devrikebir

moon02.jpg

el ayak çekilsin sokak sussun ki

uykuya dalsın âlem başlasın dem 

yastığımca dinlensin saz peşrevi 

derdimi alsın âlim dinsin hâlim 

 

 

33 responses to “devrikebir

  1. Merhaba Candan Hanım,
    Uğrar okurum ama pek yorum yazamam, bir ses vereyim dedim. Elinize sağlık, muhabbetle…

  2. Yok senelerdir uğraşıyorum âlimlerin dert alması da kısa sürüyor uyku hali gelip tekrar başlayınca gün yeniden yaşanıyor her hal :S

  3. Merhaba Candan Hanım;

    Yastığa başımı her koyduğumda
    Hem O hem de şeytan başucumda
    Tek yol kalıyor sınırları korumaya
    O da O’na (c.c) dua, iltica

    İyi günler, Allah’a (c.c) emanet olun…

  4. Dogu bey/hanim..

    ‘Iltica’ demissiniz.. Allahin mulkunun disinda olabiliyor musunuz ki, iltica etmek imkan, luzum veya ihtimaliniz olsun?

  5. Müzmin Bey yanlış hatırlamıyorsam. Memnun oldum ben de Doğu Bey :D

    Müzmin bey insan Allah’ın koyduğu sınırların dışına çıkabiliyor ama. Tabi buna şerh koyup koymamak yine size kalmış :D

    İyi günler, Allah’a (c.c) emanet olun…

  6. Tâlha Bey,
    sesinize ses vereyim istedim, biraz geç oldu belki.. olsun, geç olsun, güç olmasın de mi ? :)

  7. Vecihecan,
    seninkini bilmem ama benim Âlimim hiç elimi bırakmıyor.. gün mü? ben pek yaşamam, ölüyüm de üzerine âfiyet ;)

  8. Doğu Bey,

    şeytanı kov gitsin o
    gelmez ondan hiç hayır
    yine sığındığın O
    kıyamaz demez ”hayır!”

    ;)

  9. Candan Hanım yüreğinize sağlık :D Böyle bir hoş ettiniz gönlümü :D

    Allah’a (c.c) emanet olun…

  10. Doğu Bey,

    hep böyle kalsın bırakın gönlünüzü ! :))
    ve O’na emânet olun siz de, hiç bırakmaz O elinizi..

  11. Candan hanim, Dogu bey, [alfabetik]

    Allahin yapamayacagi seyler listesinde, mesela, su da vardir:

    — Kulunu mulkunden kovamaz

    Bu ilk bakista ters gelir. Ama, oyledir.

    O yuzden, ben –nacizane– ‘Allaha emanet ol’ sozunu de yadirgarim…

    Hic bir sey sahibine emanet verilemez cunku.

  12. Candan Hanım;

    Çok sağolun Candan Hanım. İnşallah bişicikler olmayacak kötü :D Sadece pişeceğim :D

    Müzmin Bey;

    Müzmin Bey hangi halife hatırlamıyorum. Ama sanırım başkent Bağdat ve veba salgını var. Halife orduyu Bağdattan uzaklaştırmaya karar verir. Sonra oradaki Alimlerden birisi der ki: “Allah’ın kaderinden kaçamazsın”. Halife de der ki:” hayır! Allah’ın bir kaderinden diğerine kaçıyorum”.

    Şimdi Allah’ın isimleri arasında birbirine zıt olanlarda var. Mesela cezalandırıcı da var ödüllendiricide. Ayrıca kelime-i şehadette kovulmuş şeytan denir. Kur’an da lanetlendiği söylenen insanlar vardır. Vesaire vesaire.

    Bunlara ek olarak duamız olmasa bi ehemmiyetimiz yok. Allah’a emanet demek ya da Allah’a ısmarladık demek en emine emanet demektir. Tabi bu bağlamda Allah’ın daha birçok isminide sıralayabiliriz. En şefkatliye, en iyi kelam sahibine vs… Yani Allah’ın direk olarak insanları gözettiği sıfatlara emanet. Bu arada cezalandırıcı gibi sıfatların olması konusunda birşey yazmaya gerek bile duymuyorum.

