saklambaç oynayan kaleye mum diksin!

Metin Bey tarafından sobelenmişim.. bu durumda ebe ben oluyorum di mi? bu ebe de ilginç bir kelâm. lâfebeliğimden gayrı, sanki yaşımı yüzüme vurmak ister, hattâ ve hattâ küfreder bir hâli var..

– yok, size demedim Metin Bey! ben öyle kendi kendime şe’ediyorum.

demin Halid‘in bloguna baktım, o da ebelenmiş. yok yok, sobelenmiş, aman işte unuttum bi’ şeylenmiş. oradan biraz tüyo aldım geldim :) en az oniki yaşıma kadar oynadım bu oyunu, en sevdiğim oyundu çocukluğumda saklambaç. geceyarılarına kadar oynardık.. tabi o zamanlar geceyarısı dediğimiz şey; en geç 20:30’a tekabül ediyordu ama bize çok geç bir saatmiş gibi gelirdi.. ee, hakkımda bilinmeyen bi’ sürü şeyi de şu yazıya sıkıştırıverdim işte. yetmez mi?

size diyom Metin Bey! kaytarmayayım mı..? hıı, peki, tamam o zaman başlıyorum. bismillâh…

1. en sevdiğim sayı birdir, bir :) genelleyecek olursam tek sayılar.

2. bisküviyi bayat severim. dalga geçeni oyarım!

3. babamdan sonra kaybettiğime üzüldüğüm tek şey bebeklik fotoğraflarım. salaklığımdan işte.. ne bok yemeye yanımda gezdiriyordumsa! en son bir arkadaşımda kalırken yanımdaydılar. herkese ne kadar da güzel bir bebek olduğumu göstermek istiyordum herhâlde. o arkadaşımın bir kuzeni vardı Tuncay adında, bana âşıktı (valla bak! herkese söylüyordu zâten), kesin o aldı ama asla kabûl etmedi aldığını, hayvan! haram-zehir-zıkkım olsun!

4. adımı Seyhan Karabay vermiş.

5. çince bilmiyorum :(  tamam tamam hile yok :) ) en sevdiğim öğretmenimin adı Nâci Küçükkuru‘ydu. ortaokulda toplam bir yıl matematik dersimize girdi, ama hakkını ödeyemem..

bitti mi kızım cevaplar? heh iyi o zaman, zirâ dinlenmem gerekiyor. gerisini sen daha sonra anlatırsın nasılsa. pek bir şey kaldığını sanmam ya!

şimdi sırada sobeleyeceklerim var. tamam Müzmin Bey hakkında herşeyi biliyoruz ama sanki hep oyunbozanmış gibi ne hikmetse kimse sobelemiyor da bir şekilde ismiyle reklâm yapıyor :p ben de bu hakkımı kullanmak istiyorum kardeşiiim :)) reklâm tabi, hemen lâfı çevirmeyin. kabûl etmezse de kendisi bilir, youtube’u sansürleyenlerden daha az protesto etmeyiz yâni kendisini. evet, bu bir tehdittir! :)

herkes de sobelendi neredeyse, e ben kimi sobeleyeceğim başka..? Umman evet Umman‘ı sobeliyorum! kesin sobeleyen olmamıştır onu da cesâret edip :))

gâliba iki kişiyi sobeliyorduk di mi? daha fazlaysa hemen eklerim ama Fatih‘le ben sobelendiğime göre iki kişi olmalı..

34 responses to “saklambaç oynayan kaleye mum diksin!

  1. Candan hanim,

    Sobele[n]mek ne demektir bir bilsem, belki ben de benzer bir seye tesebbus edecek, ya da maruz kaldigimi teshis edecegim. Ama, bilmiyorum.

    Yazinin arasinda bir baskasinin isminden bahsetmek eger sobelemek ise, ve eger birileri oraya tiklayip benim yazbozhaneme tenezzul etmisse, genelde geri doner bulurum (zamanim varsa ve rastlamissam).

