dünyâ dönüyor, sen ne yersen ye!..

siz, siz olun, bütün enerjinizi olanca hızıyla bir işe vermeyin sakın. yoksa neye uğradığınızı anlamadan benim gibi yatağa çakılıverirsiniz âniden..

perşembe akşamı yemek yaparken sevgi aradı. ” yemek yaptım hadi gel beraber yiyelim, akşam da bende kalırsın, ertesi gün de işimize yarayacak bir dükkân bakarız” dedi. bu saaten sonra olmaz, çok yorgunum falan dediysem de ısrarlarına dayanamadım ve işlerimi bitirip otobüse atladığım gibi kendimi bahçelievler’de buldum. otobüs beklerken başıma çok ilginç bir şey geldi ama onu daha sonra yazarım artık.. sevgi adıyamanlıdır. annesi nazmiye teyze bugüne dek gördüğüm en iyi aşçılardan biridir. yumurta bile pişirse, herkesin yaptığından başka bir lezzeti olur. o akşam da domatesli, etli pilav yapıp yollamış, ben yiyeyim diye.. zâten sevgi bir sürü şey pişirmişti ama nazmiye teyze’nin pilavının yanında havasını alırdı. cacık eşliğinde pilavın neredeyse tamâmını mideye indirdim. yedikten sonra aslında kıpırdayacak hâlim bile kalmamıştı lâkin canım acayip bir arzuyla dondurma yemek istedi. üşenmedik ve apartmanın altındaki dondurmacıya indik. iyi güzel de dondurma dediğin kiloyla yenmez pek, değil mi.. bu ne menem hasta olacağını haber veren bir bünyeyse (kendimi bildim bileli böyle olmuştur), yâni iştahım sebepsiz yere ve anormal düzeyde artmışsa, mutlaka en geç iki saat içinde falan hasta olurum. öyle de oldu.. bir kilololuk limonlu, böğürtlenli, kaymaklı, çikolatalı vee karadutlu dondurmayı mideye indirdikten sonra bana az, kendisine bol şekerli türk kahvesi yaptı sevgi. kahvemi içtikten sonra yemek sonrası mayışmalardan birine benzettiğim bir ağırlık çöktü üzerime. boğazımda tuhaf bir yangın başgösterdi. dondurmadandır deyip geçiştirdik. ama yok, neye uğradığımı anlamadan hapşırmalar başladı üstüste. burnum nerden geldiğini anlamadığım sıvılarla dolmaya, mendiller yetişmemeye başladığında yatağa serilmiştim. gittiğime gideceğime pişmân oldum. ama ne çâre.. dün bütün gün o vaziyette bir de dükkân aradık. yiğitliğe bok sürdürmeyeceğim için, hastalığı yorgunluğuma bağlayıp, akşam dinlenirsem geçer deyip, sokak sokak sürttüm. oh iyi oldu bana!

dün akşam eve gelince erkenden serildim kendi yatağıma. sızmışım.. ece üzerimi örtmüş. ama sonra bir yere geç kalmışım gibi uyandım. tatlı istiyoruuuuuum diye bağırdım. canım yavrum koşa koşa geldi. evde genellikle tatlı niyetine bulundurduğumuz tahinli çöreklerden getirip, elleriyle yedirdi sağolsun. doymak bilmiyordum. sonra çay yaptı bana, deli gibi çay içtim, koca bardaklarla. doymadım.. kuruyemiş yedim çayla berâber. bu defâ mide dolu olunca uyuyamadım geceyarısına kadar. sonra sızmışım yine.. tv’nin saati tam 13:13’ü gösteriyordu gözümü açtığımda. zâten bir sürü kâbus görmüştüm ve saatin gösterdiği rakamlar üzerinde çok durmamaya karar verdim. hem bana uğur getiriyor belki, ne biliyorsunuz.. öyle de oldu sayılır, içtiğim sigaranın tadı yoksa da en azından artık boğazım yanmıyor cehennem gibi. kahvaltı ederken baktım, iştahım normale dönmüş. bu demektir ki artık hasta sayılmam. yâni akşama kadar öyle kalacağımı ümîd ediyorum en azından. hastalık dediğin meret bende geceleri kuduruyor, ne hikmetse.. yatağa bağlı yaşamayı sevmiyorum. yıkılmadım ayaktayım anlayacağınız. aman sizin de çok şeyinizeydi sanki..