    Sonuçta gözünüzün önünde olmayacak bir sevdiğinizi O’na emanet edersiniz. Sebeplere değil. Evet tüm varlık zaten onun gözetiminde amma Allah’ın zavrar verici kaderinden hayırlı olanına kaçış için O’na du edersiniz. Sizin bu mantığınıza göre Allah’ım bela, musibet verme demekte abestir. Çünkü Allah’ın sıfatı budur zaten hem de bela musiibet imtihan sebebidir. Amma gelin görün ki Kur’anda bile birçok yerde bela ve musibetten korunmak için dua edilmesi telkin edilir hatta bizzat öyle dualar vardır. Bir de işin tevekkül boyutu var. Deveyi bağla sonra tevekkül et. Yani deveyi bağlamaya gerek olduğu kadar tevekkülede gerek var. Şöyleki iyi nasihat kadar Allah’a emanet ol duasınada ihtiyaç var :D

    Evet Müzmin Bey sizi bekliyorum :D

    İyi günler, Allah’a (c.c) emanet olun…

  13. Dogu bey,

    Müzmin Bey hangi halife hatırlamıyorum.

    Benim halifeligim hic olmadi :))

    Ama sanırım başkent Bağdat ve veba salgını var. Halife orduyu Bağdattan uzaklaştırmaya karar verir. Sonra oradaki Alimlerden birisi der ki: “Allah’ın kaderinden kaçamazsın”. Halife de der ki:” hayır! Allah’ın bir kaderinden diğerine kaçıyorum”.

    Bu, ayrica, Nasreddin Hoca’nin ‘Allahin rahmetinden kacmak’ anekdotuna da benziyor.

    Buna tekrar doneriz, ama, ve sizin yukarida aktardiginiz anekdotta bence pragmatizmin devamini tamamlayan soz soyleme sanatinin getirdigi inceligi saymazsak, sakatlik var: Allahin kullara degisik kaderler sundugu anlami cikiyor.. nihai kaderi de kullarin degistirebilecegi gibi bir sey.. Bunun ‘sirk’ten neresinin farkli oldugunu cidden merak ediyorum.

    Bunun disinda, bence onemli bir baska noktayi da es geciyorsunuz: ‘Allaha siginmak’ diyoruz, ‘Allaha emanet ol’ diyoruz.. Ardaki farki gorebildiginizi umuyorum.

    ‘Allahin gazabindan Allahin rahmetin/sefkatine siginmak’ demiyoruz, ‘Allahin gaybindan Allahin kendisine emanet ol’ [pek anlamli olamiyor degil mi] demiyoruz..

    Dediklerimiz, hep, Allahin disindan Allaha siginmak ya da emanet olmak anlamini tasiyor..

    Bunun sirk’ten daha oteye oldugunu dusunuyorum.

    Bunlara ek olarak duamız olmasa bi ehemmiyetimiz yok. Allah’a emanet demek ya da Allah’a ısmarladık demek en emine emanet demektir. Tabi bu bağlamda Allah’ın daha birçok isminide sıralayabiliriz. En şefkatliye, en iyi kelam sahibine vs… Yani Allah’ın direk olarak insanları gözettiği sıfatlara emanet. Bu arada cezalandırıcı gibi sıfatların olması konusunda birşey yazmaya gerek bile duymuyorum.

    Sifatlar meselenin ozunu degistirmiyor. Yukarida da yazdim. Sifatlariyla, ve baska herseyiyle Allah bir butundur. Hangi vechesini sececeginizi de size ya da bana birakmiyor –yani, ‘begendiginiz sifatlari secin ve Ben de ona gore davranayim’ diyen yok..

    Sonuçta gözünüzün önünde olmayacak bir sevdiğinizi O’na emanet edersiniz. Sebeplere değil. Evet tüm varlık zaten onun gözetiminde amma Allah’ın zavrar verici kaderinden hayırlı olanına kaçış için O’na du edersiniz. Sizin bu mantığınıza göre Allah’ım bela, musibet verme demekte abestir.

