parfüm ve çikolata: kadının yumuşak karnı

vizyondaki bir filim: das parfum. yönetmen tom tykwer. koş lola koş’dan hatırlarsınız. das parfum, patrick süskind’in koku adlı romanından uyarlanmış. ben romanı okumamıştım. okuyanların ayılıp bayıldığını okuyorum ordan-burdan. koku ruhda mı saklıdır, dünyâ değiştirenlerin rûhuyla birlikte kokuları da mı kendilerini tâkip eder gibi soruların cevâbı niteliğinde bir şey aşağı-yukarı. filimin sonunda cennetin bir cinsel zevk yumağı olmak şeklinde tasvir edilmesine bakacak olursak, beklentim o anda yerini hayâl kırıklığına bıraktı diyebilirim. kitapta da herhâlde aynen böyle tasvir ediliyordu ki, yönetmen de  kalabalık figüran ordusuyla birlikte toplu seks merâsimiyle işi bağlamış. yoksa gâyet acıklı bir tablo vardı baştan îtibâren. balık pazarında fâkir bir ananın dördüncü çocuğu olarak dünyâya gelen grenouille yavrumuz, burnuyla maşallah bir kasabadan öteki kasabada olan biteni koklayabiliyordu. öyle bir burun işte. cinâyetler hiç zevk vermedi. kimin işlediğini biliyordum ve çözecek bir şey yoktu. tutmadım ben.

                                                         shalimar.jpg

allahtan, ecenaz kızımızın johnny depp hayranlığı sâyesinde çikolata isimli filimi seyrettim de üstüne, keyfim yerine geldi.  joanne harris’in aynı adlı eserinden uyarlanmış. lasse halström yönetmiş. filimde johnny depp’e, juliette binoche eşlik ediyor, yok yok tam tersi aslında. das parfum’da bulamadığım cennetin kokusunu çikolata’da fazlasıyla içime çektim. hârika, sıcacık bir filim.

                                                     chocolade.jpg

bir kadın olarak parfüm ve çikolata benim de yumuşak karnım sayılır. çikolata için yüzde yüz garanti veremem ama iş parfüme gelince dayanamam. hemen hemen ortaokul yıllarımdan beri parfüm sürüyorum. o zamanlar ithalât bu kadar serbest değildi. bütün kadınlar charlie kokardı nerdeyse. yurtdışına çıkan herkese parfüm sipârişi verdiğimi bilirim. marka olması, bir kokunun güzel olması anlamına gelmez. meselâ türk erkeklerinin parası çok olanları uzun zaman chiristian dior’un fahrenheit isimli kokusunu pek tutardı, bense son derece itici bulurdum. hacıyağı gibi bir şeydi.. acayip iyi koku alırım, süskind’in grenouille’i kadar olmasa da koku hâfızam da çok gelişmiştir. bir koku bana çok şey hatırlatır. isim hatırlamam ama bir kokuyla çoktandır unuttuğum biri/bir şey/olay aklıma gelebilir.                                                                                                     çikolataya gelince, garip gelebilir ama kızımı doğurana kadar çikolata yemedim desem yeridir. yokluktan değil canım, duygu sömürüsü yapmıyorum, ciddiyim. şeker ve şekerli şeyleri de yiyemezdim pek. sabah ağzıma attığım şeker nerdeyse akşama kadar ağzımda kalabilirdi. doğurduktan sonra çok şey değişti; ayağım bir numara büyüdü (36 oldu ayıptır söylemesi!) , çikolata ve tatlı şeyler yemeye başladım. hattâ daha da garibi, pilav ve makarnayla tanıştım. onları da daha önceleri yemekten saymazdım. sebze konusuna hiç girmeyelim, bamyanın tadını 27 yaşımda antepli bir ahbâbımızdan öğrendim. çikolatanın tadı değil de, görüntüsü beni hep etkilemiştir. özellikle yapım aşamasında ya da bir pastanın üzerine dökülüşü sırasında. rengini çok seviyorum ben onun. bâzı zamanlar hâriç, yemesem pek aklıma gelmez ama evde bulunması gerekli bir şey kesinlikle. anasına hiç çekmemiş olan kızım kriz geçirebilir diye eczâ kutusunda âcil durumlar için falan saklıyorum. ilginç oldu bu parfüm ve çikolatalı filimlerin aynı güne denk gelmesi. hı hı, evet, ilginç oldu.

