kör körü arar, su çukuru..

KEHF 68 – “İçyüzünü kavrayamadığın şeye nasıl sabredeceksin?”

tam yirmi yıl evvel bugün, babam gitti.. hiç anlayamadım önce, çok isyân ettim. öyle böyle değil, epeyce bir zaman sürdü isyânım. olması gereken olmuştu, sonunda iknâ oldum. cenâzesine yetişemedim. beklemediler. bekletmek istememişler. inanmak da belki bu yüzden çok güç geldi. ertesi sabah tâze mezarını görebildim ancak. gece vakti diye koymadılar bir gece evvelden yanına. bu ziyâretimin asla bir tekrârı olmadı. babamın da vasiyeti olması bir yana, ayağım gitmedi bir türlü. şimdi herşey tam da babamın istediği gibi olmuştur belki. köylüler bakmadılarsa mezarına, kaybolmuş gitmiştir çoktan. ne güzel..

sırtımı dayadığım dağdı babam. lâyık olduğu gibi anamadım da hiçbir zaman. bir tek, belki, ne kadar çok sevdiğimi anlatabilmişimdir dilim döndüğünce. hem zâten ben sâhiden sevdiğim şeyleri de güç anlatırım, beceremem, yüzüme gözüme bulaştırırım.

bunca yıl nasıl geçti, nasıl babasız uyuyabildim, yedim, içtim, eğlendim, anlatması kolay ama yaşaması zordu hakîkaten. kaç gündür yazmaya gönlüm yoktu ya, Hızır gelir de duyarsa diye yüksek sesle tekrarlamak için yazıyorum şimdi bunları. gülağaçlarına dilek asmayalı çok var, sabaha karşı deniz kenarına inip taşlardan ev yapmayalı.. kimbilir belki de şımaracak başka bir adam olmadığı içindir hayâtımda bir daha. öylesine pervâsız, öylesine çocukça.. kızlar babasına benzeyeni severmiş. ben rastlayamadım. bulmam da imkânsızdır herhâlde.. ama olsun, isteyenin bir yüzü…

21 responses to “kör körü arar, su çukuru..

  1. Selamun Aleyküm Candan Abla;

    Bir arakadaşımın babasını ya da annesini kaybettiğini öğrenince ya da bunun uzun bir süre önce olduğunu öğrenince hem halime şükrediyorum hem de dünyam değişiyor. Allah (c.c) sabır versin abla.

    İyi günler, Allah’a (c.c) emanet olun…

  2. İnnalillahveinnailahiracirun!
    Acınızı anlamam pek mümkün değil biliyorum…ama dua edebilirim….
    Cenab-ı hak Cemalini gören Peygamber efendimiz sallalahualeyhivesseleme komşu olan kullarından eylesin.Amin.Şefaatine nail olan kullardan olur/oluruz inş.

  3. Bacım 10 yıl oldu anamı kaybedeli.Bir ayı geçti babamı görmeyeli.Babannemde öldü ya,rahatladılar. telefonları yüzümüze kapatan ağzı çoook temiz!,kibar! hanımı ( ki bu kadın bir tek Vecihe’mden korkmaktadır.Hakkından gelmeyi bir o beceriyor. Anasını satayım bu dünyada bir kavga etmeyi becerebilseydim ne olurdu?) ile balayı yaşıyorlarmış.
    Aklına bile gelmiyoz.
    senin yine anıların tatlı bitmiş.

    neyseeeeeeeee. bu sabah hıdırellez sabahı anane oldum ben. :)
    Maydanoz kızım 3 tane yavruladı. Biri simsiyah,bir tekir,bir beyazlı tekir.Doğum kutusuna da ben yanına oturup okşamadan girmedi. sanırım dualarla doğuran tek kedi . :)
    Ben dedim bu cadı bizden bile kıskanır ama,yok kıskanmıyor. :)
    çoközlettin kendini. :(

  4. Candan hanim,

    Hosdondunuz.

    Okudum. Ne yazsam –kendi acimdan– anlamsiz olacakti. O yuzden birsey yaz[a]madim.

    Insallah Hizir gelir ve duyar.

  5. candan hanım, mevzu çok yürek burkucu.
    bende konu hakkında bir şey yazamıyorum.
    son tahlilde söylediğiniz gibi, bütün kızlar babasını model alarak karşındaki erkeğe yaklaşırlar. ama hep hayal kırıklığına uğrarlar. çünkü yoktur. o bi tanedir.

  6. Doğucum,
    eyvallah, sağolasın.. varken kıymetini bilin yakınlarınızın. ille anne baba da olması gerekmiyor hem. yakın işte, kimse artık..
    sen de Allah’a emânet olasın amaaaa her satıra da karıştırmasak diyorum, ne bileyim ürperiyorum sürekli. anlıyorsun değil mi? ;)

  7. Mafrak Hanım,
    söylediklerinizin yarısını anlamadım ama olsun. :) gönülden ettiğinize inandığım duâlara âmin dememek olmaz elbette, sağolun..

