filim şeridinde zorunlu haller dışında park etmek..

masmavi bir yerde açıyorum gözlerimi.. alnımın ortasına yediğim kurşunu çıkarıp bakıyorum, elime aldığımda bir fal kurabiyesine dönüşüyor. ne yazdığını bir türlü okuyamıyorum, o kadar sert ki, kıramıyorum. uğraşıp didinirken aynı zamanda meraktan çatlayacak gibi oluyorum. başağrım geliyor aklıma o anda, yokluyorum kendimi, gitmiş, hiç ağrı duymuyorum artık. alnından fal kurabiyesiyle vurulan ilk kişi ben olmalıyım diye düşünüyorum. kızarmış ekmek kokuları geliyor burnuma, çay bardaklarına özensizce konulan çay kaşıklarının sesleri ekleniyor, çın çın. âilecek yaptığımız mükellef pazar kahvaltılarından birine hazırlık yapılıyor olmalı, kızarmış sucuk kokusu bütün evi sardı. az sonra pazar sineması da başlar. mutlaka bir kovboy filimidir, barın kapısından içeriye giren yabancı olanca heybetiyle ve tek kaşı yukarıda, dudağını yana çeken bir gülümsemeyle, etrâfa bakar ve barmene bir viski ısmarlar, sonra kasabaya gelen yabancılardan hoşlanmayan biri kıllık yapar, tam arkasından vuracakken adamı, daha ne olduğunu anlamadan alnının ortasına kurşunu yer.

o yabancı bendim. ama kurşunu yiyen de bendim ne hikmetse. uyandığımda hâlâ daha avucumda kurabiye arıyordum. vakitsiz ya da bir yeriniz açık uyuyakalırsanız olacağı budur. gerçi uyandığımda üzerimde bir battaniye vardı ama..

dvd’ye bir filim koyduğumu hatırlıyorum; 2000 yılında yapılmış ”memento”. daha önce de seyrettiğim bir filim ama sevdiğim filimleri tekrar seyretmek gibi bir huyum var. neresinde uyuyakaldığımı hatırlamıyorum, adamın hâfıza problemi tıpkı son yıllarda benim yaşadığım şeyleri çağrıştırdı, belki daha önce böyle bir çağrışım almamıştım bu filimden ve belki de sırf bu yüzden uyuyakaldım.. şu kadarını söyleyeyim; yakın tarihte yaşadığım şeyleri çok çabuk unutuyorken, çok eskiden olmuş birçok olayı net olarak hatırlıyorum. ya da kurgu yeteneğim çok gelişmiş olmalı, bilmiyorum. hayat sondan başa doğru izlediğim bir filim mi benim için, baştan sona doğru yaşadığım..?

2 responses to “filim şeridinde zorunlu haller dışında park etmek..

  1. Ah be Candan’ım bırak film sürsün nasıl olsa ışıkları bir gün sönecek.Işıklar sönünce izleyeceğimiz yada birileri tarafında izlettirilecek olan bir filmimiz var daha dimi ama?

    Hem ne güzel ki uyuyup rüyada görebiliyorsun.Rüya görme imkanı olmayan hayal yoksunu garipler ne yapsın?(Ben gibi)

    Unutma mevzundaysa..Hımm doktora gitmeyi düşündün mü?Aslında boşver bir şeyleri unutuyor olmak güzel ya hiç bir şeyi unutmasak ne olurdu?

  2. valla Vecihe’ciğim,
    ben arada bir ışıkları kapatıp tatbikat yapıyorum, bu da öyle bir gündü.. rüyâ herkes tarafından görülüyor da, çoğu hatırlamıyor diye biliyorum ben. benimkiler genellikle abuk fakat yorum değeri olan rüyâlardır :P
    unutkanlığımla ilgili bir doktora gitmedim ama doktor bana geldi. çok da mühim bir şey değilmiş, bir nevi kendini korumaya almış hâfızam :))

Bir Cevap Yazın