    Tabii ki abestir. Hele de boyle emir kipinde soylemek…

    Çünkü Allah’ın sıfatı budur zaten hem de bela musiibet imtihan sebebidir.

    Imtihan meselesine girmeyelim, cikamayiz kolay kolay. Ama, yukarida dedigim gibi, ‘sec-begen-al’ diyen yok. Varsa da, ben bilmiyorum.

    Amma gelin görün ki Kur’anda bile birçok yerde bela ve musibetten korunmak için dua edilmesi telkin edilir hatta bizzat öyle dualar vardır.

    Allahin fikrini degistirmesi icin mi?

    Bir de işin tevekkül boyutu var. Deveyi bağla sonra tevekkül et. Yani deveyi bağlamaya gerek olduğu kadar tevekkülede gerek var. Şöyleki iyi nasihat kadar Allah’a emanet ol duasınada ihtiyaç var :D

    Allaha tevekkul.. kabul de Allaha karsi tedbir almak da neyin nesi oluyor?

    Evet Müzmin Bey sizi bekliyorum :D

    Endise etmeyiniz.. Hemen yettim :)

    İyi günler, Allah’a (c.c) emanet olun…

    Beni sahibime emanet etmeseniz ne kadar daha isabetli olacak.. :)

  14. Müzmin Bey yettiniz amma pek yetişemediniz anlaşılan.

    Deveyi bağlayıp tevekkül eden ne yapıyor acaba?

  15. Dogu bey,

    Yetismek, ‘yetmek’in karsiliklilikli halidir… Sizin de yettiginiz anda yetismis olacagiz.

    Deveyi baglayan Allaha karsi (tedbiren) bir tevekkulde mi bulunuyor sizce?

    Degilse, konuyla ne acidan alakasi var?

    Yazinin geri kalan kismini pek begenmediniz anlasilan..

  16. Müzmin Bey deveyi bağlayan bağlamadan önce ne diyor? Ve önce deveyi bağla diyen ne diyor?

  17. Dogu bey,

    Deveyi baglamadan once adam nereden geldi, kimin selamini getirdi, ayakkabisi kac numaraydi, ne renk giyiyordu, kapiyi sag eliyle mi sol eliyle mi acti, ortada acilacak bir kapi var miydi, kapi yoktuysa nereden girdi, girdi mi?

  18. Muzmin Bey,

    Bence de Allah’a emanet duasinda bir kargasa yok. Kargasa “isimiz Allaha emanet” diyenlerde… Cumleyi genelde olumsuz sekilde kullanirlar… Mesela yakin bir ornek olarak “Basbakan Allaha emanet” basligi… Hastalanip arabanin icinde kilitli kaldiginda kullanilan baslik bu… Sanki daha iyi bir emanetci bulunacakmis gibi….

    Allaha emanet’i bir dua olarak nitelemek lazim. Yani Allah’im ne olur koru, kolla ve iyi imkanlar sun… Zararlari engelle…gibi bir suru seyi icinde barindiriyor…

    Biz bazen “once Allaha sonra sana emanet” gibi bir tabir de kullaniriz…. Mesela bu su demektir : ” sen yasadigin surece ona gozkulak olacagina kol kanat gerecegine eminim. Ama olur da sana birsey olursa X Allah’a emanettir, benim yapacagim hicbirsey olmadigi icin O ben donunceye kadar X’e gelecek zararlari onleyecektir”…
    Burda da duanin gucu ortaya cikiyor zaten, yoksa emanet-hiyanet meselesi degil olay…
    Bu bir dua, yalvaris, rica…

    Ayni manada diger bir cok duayi bu sekilde ele alirsaniz geriye hicbirsey kalmaz. Olay retorik degildir. Dua etmek de bu noktada elestirilebilir. Yani Allah kalbimizden geceni ne ihtiyacimiz oldugunu bilmiyor mu ki yine de “Duaniz olmasa ne ehemmiyetiniz var” diyor… Biliyor ama bunun bir rituele bir sekle bir sese bir yakarisa donusmesini istiyor… Bu belki de bir reminder…

    Ve “Allah’a emanet” kullanimini bir dua gibi dusunurseniz hicbir problem kalmaz bence…

    Allah’a emanet olun Muzmin Bey…
    :)

  19. :)))
    “once Allaha sonra sana emanet” su ifadeyi ters kullanmisim…
    bakin bunu elestirebilirsiniz :)

  20. Fatih bey,

    Dua var.. dua var..