– dünyâ senin etrâfında dönmüyor candan, o dönen şey senin başın! kendine gel! git bi’ ıhlamur felân kaynat! ateşin düşmeden de yazı yazmaya kalkma! yine düştü çenen allahın cezâsı!

——————————————————————————————

yazının başlığı görülen lüzum üzerine değiştirilmiştir! blog benim,  istediğimi yaparım, kime ne?! 

——————————————————————————————

58 responses to “dünyâ dönüyor, sen ne yersen ye!..

  1. Selamun Aleyküm Candan Abla;

    Abla geçmiş olsun. Ama sen gerçektende hak etmişsin hasta olmayı :D Bir kilo dondurma yenir mi öyle :D Benim okulda da var günde 3-5 kere dondurma yiyen kız arkadaşlar. Birisi dün kaptı şifayı sonunda :D

    İyi günler, Allah’a emanet olun…

  2. Doğucum merhaba..
    sağolasın kardeşim, eyvallah. :)

    1 kg dondurma dediğin nedir ki..? yenir tabi! filim seyrederken filân daha fazlasını bile yerim. :P hem kışın da yerim ben dondurmayı, hasta filân da olmam. o yüzden hasta olmadım zâten. hasta olacağım için canım çekti, arada fark var. ;)

    sâdece haşlanmış mısır (közlenmiş de olabilir) ve dondurma yiyerek beslenebilirim ben. o kadar çok severim bu ikisini. sâdece yazın da değil üstelik. ama mısır dediğin koçanıyla olacak, tâne değil. uff canım istedi şimdi.. dondurucuda da kalmadı tüh! :(

  3. Candan Hanım,
    Geçmiş olsun!
    Siz şu dükkânda simit mi satacaksınız?
    Ben de ekmek yapıp satayım, diyorum da… :)

  4. ben ne diyeyim sana şimdi…
    geçmiş olsun diye bir söz hastalık geçince söylenir hep.ama sen ıhlamur kaynatmaya gittiğine göre daha geçmemiş …
    Allah şifanı versin.
    Bütün hafta dr. dr. gezdim hiç bir halt çıkmadı ,eleğe döndü her yanım.illet bir ağrıyla dolanıyorum.ben T

  5. allah allah yazdım yazdım uçtu gitti.yarım pörçük yazılar çıkmış.
    kapıya askermi koydun gızım ya…
    iki çirtik moral ve şifa dileyecektik.

  6. Sevgili Ekmekçikız,
    teşekkür ederim. bekliyorum geçmesini..

    simit için istanbul uygun değil artık. onu amerika’da satmayı düşünüyorum. ;) ekmek fikri de sanki zor gibi. belki kalburüstü bir semtte filân olabilir ama değer mi attığınız taşa, pek sanmam. yâni kârlı olmaz, hattâ zarar edebilirsiniz. yine de hevesinizi kırmayayım. ticâret bu, belli de olmaz. :)

  7. Cano Hanım,

    Bir defa da buradan geçmiş olsun dileklerimi ileteyim efenim.

    De, sizin bu kadar dondurma sevdiğinizi ben niye bilmiyordum yaw bugüne kadar? Bakınız ikileme kardeşliğinden sonra dondurma kardeşliğimiz de varmış meğerse! Ben bir ara İstanbul’un hangi köşesinde hangi dondurmanın en iyisinden bulunur diye tiyolarını vermiştim, hatırlıyor musunuz? Siz o zaman neredeydiniz allahaşkına?
    O yazıyı es mi geçtiniz n’aptınız???

    Şimdi yukarıdaki bir yorumunuzdan şu alıntıyı yapsam önce:

    “1 kg dondurma dediğin nedir ki..? yenir tabi! filim seyrederken filân daha fazlasını bile yerim. :P hem kışın da yerim ben dondurmayı, hasta filân da olmam. o yüzden hasta olmadım zâten. hasta olacağım için canım çekti, arada fark var. ;)”

    Sonra da 1 rakamının yerine 3 yazsam, acaba okurcuklarınız inanır mı, yoksa oha falan mı olurlar o dandik TV dizisi türkçesiyle acep, hı?

