seyyâre-i mezar

avaz avaz ağlar bebek, açınca gözlerini.. kimi de yemeden tokadı, almaz nefes. kimbilir hangi bilgiyle ve neyi istemeyerek. bir hatırlayan olsa, bebekken bildiklerini söyleyecek.. koca insanlar mı olduk, kocadık mı, büyürken küçülüyor muyuz, büyük ne, küçük ne, belli değil. biçimler pelesenk olmuş dilimizde, bir kurtulsak..

gidene kalan ağlar, orası da ayrı bir muamma. ama giderken ağlayanı ne duymuşluğum, ne görmüşlüğüm var. korkar mı, korktuğundan mı ses çıkaramaz, korkmaz belki de kimisi, ses mi çıkarmaz, kimbilir…

kabir burası olmasın sakın..? öyle ya, nasıl bir cennetse düşünüp durduğun, durma var. nasıl bir cehennemse kurup kurduğun, durma yan. bir yandan münker patlatsın tokadı, bir yandan nekir. azapsa azap, imtihansa imtihan, ümitse ümit, aydınlıksa aydınlık, soğuksa soğuk, karanlıksa karanlık, zorsa zor, kolaysa kolay. bitmez ki saymakla… 

ben bir ölüyüm arkadaş! sizi bilemem… öldüğüm gibi dirileceğime de inanıyorum. hem korkuyorum, hem korkmuyorum bundan.

dünyânın bütün yükünü omuzlarımda taşıdığımı düşünürüm bâzân. bütün suçlara ortak hissederim kendimi, bütün günahlardan kirlenmiş. iyiliği Allahtan, kötülüğü kendimden bilirim. diyorum ya; burada atlatamazsam sınavı, azota dönüştüğümde bir daha mı soracaklar hesâbı..? en iyisi bir yâsin okumak, ölüler içindi değil mi o? sonra bir filim seyreder, belki yine gelirim.. 

11 responses to “seyyâre-i mezar

  1. Film izleyip geldin mi? :))

    Allah’ım yaşarken nefsini öldürenlerden etsin bizleri

    ve azot değil,nur ettiklerinden…
    inşaallah.

    benim orada “hava çok güzel” yazısındaki resme bir bakarmısın aşina mı?
    gerçi görünen çınarlar değil. :)

    mesajı aldınsa şışt çaktırma. :P

  2. yok tarif ettğim yol o değil.
    hem tarif etmek ne haddime.:)

    bizde iz sürmeye çalışıyoruz
    ama belli bir yoldan. :)

  3. Herşeyi o kadar güzel yansıtmışsın ki artık çoğumuz birşeylerin sevdasına kapılıp ne için yaratıldığımızı unutuyor gibiyiz.

    Gidene değil gelene ağla demişler ama nedense biz bunu da algılayamıyoruz sanırım.

  4. ben geldim!
    bana buyurmazmısın şekerim :)

  5. Sâliha Hanım,
    filimleri izledim, ama gelemedim ikincisinin sonunda uyuya kalmışım :)

    bahse konu fotoğrafı görmüştüm blogda ama hiç de aklıma gelmemişti doğrusu :) iyi geldi, özlemiştim..
    o felâketten sonra, izmit’ten öteye geçmedim, geçtim de feribotla falan yalova’ya, aradaki yerleri görmedim bir daha. kıymetini bilin hazır oralardayken, bol bol balık yiyin benim için de?
    şey vardı sâhilde hani, çağdaş yaşamı koruma cemiyeti, heh onun tam arka sokağında en yakın arkadaşım oturuyordu, şimdi başka yerde, ona gelirsem oralara da mutlaka geleceğim.. bi çay içeriz sâhilde artık :)

    ben de iz peşindeyim bu ara ama belli bir yoldan diyemem, diyebilirim de, diyemem, yol da olmayabilir çünki. benimki tuhaf biraz, kimse geçmemiş daha evvel :)

  6. Sihayacan,
    yâni bâzân aklım almıyor çok şeyi, işte o ara aklıma geldi sanki bunlar, aslında düşünmemeyi de başarırsam, tam süper olacak :))

    gelene hep ağlıyorum da gidene ııh, seviniyorum onun adına.

    bugün araman benim için gerçekten sürpriz oldu :) şaşkınlıktan ne diyeceğimi de bilemedim, kesin saçmalamışımdır :P eksik olma gülüm..

  7. Sayın Bağyan Elif Hanım,
    size geleceğim az soraaaaa :P
    tam süper geleceğim hem de :D

  8. Vecihecan,
    buralardayım, beklerim. önce şu tam süper yazımı bitireyim hele :P

  9. Candanım, çaktırma dedim ya.bir de çaktır deseydim ne yazardın acaba? :)))))

    kimsenin geçmediği bir yol…hımmm?…
    birinin elini tutsan daha iyi değilmi?

  10. Yok yok hiç saçmalamadın. :) Ben yine ara ara arar şaşırtırım seni. ;)

Bir Cevap Yazın