    Tamam, soyleyenler bunu bir cesit dua niyetiyle soyluyorlar..

    Ve, aslolan da niyettir..

    Iyi valla.. Cikip birisi de ‘Allah yoktur’ desin ve uzerine gelen oldugunda ‘yok, canim, ben YOK derken orada kullandigim mecaz bambaska bir seydir’ filan ile macunlamaga kalksin .. kabul eder misiniz..

    Kabul, kisinin kendi fikri boyle olabilir ve o fikre sahip olmak imtiyazi da vardir. Ama, cocuklariniz (ilerde insallah) birisi bu tur bir seyi ogretirse ne dersiniz? [I am assuming you believe in God :)) ]

    Baska bir deyisle, mecazlara cok fazla takla attirmaga ben hic sicak bakamiyorum.

    Hele de, icine diyalektik guguk kusu yumurtasi birakilmis ‘Allaha emanet ol’, ‘Allaha sigin’ filan gibi laflari hic dogru bulmuyorum, hos karsilamiyorum..

    ‘Allah seni korur insallah’ ya da ‘Allah seni kurtarir insallah’ turunden laflarin suyu mu cikti da, gecici teslimat anlamina gelen ‘Allaha emanet ol’, ya da baska bir alternatif varmis gibi ‘Allaha sigin’ laflari kullanilir? Bu ne bicim ‘dua’dir?

    Bana bunlari, kimden delil getirirseniz getirin anlatmaniz cok zor olacak.. cunku, icerdikleri yedek anlam bana ters geliyor.

  21. Müzmin Bey hadi Allah’a emanet ol u anladık az çokta Allaha sığının neyine kafayı taktınız? Şimdi bi La Havle çekiyorum. Bakın karşı olmak için karşı olmayın. Tevekkül işi Allah’a bırakmaksa devesini bağklamadan tevekkül eden sizin düşündüğünüz gibi düşünüp deveyi bağlamaya gerek duymuyor. Zaten deve Allah’ın gözetiminde değil mi? Yani deve sahibi bunu biliyor ve gidiyor. Ama sonra uyarılıyor bir güzel. Sen tedbirini alıp sponra Allah’a bırakacaksın işini. Peki iş ne? İş devenin geri gelinen kadar emanet bırakılması. Hani mecaz? İyi dileklerinizi sundunuz, gerekliyse nasihatlerinizi sıraladınız ve en son tevekkül ediyorsunuz. Allaha emanet ol! Bunu dillendirmenin neyi abes neresi şirk? Allah büyüktür demek nedir o zaman? Ya da niye insan zikir çeker? Bunun mecazla falan alakası yok. Duanızı edeceksişniz. Bu kadar basit. Yoksa elinizde bişey kalmaz. Kur’anda bile defalarca geçer bana sığının diye: A’raf 200: ”
    Eğer şeytandan bir kışkırtma seni dürterse, hemen Allah’a sığın. Şüphesiz O, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir” E ne oldu şimdi? Ben şunu anlayamadım dua etmek mi ayıp acaba? Ya da neyi nereden çıkarıyorsunuz? Allah belanı versin demek ne demek? o da aynı kapıya çıkıyor. Ama bela okumakta bilinen bir durum açıklamaya bile gerek duymuyorum.

    Artı uzuun yazımı eleştirdiğiniz yazımı eleştirmedim bile. Yani durumunuz bu kadar vahim maalesef. Hele şu” istenmez tabi böyle emir kipiyle” yorumunuz akıllara zarar. Mecaz aptalların elinde gerçek olur derler ya aynen öyle hatta daha kötü. Fatiha 6-7 “Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.” Bu ve buna benzer ayetlerin kipini söyleyebilir misiniz? Ya da peygamberimizin dualarındaki kipleri çıkarırmısınız?