    Bir kez daha tanıştığımıza memnun oldum cancağızım!

    Ektmekçikız Hanım’ın sorusunun kenarına ilişeyim unutmadan: Ne diye arıyonuz bakiym tükan? Ben de bir köşede ne isterseniz onu satabilirüm yane.

  8. Bir adet t fazla olmuş Ekmekçikız Hanım’ın isminde, sildim onu buradan şinci.

  9. Filizim..
    sen bana şifâ dile işte, ne diyecen başka..:P
    asker masker ko’madım kapıya, o da nirden çıhtı gıı?!

    e şimdi bene moral mi virmiş oldun sen? hı? sen hesteyken ben nasıl morallenem..? geçmiş gitmiş olsun bacım inşallah tez elden!

    ben daha düzelemedim. gece beter etti beni nâmussuz. içimde tuhaf bir bulantı var. iştahım bi’ acayip; bi’ açılıyo, bi’ kapanıyo.. başıma tebelleş olan bir ağrı var ki heç sorma! sorma bak, yoksa yine anlatıcam durmadan.. :))

    öperim gözlerinden! duâ et de gelebileyim okul kapanınca. çok özledim..

  10. Metin Beeey!
    ay ödümü çıtlattınız! eccük ses virsenize içeri girerkene.. bi’ lokma canım var zâti, o da gideyazdı! :))

    aa demek dondurma şeylerini de yazmıştınız, ben niye görmemişim acep? ben zâten dondurma diyince görmemişin biri oluveriyorum ondandır! valla marka filân olmasına gerek yok yeter ki ben beğeneyim yapılan şeyi. moda’da ısrarla gittiğim bir Ali Usta mıydı neydi o vardı . o vakitler moda’da bir kafenin işletmeciliğini yapıyordum, havuz başında şu sinemanın karşısında olan. ;) adını virmeyyom, herkeşler öğrenivirmesin! geçmiş gün zâten, sene 1996 idi yanılmıyorsam.. aaaah ah! nerden aklıma sokuverdiniz şimdi onu.. hârika müzikler çalardım orada.. pasajda ermeni bir arkadaşım vardı, adı neydi yâhû?! dünyânın her yerinden kasetler getirirdi bana. eski şeyler.. çok eski müzikler. birlikte dinlerdik önce, sonra seçtiklerimden karışık kasetler yapardı bana. cd neyim yoktu o zaman.. hey gidi günler hey! çok özledim şimdi. yau aslında tekrar bir işletmecilik yapmak hiç fenâ olmaz. iyi biliyorum o işi. taaa bebek’ten müşterilerim vardı. hususi irish coffe içmeye gelirlerdi bana.. bir de özel yemekler yapardım, özel müşterilerim için..

    bi’ dakka çenem düşmüş, kaldırıveriyim yerden. günahtır, basan filân olur şimdi. ;)

    hangi çılgın size ”oha!” diyecekmiş şaşarım! nihâyet kendime denk bir dondurma yiyici buldum, yaşasın! 5 de olur Metin Bey! olsun da hattâ! :))

    tükanı kolay satılacak, sürüm yaptıracak birşeyler satmak için bakıyoruz ama olmuyor.. istediğim gibi bir şey bulamadım. paramız az biziiim.. :(( ağlayayım biraz, belki buna da bir sponsor felân çıkar. ;)

  11. Candan Hanım,
    Siz bu işlerden iyi anlıyorsunuz, hımm.
    Kendimi işten attırabilsem, belki ne yapacağımın yolunu bulurum, ama olmuyor henüz başaramadım. :)

  12. Geçmiş olsun gülüm.Allah dükkan konusunda da tez zamanda önünüzü açar inşallah.

  13. Aman efenim geçmiş olsun.. biz size çorba ile mi gelsek acep :) dondurma getirecektim ama.. neysem artık :)

  14. Candancım, geçti geçti.

    Günaydın. Sağlıklı, keyifli, ışıl ışıl bir güne açılsın sabahın :)

  15. mektepler kapanana kadar bekliyorum.bişicik demiyorum.amma ve lakin kapandığının ertesi taciz edeciğim biline.
    anladın demi güzellik.pılını pırtını toplayıp bizi köye dinlence etmeye gelecen.

