası bir yerden yorum almaya alışmadığımız için olsa gerek :P ayırdedemiyoruz kardeşim, afedersiniz :)))

  11. bu arada son zamanlarda gelen bu cinsiyeti kesinleşmemiş yorumların mail adreslerinin hep yahoo adresinden temin edilmiş olmaları ilgi çekici, belki birilerine daha tanıdık gelebilir. birbirimizi sevip kollayalım de mi güzellerim ;)

  12. ne yapmak istiyorsanız ve her neye kızmışsanız,sizi onunla başbaşa bırakıyorum inikas/yansıma hanım…..
    müzmin abiye söyleyin (bulabilirseniz)
    kardeşi nette kapışmak istemiyor artık/ kardeşi mağaraya niçin kaçmış onu analiz etsin istiyor…
    elçiye zeval olmaz bilirsiniz…:P
    hadi sizi kimisi “gay ” olan kahramanlarınızla başbaşa bırakıyorum artık….:)))

  13. (Durduk yere dikkatlleri üzerine cekme denemesi – part 1)

    Bu nedir böyle Candan hanim, yahoo adresli olunca kendimden süphelendim bir an)))…

    Allah’tan IP adreslerim genellikle 81.215 ve 85.104 falan oluyor)..

    Töbe yarabbi)..

  14. XSI Bey,
    valla neler olduğunu bir bilebilsem :)) birileri aklısıra kafa buluyor herhâlde ama şunu unutuyorlar benim kafam hep kıyak :P

    ip mip anlamam ben bakmayın siz, belki başkalarının işine yarar diye yayımladım.

    durduk yere nüçün tikatimi şe’ettiniz hakkaten yav :)

Bir Cevap Yazın