    Bir de peygamberimizin şöyle bir yemini var : “Nefsim elinde olana yemin olsun ki…”. Peki bu nedir?

    İyi günler, nefislerin elinde olduğuna emanet olun!

  22. Dogru bey,

    Müzmin Bey hadi Allah’a emanet ol u anladık az çokta

    Guzel. Bu da demektir ki, yolu yariladik sayilir :))

    Allaha sığının neyine kafayı taktınız?

    ‘Kim’den Allaha siginiyorsunuz? Allahin mulkunden disarda miydiniz?

    Şimdi bi La Havle çekiyorum.

    Sabir.. Ya sabir.. :))

    Bakın karşı olmak için karşı olmayın. Tevekkül işi Allah’a bırakmaksa devesini bağklamadan tevekkül eden sizin düşündüğünüz gibi düşünüp deveyi bağlamaya gerek duymuyor. Zaten deve Allah’ın gözetiminde değil mi? Yani deve sahibi bunu biliyor ve gidiyor. Ama sonra uyarılıyor bir güzel. Sen tedbirini alıp sonra Allah’a bırakacaksın işini. Peki iş ne? İş devenin geri gelinen kadar emanet bırakılması. Hani mecaz?

    Bu mecaz bulamaci cok ilginctir..

    Her seye cekilir.. cekilir de cekenin istedigine cekilirse makbuldur..

    Aksini, abesligini soyleyene de la havle cekilir..

    Devenin Allahin gozetiminde oldugunu soylemekle basliyor bence butun sakatlik.. Daha da sakat olan, devenin sahibinin Allahin gozetiminde oldugunu soylemek..

    Cunku, Allahi bozukcu usta misali, yaptigi/yarattigi seyi ikidebir ellemezse yurumeyecek bir konuma indirgemek oluyor bu..

    Allahi aktif mudahil yapmak Allahi yuceltmek degil bence, tersine.. emir komuta zinciri benden basliyor demek gibi bir sey.. Allah, Maddeyi ve Sebepleri yaratmistir.

    Mukemmel otesi olan odur.

    Ikidebir ellenerek duzeltilmesi gereken, deveyi de deveciyi de gozetlemek zorunda kalacak bir model haline getirirsek Allahi kucultmus oluruz.

    İyi dileklerinizi sundunuz, gerekliyse nasihatlerinizi sıraladınız ve en son tevekkül ediyorsunuz. Allaha emanet ol! Bunu dillendirmenin neyi abes neresi şirk?

    Alternatifi YOK ki, zaten.

    VarMIS gibi bunu soylemek fuzuli beyandan, abesten oteye, zimni sirktir bence.

    Allah büyüktür demek nedir o zaman?

    Malumun ilami.

    Ya da niye insan zikir çeker?

    Kalin ise, kafasina girmesi icin herhalde.. Bir seyi bir defa demekle anlamayanin onu tekrar ederek anlamasi ihtimalinin daha yuksek oldugunu dusunenler olsa gerek. Mumkundur.

    Bunun mecazla falan alakası yok. Duanızı edeceksişniz. Bu kadar basit.

    Dua.. ne demektir?

    Yoksa elinizde bişey kalmaz.

    Elimde kalmayacak olan ‘bir sey’ ne olabilir?

    Kur’anda bile defalarca geçer bana sığının diye: A’raf 200: ”Eğer şeytandan bir kışkırtma seni dürterse, hemen Allah’a sığın. Şüphesiz O, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir” E ne oldu şimdi?

    Tevbe ile birlikte abes ve amiyane mealini, mecazin anlasilmasi icin soylemek istiyorum [itiraz edeceginizi de bile bile]:

    ‘Ey kulum, Allahtan daha buyuk/kudretli/guclu {buraya esma ul husna gelecek} bir sey var sandigin an, sayiyla kendine gel’ demektir.

    Ben şunu anlayamadım dua etmek mi ayıp acaba?

    Dua.. ne demektir? Tarifini yapar misiniz? Nasil yapildigini degil, ne oldugunu… Dilemek degil midir.. yani, ozunde Allahin varligi ve buyuklugunu teslim etmek. Yoksa, yamakligini talep etmek midir?