    geçti hastalığın inşaallah.?
    öperin gözlerinden.
    -tükan mükan demişsin.tatilden sonra aç maç .yok öle bahane (çalışan kadınım vs.diye)istemem biline!…

  16. Candan hanım,

    Geçmiş olsun.. Da çok değil mi yedikleriniz yahu? Ben de kendimi çok yer zannederdim.. Moralim düzeldi valla.. :-)

    Metin Abi, sana da maaşallah. :-))

  17. diğeradıylakaprisböceği

    candan’ım canan’ım, o boğazındaki yanmalar sakın benimle o akşam biiiiip’ da yediğin dondurmadan olmasın? zira pek bir soğuktu dondurma. hani şu satıcı çocuğun dondurmaları yerlere serdiği akşam, hatirladın gari sen onu :)
    nasıl da buz gibiydi yarabbim! dondurma değil buz yaladık sanki! eheheee
    benden söylemesi, öyle üst üste hergün kilolarca dondurma yiyon, ondan sonra da şikayet ediyon :))
    candanseverler! duyun sesimi! bu haaanım var ya bu haaanım, gerçek bir dondurma hastasıdır! öyle ki, değerinin 5 misli para verir ki sırf satıcı fazla koysun diye, o kadar yani eheheheee
    geçen haftaki görüşmemizde kendisinde gördüğüm ve öğrendiğim kadarıylan üstelik kendisi bir de “mor” hastası. evet evet mor! ne süper dimi ama? yaşasın morseverler!
    bu arada, demek sen bi de tükkan bakıyon öyle mi? hmmm, en son ben mi duyacaktım! nayır nolamaz! :(

  18. Ekmekçikız Hanımcım,
    kelin merhemi olsa.. iyi olurdu tabi. :) iş akıl vermeye gelince, benimki benden başka herkesin işine yarayacak şeyler üretir ne hikmetse..

    Hüzünlü Hanımcım,
    önümüzü açmak felân ne biçim konuşuyosunuz yavrim siz öyle, bu yaştan sonra töbe töbeee… :P

    Tankut Beyciğim,
    kıymetli zevcenizle birlikte her dâim başımın üstünde yeriniz var efenim. çorba da olur, dondurma da, yeter ki yiyecek şeyler eksilmesin [p/t]enceremden. ;)

    Handancım,
    senin günaydınını yerim ben. aklımı yemekle bozdum afedersin! :P geç kaldım biliyorum ama yarın güzel bir gün olsun, hepimiz için. canım benim sağol geçti, geçti..

    Filizim,
    tamam çalışan kadın istemiyosun anlaşıldı. o zaman bakacaksın bana, anlamam ben! sütler kaymaaaak tutar tutmaaaaz ordayım! :))
    ne?! dinlence mi didin?! yoh valla temelli kabûl ediyosanız geleyim. abime de söyle nüfusuna alsın beni. öyle baklavayla felân kandıramaz hee.. :P

    Suat Bey,
    oooo efenim siz buralara uğrar mıydınız?! düşüncelerinizden sıyrılıp geldiniz demek.. :) geçenlerde bi ricâm olmuştu şu faust başlığında, didim iş açtım Suat Bey’in başına gâliba, cevap gelmedi. oysa ne kadar güveniyordum size o bahisle ilgili. yâni ya el atın, ya da ben yazacağım aklım erdiğince, bilmiyorum artık.. :P
    yemek buldun giriş, dayak buldun sıvış derler bizde! bu saydıklarım ne ki.. ohooo balık gibiyim ben, ne yediğimi pek bilemem. doyma mekanizması gelişmemiş sanırsam. elbette sevdiğim şeyler sözkonusu olduğunda, yoksa en aç hâlimle koyun önüme bamyayı, yiyebiliyor muyum bakalım. ya da en âlâsından kabak tatlısı, hayatta ağzıma sürmem, ıııyk!

