play it again..

çürüyüp bedenim, toprağın olunca malı

olsun yârin ayak bastığı bir yer ki mezarım

tekrar hayat bana taptâze, böyle başlamalı

ömer hayyam

geçenlerde bir arkadaşımla konuşuyorduk (sizden iyi olmasın, iyi bir çocuktur), aklımıza şey geldi hani hep kurduğumuz türden bir ada fantezisi.. arkadaşım seçimlerinde zorlanıyor görünüyordu, çünki; ıssız adaya yanımızda götürebileceğimiz şey bu defâ karşı cinsten üç kişiydi. anlayacağınız, ıssız bir adaya düşseniz ve imkân olsa yanınıza kimi almak isterdiniz oyununu kendi aramızda oynadık. üç hakkımız vardı ama arkadaşım dünyâdaki bütün güzelleri yanına almakta kararlı göründü, helâli hoş olsun :)  ben tabi imkân olsa ömer hayyam’ı almak isterdim. yok, diğer haklarımı kullanmak istemezdim. birden fazla insana konsantre olmakta güçlük çekerim herşeyden evvel. bu genellikle hayâtımda da böyle olmuştur. ilkgençlik zamanlarımda elbette birden fazla hayranım ve seçmekte güçlük çekmem yüzünden sıkıntı yaşadığım olmuştur ama işi hepsini birden bırakmakla kolay bir hâle sokabiliyordum (evet ben çok âh almış olabilirim, ne var!), hem sıradaki talepleri değerlendirmek açısından da zaman kazanmış oluyordum böylelikle.. ama sonraları ve flört değil de arkadaşlık ettiğim insanlar için geçerli olan bir şey hep oldu hayâtımda; başbaşa konuşmak. yâni bir üçüncü kişi olduğunda daralırım, gerilirim, gıcık olurum. bu, bâzân ilk tanışmalarda geçerliliğini yitiren bir kural, öyle olması gerekmiştir ve sonradan bir başka zaman, birden fazla kişiye bölünmeden konuşabilirim, konuşmak istediğim kişiyle. ömer hayyam’ı seçme nedenim sır değil. basit olduğu için seviyorum onu ve belki bu basitliğin sırrına bir parça varabilirim onunla birlikte.

basit yazmayı becerebilenleri seviyorum. onların basit yaşadıklarına olan inancım da o denli kuvvetli. bana kalırsa dünyâda en zor olanı ”basit yazmak”. hayyam da bu yazım tarzı ile dünyâda pek çok kişinin gönlünü kazanmıştır. benim söylemek istediğim şeyleri çoktaaan söyleyerek, bana hiç konuşma fırsatı vermemiştir. öcümü almam lâzım :)

gâliba sözümde duramayacağım, bu da pek çok kez başıma gelen bir şey. teklif câzip olunca elimden başka türlüsü gelmiyor. bir ikinci kişi daha alsaydık yanımıza o da neyzen tevfik olabilirdi. şimdi bir yerlerden bakarak gülüyordur belki bana :) gül sen gül! bak şimdi peggy lee johnny guitar‘ı söyleyecek bizim için, hayyam’la dansedeceğiz kumsalda. tamam dali de gelsin çizerek anlatsın olan biteni ve ben klâsik üçleme takıntıma bir kez daha yenileyim. hep sizin yüzünüzden be atam!

ada oldukça geniş ve hepimize yetecek kadar yer var. bir akşam mutlaka üçünü biraraya getirip konuşmalarını dinlemekle yetineceğim, çok eğleneceğimden şüpheniz olmasın :) ben kendim gibi fânileri seçmişim farkında olmadan.  daniel day lewis’den bile vazgeçtim yav, valla bilerek olmadı, ne yapayım en çok onları merak ediyorum. şimdilik..

19 responses to “play it again..

  1. :)) çok keyifle okudum yazını candanım
    bi de ben düşüneyim bakalım, o üç şey ne olurdu ;)
    bu arada, kavurmayı unuttum sanma, hafızam pek kuvvetlidir, yırtamazsın gari :) bi tel.a bakar dimi ama? yet de yeterim evelallah!

  2. bir sorum olacak ganka, burak bey in blogu nerelere kayboldu? silinmiş, anlayamadım? biliyorsan…

  3. üç ”şey” değil bebeeem, üç ”karşı cins” :))

    kavurmayı unutan kim yav?! hiç aklımdan çıkmıyor ki.. yâni ben evdeyken aklımı gırtlakla bozuyorum, hababam yeme-içmeye düşünüyorum, kavurma da gündemde ya hep belki ondan :) bunun müsebbibi kavurmasız kaldım diye dünyâyı ayağa kaldıran Metin Bey tabi. valla bak te floridalardan duymuşlar sesini :P

    itin olsun dimedik mi gankam gozelim !

  4. aaa öyle mi olmuş daha dün akşam şe’ettiydim ben uğradıydım.. valla haberim yok.

  5. Candan hanim,
    Lutfen blog ahalinizle beraber mekanimi ziyaret edip bir serzeniste de siz bulununuz.
    Gafamin tasini aatttirdilar!!!

  6. Fatihcim,
    ben geldim, gördüm manzarayı, sıkma canını daha fazla..

    buraya uğrayan arkadaşlar! de haydin, Fatih Gardaşıma destek verin!