32 responses to “parfüm ve çikolata: kadının yumuşak karnı

  1. Koku diyince içimin yağları eriyor kilo veremiyorum ben yahu..çikolatayı boşver koku konusunda kriz yaşayan biriyim ben..ve hatta işi abartıp parfüm şişelerine takıntılıyım..kokusu hiç güzel olmasa bile sırf şişesi için parfüm alabilirim..hali hazırda kullanmadığım ama aynamın önünde durmasından haz aldığım parfüm şişelerim mevcut:S bazen eşim homurdanıyor pınar sen bunu kullanmazsın yine mi süs diye aldın..napim huy işte..esmer oluşumdan mütevellit genelde cildime baharat kokuları iyi duruyor ama ben çiçek kokuları da kullanmak istiyorum.cildimi değişmenin bir yolu yoktur değil mi?

    bu arada filmler konusunda şunu söyleyebilirim.çikolata filmini çok beğenerek izlemiştim.diğerini bir türlü anımsamıyorum :S dün akşam mel gibsonun çektiği astekleri izledim izlenmeye değer tavsiye edebilirim.vizyondakilerden şeytan prada giyerde çok ii..ha bir de korku filmlerinde cehenneme bir adımı al izle derim :)

    çenem düştü tamam gidiom:)Öptüm canım..

  2. bi dakka şimdi vecihe.. kokuyla kilo nasıl yanyana gelip de sorun olabildi anlamadım valla. leb demiş miydin sen? heee içinin yağlarından şe’ettin sen onu di mi! bak ne zeki bi’ şeyim ben yav :p
    şişe koleksiyonumu sana devredebilirim (kalanları), sen daha gençsin, belki bir işe yarar. bende yaramadı söyleyeyim :)) ben kokusunu sevdiklerimi saklıyorum, sevmediklerim de hediye falan gelmiştir ve şişesini de ne hikmetse sevemem. tuhaf biriyim ben canım, bakma sen bana.
    esmersin demek (fotoğrafta belli olmuyordu). kim uydurmuşsa esmerlere baharatlı kokular iyi gider diye haltetmiş daha pudramsı kokuları dene bence (calvin clein’ın contradiction’ı favori kokularımdan). seni bi’ görsem kokunu söylerdim ama, önce bi’ koklamam lâzım, tamam, öperim de :))

  3. “temperamental”
    ..ve..
    “cibilliyet-tabiat”
    ..kavramlarını,
    ..ve..
    sevgili oglenam’ın,
    bu günki yazısını,
    ..dikkat ile irdeleyecek
    ..olursak,
    ..ve..
    “perfume”
    kavramına da
    tek göz ile bakmamayı..
    ..denersek..
    ..diyorum..
    ..efem:))

    ..nasılız bu gece?.
    ..sevgiler..

  4. ama örtmenim haksızlık bu! sabah işe gidicem ve uyumam da gerekiyor ve bilirsiniz nasıl hazırlopcuyumdur.. anlatıverseniz diyorum, ben yarın işten gelince okurum. tamam, ben de araştıracağım ama (oglena’nın yazısını okudum, tanıdık geldi :p) şimdi vakit dar, yenim eski :))

    iyiyiz efem, iyiyiz şükür.. mûtedil dalgalı, inbat gibi esmekteyiz, sevginize mukâbele etmekteyiz ;)

  5. bir de, nasıl tek göz ile bakarım parfüme aşkolsun! dört gözle bakıyorum, fal bile bakıyorlar gözlerimden sonra emin olun :))

  6. Çikolata filmini kaç defa seyrettiğimi hatırlamıyorum bile. Bak yine seyredesim geldi :)

  7. Candan HAnim, Candan hanim!!!!
    Ne yiyodunuz siz dogumdan once yaw!!! Onu yemedim bunu yemedim…Alla alla

    Ayrica bu koku ile alakali bir yaziyi da ben science something(bu something derginin adi degel unuttum onu diyorum yaneeee) de okuduydum… Onnar da diyolardiki ask koku ile burunda baslarmis…

    Konu ile alakali Yusuf ve gomlegi kissasini da hatirlatmama gerek yok sanirsam…

    Her neyse Allah sizden razi olsun ben bu kavurma olayina super taktim…. Ama her seferinde ufak ufak kavurma yapmaktan biktim…
    Bi arkadasla yer bulduk 35 kilo satiyorlar uygun fiyata…20 kilo kavurma yapip butun buzlugu dolduracam ve olene kadar yani 2 hafta her gun kavurma yiyecem..niahahhahahahhahah