    Eliiif,
    ganka bak ayıp oluyo! bütün sırlarımı dökme şu sanal âleme yau! sonra heyranlarım mor mor dondurmalar gönderecekler maille.. :P
    yok bu dondurma senden sonraki gulüm.. bu harbiden 1 kg. idi. yau ne gızıyon bacım, tükan baktık da n’ooldu? bulabildik mi? yooo.. ben akşam yatıyom bi fikirle, sabah kalkıyom ayrı bi fikirle. ben bana bile güvenmiyorum artık. durum o kadar vahim anlayacağın. sen yarın akşam(bu akşam oldu artık) bize gelsene hem. filim neyin seyrederik. sokaklarda hiç sürtesim yok. valla bak, 2 kg. dondurma kap da gel. :))

  19. Candan çok fenasın candan :)))

  20. Candan senin anlatma diline bayılıyorum. Öyle keyif ki okumak :)

  21. Canım ilk önce çok geçmişler olsun. Umarım artık daha iyisindir.
    Bu kilolarca yenilen dondurma,bizim bildiğimiz kışın piyasadan kalkan markasız Türk dondurması mı? Yoksa algida, panda vs. gibi gibi; efenime söyleyeyim krem şanty kıvamında olan dondurmalar dan mı yoksam?
    Eğer birinci şık ise :P Metin beyin dediği dizi türkçesini yazmayayım ayıp olur dimi?
    Neyse ben biiiiiir zamanlar bir gencecik bayan! iken “ya dondurmacı,ya kitapçı koca isterdim Rabbimden.
    -Yani bu tarife tam uygun, dükkanın yarısı kitapçı, yarısı dondurmacı olan ve benim farkımda bile olmayan bir yakışıklı mı vardı diyorsun? İftira ediyorsuuuun.-
    Olmadı veteriner verdi, ilk tepkim “ne işime yarayacak” oldu ama, işte biliyorsun bugün yarıyor.
    Bknz: Paticikler.:P
    Çok şükür Rabbime. :)

    Yalınız ben bi rşeye takıldım: bu Sevgi arkadaşın “yemek yaptım gel”demiş. Yani bugün çok değişik, senin sevdiğin lezzetleri yaptım gel” dememiş.
    -Yemek yapmak- olağan bir şey değil mi onun için? Hayır değilse kıskanacağım o hanımı o yüzden. Ve hastalığının suçlusu odur,dondurma değildir diyeceğim o zaman.
    (ben hiç sevmem de bu işi,hazır yemeğe beni de çağırsaydı sevinirdim ayrıca.:P)

  22. Vecihecan,
    ben mi çok fenâyım acep?! beni türlü yollara sevkediyosun, sonra ben fenâ oluyorum di mi?! gülüüünce gözleriniiiin içiii gülüüüyooor… heh şöyle, görmiycem bi daha surat astığını! :))

    Kevsercim Bânûcum,
    konuştuğum gibi yazıyorum, kasmıyorum yâne, ondandır! hehe ne küsel bi şi keyif verici maddeler sınıfısına girmek, yaşasın! :))
    aklıma geldi, hani benim illüstrasyonum..? kıskanıyoz dedik, di mi?! ;) geçen gün senden bana bir günde 5o küsür kişi mi ne gelmişti. dedim herhâlde Kevsercim yaptı bişeyler ama bak, bak göremedim. niye oldu ki öyle bi şey şaşırdım valla.

  23. Sâlihanımcııım,
    kiloyla dondurma olsun yeter. bak Elif gankam yazmış. geçen hafta yediğimiz şey resmen buzdu. dondurma dediğin nedir ki zâten.. buzlusüt işte! ben süt içmem, içemem. işte böyle dondurmayla filân idâre ediyorum durumu.

    ah o dondurmacı-kasap-kitapçı-şarküterici-arkeolog-
    balıkçı-antropolog-armatör kocayı ben de bulamadım canım. olsun kısmetimizde yokmuş. :P sen hiç değilse veteriner bulmuşsun. ona da şükür! :))

    bu sevgi kişisi yemek yapmaktan normalde hiç hazetmeyen biri olduğu için, çok önemli bir şey yapmış gibi, âdeta kutlamak ve kutsamam için beni yemeğe çağırdı zâten. annesinin yemeklerine toz kondurmadığım için özenmiş o kadar, ben de kırmadım gittim. e zâten onun yaptıklarını da yemedim. :P

    yemek yapmak benim için terapi kıvâmında bir şeydir. hattâ bâzân abartır, işi ibâdet hâline bile sokarım yâne! :)) evet canım, yemek yapmak ibâdettir. buyrun bakalım, dinliyorum şimdi sizi. :P

  24. ee herkesin daha çok sevdiği bir ibadet türü vardır… deeer benim eltim. :)
    Ben hangi şartlarda severmişim bak burada arada bir yerde yazmışım. yaşasın hüzünlü gelinler.

