e-kabir

bir aptalla, akıllı arasında çok az şey farkeder bence. ne kadar çok bilirsen, o kadar az bildiğini de bilirsin. o hâlde farkeden şey ne..? biraz daha fazla acı çekiyor olmak mı? ya gözyaşların ne ifâde ediyor..? şükür duâsı, rûhun cilâsı, günahların kefâreti, kendine acımak, ilgi çekme isteği, rus ruleti..? 

kendini unutmadan

mümkün olmayacak hatırlamak

şimdi, şurada göm silâhları

yok savunmaya ihtiyâcın

varsa irâdeni bileme sabrın

Reklamlar

7 responses to “e-kabir

  1. Merhaba Candan Hanım;

    Candan Hanım aptallık ve ahmaklık bilgiden kaynaklanabilir fakat hiçbir zaman bilgi ya da bilgisizlik en etkili neden değildir. Ahmaklık davranış biçimidir ve bilgili ya da bilgisiz ayırt etmez. Ahmakların en büyük özelliği bilgiyi hafife almak ve bilgisiz olarak hareket etmek. Ya da bilgiyi kaale almamak. Ama ahmaklıkların geneli bilgiye rağmen yapılır. Sanırım cahillik bilsizce yapılan işlere daha iyi bir oturuyor.

    Ahmaklar acı çekerler. Ama yalandan yere çekerler acıyı. Çünkü kendilerine gelen bela ya da musibetlerin nedeni yüzde doksandokuz idealden saptıkları içindir. Örnek vermem gerekirse arkadaşının kötü davranışlarına göz yuman ve arkadaşımdır deyip devamlı yüzüne gülen onu hatan döndürme yolunda gerekişrse sert şeyler yapmayan birsi başı sürekli derde giren ve dertte olan arkadaşıyla beraber üzülürde üzülür. Bol bol acı çekerler. Sıkıntıdan bunlalırlar ama hepsi yalanlar daha doğrusu hiç bir değer ifade etmedikleri için gerçek kategorisine girmeyen şeyler yüzünden bunaldıkları için bunalımları sanaldır. Ama Allah’ın (c.c) snırları dahilindeyseniz ya da o sınırları korumaya çalışıyosanız, bilgiyede açsanız başınıza gelen bela ya da musibetleri gerektiği gibi sınırlar dahilinde karşılıyorsanız en azından buna gayret ediyorsanız evet yine acıda çekersiniz, üzülürsünüzde, bunalırsınızda ama sınırlara gösterdiğiniz önem sayesinde Allah (c.c) size yardım eder. Tamam Allah (c.c) ahmaklarada yardım eder. Ama akıllılar acının yanında tatlıyıda yaşayabilirler. Onlar yaşamın farkındadırlar. Ahmaklarsa dünya neden böyle deyip söylenirler.

    Burada şu notu düşeyim. Hepimizin çok kötü anları oldu. Neredeyse hepimizde ilk anlarda büyük bir ümitsizliğe kapıldık. Devamında da sıkıntılar devam etti uzun süreler. Herkes bedel öder bu dünyada. Ama bi havaya ödemek var bir de Alemlerin Rabbine ödemek var. Bizi ümitsizlikten kurtaran işte buydu. Ahmakları ise kurtaracak bundan başka bişey yok.

    İyi günler, Allah’a (c.c) emanet olun…

  2. Bazen kapıları kapamak gerekiyor Candan, içeri sızmaması gerekenlerde sızabiliyor ;) sızması gerekenlere ise kapılar zaten açık….

    Dostlukla…

    Hamiş:
    Mevzuu dışında oldu ama buradan cevap vermek istedim.

  3. candan hanım,
    yazılarınızı severek takip ediyorum, ama o kadar derinler ki, ne söylesem yavan yahni gibi kalıyor.. nasıl yazdığınızı çok merak ediyorum. yazmak için planlı bir süreye mi ihtiyacınız oluyor?

    mevlit kandilinizi tebrik ederim.
    içtenlikle

  4. lorasdan bir duman ağdı
    sulu sepken dolu yağdı
    yolcular hep hana doldu
    kaldım evlerde yalınız

    ibrişimin telden midir?
    muhabbetin candan mıdır?
    bu ayrılık senden midir?
    tükenmez derdim yalınız

    derviş olsam giysem hırka
    kimse yok ki versem arka
    ben dolaşdım şanlı şarka
    çekilir derdim yalınız.

  5. Cuman ve kandilin mübarek olsun canım..Sevgilerimle..

  6. Kandiliniz mubarek olsun Candan Hanım :D

  7. Canım, hepimiz http://www.paticikler.blogspot.com/ burada kandilini kutlarız.ellerinden öperiz.:)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s