    Bu konuda en guzel ornegi de technoturk.org’da su ilmekte gorebilirsiniz. Aklima geldikce tebessum ederim. Tam 2 saat 6 dakika sonra oraya yazmis oldugum cok sasirmis idi orada Sinan beyi. (aslinda ben 1 saat icinde bulmustum da uye olmak isteyip istemedigime karar vermemistim)

    Fakat, bunu yapabilmek icin, birisinin orada benden bahseden linki tiklamasi lazim. Istiareye yatip da bulacak halim yok yani.

    Hakkimda herseyi bilmek konusunda dediklerinizi ise anlamadim –so, what’s new–, ama Internet camiasindaki en dikkat cekici musteari da benim bulduguma dair inancim giderek artiyor. O kadar ki, Chronic Anonymous mustearini da aldim ya, artikin dunyaya acilacagim, ulkemi en iyi sekilde temsil edecegim falan filan.

    Bu arada, benim de en sevdigim sayi birdir. Zaman zaman kendimi katmadan saymaga basladigim da olmustur.

  2. Muzmin Bey,

    “Sizi sobeledim” diyorsunuz, sobelemiş oluyorsunuz karşınızdaki şahsı. Bu gadder basit efenim.

    Fekat sizi sobelemeye cesaret edecek bir Allah’ın kulu olabileceğini de sanmıyorum şu acunda, kainatta, ya da her nerede ise.

  3. Cano Hanım,

    Teşekkürlerimi ve en derin (amaninn, “derin” didim, başıma gelcek var!) saygılarımı arzederim efenim. 1’inize katılıyor, emme velakin bayat bisküvilere ögh diyom.

  4. Metin bey,

    Bugun de herzamanki halimdeyim: gene anlamadim…

    Sobelenince/sobeleyince ne oluyor?

    Cesaret meselesine gelince.. Hala daha acik ve anlasilir degil mi Muzmin Anonim’in boyl emustearla yazmasinin arkasindaki sebep, durtu, amil? Yazmak istedigim seyleri kendi adimla yazarsam basima isler acilabilir. Candan olmak da var ve o gercek cesaret ister :))

  5. Muzmin Bey,

    Tecahülü Arif Bey’e bırakınız reca ederim! Sobelenince beş adet sırrınızı faş eyliyorsunuz. Ve sonra da siz iki kişiyi sobeleyiveriyorsunuz.

    Cesaret ise sizin değil, bizlerin sorunu bu konuda.

  6. Ek:

    Muzmin Bey,

    Hem siz çoktan sobelendiniz bile! Peri Hanım tarafından. Bkz: Jazzetta.

  7. Eke ek:

    Gerçi Peri Hanım, sobeleme kontenjanına ekyeri yaptı ama olsun, bu cesareti içimizden bir tek o gösterdi ya, helal olsun!

  8. Cano Hanım,

    Yaw siz de Fatih Bey gibi bize eziyet ediyonuz. Lütfen yorumları nümerolu bir tema seçiniz.

  9. Metin bey,

    Ha ha.. kacin kurrasiyiz biz.. Karadenizi bilmez degilim.. Sarp’a kadar gitmisligim vardir. Daha gecen sene Amasra’da cok da guzel bir yaz tatili yapmistim.. Kivirciklar cok hos insanlar..

    Fakat, yayla sadece Karadenizde olmuyor ki..

    Ilgaz’a da cikmisligim var yani.. cok guzel yaylalari var.. Tas mas da dusmeyor :)

  10. Ek:

    Yorumlar aslinda numarali: Yorum yazanin yanindaki tarih seyine mouse ile gelirseniz, numrasi Firefoz’ta goruluyor.

    Mesela, benim bir once yazdigimin numerosu 2307..

    Hilafiz o sayinin 1500’u de bana aittir, eminim.