  25. tabi ortalığı toplayan biri olunca daha zevkli, onu bis de biliyos Sâlihanımcııım! o yazınızı okumuştum zâti sayın bağyan! benim gözümden kaçar mı sanıyonuz, siz, sen hıı?!! bu arada sayfan böyle çok hoş oldu. söylemiş miydim? bâzân aklımdan geçirdiklerimi söyledim sanıyorum. unutuyorum. yaşlılık işte ne diyecen..

  26. Rica ederim. bana da öyle olur bazen. O yaşlılıktan değil. :) diyelim geçelim.Hem kaçmaz benim güzel arkadaşımın gözündeeen.:)

    Sana da dondurma mağazaları zinciri olan koca dilerim Rabbimden.( hani çok olsun mağazada, senin yediğinle adam sermayeyi kediye yüklemesin o bakımdan)

    burası ciddi.:Ben sonraları kola manyağı oldum. hani böyle musluktan hep o aksa da ben içsem doymam.senin bir kaç kg ne ki.
    ama işte, hem zararlı( bak seninkinin o tehlikesi yok yani en azından, sütten üretiliyor),hem de öyle şeyler deniyorki,artık içmiyorum ama,çok ızdırap çektiğimi söylemeliyim.:(

    kafamda yazı dolu yazasım yok ,sayfada öööyle kurabiye bekliyor da duruyor…
    bak kocalar bir de şu işe yaramıyor ki, bir çok konu da ses çıkarmanı engelliyor yani……:(

  27. heee anladııım.. bana mado’nun veliahtını uygun görüyorsun sen! eheh, hiç fenâ fikir değil. o olmadı artık baskin-robbins olur canım, n’aapalım. :P

    bak kolayla ilgili Fatihciğimin orda bir yazı var. hattâ bir tâne daha var, en çok okunanlardan görebilirsin.
    http://siyahi.wordpress.com/2006/08/24/so-long-coca-cola-2/

    ızdırap geçici olacak. alışkanlık yaptı meret demek. ben de bir zamanlar güne coca cola ile başlardım. iki litreyi kafama dikmeden ayılamazdım. şimdi kurtuldum. bir coca cola arınma merkezinde kaldım üç ay. adresini vereyim istersen. ;)

    yazmış olmak için yazma. gelir sonradan, bekle bence..
    bir de, canın mı sıkkın senin? bana niye öyle geldi..?

  28. diğeradıylakaprisböceği

    candan’ ım bee, yapayalnızım 2 gündür :)
    şöyle diyorum bana bir tepsi böreği yapsan, yanına da buz gibi bi ayran, hıı?
    sana aşkımla erir misin cornettosu alayım geleyim, olmaz mı?
    gerçi hiç de çıkasım yok ama…
    aaaahh ah! yok ki bi sevgilimiz alsın götürsün taksime maksime felan eheheee
    yok yok, vallaha buralardan ilan etmiyorum :)
    kısmet falan yaniiii :)

  29. gankam iki gün yalnız kaldım diye kapris yapma hemen.. :P

    gel işte, börek de yaparım, kariyer de! :))
    emme habar vir, as soraaa kuföre neyin gidebilirim.

    dondurma olsun didik işte! ne diye marka veriyon şurda?! rtük kızacak bak, cezâ yiycem şimdi. :P

  30. Teşekkür ederim canım. Okudum bütün yazıları. Beni de hiç bir söylenti vazgeçiremedi de, alkol denince kendime “yuh artık,bırak ” dedim..)
    Dua et, damarlarım boşaldıktan sonra da hiiiç canım çekmesin.
    Yok zaten yazdığım yok öyle sık. Bir de eşim zaten ,gündem filan bir çok konuda yazmamı istemiyor. Bu yeni birşey değil ama, işte içim şişince ona canım sıkılıyor.
    Öpüyorum seni.:)

  31. Dondurmaci Candan Hanim,
    Yavas yavas….. Gaprisli, hayirsiz ve 5dakkayageliyomdiyip5aydirgeridonmeyengillerden hanim ile neler idirmissiniz siz oyle!!!