    Ya da neyi nereden çıkarıyorsunuz? Allah belanı versin demek ne demek? o da aynı kapıya çıkıyor. Ama bela okumakta bilinen bir durum açıklamaya bile gerek duymuyorum.

    E. tabii, Allahi gundelik islerin yardakcisi (tovbe + hasa) yaparsak, olacagi odur: Kizimi ever Allahim, oglumu islah et Allahim, yemek pisir Allahim, su getir Allahim, Kaloriferi yak Allahim, yagmurkari kis Allahim, dalgayi azalt Allahim.. ilah..

    Artı uzuun yazımı eleştirdiğiniz yazımı eleştirmedim bile.

    Buyrun.. tutan mi var? :) [Candan hanim adina soyluyor deilim tabii ki]

    Yani durumunuz bu kadar vahim maalesef. Hele şu” istenmez tabi böyle emir kipiyle” yorumunuz akıllara zarar.

    Yukarida orneklerini verdim. Onlari da boylece takdis mi ediyorsunuz acaba?

    Mecaz aptalların elinde gerçek olur derler ya aynen öyle hatta daha kötü.

    Ayni fikirdeyim. Tek farkimiz, anlasilan, iki psikiyatristin karsilasmasina benzeyisi bu durumun :))

    Fatiha 6-7 “Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.” Bu ve buna benzer ayetlerin kipini söyleyebilir misiniz? Ya da peygamberimizin dualarındaki kipleri çıkarırmısınız?

    Arapca bilmiyorum. O yuzden, tercumede cok sey kaybettigini varsaymak zorundayim ve, evet, oradaki kipler hep birer emir kipidir. Bunu zannedersem, lisede ya da daha once ogretmis olsalar gerek…

    Bir de peygamberimizin şöyle bir yemini var : “Nefsim elinde olana yemin olsun ki…”. Peki bu nedir?

    Ozne nedir orada?

    İyi günler, nefislerin elinde olduğuna emanet olun!

    Aksi mumkun olmayan seyleri dilemenin fuzuli oldugunu tekrarlamak yuzunden anti-kurk lobisi dilimi koparacak olursa vebali sizin boynunuza :))

  23. Akismet’e takildi galiba.. Candan hanimi bekleyecegiz.

  24. bilgisayarda sorun vardı dünden beri, şimdi bağlanabildim ve önce akismet efendinin elinden, Müzmin Bey’in yorumunu kurtardım. şimdi yorumları okuyup cevap yazabileceğim.

  25. Müzmin Bey,
    bu konuda aslında uzun uzadıya konuşmak isterim. şimdi üstünkörü bir şey yazmak da istemiyorum.. benim belki başkalarına tuhaf gelecek bir bakış açım var Yüce Yaratıcı ile ilgili. ben O’ndan bahsederken sâdece kendi açımdan bakıyorum. yâni bir biçimde benim Allah’ım bana, senin Allah’ın sana diyebiliyorum. yâni herkesin Allah’ı kendine..
    şeytana uyduğum zamanlar olmuştur ve bu da elbet O’nun irâdesindedir. bana da bir hak tanınmıştır bununla ilgili, ya da teklif edilmiştir. beşer, şaşar elbet.. şaşırmaktan ve sapkınlıktan O’na sığınırım.. sevdiklerimi O’na teslim ederim, şaşırtmasın diye dilerim, duâ ederim.. elbette benim sâhibim O. denemek için şeytanın kucağına da attığı olmuştur beni, şımarttığı da.. kimbilebilir tüm bunların asıl cevâbını. bu konularda çok keskin hatlar çizerek konuşmayı bırakalı epey oluyor. elbette en doğrusunu O bilir. ne dersiniz..?

  26. Müzmin Bey ben bu işi burada noktalıyorum. Ama şunu sormadan edemeyeceğim. Kendinizi yetiştirdiğiniz ve okuduğunuz faydalandığınız kaynaklar nelerdir?