  11. Müzmin Bey,
    Metin Bey sobelemenin ne olduğunu izah etmiş gâyet açık bir şekilde. gerçi şunu da demiş :

    ”Fekat sizi sobelemeye cesaret edecek bir Allah’ın kulu olabileceğini de sanmıyorum şu acunda, kainatta, ya da her nerede ise.”

    bu yazıyı yazdığımda dün gece saat kaçtı bilemiyorum ama dün gece yazdığımdan adım gibi eminim. yazıda görüldüğü üzere sizi sobelemişim. Metin Bey, herhâlde yazımı okumadan bu cümleyi sarf etmiş olacak..
    bunun cesâretle ne ilgisi olduğu hakkında hâlâ daha bir fikrim yok. adam mı yiyorsunuz kuzum siz? ne olacak yâni.. çocukken oynadığımız bir oyunun internet üzerinde oynanan çok da mâsum bir versiyonu diyelim şu işe. ayrıca kendi adınızla yazmıyorsunuz ki cevapları, kimse öyle yazmıyor ve başınızın ne tür bir belâya girebileceğini inanın kestiremiyorum. yâni mit müsteşarı olsanız bile; sevdiğim renk lâcivert, bisiklete binmeyi bilmem, hiç aya ayak basmadım, ingilizce yazdığım bir hikâye kitabım var filân gibi şeyler yazmanızda da mahsur mu var? bu arada farkında olarak/olmayarak zâten birkaç yeni şey söylemişsiniz bile :)
    ve evet candan olmak konusunda size katılıyorum, bu gece yine çok haklısınız :))

  12. Metin Bey,
    efenim ni dimek, recâ iderim..
    1’ime katılmak kolay tabi, kolaysa 2’me mmm diyin :))
    hem yorumlarım da numeroluymuş bakınız, ben de yeni öğrendim..

  13. Candan hanim ,
    yaw su geyigi vuracaksaniz vurun da biz de dadina bakalim :)
    Walla karnim da ac…ohhh soyle guzel bir sosla mis gibi olur…

    Ayrica sobelendim emme ben de Muzmin beyi Peri hanimdan bilem once sobelemistim… Hatta ilk ben sobeledim ama Metin agabey bizim yazilari okumuyor galiba :)
    Neyse cani sagolsun ben Mulkiyeli Eski Gomunist yoldas agabeyimi pek bi severim… O yuzden bence haksiz olan sizsiniz Candan hanim!!!
    O gadderrrr!! :p

  14. Candan hanim, Fatih bey, Metin bey, ve daim ge[n]c kalanlar…

    Ben bu sobe isinden hala daha zerre kadar dahil olsun bir sey anlamis degilim.

    Basim da sisse boyle anlamadigim seylerden, ne yapabilirim, so be it..

  15. 1- Ben de severim gerçekten.:)
    2-Eskiden ben de öyle severdim,kimseye de demezsdim. Şincik büyüdüm.:P
    3-Pis Tuncay! Ama buna gerçekten üzüldüm. Deprem çantası diye sadece resimleri, filmleri hazırlayan biri olarak.:(
    4-Biz onu tanıyorduk galiba değil mİ?
    5-Ee ben de bilmiyorum.:(
    babannemyok ya ben gürcüceyi bile unuturum artık.:(
    6- Ben Müzmin Beyi çok iyi tanıyorum,onun haberi yok.ama kimseye dimem.:P

  16. Bir dakika kime ebe, ben neden sobelendim, hayatın anlamı ne, benekli geyik var mı, neler oluyor şu hayatta…biri bana anlatsın

  17. Cano Hanım und Konstantin Bey,

    İkinizin de makalelerini pürdikkat ve dumanı tutürken okuyorum, merak buyurmayınız. Fekat Muzmin Bey’i sobeleme cüretinde bulunma girişimlerinizi görmezden geliyorum her seferinde. Çünkü bu, her daim akim kalacak beyhude bir çabadır; bunu biliyor olmanız lazım.

