bitince başlayacak yeniden…

tesbih tânesi gibiyiz biz; sürtünürken birbirimize, etkiliyoruz, etkileniyoruz durmadan..

mevsimlerin bile başını yedik, ağustosta kar yağar mı? yağsa şaşıran olur mu? domatesin, domates gibi koktuğunu bir daha görecek miyiz? turfanda, sözlük anlamını yitirmedi mi şimdiden?

çıtır çıtır yanan odunların sesiyle hayâl kurmayalı çok var.. erik ağacından düşüp kafa yarmayalı.. oyuncak icâd etmeyeli.. yanaklar al al olmayalı.. denizden midye çıkarıp, teneke üzerinde pişirerek tuza banıp yemeyeli..

manzaralar fotoğraflara hapsolmaya başladı şimdiden.. bir başka gezegen gibi incelenecektir ilerde dünyâ, dünyâlılar tarafından muhtemelen.. kim daha az suçlu bir diğerinden..?

demirden korkmasaydık, dolduruşa gelmeden.. avuç avuç tuzla koşmasaydık birilerinin peşinden.. iyi mi olurdu, yoksa her bitiş, bir başlangıcı da getirir mi peşinden? 

23 responses to “bitince başlayacak yeniden…

  1. Edebiyatla alakali yaptigim yorum yanlislikla bebekli basliga gitmis. Mümkünse buraya alabilirsiniz.

  2. XSI Bey,
    olsun, varsın bu da nazarlık olsun :P

  3. İsrar ediyorum :p

  4. iyi de, nasıl yapacağımı bilmiyorum :))

  5. Ben sizin “p” yi saka olarak algilarken, siz benim “p” yi neden ciddiye aliyorsunuz ki. Ömer sizi epey duygusallastirmis anlasilan))

  6. aa! siz benim safsalaklığımı duymamış olabilir misiniz acaba diye düşündüm bir an için.. ama sâdece bir an için ;)

  7. Daha yeni duymustum ama siz “bir an” düsününce zihnimden kayboldu gitti )

  8. yeni miii??? ımh! ben burada haberlerin çok çabuk yayıldığını duymuştum. evet arada bir de olsa anlık düşünme kâbiliyetim devreye giriyor, yâni arada bir bile düşünemeyenler düşünsün bana ne :P

  9. Candan hanim,

    Gercekten cok guzel iki yazi [daha].. otekisi de ‘bâzân taş kadar ağırdır gece..’ olan.

    Ben de zaten yazi deyince boylesine derim. Icerigine edecek laf bulamadigim.

    Ne cekiyor ya da iciyorsunuz bana da soyleyin n’oolur..

    Insan icine cikmak mi yolacti bu ilave nesri siirsellige?

    Acaba ben de mi insan icine ciksam.. yoksa cikip balkonda sigara mi icsem?

    Fakat, nalet mimar bu evde balkon yapmamis.. ben de o yuzden almistim bu evi. hata etmisim..

  10. ben burada haberlerin çok çabuk yayıldığını duymuştum.

    Magazinden uzak oldugum icin bu haberler bana gec ulasiyor. Namagazin biriyim demek ki(terminolojiye yeni kelime ekledim).

    Ben de arada bir düsünemesem sizin gibi edebiyata sahip olabilir miyim? Bu mümkün olsaydi secimimi edebiyattan yana kullanirdim )

  11. Fakat, nalet mimar bu evde balkon yapmamis.. ben de o yuzden almistim bu evi. hata etmisim..

    Kesin burada da bir edebiyat var ama ben anlayamiyorum ))

  12. Müzmin Bey,
    hele terim kurusun iltifatları o zaman kabûl edeceğim :)

    bu yazı dünden kalma, bayat yâni. baktım öylece taslak hâlinde duruyor, içim elvermedi, yayımladım gitti. diğeri de günlük hayattan işte. ağzıma ne gelirse yazıyorum :)

    ne çektiğimi bir Allah bilir , bir de ben :) ne mi içiyorum; bol bol çay, kahve, sigara.

    valla sizin ne yapmanız gerektiğini bilemem, belki bana iyi gelen size dokunur, sağlığınızla oynamayayım şimdi gece gece.

    balkonsuz ev neye benzerdi? yok öyle değildi, balkonsuz ev bir şeye benzemezdi. heh buldum! göbeksiz adam, balkonsuz eve benzerdi :)

  13. XSI Bey,
    ben bir şey isteyince ve olmayınca oturup bekliyorum, geçiyor. isteğim yâni ;)
    bakalım ipucunu yakalayabilecek misiniz? bunun için önce biraz düşünmemelisiniz, hadi deneyin, çok zevkli :))

  14. ben bir şey isteyince ve olmayınca oturup bekliyorum, geçiyor. isteğim yâni ;)

    Zor geldi) Mecaz problemi olan ben bundan “isteginizin bekleyince gectigini” anlayabiliyorum sadece. Daha altinda ne nane olabilir ki?