    Turkiyede son dondurmami bakirkoy de mado da yidiydim galiba… yok yok ankara kizilayda idi galiba… her neyse nerde yediysem yedim…size mi hesap verecem..alla allaa… :)

    Neyse ne diyodum hah siz giz basiniza ne geziyonuz oyle bahem???? Oturun oturdugunuz yerde… size sokaga cikma yasagi uyguluyorum :) Ozellikle de taksim maksim diye ortaligi birbirine katan gaprisli hanima……

    Bi de madem yapacak birsey ararsiniz, ne yapacaginizi bilmez vaziyettesiniz size muthisss para yapacak bir fikir vereyim herkes kazansin….

    Bi arastirin bakalim bir yemegi ozelliklerini gaybetmeden turkiyeden dunyanin dort bir yanina (ozellikle floridaya) nasil birseyin icine koyarak ve nasil bir prosesten gecirerek gonderebilirem??? haaaa??? Bana bunun cevabini bulun parayi goturun…hadi gizlar…mars marsss!!!

  32. Candan hanım,

    Önce teessüf edeyim sonra da sizi affedeyim. Ne demek uğrar mıydınız, karda yürüyüp izini belli etmeyenlerdenim diye kaç kere söyledim size..

    Vallahi atlamışım yaw, kendi siteme eklenen yorumları okumuyor muyuım neyim?

    Şimdi baktım geldim, efendim konu beni aşan derin bir mevzu. Sizin kaleminizden okumak isterim. Şanı yüceltmek için peydahlanmış, lakin dediğiniz gibi zıtlıklar da içeriyor. Ama bu Yaratıcı’nın sıfatları bağlamında düşünüldüğünde anormal değil… deyip konusan sıvışayım… :-)

    ps.1. Bamyadan da kabak tatlısından da nefret ederim. Günlerce aç kalsam yiyemem.. Pişti yaw…

    ps.2 asıl siz benim oraya uğramıyorsunuz bakınız cumburliyet gacıları bizi az daha linç edeyazdı:

    http://www.dusunceler.org/2007/05/22/cumhuriyet-mitingleri-kadin-ve-istismar/

  33. Fatihcim,
    sen paradan habar vir! ben kendim gelir tâze tâze pişiririm. ayıp ediyosun valla! ;)

    o kaprisli hanım’a söyle sen ne söyleyeceksen. gitti gelmez, uçtu konmaz oldu valla, haklısın.

    annem gittikten iki hafta sonra bir hintli’den teklif almış, ayıptır söylemesi. türk mutfağını tanıtmak için. şef oldu yâni. sana linkini postayla şe’ederim. adam dvd, kitap yapıp satıyormuş bunları işte dünyâ mutfakları filân diyip. kadıncağız profesyonel çekimlere falan girmiş bu yaştan sonra. andy warhol haklı be birâder! neyse işte, canının çektiği bir şey varsa annemi araman yeterli. ahanda şu köyde oturuyo:

    http://www.roselle.il.us/

    de ki: ben kızınızın yakın blog arkadaşıyım. indirim falan yapar sana. :))

  34. bundan önceki yorumum akismet’e takıldı. kesin Halid’in işidir. ben bilirim yapacağımı. bittin sen oğlum!

  35. hmm değilmiş, bu takılmadı. günahını aldım çocuğun. tüh! neysssse..

    Suat Bey,
    n’apiyim, mahsus öyle söylüyorum ki; zeytinyağı pozisyonunu rahat alayım. :)) ben de uğruyorum valla, isterseniz istatistiklerinize sorun!

    bahse konu şey hakkında harbiden sıvışmışsınız! :)) aslında faust bahsiyle ilgili bir çağrışım alarak söylemiştim ben bunu. cidden. ama yazabilir miyim bilmem. biraz daha çalışmam gerek sanırım. size ne kadar güvenmiştim oysa.. :(

    neyse affettim şimdi. demek bamya ve kabak tatlısı sevmiyorsunuz siz de.. ne güzel! :))

    demin sizin ordaydım. aklıma estiği gibi yazdım, hoşgörünüze sığınarak.. tekrâr edeyim: gerçekten çok üzüldüm.

