arsa-i âlem

 

budur benim  çabam, bu:
adanmak  özlem  çekerek
dolaşmaya  günler  boyu.
güçlenip  genişlemek  derken,
binlerce  kök  salarak
kavramak  hayatı  derinden
ve  ortasından  geçerek  acının
olgunlaşmak  hayatın  ta  ötesinde,
ta  ötesinde  zamanın!

rainar maria rilke
çeviren: a. turan oflazoğlu

 

birth-life-death.jpg

  

yıllarca farkına varmadan ağın 

üstünde durmadan aldatılmanın

kendin tarafından 

şimdinin içinden çıkmadan

dünü-yarını görmek

pişmanlıktan arınarak

kaybolmaksa

kaybolmak bir karadelikte

yaşamak

kazâra bir yolculuk

bir sacayağı

bir üçgen

nefesle nefessizlik arası

bir dilim

ölmekle mi başladığı

doğmakla mı bittiği 

muamma 

 

 

17 responses to “arsa-i âlem

  1. İşte bu, işte bu!!!
    Okurken tadabiliyorsam nefesle nefessizlik arası o dilimi daha ne diyeyim ki ben sana?!Biliyor musun şuana kadar okuduklarımın içinde en hoş olanlardan biri hatta göz bebeği olacak tonlarda..Yüreğine sağlık candanım..

  2. :)).
    Evet çok güzel gerçekten ya.
    Ve Allah’ım sana da ,Pınar’a da göz rengi öyle olan bebeler nasib etsin.:))

    Verdiğin linkler için teşekkür ederim,hemen baktım uygun bir zamanımda merhebe diyeceğim onlara.

    Sen benim bir önceki yazımda “beş nesil” fotoğrafımı gördün mü?:))

  3. Merhaba diyeceğim tabi.:))

  4. Veciheee,
    şşşşt ayıp, öyle denmez!
    bir anne için evlâtlarının hepsi birdir. ay bu daha güzel, ay bu daha akıllı, ay bu pek salak denir mi hiç? hem de yüzüne karşı :P

  5. Sâlihanımcıım,
    nasıl yâni? ne bebesi? delirdiniz mi kuzum siz! ben bana bakacak adam arıyorum, bebe bakacak hâl mi kaldı bende :P torun falan da bakamam, herkes doğurduğu gibi baksın bana ne :)

    dün gece tavâf ettim sizin siteyi, (maşallah pek hamaratsınız bu ara :)) ne yalan söyleyeyim içim cız etti, benim hiç ninem dedem falan olmadı (burayı küçük emrah tonunda okuyunuz!). yok ağaç kovuğundan çıkmamış bizimkiler ama bize yetişemediler işte, ne kadar şanslısınız, imrendim, Allah eksikliklerini göstermesin diyeceğim ama eksiliyoruz, anayasa öyle emrediyor. tadını çıkarın benim yerime de..

  6. Candan hanımcım siz “amin” deyin, aaa. Bebe için adam lazım ya. O da otomatikman duanın içine giriyor işte.
    Bak bir hikaye:
    Kör bir adama bir melek gelmiş demiş ki:
    Tek bir dilek hakkın var! ne isteyeceğini iyi düşün!

    Bak şimdi dileğe:
    Oğlumun (bekarmış) altın tastan(fakirmiş) su içtiğini göreyim!(malum kördü )demiş akıllı adam.
    Yaaa,şimdi amin mi? Amiiiin

    Evet o konu da şansımın farkındayım,anacım erken gitti ama.:(
    Aman hamaratlığıma nazar değmesin. :)

  7. hah hah haaa :)))
    Allah iyiliğinizi versin Salihânımcım!
    bu mudur? budur!
    tamam tamam âmiiin! :)

  8. Heh heh…
    Budur tabi.
    Baksanıza bir şiirden(bebe ile alakasız)ve menekşe renkli bir çiçekten,
    Vecihe’nin şiire göz bebeği(kıymetlisi yani) demesini çekiiiip nereye getirdik.:)
    Eee bunda da bir hikmet vardır.Değil mi?

  9. o resmin bir özelliği var ama asla rengi değil :)
    bulana bir adet şundan vericem :
    http://www.galerigold.com/urun.asp?urun_id=4685

    ama olanda hayır vardır tabi..

  10. Çiçeğin biri doğuyor, biri yaşıyor(yok iki tane galiba,o ergen gibi:)),biri ölüyor….mu?

  11. :) işte bir koç kadını ve bir diğer koç kadını. hemen sorar ama geç cevap verirler :)
    pravooo! pravoooo! pravooooo!
    kuryeyi Paticikler’e mi Yağmur Damlası’na mı göndereyim Sâlihanımcım..?

  12. Keh keh…İkisine de,ikisine de.:)))

    (Allah Allah! Ben de koçları aç gözlü bilmezdim ama:P)

  13. değillerdir zâten :) bugün değilse de nasılsa yarın unutuveririz, ona güvenerek konuşuyorum :))

  14. Aaaa, hatırlamam gereken bir şey mi vardı? :P :))

  15. yooo ne gibi..? allaalla bi şey mi oldu? burası neresi? siz kimsiniz madame? :P

  16. ve ortasından geçerek acının
    olgunlaşmak hayatın ta ötesinde,

    harika bir şiir. ama o akşamsefa’ları beni mest etti. bu güzel çiçek ancak bu kadar güzel resmedilebilirdi…

  17. Ulumavi Hanım/Bey?
    rilke yazmış tabi, o kadar olsun :)
    ben çiçekleri hemen hemen hiç tanımam. demek akşamsefâsı bunlar hmmm, sâyenizde öğrenmiş oldum teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