    Cok düsündügümden mi anlayamiyorum acaba)

  15. evet evet, tek sorun bu. çok düşüncelisiniz :))

  16. Hocam o halde bana sadece anlik düsünmeyi ögretin, insa ettiginiz residence’lerde kapi kulunuz olurum vallaha ))

  17. Doktorlar terlemenin iyi oldugunu soylerler [visite ucreti ile alakali oldugundan hep suphelenmis olsam da emin degilim] ama bu saatte ter icinde kalmak iyi bir sey midir bilmiyorum. Her hal u karda gecmesi icin beklemekte fayda var.

    Bayat.. valla, yine doktorlarin yalancisiyim, ekmek vb gibi temel ve protein icermeyen seylerde taze yerine bayatin daha iyi oldugunu soyluyorlar. Bu yazida protein olmadiig anlamina gelmiyor ama hayli iyi muhafaza edilmis; stabilize oldugu ortada.

    Ne coktiginizi Allah biliyorsa sorun yok. Allahin bildigini kullardan saklayacaginiz da sanmadigima gore hic sorun yok. Cay, kahve ve sigaraya gelince. Ben bu tur foursome’lara gelemiyorum. Cay ile kahveyi bir arada icemiyorum yani.

    Balkonsuz ev aslinda cok iyi. hava almak icin ya pencereyi ya da kapiyi acip kendinizi disari atiyorsunuz. Kapi daha iyi. Cok katli bir binada olunca sirf bir kac kat inip cikmak insani tig gibi yapiyor. Tabii, benim gibi asansor aliskanliginizin olmamasi lazim.

  18. Residans konusunu atlamisim.. bizim ev de ‘reside’ etmek konusunda cok fena degil ama dansa cok yatkin degil galiba. Henuz dans ettigini gormedim cunku.

  19. XSI Bey,
    ben size anlık düşünmeyi öğretemem. sizden düşüncesizlik etmenizi ricâ ediyorum, size karşı yoksa bize karşı olması tabi pek hayrımıza olmaz bu vakitlerde.
    bi de estağfurullah! kulluk filân bunlar ince meseleler, bir gün inşallah ona da değineceğim, nasılsa çenem düştü bu aralar :)

  20. Müzmin Bey,
    şimdi niye bu saatte bana doktor filân hatırlattınız ki, sağlığım yerinde görünüyordu en son aynaya baktığımda (eve gelirken asansörde bakmıştım). evet terleyince yeme güçlüğü çekiyorum ama geçer tabi, neleri yemiyor ki insan :))

    ben her dem tâzeyim, o bana yeter :P varsın fosfor içermeyeyim..

    çayla kahveyi karıştırmayın tabi. çarpıyor insanı. ben de aralıklarla içiyorum her ikisini. bir ondan, bir öbüründen. yok yudum değil, bardak :)

    ataköy’de böyle binalar yaptılar gâliba. ben asansörü genellikle çıkmak için kullanırım, inmek için eğer elektrikler kesilmişse ve ( bizim âdi kapıcı mazot almayı unutmuşsa ) jeneratör de devreye girmemişse, inmek için fenâ olmuyor. dokuz kat bu, az değil tabi.

  21. haa bu arada ben tığ gibi değilim pek. asansörlü hayattan kaynaklanıyor olabilir. yok tamam îtirâf ediyorum : tembelim ben! spor yapmayalı da çok oluyor. yapamam, uğraşamam.

  22. Ama, ne yapiyorsunuz spor konusunu ihmal etmege hic gelmez. Size de benim yaptigim gibi, Isvicre Bahriyelilerinin egzersizlerini tavsiye ederim.

    Ayrica, her sene alina ve dolapta eskiyen yepisyeni esofmnalari da unutmamak lazim.

  23. işin kötüsü ben hep eşofman eskitirim. hem de üzerimde. otururken iyi oluyor, rahat ediyor insan.
    şu isviçre bahriyelilerinin egzersizlerini bilâhare inceleyeyim, belki daha uygun bir oturma pozisyonu filân bulabilirim içinde.
    ama ne zaman? yarın tabii ki :)
    iyi geceler efendim, siyah-beyaz rüyâlar, valla daha hoş görünüyor..

Bir Cevap Yazın

