zifaftan önceki gün

canımın çoğu yanık

merhem kâr etmiyor

bu yüzden kaçar oldum güneşten

hüzün sızmıyor

kapalı pencereler 

azraile haber saldım

gel

ey vicdansız zâlim gel tabipsen

21 responses to “zifaftan önceki gün

  1. çeşmenin yollarında
    kayb oldum
    geceydi
    ay pırıl pırıldı
    ama
    gece
    ayrılık gecesiydi
    nur-u ruh
    zındanın duvarlarında
    küsüp-kalmıştı

    bir uykuyu cânanla berâber uyuyanlar,
    ömrün bütün ikbâlini vuslatta duyanlar,
    bir hazzı tükenmez gece sanmakla zamânı,
    görmezler ufuklarda şafak söktüğü ânı.

  2. başka türlü bir şey benim istediğim
    ne ağaca benzer, ne de buluta
    burası gibi değil gideceğim memleket
    denizi ayrı deniz
    havası ayrı hava
    bir başka yolculuk dalından düşmek yere
    yaşadığından uzun
    bir tatlı yolculuk dalından inmek yere
    ağacın yüksekliğince
    dalın yüksekliğince rüzgarda
    ve bir yeni ömür
    vardığın çimen yeşilliğince
    nerde gördüklerim
    nerde o beklediğim
    rengi başka
    tadı başka

    (can yücel)

  3. (aynı an da ,çağırmak aynı sesle -ve bulmak bu olsa gerek.Tevafukları hep sevdim)

    yenik bir servantesim yel değirmenlerinin altında kalmış

    han kapılarına uzatıyorum ayaklarımı

    bir göz odaya sığmak için attım içimdeki yalnızlıkları.

    Sabır ve umud ile bileyle içindeki bıçağı.canımın içindeki Canan

  4. Jazzetta’da sizinle cekisecektimama nefesim yetmedi, kalbim tekledi ))..

    Ben öyle uzun soluklu atismalara gelemiyom. Kisacik bir atisma yapayim bari.

    Afrikakorps in El-Alamein
    Rommel said : hurra
    Montgomery said : defence defence
    Luftwaffe gömcürdü havadan
    Airstrikes is beautiful

    ))

  5. özledim ben seni yaa:(( bir haftadır adsl ile bağlanıyorum nete. ve özlediklerimi tek tek arayıp bulup okuyorum. burası neresi ki bilemedim:((

    unuttun mu beni yoksa asmacım?

    peki:((

  6. Filizim,
    tevâfuk, evet bu olsa gerek.. hâlâ daha etkisindeyim konuştuklarımızın. yav benim kalbim mi temiz, yoksa psişik miyim neyim :))
    sabrediyorum, bileyerek ümitlerimi, eyvallah dost! eksik olma..

  7. XSI Bey,

    dam üstünde un eler
    tombul tombul kediler
    ben bi halt anlamadım
    amcan gelsin dediler

    amman ha! galbiğinze tikat edin, lâzım olmayabilür ;)

  8. Katrecim,
    yav sen buraları bilir miydin :))
    hoşgeldin canım, sen de özlendin, sen de unutulmadın.. de, niye öyle asık suratın?

  9. Candan hanim,

    Siz Mevlevi misiniz?

  10. Müzmin Bey,
    soru çok mâsum duruyor ama öyle olsa siz sormazdınız. bu sorunun cevâbını vermek de bana düşmez. beni tanıyanlara sormak lâzım. mâlûm; kimse yoğurdum ekşi demez. bu cevap iki uçtan birine yanıt olmuştur umarım zâten ikinci ucu tahmin etmişsinizdir siz, yâni ne kadar ne olduğum/olmadığım ortada diye düşünüyorum.

  11. Candan hanim,

    Adimiz asmis dokuzu.. :)

    Hayir, son derece masim bir soruydu..

    Yanlis bilmiyorsam, ‘şeb-i arus’un Turkce karsiligi ‘dugun gecesi’ idi (yanlis ise umarim biris duzeltir)..

    ve Yaradan’a kavusmak anlamindaydi..

    Siz bunu bir adim daha ileriye goturmus ve ‘zifaf gecesi’ demissiniz..

    Bu dogru ise, siz bir ultra-Mevlevi oluyorsunuz gibi geldi bana..

  12. Müzmin Bey,
    adınızın dokuzu aşmasında bir katkım olmadığı için, içim rahat. hatırlarsanız bu konuda taa en baştan bir uyarı almış ama umursamamıştım. yâni ben sizi buralarda okumaya başladığımda sizin adınız zâten çıkmıştı :)

    mâsum bir soruydu diyorsanız, öyledir.
    zifaf için tdk ile nişanyan’ı karşılaştırıyorum ve farklı açıklamalar görüyorum. tabi en doğrusunu ârifler bilir. ama ben zâten ” zifaf gecesi ” değil, ” zifaftan önceki gün ” demiştim ;) yâni fikrim neyse zikrim de oymuş efendim. bu beni ne kadar mevlevî yapar, tartışmaya açık. pardon, ultra mevlevî mi, hmm bunu bir düşüneyim..

