bâzân taş kadar ağırdır gece..

insan içine çıkmayalı çok var.. yâni şöyle birarada yemek yemek, birşeyler içmek için, farklı insanlarla.

ömercik birinci yaşına girdi. kan bağımız olmasa da, can bağımız kuvvetli. teyze olmuştum bundan tam bir yıl önce.. elime doğmuştu velet. tıpkı kartpostallardaki bebeklere benzeyen bir güzelliği var. oldukça erkeksi, bitirim bir hâli var;  yürüyüşü, bakışları, konuşmasıyla (yarım-yamalak) ..

insan kalabalıkta daha mı yalnız hisseder kendini..? son yıllarda benim için sıradanlaştı bu. durmadan konuşan insanlar vardı doğumgünü partisinde ömerciğin. öylece dudak okur gibi, beyinlerini okumaya çalıştım. yalan söyledikleri kesindi. mutluymuş gibi, hiçbir dertleri yokmuş gibi, mükemmelmiş gibi görünmeye çalışıyorlardı. kadınlar birbirini süzdü en çok; kim ne giymiş, ne takmış, saçını nasıl yapmış diye. cep telefonlarının ve laptoplarının özelliklerinden bahseden erkekler de kadınlardan aşağı kalmadılar. laptopu sınıfta kalan, arabasıyla ön plâna çıkmaya çalıştı. biri, son bir yılda kaç telefon değiştirdiğinden bahsederken, diğeri eşi müstakil ev istemediği için residance konusunda yardımcı olup olamayacağımı sordu. çok sıkıldım. bu sebeple vaktin çoğunu, sigara içmek bahânesiyle balkonda geçirdim. soğuktu ama, içeriden daha çok değil. üstelik gökyüzü çok cömertti. sonra uyuyan ömerciği seyrettim odasına gidip, orada çok şey gördüm, çok şey öğrendim. bir parça saflığı kokladım bu akşam. şükürler olsun… iyi ki varsın ömercik!

35 responses to “bâzân taş kadar ağırdır gece..

  1. diğeri eşi müstakil ev istemediği için residance konusunda yardımcı olup olamayacağımı sordu

    Hangi residence’i kastetti? )

  2. Bu arada Candan hanim bu edebiyat böyle? Maasallah Shakespeare’in kadin hali gibisiniz )..

  3. XSI Bey,
    akça pakça bir residance efem, ancak o gadden diyebiliyom :)
    iltifatları bilâhare kabûl salonunda alıcam, şimdi terliyim kurulanmam lâzım :))

  4. ancak o “gadden” diyebili”yom

    Güzel “dürkşemiz” yok ediliyor ama yakisiyor da hani ))

  5. bırakın yakıştığını başkaları söylesin, başkaları söyleyince daha bir inandırıcı oluyor ya ondan didim :P

  6. Ben aileden biriyim di mi? Anne, annecim )))

  7. gorhma yavrum! gorhtukça sıra sana gelecek :))

  8. Valla Hülya Gocyigit tadinda olmadi, onun yerine “baba babacim”desxem olur mu? )

  9. yav ben gorhtunuz sandımıdı.. hem niye şimdi durduk yerde eksikliğimi yüzüme vuruyorsunuz ki, hep bir hülya koçyiğit tarzım olsun istemişimdir ama olmadı, olamadı.. anca koçyiğit kısmını tutturabildim, ona da amorti veriyorlar ;)

  10. Eksikliginizi yüzünüze vurdugum icin dostunuz olma ihtimalim yükseliyor. Dogrudan Hülya Kocyigit gibi olmus deseydim düsmaniniz olacaktim gibi abuk subuk bir laf ediyorum )

    (napim sanatta ve edebiyatta yerim yokmus – ayrica sanatin ve sanatcinin düsmaniyimdir :p)

  11. XSI Bey,
    ahaha işte şimdi oldu! yâni dostum olmanıza ramak kaldı :) ben de sanat düşmanı sayılırım, böyle olunca sanatçı düşmanı da oluyorum de mi, şimdi kafam karıştı yine :P neyim ben, kimim?!

  12. Sanat düsmani olmaniza sevindim ama, bu blog sanat dostu görüntüsü veriyor, saka di mi bu blog? )

    ben de sanat düşmanı sayılırım, böyle olunca sanatçı düşmanı da oluyorum de mi

    de. (aslinda bu sorulara teknik olarak “evet ya da hayir” diye cevap verilir, ben gicikligina “-di mi?” —> “-di” ‘ye gönderme yaptim, “anlik” düsünebildiginiz icin acikliyorum bunlari)).

    Bu arada en azindan “mi” yi ayri yazdiniz, yoksa ümügünüzü sikardim )

    neyim ben/ kimim?!

    İnsan/Dişi Şeksbir

    (bide” şeksiki”var o ayri sizinle alakasi yok)

  13. ulu tengrim! sonunda biri şaka yaptığımı anladı :))

    insan/dişi şeksbir mi? nası yâniii??? hangisi? ümüğüm sıkılmadan evvel sormak zorundaydım, son isteğim buydu yâni :))

  14. b>insan/dişi şeksbir mi? nası yâniii??? hangisi

    Yine anlik düsünebildiginizi dikkate alarak Tom Jones’un “The Old Home Town” sarkisi esliginde sadelestireyim sizin icin.

    neyim ben

    insan

    kimim?!

    disi seksbir..