    Ayrica cikolata denince aklima ulker’in gofreti, top king’i , antep fistikli yesili sarellenin tadellesi ve milkanin beyaz cikolatasi gelir… Uzerine de sicak cikolata icilir… hatta bi durun ben geliyom :)

  8. Handancım,
    seyret ama çok etkisinde kalma bence.. ben kaldım ve market de bizden çok memnun kalmış
    görünüyor :)) ama ben, benden memnun muyum? hayır! son bir ayda dört kilo aldım. nerde bu devlet?! nerde bu kuşhan?!

  9. Fatihcim,
    ah canım kardeşim, sorma.. ben o zamanlar filinta gibi bi’ yavruydum 49-50 kilo arasında gidip gelen. hey gidi günler hey! şarküteri ürünleri, patates kızartması, et, balık, nâdiren tavukla beslenir, bol bol kola içer, yine de kilo almazdım. şimdi nerdeyse geviş bile getiriyorum ama yok anacım, olmuyor işte, yâni o zamanlar giydiğim hiçbir şey olmuyor :((

    aşk burunda mı başlarmış?! amanin! ilk aşkımı hatırladım da, adam harbi ofluydu yav, hem de içinden.. o ne burundu yarabbim! :))

    kavurma nasıl fırsat buldu da bu yazının içine girdi anlayamadım. zâten ben salak bir kimesneyim, kolayına anlayamam ama âfiyet bal şeker olsun kardeşim.

    çikolata deyince neden aklına hep ülker geliyor? geçenlerde bir araştırma yapılmıştı markalarla ilgili, sen de mi katılmıştın? orda da herkesin aklına ülker gelmiş de ;)

  10. Candan hanim,

    Birkac onemli konu var, deginmek hatta bazilarinda da yardiminizi istirham etmek istedigim.

    Birincisi, kizinizin dogumuna kadar cikolata yiyemiyor olusunuzu bence derhal kiziniza anlatmalisiniz cunku cok memnun olacaktir. yani, demem o ki, dogum yapinca vucudunuzdan onemli miktarda seker eksiklig olmus olmalidir. Buda, kziniza onun ne derece tatli bir veelt oldugunu soylemenin bir baska yolu olabilir. Bu yaslarda her lafiniza ters cevap vermek aliskanligi oldugunu tahmin ediyorum; belki bu bir ise yarar..

    Parfun konusunda ise, sizden yardim istemek durumundayim: Selvi boylu, gul endamli, kalem kasli, lepiska sacli, ahu gozlu ve baskasina sozlu birisine nasil bir parfum almam uygun olur?

    Son olarak da sunu sorayim: Oflulara asik olan kizlarin anlasilir be gibi gerekceleri olabilir acaba? Burun esprisi onemli midir yani?

  11. Yzaim hatalari ksaitildir. p)

  12. Müzmin Bey,
    estağfurullah..
    kızım ters cevap vermeye kalktığında ben de onu tersliyorum daha etkili oluyor. bunca şımarttığım yeter, bir de şeker bahsini anlatmaya kalkarsam ayvayı yerim :)

    o selvi boylu hanıma, bırakın hediyeyi sözlüsü alsın. sizin sözlü bir hanıma hediye almanız hiç yakışık alır mı?! duymamış olayım bunu. bizim geleneklerimize ters, ayrıca cinâyet sebebidir bu durum. yâni yine de siz bilirsiniz, gül endamlı birisinin kafası kocaman olmalı, alt tarafa hiç değinmeyeyim, değip değmeyeceği konusunda siz karar vermelisiniz. gerçi yaşınızı da bilmiyoruz ya inşallah reşit olmuşsunuzdur, yoksa yardım ve yataklıktan ben de güme gidebilirim :)

    oflulara âşık olma potansiyeli olan bir kız grubu mu varmış? valla şaşırdım şimdi. ben kendimi bu konuda hep yanlız hissettim, hiç onaylanmamıştı benimki. allaallaaa… burun esprisi Fatih Bey Kardeşim söyleyene kadar aklıma bile gelmemişti. hmm belki de, kimbilir, yok canım, ne ilgisi var, hı hı, tabi ya, başka türlü bir duruşu var, olabilir de, olmayabilir de, yok valla buna ben cevap vermeyeyim sizi yanıltabilirim :p

