kaçan fish, big olur ;)

tim burton’un big fish’ini bilirsiniz..

– bilmeyenler, bilenlere danışsın;  her haltı anlatacak hâlim yok!

orada bütün mesele balığın büyük olmasından dolayı değil, yakalanamayışından dolayı efsâneleşmesidir.

kim big fish olmak istemez ki?.. masallara kahramân olmak, ölümsüzleşmeye devâ yollardan biri değil de, nedir..? acaba kaçımız ölümün acıklı yalnızlığından kurtulmak için kendine başrol yazmamıştır  bu oyunda? kaçımız, en azından birinin rüyâlarını süslemek istememiştir?.. en pespâye hayat hikâyesine sahip olanlar bile, bir biçimde kendi hikâyesini kurgulayarak anlatmamış mıdır? evet, bâzılarının hayâtı gerçekten roman olabiliyor, bâzılarıysa ancak hayâlgücü nispetinde kurgulayabildiği kadar vârolabiliyor anlattıklarıyla. bunun nesi kötü? yalandan korkmama sebebim bu olabilir mi acaba? kiminin anlattığı yalan, sizin gerçeğiniz oluverir bakarsınız, çeker çıkarır düştüğünüz boşluktan. ” olmak istediğin gibi görün, her yalan bir yaratış..” diyen cemil meriç’i az mı kıskandım bu sözlerinden dolayı, ben söylemiş olmak isterdim..

bigfish.jpg

çok sevdiğim bir arkadaşım, yazdıklarımın kurgusunun çok iyi olduğunu söylemişti bir keresinde. hemen karşı çıkmıştım; – ama benim yazdıklarım kurgu değil- diyerek.. yanlış anlamıştım söylemek istediğini. izah edince ve serinkanlı düşününce anladım. çok haklıydı.. abartmadan sevemem bir şeyi. dahası abarttıkça abartırım. ama bunu nispet için filân yapmam. içimden öyle gelir, mâni olamam ve şekillendiririm soyutu kendi imgeleme kâbiliyetim derecesinde. ama kimisi bunu gerçekten kötü niyetle yapabiliyor.. geçenlerde kulağıma geldi; benim belediyeden onaylı ilk erkek arkadaşım, benden sonra belediyeden onaylı karısına öyle bir lâf etmiş ki; yenmez-yutulmaz yâni! neymiş efendim, herşeyi unuturmuş da; benim gözlerimi asla unutamazmış! ba ba ba ba baaa!!! tabi kadıncağız çıldırmış ve hararetli bir tartışma üzerine evi terketmiş (şimdiye çoktan dönmüştür merak etmeyin, bu ilk değil ve herkes de ben değil, öhöm yâni!).. neyse efendim, ben bunu niye anlattım..? heh hatırladım, bi’ kere benim gözlerimin öyle unutulmaz bir tarafı pek yoktur. hele de sevgiyle bakmıyorsa, korkunçtur. haaa şimdi diyeceksiniz ki; – e adam da belki korkunçluğunu unutamıyordur -. elhak doğrudur efendim, boynum kıldan ince ve fekât o zaman kadın evi niye terketmiştir..? yaaa, işte ben de orasını anlayamadım ama bunu da o adama yakıştıramadım. af buyurun – o adam –  diyorum, çünki; kızımızdan başka bir bağımız yoktur. yâni o kadıncağızın kıskanacağı bir durum mevcut değildir. evet ona da – o kadın – dedim, çünki; onunla hiçbir bağımız yoktur. o kadının kıskanacağı bir durum yok, iyi güzel de bu adam kısmısı niye böyle yapıyor ben onu anlayabilmiş değilim. haa aklısıra beni kullanarak, kendini kadının gözünde big fish yapacak da ondan. şimdi o kadına göre hem ben, hem de o adam big fish olduk mu? olduk. hay bin gergedan! bu mudur benim payıma düşen oyunda? istemem eksik olsun böyle başrol! ben yine kendi oyunumdan bir başrol yazayım kendime en iyisi, hem replikler de benden, dilediğim gibi konuştururum kendimi. hıı evet, var bir şizofrenlik bende, atalardan tescilli, kapı gibi. o yüzden midir nedir, ay bile önce beni çarpar..

moonwitch.jpg

dolunay tutulmasıyla birlikte birkaç gündür kendimle alıp-veriyorum/veremiyorum, pek emin değilim.. ama ay tutulmasını küçümsemeyin derim. koca okyanusları med-cezirle oyuncak gibi alçaltıp yükselten, o masalımsı ışık kaynağı bize neler yapmaz ki..

vay bana vaylar bana

çâr’olmaz meyler bana

verdim can tutulmadı

tutulsun aylar bana

– vücudumuzun kaçta kaçı suydu çocuklar? eveeeet, aferin! sizden ümitliyim..