  7. Aaa yani siz,ben ve Pınar 3 kişi sohbet edemiyecekmiyiz yani? :((

    Adaya:
    üç kişi, üç kişi, üç kişi…
    düşünmem lazım ama birinci kişi olarak Neyzen tevfik fikri çok iyi.
    hııım,hııım…

  8. “yine, gece sır çulunu yamayıp, duvara asmadan gün ışıdı.” hayyamın gecesi..

    hayyam güzel bir tercih, mevlânâ da iyi bir tercih olabilirdi.

    dostlukla

  9. Salihanııım,
    lûtfen amaaa, heç tikat etmiyürsünüz, ilk tanışmada olabilir. sonra ben ayrı ayrı röportaj yapmak isterim sizlerinen :)
    ha gayret, kaldı iki kişi!

  10. Irmak Hanım,
    bi gayret de sizden bekliyorum, hadi hayâl gücünüzü zorlayın biraz :) kaldı bir kişi!
    bu arada henüz brad pitt diyen biri çıkmadı negsel :P

  11. buldum ewroka ewroka(böyle mi yazılır?)
    Erkan’ı götürelim.:))

    Neyzenim(gerçekten çok severim)çalar, o söyler…
    Bazen biri sadece çalar,biri sadece söyler.(daha çok severim öyle çıplak sesi.)

    Adamı götürmem,oğlanı da götürmem bu kesin de.:)

    Az konuşan biri olsun 3.

  12. Cano Hanım,

    1. “Bana kalırsa dünyâda en zor olanı ‘basit yazmak’.” demişsiniz. Barnağınızı tam yerine basmışsınız walla. Tebriklerimi sunarım efenim.

    2. Bu üç kişi mevzuunda daha geniş bir zamanımda birbirinden gıymatlı fikirlerimi serdeceğimdir. Şu anda telaşlıyımdır; o lanet dişçi koltuğuna oturacağımdır.

    3. Gavırmanın acısını da unutmamışımdır.

  13. Sâlihanımcım,
    ilâhi siz çok yaşayın e mi :)
    valla erkan gördüğüm kadarıyla pek mahcub bir delikanlı, pek konuşacağını sanmam. bu çok iyi bir fikir, siz adanın öte yanında meşk ederken bize de sesi gelir, oooh ne güzel :)

    ben de az konuşan erkekleri seviyorum. hattâ mümkünse tutankamon gibi otursun öylece. ben onun yerine de konuşurum, yâni potansiyel var. çok belli oluyordur zâten ne diye tekrarlıyorsam ;)

  14. Metin Bey,
    genellikle yazılarımı yazdıktan sonra tekrar okumama gibi bir gaflete düşüyorum. yine öyle olmuş, ağzımdan çıktığı gibi yazmışım ve tam da sizin barnağınızı bastığınız yerde bir tekrar yapmışım, sâyenizde onu farkettim ve hemen düzelttim. ben takıntılı biriyim ve hiç de sevmem böyle salaklıkları, görürseniz beni uyarın lûtfen.

    1.yâni cidden böyle düşünüyorum. sizin de aynı fikirde olmanıza sevindim.

    2.geçmiş olsun, yine mi? anlaşıldı siz porselen döşetiyorsunuz ağzınıza (şöhret kolay iş değil tabi :P)işiniz bitmediğine göre. başka ne olabilir diye düşündüm ama dişçimle dolgu ve temizletme dışında pek biraraya gelmediğimiz için, fikir yürütemedim.

    3.gavırmaynan ilgili ben mâsumum. buralarda bir yerlerde olacak valla size yolladığım gavırmanın sûreti, bulayım en iyisi, bi saniye..

  15. Metin Bey,
    bakın yazmışım şurdaki 7 numerolu yorumda, ahanda ıspatı!

    https://inikas.wordpress.com/2007/01/04/istatistigini-yiyim-ben-senin/#comments

  16. Izdırabın sonu yok sanma
    Bu âlem de geçer
    Ömrü fâni gibidir
    Gün de geçer dem de geçer
    Gam karar eyleyemez
    Harre-i hurrem de geçer
    Devr-i şâdi de geçer
    Gussa-i mâtem de geçer
    Gece gündüz yok olur
    Ân-ı dem âdem de geçer
    Neyzen TEVFİK

    Salvodor Dali(Figueras’daki dev kubbenin altında), esin perisi,aşkı,arkadaşı Gala’yı da alacaktır gelmek için.

    Açılmaz kapıları açmanız mı gerek?
    Dünyada insanca yaşamanız mı gerek?
    Bırakın öyleyse iki dünyayı birden:
    Ey ölü canlılar, canlar uyanık gerek!
    Ö.Hayyam

  17. Filizim,
    eyvallah, aktardıkların için.
    hepsinde ortak bir nokta var değil mi.. belki ben öyle görüyorum, bilmiyorum ama tanıyorum onları. belki de o noktadır beni bunca çeken şey de.. evet ya gala da gelsin ama görünmesin, dali’nin dikkâtini dağıtır o :) konsantrasyon şart!

  18. İlgileneceğim ben bu konuyla…
    Hele emekli olayım…
    Sen o zaman gör beni…

  19. Hasancım,
    senin emekli olman demek, benim tahtalıköyde temelli istirahatimin çoktan başlamış olması demek :) diyorum; var bende bir bahtsız bedevilik..

Bir Cevap Yazın

