el çek tabip el çek benim yaramdan!*

anasın-anlamamakla suçlandın yıllarca-çalıştık mı hiç anlamaya-dahası anasın-telâşen bitmedi-dahası dinlenemedin-şöyle gönlünce-yine sana düştü yola düzülmek-dahası kıyamazsın-yaşı kaç olursa olsun-adalet gözeteceğim derken-evlâtlarının arasında-pay ederken yüreğini-paralarsın-anamızsın-bir gün olsun beklemezsin karşılık-kadınsın güyâ-cinsiyetini gömmüş kocasıyla-görmemezlikten gelinmiş gözyaşların yıllarca-bugün ilk defâ dokundum-ilk defâ korktum kaybetmekten-özleyeceğimi anladım-anlayınca seni-yazımıza ağladım-anamsın!

anam ağlar başucumda oturur
derdim elli iken yüze yetirir
bu dert beni yiye yiye bitirir

el çek tabip el çek benim yaramdan
ölürüm kurtulmam ben bu yaradan

anama babama yüzüm kalmadı
bir su ver demeye özüm kalmadı
doktora tabibe lüzum kalmadı

el çek tabip el çek benim yaramdan
ölürüm kurtulmam ben bu yaradan

* neşet ertaş

16 responses to “el çek tabip el çek benim yaramdan!*

  1. ..işte böyle..
    ..ayrılık sonradan kor..
    ..yavaş..yavaş..

    ..allah kavuştursun..
    ..efendim..
    ..saygılar..

  2. Yaran yoktur: anan sağdır.
    Çağ telefon olan çağdır.

    Hasret demek değil yara.
    Hadi kalk anneni ara..

    :)

  3. Sevgili Interlock,
    vâr olun efendim, teşekkür ederim..

    buraya alıntılayacağım şarkı aslında tam da annemle beni anlatıyor :)) aşkın nur yenge güzel söylerdi, çok severim..

    bir arada olabilmek ne mümkün
    bir arada kalabilmek imkansız
    seneler alıp gitmiş
    ne var ne yoksa her şeyi
    inanılmaz, değişen ben miyim
    inanılmaz, bu yabancı da kim
    sen misin böyle uzak
    veda sözleri söyleyen
    geri dönmek inan işten değil
    hani var ya tutamazsın kendini
    bir ümitle, ya olursa dersin hep
    bile bile her şeyin bittiğini
    sonradan kor sonradan kor
    ayrılıklar an be an
    akıp gider akıp gider
    zaman sana aldırmadan

  4. Müzmin Bey,

    bu yara başka yara
    gurban geçmesen dalga
    telefon hatta webcam
    evde var evde var da
    işler kaldı candana

    :))

  5. Anam Anam
    Garip anam
    sen yoksun yanimda
    kime dert yanam
    dunya yalan

    diyor saunaci ibo abem ve kendisine katiliyorum…

    bi de ilkokuldan hatirladigim bi siir var onu burada siz sevgili dostlarimla paylasmak istiyorum : ihhhiiimmm ihhhiimmm

    annecigim seni ben
    ciceklerden yemisten
    sari sacli bebekten
    canimdan cok severim

    gitme hep yanimda kal
    beni kollarina al
    pembe gulden daha al
    yanagindan operim

  6. “Ayrılıklar kavuşmak içindir”
    Hasret sevdaya pek iyi gelir,Hayırlı kavuşmalar Candanım.

  7. ..fatih bey seviyor diye;

    -Zaman zaman içinde, kalbur saman içinde,
    cinler cirit oynarken eski hamam içinde..
    Odunun biri bir odun vurdu kafama..
    Kafam koptu kalktı gitti sarmısak pazarında
    sarmısak satmaya..
    Durur muyum ya, ben de arkasından koştum.
    O gitti ben gittim, o gitti ben gittim; derken
    arkasından yetiştim ama, bak şu kafaya:
    – Ben senin kafan değilim, demesin mi?
    – Kafamsın!
    – Değilim!
    – Kafamsın!
    – Değilim!

    Diye atıştık, vuruştuk.
    Son sonu kadı’nın kapısında buluştuk.
    Buluştuk ya, bak şu püsküllü belaya,
    kadı evde yokmuş, mercimek ağacına çıkmış,
    mercimek topluyormuş..

    Ağacın tepesinden bize bağırdı:
    -Sizin davanız büyük dava!.
    Kuş kanadı kalem olsa, derya deniz mürekkep;
    gene ne yazılır, ne biter..
    Hele kırk tomar kâğıt, kırk kucak kalem getirin
    ötesini düşünürüz, dedi.

    Bir dediğini iki eder miyiz?
    Aldık getirdik, bulduk getirdik.
    Merdiveni de aradık taradık,
    götürüp mercimek ağacına dayadık,
    dayadık ya, kadı inerken
    kırılıvermesin mi mübarek!.

    Kadı öldü, kafam da bana döndü:
    Ah kafa, nah kafa;
    ne çekersem senin elinden çekiyorum..

    ..sevgi ve selâmlar..

  8. ben de şuracıktan sevgili filizime teşekkür edivereyim bâri :)

  9. Interlock Bey,
    Walla ne kafalar var de mi? :)
    Yazi icin tesekkurler…

  10. işler kalsa da candan’a
    hiç mi hiç önemli değil
    uzaklardan bile olsa
    annenin önünde eğil

    muzmin bey ne güzel demiş
    bu çağda imkanlar geniş
    ne ağıt ne de serzeniş
    sil bunları defterden sil

  11. zor geldi bana alışması
    anadan da ayrı kalması
    imkânlar geniş evet ama
    yapmıyor ki yaprak dolması

    :))

  12. yaprak dolma didiğin nedir ki
    ya on dakka sürer ya on iki
    bilirim anadan ayrılık zor
    hayatımız barselona sirki!

  13. barselona uzak kalır
    medrano’dur benimkisi
    yaprak dolmayla bitmezki
    abartmaktır seninkisi!!

  14. ben neyi abartmışım
    doğruyu doğruya katmışım
    gelme fazla üstüme
    dünyayı bir pula satmışım

  15. pulum yok ki satayım
    derdim hatırdır benim
    bir onu satamadım
    anasını satayım

    :)

  16. Yörüklerin dili Neşet ERTAŞ’A ve orta Anadolu’ya selam olsun…

Bir Cevap Yazın

