ölüsün çünkü, dirileceğin de yok*

dear-wendy.jpg

lars von trier amcamız, kalkmış bir senaryo yazmış, sonra thomas vinterberg’e yönetsin diye vermiş. eh, iyi de etmiş tabi.. kolay değildir, yazdığınız bir şeyi, gözükara tanımadığınız birinin eline teslim etmek. 2005 yapımı dear wendy, az masrafla çok iyi bir iş olmuş. kâr ettiklerini sanmam, o ayrı.. filimden kim ne anladı bilmem, zirâ bu trier amcam bunu hep yapıyor ama ben şunu anladım : kontrolsüz güç, güç değildir! ezcümle diyeceğim budur. ne silâhlanmanın tehlikelerine, ne de pasifizasyona olumlu bir gönderme falan yok, varsa da ben göremedim. zâten bu google bir gün olsun bana bir yandaş bulsa, yirmilik dişimi falan kıracağım, ama yok anacım. hep aynı nakarat.. 

bunuel_y_la_mesa_del_rey_salomon_afis.jpg

carlos saura’nın yönetmenliğini yaptığı, bunuel ve hazreti süleyman’ın masası ise, beklediğim üzere imgelerle dolu bir filim. usta yönetmen bunuel’i ve dünyâya bakış açısını anlamak için birebir. bunuel, dâhi ressam salvador dali ve usta şâir garcia lorca, otuzlu yıllarda, hazreti süleyman’ın masasını bulmak üzere bir yolculuğa çıkarlar. masayı bulan geçmişi, bugünü ve geleceği görme gücünü elde edecektir.

2001 yapımı bu filim, önce âfişiyle bir çimdik attı düş dünyâma (filimden bir kare). sonrası zâten tam seyirlik.. düş ve gerçek arasında gidip gelen düşünceleriyle muhteşem üçlü, doğrusu insanı imrendiriyor. bu filim hakkında fazla söze hâcet yok, ısrarla tavsiye ediyorum. fantastik belgesel daha önce yapıldı mı bilmiyorum, ama bu filim, tam da bu tadı veriyor. izlemek isteyenlere keyif, müessesemizin ikrâmıdır.

*  garcia lorca (giden can başlıklı şiirinden)

4 responses to “ölüsün çünkü, dirileceğin de yok*

  1. Dear wendyi izledim ancak çok keyif alamadım.Hani bulunduğum yerden koparamadı beni sanki.Gerçi fazla film izleyenlerin böyle de bir sorunu vardır.Bir öncekiyle kıyas ede ede damakta tad bıraktı denecek şekilde hiç bir filmi izleyemezsin.

    Bunuel ve hazreti süleyman’ın masası bunu izlemedim.Saat daha sekiz bizim dvd ciye gidip sorsam var mı ki elinde? Merak ettim ama felaket üşeniyorum.Telefon etsem kapıya getirmezler mi ki? :S Dur bi şansımı deneyeyim.Kim bilir delikanlı insafa gelir ve getirir belki :D Tabi varsa :S

    Öptüm, sevgiler

  2. Sevgili Vecihe,
    keyif almak için filim seyrettiğimi hiç bilmem.. o güne kadar göremediğim bir noktaya ışık tutmasını beklerim bir filimden, çağrışım almak isterim. keyif içinse patlamış mısır, çay ve sigarayı tercih ederim :)

    dear wendy’i tekrar seyretmeni salık veremem sana. ama anlamasan da hattâ özellikle anlamadığın filimleri tekrar elden geçirmeni isterim. lars von trier amcam ilginç bir âdemdir, ilginç çözümlemelerine rastlayabilirsin. bir de, bu tuhaf bir durum ama bâzân bir filimden aldığımız bir çağrışım en olmadık yerde aklımıza düşüverir.

    bunuel ve hazreti süleyman’ın masası’nı bulabilecek misin bilmem.. ama çok da ümitli değilim doğrusu, keşke bulabilsen ve izlesen. inşallah vardır oralarda, yakın olsaydık verirdim :)
    güzel bir gün olsun dilerim..

  3. Tavsiyen üzerine dear wendy tekrar izleyeceğim ama diğer filmi bulamadım ki :( bir de netten bakayım diyorum ama netten film indirmeyi de hiç sevmiyorum :(

  4. netten filim de mi indiriliyor?! ana! bi yaşıma daha girdim..
    Allaaaah!!! ne güzel!
    sen şimdi bana ”bedâva değil herhâlde” de dersin :P
    o zaman kalsın canım, küçük esnaf para kazansın. di mi ama?

Bir Cevap Yazın