  18. Peri Hanım da böyle bir gaflette bulundu netekim.

  19. Fatih The Yanardöner Bey,
    iki lokma et için de bunlar yapılmaz ki ama :p Metin Bey kesin etli bir ”şey” yapmıştır, yoksa bu kadar çabuk dönen bi’ de şeyi görmüştüm, ımm neydi yav..? heh fırıldak vardı biz çocukken, onu diycektim ;)

  20. Müzmin Bey,
    olsun, ben anlamış gibi yapıyorum da n’ooluyo..

  21. Sâlihacım,
    1. sevmeyen yok gibi ;)
    2. büyüdün..? hmm büyüdüğün için mi diyemiyorsun kimseye :p
    3. evet pis Tuncay!
    4. bilenler bilir tabi.
    5. neyi bilmiyorsun? en sevdiğin öğretmeninin adını mı? :)

  22. Ummân,
    daha neresinden anlatalım valla şaşırdım.. yakantopa adam lâzım olur elbet, o zaman göstericem size ben ;)

  23. Metin Bey,
    bizi daha ne kadar görmezden geleceksiniz? lüften amaaa.. bi’ yerimiz şişecek. yok, öyle değildi.. iyilik yap, denize at demişler. bu oldu mu acaba buraya :P

  24. 2 ye cevap:
    yok şincik kıtır yiyorum. Ama büyüdüğüm için utanmıyooom,diyom artıkın(eskiden böle severdim diyoom yani).:)
    4 ‘e cevap:
    gog hz.lerine baktım,hııım hala yakışıklı.:)
    5’e cevap. yok çince bilmiyom.:)

    en sevdiğim öğretmeeeen:
    ya hepsi, ya hiçbirisi.:)
    İz bırakan olmamış demek.ağlayalım mı bana.:(

  25. 2.hmm demek değişiyor insanlar büyüyünce, sâhi büyümek ne demek? ;)
    4. öyle valla Allah için.. hatırlamaz ki beni şimdi.
    5. hâlâ öğrenemedin yâni çince’yi :p
    iz bırakan olmamış olması iyi mi, kötü mü bilemedim şimdi.. aman ne ağlıycan boşver!

  26. Küçülebilmek demek olsa keşke:(
    aahh!

  27. karar ver amaa ;)
    ya da hep olmak istediğin gibi kal..

  28. yaş büyürken,nefis küçülse demek istedim…:(
    anladın sen onu…

  29. çay nefis, evet :))
    yav benim her haltı anladığım mı sanılıyor oradan ve bu nasıl olabilebiliyor anlamış değilim hâlâ :))
    o işi bi’ çözebilsem anlatacağım da.. da’sı var işte..

  30. Yettiiiiiiim! Hani çay, browni felan? Allalllaaa…

  31. Saliha hanim,

    Benim omrumce tanidigim bir tek Saliha hanim vardi. O da telefonla –isimini vermeksizin– benimle dalga gecmege calisan; fakat telefonu kapattiktan hemen sonra yabimdaki bir arkadasima onu geri aratip ayni dalganin gecilmesini sagladigim.. [O yillarda CallerID yoktu]

    Hayli zaman, karsilastigimizda, mahcup mahcup duran –fakat bir turlu de aciktan ozur de dileyemeyen– Saliha hanim gercekten siz misiniz?

    :)

  32. Metin Bey,
    efendim hoşgeldiniz..
    siz Sâliha Hanım’la çayınızı yudumlayadurun browniyle birlikte ben de ocağa zeytinyağlı pırasa koyayım izniniz olursa.. :) Sâlihanımcım niye gelmediğini de izah eder hem o arada..

  33. Yok kesinlikle değilim.
    Ben telefon şakaları konusunda gerçek ten bir korkağım.Yapabildiğim yaşlar da en fazla becerdiğim sessiz sessiz durmaktı.:(

Bir Cevap Yazın