  8. Sâlihacım,
    henüz oturdum pc başına ve sana gelmeyi hesaplıyordum, az sonra uğrayacağım inşallah.
    gözün aydın diyerek başlayayım. :) birinci paragrafı Allah’a havâle etmekte fayda görüyorum. :)) maydanoz hanım’ın yavrularından birine ”biberiye” ismini öneriyorum, hangisi en yaramazsa, olur mu? isim ananesi de ben oluvereyim, n’oolur.. ;)
    ben de özledim ben de, resmin var şu an elimde, tırınırınım… :))

  9. Müzmin Bey,
    teşekkür ederim. şimdi siz yaz(a)mayınca tabi ben de söyleyecek pek bir şey bulamıyorum. beni nasıl zor durumda bıraktığınızın farkındasınız umarım. :)

    sabaha karşı bunu yazdıktan sonra yattım. sonra bir ara uykumdan uyandırdı beni. duyduğunu söylemek için gelmiş. hârika değil mi? ;)

  10. yüzümüzün diğer tarafı hep ak mı kaldı dersin..

    (eskiden bi gugıl tolk vardı, bildin mi?..)

  11. Irmak Hanım,
    bütün baba modelleri aynı mıdır? sanmıyorum. ama çoğunluk evet, kızlar baba modelinden esinleniyor gâliba, bu çok normal geliyor bana. hele de benimki gibi bir babaysa, hele de her dediğinizi filân yapıyorsa. :)
    Allah kimseye o acıyı yaşatmasın..

  12. Cano Hanımcığım,

    Hoşgeldiniz. De, acı yüklenmişsiniz. Ne desem, nasıl desem? Babaların kıymeti yaşarken hiç anlaşılmaz desem? Ölünce de insana çok koyar desem? Ne desem, nice desem???

  13. :) hangi ruh hali ileyazdıımı bende bilmiyorum ki kesker alaka olmuş böle allah iyiliğimi versin emi:))amin diyin bakım:P

  14. Metin Beyciğim,
    siz de hoşgeldiniz.. heh şöyle! öyle bakıp da geçmek yok, iki satırla olsun geldiğinizi belli ediverin, ne var yâni, o da mı parayla..? :)

    acısı tuhaf(tı).. dedikleri gibi kırk gün çıkmadı içimden ateş. ama sonra hayat işte, akışına kaptırıyor sizi de. başka şeylerle boğuşurken, unutmuyorsunuz da ne bileyim, tekrar buluşacak olmanın verdiği bir sabırla belki dayanıyorsunuz işte. gâliba öyle bir şey, yine de anlatamamış olabilirim. ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim; ben kıymetini bildim babacığımın. hem o da bildi, bildiğimi.. söyledim yâni, hem de çok söyledim, hiç kucağından ayrılmadım gidene dek..

  15. Mafrak Hanım,
    Allah iyiliğinizi versin! âmin! oldu mu..? :))
    kesker alâka nedir, var mı sâhi öyle bir şey..?

  16. Candan Hanım,

    Ne desem ki? Halden anlarım, desem mi?
    Babamı kaybettiğimde daha 18 bile olmamıştım. Ama, ateş düştüğü yeri yakar.
    Şİmdi artık, çocuklarıma dedelerini anlatacağım zaman derin bir iç çekmekten başka yapacak şey yok.

    Dilekleriniz tez zamanda gerçekleşsin!

  17. Ekmekçikız Hanım,
    nasıl hitâb edeceğim ben size şimdi, şaşırdım? :))
    bunun bir kolayı olmalı..

    ben de henüz 17 idim gittiğinde.. siz anlarsınız işte beni. yâni belki aynı yaşlarda kaybetmiş olmanın da getirdiği duygudaşlıkla. ben de en çok kızıma üzülüyorum. dedesi olacaktı, onu şımartacaktı şimdi babam. ama olmadı..

    sizin dilekleriniz için de aynısı geçerli efendim. teşekkürler..

  18. Selamun Aleyküm Candan Abla;

    Abla bu zamanlarda kolay unutuluyor ama O (c.c). Hiç aklımızdan çıkarmamamız gerektiği halde. Bırakın ben her mesajdan sonra aklıma getireyim sizlerinde aklına getireyim :) Hem ürperdikden sonra içinizi huzur kaplamıyor mu? ;)

    İyi günler, Allah’a (c.c) emanet olun…

  19. ilâhi Doğu.. :))
    tamam nasıl istersen tabi ama bırak da kim nasıl tutmak istiyorsa öyle tutsun aklında. yâni senin hatırlatmanla akıla gelecekse O, zâten hiç oraya girmemiştir ki be canım..
    hem seni bilmem ama ben korkarım Celâl’inden. ürpermeyi de o bağlamda kullandım. (C.C.’nün içinde olan.)
    huzur başka bir şey.. başka türlü zamanlarda oluyor bende daha ziyâde. yalnız olmam birinci şart. :)

  20. kör körü bulur.
    su çukuru..
    biz huzur arıyoruz, bulabilirmiyiz?

  21. Ersin! nerdesin sen yau?!
    kaçtır gelip gidiyorum, evde yoksun.. yoksa yeni tükan mı açtın?

    arayan bulur derler.. şimdilerde moda bir belgesel ve kitap var mâlûm: secret. valla şöyle bir baktım, bizim atasözü daha kısa ve bedâva üstelik. bilmem anlattırabiliyor muyum.. ;)

Bir Cevap Yazın