8 responses to “kaçan fish, big olur ;)

  1. belediyeden onaylı deyince önce bir durdum şöyle, sonra anladım, çok eğlendim okurken:)
    barışırsınız belki, belli mi olur:)
    ama sen şu an evli değilsen tabi;)
    bana erdim demen yeterli candan, iyi geceler olsun

  2. peki Erdim,
    ben söz dinlerim (arada!) ;)

    barışmak güzel bir bölüm tabi ama benim kitabımdaki o bölümün sayfaları yırtılmış hocam, bu yüzden çalışamadım sorunuza :p

    yâni ben evlenirim tekrar evlenmesine de aynı adamla değil. aa ben bu lâfı bi’ yerden hatırlıyorum, hah hatırladım o adama da böyle söylemiştim :))

    iyi geceler olsun herkese zirâ az sonra benim uçağım kalkacak rüyâlar ülkesine, demin anons ettiler. bamos, adios, amigos..

  3. ha ha,biz kapanmış defterleri açmayız!
    oooo kadaaar!
    di mi? :)

  4. Candan Hanim,
    Oncelikle bu redneck gardaslarin cokca kullandigi silahin gecegorus durbununde masumca bekleyen ceylan logonuzu cok tuttum :P
    Yesil yesil olmus… Severim fistik yesilini :P

    Sonra efenim big fish filmindeki Cinli ikiz kizlarimizi hatirladim siz bahsedince… Yapisik da degillermis cenazede gordum daha da bi hosuma gitti keratalar :P

    Bi de kacan balik kovalanir derler ya eger balik efendi efendi kibar kibar kacmazsa kimse kovalamaz… Tabi olayi kisisellestiren piskopat kardeslerimiz haric… Ama azicik kacip beklerse kovalariz tabi niye bekliyo diyerekten :p

    Bi de ay dedinizya aklima “Ay nazli ay gelin ay git ona soyle… git onun ulkesine…” diye devam eden sozlerinin hepsini bi anda cikaramadigim unlu Nazan Oncel sarkisi geldi ki hemen dinlemek icin arastirmaya gidiyorum….

  5. O güzel gözlerin,umarım bana heeep dost bakar. :)

  6. cancağızım:)
    güldürdün beni…
    hımm..şimdi duruma göre ne denir bilemiyorum..
    Ama benim eşimin eskiden onaylı üçüncü şahısla ilgili olumlu veyahut olumsuz yorumları sadece benim eşcağızıma yönelik duygu yoğunluğuma göre karşılık bulmaktadır:)
    kıskanç olmayan bir yay olma tersdüşümümle de paralel davranışım budur zannımca…
    Bu arada taze bebişli annelere pek bir imreniyorum…
    Ne yapayım bu da bir duygu işte:PP

  7. benim de kalbinizin kıvrımları gözümün önünden gitmiyor candan hanım.. :)

    arz-ı hürmetler ederim..

  8. Sâlihacım,
    di! koçuz netekim :)) gözlerimi görünce karar ver, hele acele etme ;) ama dost bakacağına hiç şüphen olmasın..

    Fatihcim,
    gozel di mi ceylanım :)
    ikizler evet çok hoştu, sonra nasıl ayrıldı onlar yav? tim amca bizi işletti mi yâni :(
    kaçmanın kibarcası da mı çıktı? ana! hemen almak lâzım :))
    nazan öncel’in o şarkısını bilemedim.. bulduysan bize de söyle, do majör’den :p

    Manolyacım,
    yay işte n’olucak! nirde bi’ goç gadınının o vahşi gıskanşlığı, nirde yay gadınının o ” umurumda mı dünyâ..” pozları ahh!!! şu gadden gendime güvenemedim ya, yanarım yanarım ona yanarım :))

    Halid,
    vışşş, aboovvv!! hoşgeldin!!!
    sen önce arz-ı endâm et, hürmet felân istemezük :))
    gelbimin gıvrımlarını nirden gordünüz sen, siz, efendim :p

Bir Cevap Yazın