    (not: seksiki ile alakaniz olmadigini olmadigini söylemis miydim? Bakim! Söylemisim))

    ümüğüm sıkılmadan evvel sormak zorundaydım, son isteğim buydu yâni :))

    Esege bindiginizi ve Bor’a dogru yol aldiginizi varsayiyorum ))

  15. şincik şu işâret, (/) aha şu parantez içinde olan, veya anlamına gelir. bor’u târif edem mi? haritadan bulur musunuz? :P

  16. (/) veya anlamina mi geliyordu? Vallaha bilmiyordum. Ben onu hep “ve” anlaminda kullanirdim. Bos yere hocam dememisim demek ki.

    Bu arada icimde kalmasin, C:/Documents And Settings/Desktop’taki (/)’lar da “veya” anlamina mi geliyor? (kah kah)

    bor’u târif edem mi? haritadan bulur musunuz? :P

    Ben bor madenlerini kastetmistim (cevir kazi yanmasin))

  17. tamam canım niğde’yi târif edeyim ben size. bor zâten geçen yorumun konusuydu :))
    bir de müsaade isteyeyim, yarın yazılı yapıcam daha sizi, soru hazırlamam lâzım :P
    hârikulâde rüyâlar efendim cümleten..

  18. bir de müsaade isteyeyim, yarın yazılı yapıcam daha sizi, soru hazırlamam lâzım :P

    Bu, yarinda burada geyik olacagi anlamina geliyor, ben blogu saka farzediyorum biliyorsunuz ).

    Sinir nöbetcileri disinda herkes rahat uyusun..

  19. Candancım hepimizin düşleri mi çürük?Maskelerin altına saklanmış düş çürütüyoruz..Ne yazık..Öptüm cancanım..

  20. Candan hanım neyse ki XSI var. Gece gece muhabbet etmiş sizle :D stajım olmasa bende yükünüzün birazını sırtlanırdım ama işte staj var :D

    İyi günler…

  21. Dogu bey,

    Candan hanima sisman oldugu imasi yapmanizi cok da zarif bulmadim :P

  22. Anaaaa. Muzmin Anonim ne iması yafff. Bilmeden anlamı değişmiş kelimeler kullandıysam kusura bakmayın. Ama ben ima falan göremiyorum. Zaten yapmamda kolay kolay kimseye böyle imalar. Neyse bekleyeyim göreyim.

  23. Ah bizde sizi özlemiştik,Candan Hanımcım yazın yine böyle bol bol.
    Ve teşekkür ederim.:))
    Ömer’ciki öperim. Malum benim ki de Ömer Faruk ama kendisi Ömer dedirtir. Mahkemeye başvurup tek isim yapacakmış kendini.:(

  24. Yani bizim oğlan, anladınız siz. :))

  25. Ben de bu gibi yerlerde insanlardan ne kadar uzak dursam iyidir diyerek genelde mutfakta bulaşık yıkayan bir tip olurum :)

  26. Doğu Bey,
    benimle sohbet etmeyi yük olarak mı görüyorsunuz? :)
    stajınızda kolaylıklar dilerim..

  27. Müzmin Bey,
    Doğu Bey’in söylediklerinden farklı anlamlar çıkarabiliyormuşuz demek. ayrıca hem zarif bulmuyor hem de gülümseyebiliyorsunuz, ilginç.. şişman sınıfına girmesem de asssslaaa sıska sınıfına da girmiyorum, alınmam yâni dert etmeyin :)

  28. Sâlihanımcım,
    annadım ben onu :)
    ömür elverdikçe yazacağım gibi görünüyor, kendimden sıkılmasam daha çok yazacağım ama bâzân sıtkım sıyrılıyor ;)

  29. Handancım,
    onu da yaptım canım ama lâfı pek uzatmak istemedim. aslında bulaşık makinasına, bulaşık yerleştirmek de fazla zamanımı almadı ya, neysseee ;)

  30. Yok Candan Hanım öyle değil. Yazıya binaen “yükünüzü sırtlanmak” tamlamasını kullandım :D

    İyi geceler…

  31. ahhh! çok özür dilerim Doğu Bey, insan bâzân ne kadar da fesat olabiliyor :))
    teşekkür ederim..

  32. Candan babamiz sismana yakin olabilir ama bu onun merdivenleri cifter cifter cikmasina engel degil. Önemli olan insanlik degil, harekete izin verecek ideal kiloda olmaktir )..

    Gece konusturmayin beni sacmaliyorum)

  33. bi dakka, haksızlık olmasın Vecihecan’ı es geçmişim ama ben onun yorumu sanki başka yazıdaydı gibi hatırlıyordum ondan böyle oldu, valla!
    Vecihecan,
    valla ben pek düşlerimi çürütmem, dişlerimi de, yâni dolgu filân idâre ediyorum şimdilik :)) maske diyorsan tonla çürüttüm, eve gelince çıkarıyorum ama merak etme ;) ve benim kusuruma bakma, nüfus kâğıdı eskidikçe oluyor böyle şeyler, he mi canım..

  34. XSI Bey,
    anladıysam arap olayım, hem de en bedevisinden :)
    merdiven çıkmayı sevmem, inmek daha zevkli, beşer beşer de olabilebülür hem farketmez :P
    siz benim insan olmadığımı ne bildiniz yav? valla bravo!

  35. Candan Hanım olur o kadar :D Canınız sağolsun. Hem ne demişler çocuğa iş koşmadan kulağını bi çekecen sonra verecen işi. Eline yüzüne bulkaştırdıktan sonra kulağını çekmişsin ne çekmemişsin ne. İş işten geçmiş oluyor :D

    İyi günler…

Bir Cevap Yazın