  13. Candan Hanim,
    Oncelikle Muzmin bey cok yasli olmasa bile benden yasli bir insandir. Ben bunu cozdum. Nerden mi soyle ki : Birgun kendisi ile muhabbet ediyoruz, soyle derinden bir icini cekti ve “Biz guccukken aha da bu bahcede dinazorlar dolasirsi” dedi… Ben de oz abime sordum o da “he walla dolasirdi” dedi. Dedim “hah!” bunnar ayni yasta :)

    Ulker mevzuuna gelince oraya essek kadar Sarelle yazmisim onu niye kaale almadiniz anlamadim :) Amma yine de cevap vereyim. Ulker ne zamanki cokokremi ile sagra urunlerini gecti aha da bu olay bitmistir dedim ben. Evet olay bitmistir!

    Burun konusunu da yannis annamisiniz. Ben kokuyu algilamak acisindan dedim :)

  14. Fatih bey,

    “Biz guccukken aha da bu bahcede dinazorlar dolasirsi” dedi… Ben de oz abime sordum o da “he walla dolasirdi” dedi. Dedim “hah!” bunnar ayni yasta :)

    Ben, o dinazorlarin balikliklarini da bilirim. Hey gidi gunler, dinazorlar da klamadi, imanazorlar da..

    Burun konusunu da yannis annamisiniz. Ben kokuyu algilamak acisindan dedim :)

    Yaw, bu konuda iyice kafami karistirir oldunuz ikiniz de. Burnun olcusu ile kisinin iyi koku almasi arasinda ne gibi bir iliski olabilir ki? Anlamli midir bu…

    Ben, mesela, ufacik minnacik dag cileklerini kocaman kocaman hormonlu cileklere tercih ederim, hem tadlari guzel hem de kokulari.. Ayni seyi baska bir suru meyve icin de soyleyebilirim.

  15. Candan hanim,

    Devir degisti. Artik erkeklerin yasi, kadinlarin maasi sorulmuyor. Biz size hayirli oldun dedik de ardindan da ne kadar maas aldiginizi hic sorduk mu. Yok. Bir sebebi vardi sormayisimizin. Cosmopolitosexual olmak kolay degil. Cunku, dikkat etmem gerektigini ogrendim. Zor oldu ama ogrendim gibi…

    Siz, parfum konusunda biraz asiri tedbirli davraniyorsunuz gibi geldi bana sanki. Bu iyi birsey, ama, sandiginizi tahmin ettigim gibi degil..

    Siz yardimci olun, ondan sonra gerisini dert etmeyin lutfen.

    Parfumu sozlusune verdirtecegim. Cocuk biraz -nasil soyleyeyim– yardima muhtac da..

    Rustum konusuna gelince, bir tarihte ispatlamistim: Fluid Dyanmics ya da Maxwell’s Equations gibi bir seydi sanki. Butun hatirladigim hayli grift bir seydi olduguydu, cok zorlanmistim. Ama yaslandim artik; ispat metodununu tekrar hatirlayabilecegime emin degilim. Insallah yeniden istenmez.

  16. o uzun upuuzzzzzuuunnnn yorumum gitti…inanamıyorum:(
    yeniden yazacak ruh halimi de silmiş server…
    neyseki yine de son cümle hatırımda:ne zaman müsaitsin..:)

  17. Candan :)) dilediğin zaman koklama serbest sana :D Çok esmer değilim buğdayım ben aslında..şu söylediğin calvin clein’ın contradiction’ı deneyeceğim..bakim nasıl durcak bende..Öptüm cnm

  18. canım geldim ben…kızım benden önce gelmiş bak…
    İyiyim,iyiyiz.
    demişsin ya benim orada:
    hangisi daha çekilmez diğerinden?
    Şunu diyeyim sadece:
    “Dünya müminin zindanıdır.”Hadis-i Şerif.
    Babaannem özgürlüğüne kavuştu.:)

  19. Fatihcim,
    burun-aşk-nestle arasında bir bağlantı kurunca seni ararım merak etme :))

  20. Müzmin Bey,
    çok afedersiniz yanlış anlamışım, dalgınlığıma verin lûtfen.. ama yaş konusunda da siz yanlış anlamışsınız, bilmelisiniz ki; hiç üstüme vâzife değil.

