basra harâb olduktan sonra..

düşünüyorum da, – evet, ender de olsa gerçekleştirebiliyorum bu eylemi – yıllardır basın ve televizyondaki dezenformasyona gıkını çıkarmayan zevat, şarkı-türkü ya da çeşitli videolar içeren bir sitenin – elbette youtube’den bahsediyorum – sansürlenmesi söz konusu olduğunda bir ayaklandılar ki; sormayın gitsin.. sanırsın ki analarının karnından youtube ile çıkmışlar.

sansüre karşı olduğumu falan söylemedim bugüne kadar, bugünden sonra da bu fikrimin değişeceğini hiç sanmam. sansür  bâzân – ya da güzel memleketimde sık sık –  öyle bir gerekiyor ki.. tembelliğimden değilse de, bize, ” uyandırmayalım kerizi ” muamelesi yapan güruh farkındalığımın farkına varmasın diye, ne düşündüğümü söylemeyeceğim. youtube’a uygulanan sansür elbette komik. aşağılık komplekslerimize bir yenisini eklemekten başka bir işe yaradığını da sanmam. ama sansür kökten organizma zararlısı bir kavram falan değildir, o kadarını söyleyeyim şimdilik. açtırmayın kutuyu isterseniz, bence kendi  şansınızı deneyin..

bir gün, gerçekten neye tepki vermemiz gerektiğini öğrendiğimizi görebilecek miyim şu memlekette ya da bizden sonraki nesile mi nasip olacak bu iş, bilmiyorum.  gerçek tepkiden bahsediyorum evet. kim nereye çekerse arkasından yola düşen küçükbaşlar gibi yapmayan bir toplumdan söz ediyorum. ideolojik silâhlara karşı gözüaçık olmamız gerektiğinden bahsediyorum. keyfî işler için canını dişine takıp mücâdele edenlerden değil, hayâtî işler için elini taşın altına koyanlardan bahsediyorum. kime konuşuyorum ki ben.. kendi kendime konuşmaya o kadar alışmışım ki, annemin dediği gibi; neredeyse bokumla kavga edeceğim. ama olsun, umudum var benim. benim zâten hep umudum var. hattâ benim bir tek umudum var.

11 responses to “basra harâb olduktan sonra..

  1. Bak geri gelmiş youtub! üzülmesinler o sürüler.:)
    evdemisin bugün cancağızım.:)

  2. evdeyim buyur gel, sıcak çayım da var :) sonra beni bekleyen dağ gibi işler var :))

  3. Ee benim de böreğim var.:)
    ayrıca bir de dün doğmuş;
    biri simsiyah,biri az yeri beyaz(gerisi siyah)
    2 yeni kedim var.:)
    (Lulu’dan)

    İş mi? o ne ki? anne kediden Maydanoz’la Roka’yı kaçırma saklambacı oynamak varken.:(
    Yakaladığı yerde paralayacak yoksa:(
    Vallah sorunu Roka hemen anladı,arazi oldu. tuvaleti bile dışarı da yapıyor.
    Ama öbür keçi!
    Ne zaman ehlileştirecen bu cadıyı:(

  4. Allah analı (babalı ?) büyütsün cancağızım :))
    ehlileştirmek ayrı bir uzmanlık alanı tabi, hatırlatırım Sâlihanımcım :))
    iyi ki de işim-gücüm var, sen en iyisi böreği kap gel anam işler beklesin anasını satayım :P

  5. Saliha Hanım,

    Artık uğramıyonuz bizim malikaneye? Hayırdır?

  6. Metin bey , siz de uğramıyorsunuz?

    Candanım pisileri koydum sayfaya:) Bakabilirsin.:)
    Aman yemek piştikten sonra, benim yüzümden yanmasın.:)

  7. Allahım! Sana derken ben oğluma yaptığım tostu unutup evi yakıyordum :)

  8. Saliha hanim,

    Fatma Zehra hanima selam ve hurmetlerimi iletir misiniz lutfen.

    Bor Kiz Meslek lisesinin mukemmel militan feminist slideshowlar hazirlayabildigini gorup gogsum kabardi.

    Keske MS PowerPoint kullanmaktaki titizlik ve yeteneklerinin bir kismini da Turkce kullaniminda gosterseydiler diyerek hayiflandigimi da aktarirsaniz medyun-u sukran olurum.

    [Ben niye kendim mi soylemiyorum? Efem, bendeniz –prensip ve ana terbiyesi geregi– bendenizi tanimayan hanimlarla konusmaz da ondan. ;) ]

  9. Muzmin Bey,Hay Allah :(
    Benim onunla çok samimiyetim yok.Kendi biraz çekinik duruyor daha doğrusu. Bakın sayfasında linkim bile yok.
    Hani selam kısmı güzel de. Övgüyü iletirim, eleştiriyi iletemem bu yüzden.
    Dolayısı ile hiç birini iletmemek daha doğru olur.:(
    Rica etsem o selam yükünü de üzerimden alsanız.:(

  10. Muzmin Bey umuyorum ki cevabımı farketmiştir, değil mi Candanım?

  11. ve seni sobelediiim. :)
    bir şeyler tavsiye edeceksin.:)

Bir Cevap Yazın

