andersen’den masallar, dünyâ’dan yalanlar…

kibritcikiz.jpg

çocukluğumda hem çok severek hem de içim burkularak defâlarca okuduğum bir masaldır; kibritçi kız. kitabın kapağını dün gibi hatırlıyorum, nette o kadar bakındım bulamadım. ben de onun yerine yukarıdaki illüstrasyonu koymayı tercih ettim.

kar yağdığında târifsiz bir sevinçle birlikte, garip bir hüzün dadanıyor iliklerime.. iki duygu arasında bocalayıp duruyorum. ağlasam ne fayda, gülsem neye yarar, öyle bir hâl işte.. birilerinin daha aynı hislere kapıldığını görüyorum, okuyorum, duyuyorum.

bugün çocuk yanımdan kalktım; kemâlettin tuğcu okuyup zırlayan, ömer seyfettin’den akıl alan, andersen’de kendini bulan. ben çizgi filimlerden çok masallara meylettim. kimbilir kaçımız  aynı masalları okuyup, farklı karakterler çizdik körpecik dimağlarımıza. durum şu: gerçek bu yaşadıklarımızsa eğer; ben, masallardaki mutlaka yola gelen kötü karakter bile olmaya râzıyım. tekrar okumak ister misiniz kibritçi kız’ı? buyrun sizi buraya alalım..

4 responses to “andersen’den masallar, dünyâ’dan yalanlar…

  1. yıllar geçtikçe yağan karın anıları çoğalıyor,
    ‘geçen kış kar yağdığında’ diye başlayan acılı cümleler kuruluyor ya da gülen gözlerle anlatılan ‘geçen kış kar yağdığında’ hikayeleri…
    yaş arttıkça, karlar yağdıkça bir geçmiş zamanda hatırlanan mevsim hikayeleri.
    yazını okur okumaz sevdiğim çocuk hikayelerini düşündüm, şimdi bakıyorum da her okunuşta insan farklı bir yerinden görüyor hikayeleri. aynı kibritçi kız’ ı sayende tekrar okuduğum ve hissettiğim gibi…
    sevgiler ganka :)

  2. ben okumıyayım o masalı yeniden çok üzülmüştüm her kar yağdığında köşebaşlarını hala korkarak dönerim belki bir kibritçi kız vardır diye…

    neyse ben üzülmek istemiyorum şimdi sana mutlu yıllar dilemek için geldim canım çok çok öptüm seni ve kızını..

  3. Elifanımcım,
    anılar da karlar gibi birikiyor gün geçtikçe desene.. erimiyor ama beynimizle birlikte onların da sulandığı kesin:P
    ganka zamanda yolculuk oluyormuş de mi, bak yaptık birlikte ;)

  4. Oglenacan,
    sen de mi?
    kibritçi kız hep oldu bence, hep de var.. şimdi çıksak sokağa kimbilir hangi kuytuda, kim soğukla cebelleşiyor. gel de tadını çıkar karın :(

    mutlu yıllar dilemek için erken değil mi? demek öyle geldi içinden. teşekkür ederim güzel arkadaşım, sana ve tüm sevdiklerine de, mutlu yıllar, ben de öperim :)

Bir Cevap Yazın