    neyse ben işime bakayım.. sizin söylediklerinizden yola çıkarsam, târif etmek istediğiniz şöyle birisi olabilir :
    http://www.ereyon.com.tr/store/ProductDetails.aspx?productId=18286
    ama ben pek tavsiye edemem. koku olarak benim paramla beş para etmez.

    derseniz ki, denediğiniz ve sevdiğiniz bir şey söyleyin; şu fevkalâde :
    http://www.ereyon.com.tr/store/ProductDetails.aspx?productId=18255
    hâlihazırda kullandığım koku bu. arkadaşınız mahcup olmayacaktır. şiddetle tavsiye ederim.mmm…

  21. Manolya’cım,
    ne yazdın öyle uzun uzun merak ettim şimdi.. tüh! o ruh hâlini iyi bilirim. ne zaman müsâitiiimmm..? ımm, p.tesileri izinliyim. onun dışında, akşamları elbette :) acele cevap, kestane kebap!

  22. Vecihecan,
    bak, Müzmin Bey’e tavsiye ettiğim koku var ya, benim de kullandığım, bir denesen diyorum onu da, biraz mafyozik bir şey ;)
    (anında da uydururum :P)

  23. Sâliha’cım,
    iyi olmanıza çok sevindim :))
    eninde sonunda buluşacak değil miyiz nasılsa, di mi canım.. özlem oluyor tabi ama geçecek bir gün, şu mezardan çıkınca.. sabaha ne kaldı şurda!

  24. Muzmin Bey,
    Kokuyu kizin mi sevmesi lazim oglanin mi? :)
    Walla ben genelde kiz arkadaslarima kendi sevdigim kokulari alirim :) Onlarin sevdiklerini degel!
    Ben size channel no:5’i tavsiye ederim, siz de baskalarina tavsiye edersiniz..
    Cok mokemmel bir koku :)

  25. Fatih bey,

    Siz, simdi bana bir de sizin begendiginiz kizlarla ciktiginizi soyleyeceksinizdir mutlaka…

    Bu kadar da bencillik olmaz.

    :)

  26. Muzmin Bey,
    :)
    Soyle ki :
    Bu hatun kismisi luzumsuz bazi kokulari begenip sizden onun sevdigi kokuyu almanizi isteyebilir. ama bunu yaparsaniz istemediginiz bir kokuya katlanmak zorunda kalirsiniz.
    Onun yerine kiza devamli kendi sevdiginiz kokuyu alirsaniz sevdiginiz bir seyi koklamis olursunuz…
    Sakin ola yanlis koku alip burnunuzun diregini kirdirmayin…
    Kendiniz gidin ve hepsini deneyerekten en begendiginiz kokuyu alin tum bu dertlerden kurtulun.
    Mazuratim bundan ibarettir… Herkes dagilsin…buyutecek birsey yok :)

  27. Candan hanim,

    Ben -eskiden– kadinlarin erkekler icin giyinip kusandigini sanacak kadar salaktim. Simdi de salagim ama o eski salak degilim.. :))

    Parfum konusunda, kadinlarin hosa gitmek mi, yoksa benim minik kucumun yaptigi uzere ‘isaret atmak’ amacli mi oldugu konusunu henuz tam olarak acikliga kavusturamadim.

    Ayrica.. evet.. herkes dagilisin.. :)

  28. Müzmin Bey,
    önce bir şey söylemeliyim. bu klavye sizin isminizi yazarken ”Bey”i, ” bey” olarak yazıyor, hayır yâni ısrar ediyor bir de, benim sözümü dinlemesi gereken yerde.. töbe töbeee!

    giyim-kuşam konusunda size yüzde yüz hak veriyorum, ben de salaklık yapmıyorum şimdi, eskiden mini etek bile giyerdim oysa :))

    kokuya gelince; yok o konuda içim rahat. temiz/güzel kokmayı kim istemez ki? en başta kendisi için tabi. asla başka türlüsünü düşünemiyorum. kokuyu sürdüğümde bana kokusu gelmiyor ki başkası ne düşünür bileyim. kızım hababam koklar beni ve hep ” annecim, ne güzel kokuyorsun ” der, öyle anlarım. yâni bunda niyet son derece mâsum, emin olun..

    ben toparlanabilir miyim artık? :p

  29. Allah’ım Allah’ım !
    Yazıların ayrı, yorumların ayrı tatlı.:)
    Ben de tam Fatih beyin sorduğunu soracaktım.” Ne yerdin sen hatun” diyecektim…
    Efendim beni soracak olursan,ayıptır söylemesi:P
    ben kahvaltılık severim.:)
    (artı +++++,kilo alınca da ayak bir numara daha büyüdü. utanma işareti yokmu dur yav?Buraya onu koydum say.)