  13. Candan hanim,

    adınızın dokuzu aşmasında bir katkım olmadığı için, içim rahat. hatırlarsanız bu konuda taa en baştan bir uyarı almış ama umursamamıştım. yâni ben sizi buralarda okumaya başladığımda sizin adınız zâten çıkmıştı :)

    Benim adimi cikaran her kim ise, onu bir bulabilsem beni ne kadar yanlis tanidigini ona cok sade bir dille –hatta, kelimelere hic basvurmaksizin– anlatacagim, ama yok… bulamiyorum.. anonim birinin adini cikaran ondan daha anonim olabiliyor malesef..

    mâsum bir soruydu diyorsanız, öyledir.

    Her ne kadar aksini yaptiginizi dusunmuyorsam da, benim dedigime itibar etmeniz sart degil ki; masum olmasaydi coktaan foyasi cikardi meydana.

    zifaf için tdk ile nişanyan’ı karşılaştırıyorum ve farklı açıklamalar görüyorum. tabi en doğrusunu ârifler bilir.

    Ben de, Develioglu’na muracaat ettim. Bu konuda (Osmanlica) bence otoritedirler kendileri. Fakat, ‘gerdege girme’ demekten oteye aciklayici bilgiye rastlamadim.

    Daha sonra da, siz ‘arifler’ dediginiz icin ve Mevlevilik baglaminda oldugumuz icin, Menakib ul Arifin’e basvurmak istedim ama anlasilan arifler bu konulari magaralarda konusuyordu ki, pek bir sey cikmadi.

    ama ben zâten ” zifaf gecesi ” değil, ” zifaftan önceki gün ” demiştim ;)

    Her gunun gecesi oldugunu farzetmek yanilgisina dusmusum demek ki ;)

    yâni fikrim neyse zikrim de oymuş efendim.

    Ben de kontripiye de kalmis mi oluyorum aceba.. Hem kontripiye de neresi? :)

    bu beni ne kadar mevlevî yapar, tartışmaya açık. pardon, ultra mevlevî mi, hmm bunu bir düşüneyim..

    Cok iyi olur. Rengarenk urbalarla sema donmek, taife-i nisanin participation’una acilmak gibi yenilikler yanisira bu da ilginc bir acilim olabilir.

  14. Müzmin Bey,
    son cümle, evet evet son cümle beni nasıl bir hayâl âlemine sürükledi bilemezsiniz. bir süre kaldım orda. hârikaydı doğrusu! arasıra imajinasyon çalışmalarımda böyle katkılar yapmanızı beklersem çok şey mi istemiş olurum? :))

  15. Candan hanim,

    Ne demek.. lafi mi olur..

    Nekrofilik naturmort takilmak da iyi ama, rustik pastoral takilmanin da yeri var.. p)

    Simdi sizden ‘Suruler icinde surmeli koyun’ turkusunun ait oldugu dereler ve beyaz mantar kapli tepeleri gozunuzun onune getirmenizi isteyebilir miyim? :)

    [Mantarlar tarafimi temsilen kultur mantari olup normal sartlar altinda zehirsizdir]

  16. Müzmin Bey,
    etme’n, eyleme’n, gözünüzü seveyim (lâfın gelişi hemen alınmayın :p), nekrofilik felân deyip de şimdi hevesimi kursağımda bırakmayın diyecektim kiii, bi de ne göreyim sürü başını almış gitmiş, tez elden yetişeyim! kaçırmayın derim bu rustik pastoral manzarayı, heidi gibin hissettim kendimi şincik peter :)) ay bu çok isviçre koktu..

  17. Hazir cikolota da oteki ilmekte var.. denk gelmis bile sayilir..

    BTW, benim bir tanidigim herifi ‘bana kac senedir bir parfum bile almadi’ diye bosamaga kalkmisti.. :))

    Cikolota yiyemiyordu 00cok sukur– sagligi yuzunden :)

  18. o tanıdık boşamaya kalkmakla yetindi mi yâni? sırf çikolata yiyemediği için.. ilginç bu kadın kısmısı. hep yüzümü kara çıkarıyorlar. eve parfüm getirmeyen bir adamla hiç evli kalınır mı? öyle bir adamdan herşey beklenir. Allah bilir adam parfüm de sürmüyordur, tövbe estağfurullah! olacak iş değil, var öyle gominis geçinip limon kolonyasından başka kuş tanımam diyenler. onu bi de bize sorsunlar. esefle kınıyorum! ne günlere kaldık, hâlbusem sünnettir güzel koku :))

  19. Bir de Katre adı gördüm , kim ki adaşım?

  20. Sevgili Kevser Bânu,
    bu Katre kıdemli blogcularımızdan olup, benim ilk blog arkadaşlarımdan biridir. önceleri yalnızca Katre idi sonra ne olduysa Katre2 oldu :)) ahanda linki:
    http://katre2.blogcu.com/

  21. “Müzmin Bey,
    soru çok mâsum duruyor ama öyle olsa siz sormazdınız.” [C]

    Hah hah haaaaaaay!

Bir Cevap Yazın