  27. Candan hanim,

    Halk arasina sinmis, folklorik ozellikleri olan seylere itiraz etmenin anlamli olmadigini ben de az cok bilirim… Anlamli olmasalar da itirazla karsilasinca gercek mukaddeslere hakaretten daha da ciddiye alirlar bu tur itirazlari.. herhalde gercek mukaddeslerin etrafina orulmus zirhin bir parcasi saydiklarindan olur.. ve bu mevziyi kaybederlerse geride birsey kalmayacagindan endise ederler zannimca..

    Buna bir baska ornek de, ayriliklarda, yola koyarken filn kullandigimiz ‘gule gule’ lakirdisidir.. Eminim bunu da mecazlara kirk takla attirtarak bir yerlere oturtmak mumkundur.. mumkundur belki, ama –ben ne zaman bunun anlamina baksam– ayriliklari anlamsiz kilmaga calisan bir laf oldugunu dusunmusumdur..

    Fakat, evet, haklisiniz.. Herseyin tamami Onun bilgisindedir.

  28. PS: Bence onceki theme sanki daha iyi gibiydi gibi.. :))

  29. Dogu bey,

    Meselenin ozunu degistirmiyor ki.. Butun ‘kaynak’lar, Kuran haric, kisilerin kendi ilhamlariyla yazilmis seyler.. Kuran’dan anladiklarini kafalarinda tasavvur ettikleri model cinsinden aciklamaga calisan seyler yani..

  30. Müzmin Bey,
    ” güle güle git, güle güle dön” demenin nesi kötü Allah aşkına :)) ayrılık var tabi orada ama geri dönüşü beklenen, sonunda kavuşma beklentisi olan bir ayrılık dahilinde edilmiş bir söz işte.. anlamsız olur mu, bilâkis çok da anlamlı bence. ”ağlamak ağlamak getirir” de derler bilirsiniz ve ben buna bütün kalbimle inanıyorum. bizâtihi deneyimlerimle yaşadığım bir şey. geri dönmesi ümit edilen herkes güle güle gitsin, güle güle geri dönsün inşallah..

    önceki theme daha mı iyiydi diyorsunuz.. hmm, ilk theme değil mi? akismetle ilgisi olabilir mi bunun?

  31. Candan hanim,

    Hadi, ‘gule gule don’u anladim da, ‘gule gule git’ demenin neresi hos Allah askina?

    O bakimdan, ‘selametle’ ya da ‘hayirlisiyla’ demek daha anlamli sanki..

    Temadan cok, yazi stili degismis gibi. Internet Explorer’de cok fena degil ama, Firefox’da satirlar birbirine cok yaklasmis, font da bir garip duruyor..

    Bir de, bu yorum yazilan yer, tamamen pul kadar olmus, klastrofbi basiyor.

    Fakat, buraya benden baska Firefox ile erisen yok galiba. Eger oyleyse, sorun etmeyin, ben kendi tarafimda bunu halledebilirim.

    Istedigim sekilde benim burada gorunmesini saglayabilirim demek istiyorum. Benzer bir seyi e-ce-naze’ye, Google’a ve baska bir kac siteye yapmak zorunda kaldiydim. Burada kullanacagi CSS dosyanizi (theme’in bir parcasi) override ediyorum.

  32. Müzmin Bey,
    ağlamayı ne kadar da çok seven bir milletiz.. yav Allah aşkına güle güle gitse kişi ne olur yâni? ille de zırlatacak mıyız? sadistlik canım bu resmen! en son annemi uğurladım uzak bir yere, uzuuunca bir süre için. tamam ağlaştık da ama güle güle demesem çatlardım. zâten herkesin içi dolmuş, kadıncağızın gözü arkada, bir de tuz-biber mi ekseydik yâni.. tamam selâmetle de gitsin tabi ama ağlamasın, niye ağlıyor canım durduk yere, günah değil mi benim anama? ne güzel işte dünyânın bir ucuna gidiyor aa.. :)

    teknik sorunlar için çâreler bakılacaktır efenim, arz ederim..

  33. Benim firefoxumda herşey çok güzel :D

Bir Cevap Yazın