    O film beni de çıldırttı, hayatı boyunca glikoz manyağı olan biri olarak.
    Ay canım çekti,ecza dolabına gideyim hemen.:)

    Ve, ve, ve ben hiiiiç hayatımda parfüm kullanmadım.
    Hey arkadaşım şoktan çık :P
    Yine de Vecihe’ye gidince peşimde dolanır “abla ay çok güzel kokuyorsun” diye.
    Bende “Persil canım Persil” derim.:P
    benim sorunum hiç terlememek, daha doğrusu bir rahatsızlık olarak terleyememek.
    Şikayetçi olsam da,bu rahatlıktan dolayı tedavi medavi istemem ben. Hem hormonlarımla da oynatmam arkadaşım aaa. :(

  30. Salihâcım
    aramızda 3-4 yaşın lâfı olmaz di mi? istersen abla diyeyim ;) sen bülürsünüz!
    kahvaltı benim için yemeklerin şâhıdır. sıccıhklı yımırtalı, üj bej çeşit peyniriyle, domatisiydi, zalatalığıydı, cızık zeytünüydü, tereyavısıydı, balıydı, ireçeliydi, bastırnasıydı, gızarmış ekmeğiydü, çaydu derken! daha sayem mi?

    parfüm konusuna gelecek olursak eğeeeer, benim tenim ayıptır söylemesi gendinden mis gokuludur emme gozel gokulara karşı acayip bi’ zaafım va. aramızda kalsın bak; ben bir de erkek parfümlerini severim. davidoff olursa hele heç dayanamam cool water olcek ama. bu parfümcülerden biraz reklâm parası almalıyım gâliba. he, ne diyodum evet, ter kokmak başka bir şey. aslında o ter değil de ten kokusudur. terin günahı ne bacım! hergün yıkanmazsa biri ter kokmaya mahkûmdur. hele de kebap kültürü ağır basan memleketimizde. su var, sabun var, bunun fukaralıkla da bir ilgisi yok be canım, de mi? en çok, baştan ayağa tiril tiril giyinmiş ablalarımza ve abilerimize kızıyom ben ter koktukları zaman. yok yok, kızmıyom, zıvanadan çıkıyom!

  31. Ben gece kuşu uyudum uyandım koltukta :))
    Ay zaten sonradan ter konusunu yazarak yanlış anlaşılacağımıda farkettim kusura bakma.. Onu biliyorum ten kokusu tabiki de, ben o konudan çok muzdaripim, çok sıkıntı çekiyorum.. Parfümden o aklıma geldi.. Çünkü yaş icabı değil :) yıllardan beri terleyemediğimden çok ateş basar, yazın bu yüzden hiç bir yere dayanamam duramam… Bayağı bir sıkıntı veriyor anlatamam.. :( Terleme vücudu serinletiyormuş. Bende o rahatlama olmadığı için göreni korkutan bir nefes alamama gibi kızarma durumu oluyor.. Oradan aklıma geldi yazdım utandım şimdi :(

    Gece kuşuyum diye pc başında olamıyorum maalesef.. Oğlum var.. :( Öptüm..

  32. ” oğlum var” deyip de bi’ üzülen seni gördüm bacım! aa o nasıl söz?! Allah ayırmasın..

    utanacak ne var allasen :)) doğal şeyler bunlar. ajda çiş bile yapıyormuş, ilk duyduğumda inanamamıştım ama sağlam bi’ yerden duydum valla :p

    ben de hem su, hem gece kuşuyum ama bu saati icâd edenin ben var ya! he bi’ de parayı..

    istemeyerek de olsa yayınımıza yarına kadar (inşallah!) ara vermek zorunda kalıyoruz. şimdi milli kütüphaneye bağlanıyoruz sayın seyirciler :
    http://www.mkutup.gov.tr/i-mars.html

Bir Cevap Yazın

