herşeye inat..

kanamaları diner bir gün açılmış yaralarımın…

göğermiş uçlarımdan kaç bahar fışkırır bunca yorgunluğuma inat. adın huruf-u mukatta ile yazılırken, anlamı saklı sırlarımı ifşâ eder cebrail. lâtif bir sedâdır mürekkebe damlayan.. hani, dağlarından kekiktir diye topladığın geçitlerden duyduğum lavanta kokusu ve ben yastığının altında göremediğin düş.. bütün harfler birleşince sen ’’alfabemdeki elif’’ ve ben İbrahim’e su taşıyan karınca.

sen bütün açılarda tavaf ettiğim, bağ gülsüz, bağban bülbülsüz..!
şimdi her sözüm saksağan iniltisi, her gelişin ağzımdaki kekre tadı bala çevirirken, tahammülünü seyrederim suskularının…

ve ben uzak şehirlerden seslenirken sana, ikimize söz olur hüzün alfabesi, yorgunluğumdaki dere yatağım. ne kadarı(m) / yarım ve ne kadarı(n) yarım..?
şimdi hangi sözüm çentik atar yüreğine, hangi sözüm serinletir yüzünü..? bu örselenmiş hayatın ve bütün takasların ve hatta ayrılıkların içinde!…

adımın yanına adını yazıyorum, kendim kadar ben/ve kendinden yorulmuşluğunu vur sırtıma, acın acımdır diye işaret parmağımı bastırıyorum kalbime..

bugün bahar / saat bahar / sen bahar / içimizdeki eylül’e inat!..

unutturmasın diye seni adınla açıyorum ellerimi göğe…
ve İbrahim’e ve Yusuf’a ve Meryem’e, geceye, kaleme ve yazdıklarıma and olsun ki;

bugün bahar / saat bahar/ sen bahar / içimizdeki eylüle inat!..

Filiznur Atalan

ve gelir yine dans ettirir kelimeleri şiirlerinde kadın! ve belki ilhâm olur bize, şu yitip gitmişliğimizde lunaparkın.. hoşgeldin..! dilerim, bende bıraktığın izler gibi, sayfandaki izler de kapanmasın artık. hoşgeldin..  canıyanığım, yoldaşım, hoşgeldin!..

13 responses to “herşeye inat..

  1. Çok güzel filiznur hanımın yüreğine sağlık ve ayrıca da hoşgelmişler :)Bir uğrayalım :D

  2. bir de yorumlarını açarsa blogspot dışındakilere tam süper olcek :) bizi adam yerine koymuyorlar orda, yazdım yazdım bi baktım, neymiş blogspotçu değilmişim diye yorum bırakamadım. neyse görür de acır bize belki Filizim, açar yorumları..

  3. Sevdanla sar gotur uzaklara
    kalmasin izler dunden yarinlara
    her bir an degsin binlerce yila
    Asik ol yeniden bana sen bu baharrrrr

    guzel bir Ajda Pekkan sarkisini hatirlatti bana….

    Bi de ilk cumlenin tersi yonde Cemil Mericin o unutulmaz sozlerini “Yaralarim kabuk bagliyor… Butun kabuklari kaldirip kanatiyorum yaralarimi…Cunku kanamak, yasamaktir” (mealen)

    Sonra Ibrahim sadri’nin “adini adinin yanina yazdim, hic unutmadim, utanmadim, korkmadim” babindan yazdigi resi bey siirini hatirladim…

    ve yazinin sonuna geldigimde aklimda sadece soner aricanin adin bahardisi vardi…
    guzel bir ezgisi vardir…
    etegini kostururdun sokagimizda
    sokak sus pus olur sana bakardi..
    bilmezdin gizliden izledigimi
    gozlerin gozlerimden korkardiiiiii
    hatirliyorum adin bahardiiiii

  4. vay vay vay..!
    içinde neler de saklarmış da habarımız yohmuş ;) nasıl oluyor da ezberleyebiliyorsun bunca şeyi, valla hayret!

  5. eyi de ben ezberlemeye calismiyom kine!!!
    Dolayisiyla sormaniz gereken soru “Nasil oluyor da bu gader sey ahlinizda galiyor?” olmali idi… peki bunu mu sordunuz..o zaman soyleyem ben giymetlu Candan hanuma..
    Efenim walla bilmiyom.. bazi seyi 100defa dinnerim ahlimda tutamam, bazi seyi de bi kere duyarim hic unutmam… ilginc hemi? he…

  6. Site güzel herşey güzel emeğine sağlık …

  7. F1R3 Bey,
    teşekkür ederim ama ciddi ciddi emek verdiğim söylenemez :)

  8. ne kadar sade olmuş…
    öncekilerle tezattasın cân/ım…
    ama çok hoş olmuş..
    bu arada bücür cadıyı yuvaladığım zaman dilimleri yakın..
    o yuvaya ben randevumuza..unutmadım ladesimi..
    lakin işte zaman…

  9. Candan sen bizi unuttun unuttun :( Banne ben yeni yazı istiom.Bu gidişle kurcuklanmadık yeri kalmayacak bloğunun hepsine yeni baştan yorum yazcam görcen gününü işin yoksa uğraş gari vecihe hanımın yorumlarına cevap vermekle :D Günün güzel geçsin hayatım öperim

  10. Canıyanığım- Yoldaşım;ne güzel ses etmişsin böyle…
    aynı çeşmeden avuçladık suyu,aynı avuçdan susuzluğumuza bandırdık ağzımızı.Yanan ikimizin yüreği idi,aynı derece yanıkla -merhem aradık ortalık yerde.Şifa niyetine yattık istihare uykularına,serçe parmağını bastırdın göğsüme,tesbihi tavaf ettirdik “narezen ellerimizde”amin dedik şeddeli aminleri yağmurlu gecelerde çıkın eyledik…
    iyi ki var etmiş Rabbim seni.Varlığın varlığımın en büyük işareti…(canyanığı zamanlarımda)
    eyvallah.

  11. Vecihecan,
    aşkolsun unutur muyum hiç.. biraz ışık toplamaya gitmiştim, zamânın nasıl geçtiğini farketmemişim :)

  12. FilizimNurumYitikGazelimZeylim :)
    biz canıyanıklar kabilesinin asil üyeleriyiz işte, buluruz birbirimizi ve iyi ki de birbirimizi.. canyanığı ya da bir gözaydını zamânı farklı değildir ötekinden.
    nereye gidersem ve ne olursam olayım, dün bırakmış gibi bulacağımsın, canımsın, vâr ol..

Bir Cevap Yazın