  36. Bamyayada kabak tatlisina da bayilirim… Hele kabak tatlisi uzerine kaymak…
    yaw bu yasima geldim ilk defa bu iki harukulade yemegi sevmeyen iki kisiye rastladim :)
    tobe yawww

  37. İyi reklam yaparım ;)
    O ellinin 7-8 i de benim :D

  38. Bende kabak tatlısı severim,hemi de çok.
    Canım hani dün yukarıda link verdiğim kurabiye sayfama, son yoruma bir bak. Deli gelin neetmiş. :)

  39. Valla ben de Konstantin Bey kardeşim… Hayret yani, iyi yapılmış bamya ve özene bezene kıvamı tutturulmuş kabak tatlısı, ancak ve ancak 5 kg dondurmanın üstüne yenemez olsa olsa…

    Suat Bey kardeşimi ve Caho Hanımcığımızı esefle, şiddetle ve celalle kınıyorum aha buradan.

  40. diğeradıylakaprisböceği

    fatihciiim beyciiim! siteminizin önünde saygıylan eğilmekteyim efem, zira cezam bitmedi, kendi kendimi cezalandırıyorum.
    bamya var ya bamyaaaaaaaa
    heeeeyyytt tutmayın beni, doooru mutfağa gidiorum ve en alasından gocca bi tencere yapıorum. boşver ganka böreği sen, ben bamyaya takıldım kaldım gari ehehee
    bu arada efem, ben kabak tatlısını ceviz ilen severim, şöyle üzerine irili ufaklı olcak, nım nımm!
    kaymak dediğin ayva tatlısıylan gözel olur :)
    var mı içinizdeki benim gibi ayva tatlısı hastası? hani yedikten sonra dişleri gıcır gıcır yapan taneleri yok muu, dehşet vallahi :)
    not: ilgililere duyuru, patlıcan mevsimi geldi. birileri şimdiden mangal üstü patlıcan derdine düşmüştür bilem ihihihhhh

  41. :))) önce geçmişler olsun diye yorum bölümüne gireyim dedim…elim, klavyem ve masamın üstü peçetelerle dolu, burnum kıpkırmızı ve başım uğulduyorken…hani halinden çok iyi anlarım hesabı yapmışım ya…kendimden emin atladım;
    ama yorumlara bir baktım :))) neredeyse hepsi yemek üzerine..vazgeçtim:) hele de tam bu günlerde tartıyla kanka olmuşken…
    iyileşmişsin sen zaten can/dan/cağızım…:) Rabbim dondurucudaki mısırların tükenmesinden başka dert vermesin hiç sana:)

  42. benim kurabiyemi ye bacım. ve bana oy veriiin..)

    yemeksenligi.com da yanda anket var.benim kurabiyeme oy verin gulüm,oy verin olurmu?:)

    alttan onuncu kolay acıbadem k.diye yazıyor..)
    şimdiden teşekkürler. çok hain gördüm kendimi.:P

  43. yahu arkadaslar,

    bamya yenir mi yaw? Vallahi hayret bişisiniz.

    Hadi bamya neyse de ya kabak tatlısı? yahu kabaktan tatlı mı olur? Kabağın yemeği olur yaw. Aynı patlıcan, pırasa kelem vs.. gibi..

    Delinin birisi bi deneme yapmış, “aha yeniyo bu” demiş olmuş size şehir efsanesi.. pehh

    :-)

  44. Suat Bey kardeşim,

    Bamya A-Fİ-YET-LE YE-NİR! Kabak tatlısı da.
    Fakat bir şartla: İşinin ehli yaparsa…

    Uyanın bu gafletten dostum!

  45. Yukarıdaki meşaza ektir:

    Şimdi ben size en güzel bamya yemeğinin nerede yapıldığı yazacam, olmayacak. Nereli olduğumu anlayacaksınız şıp diye! İyisi mi tutayım çenemi.

  46. “yapıldığı” değil , “yapıldığını”.

  47. Antepliyseniz anlarız Metin Bey.. :P
    yok, yine de yemem. gerçi tadına baktığımda bir Antepli yapmıştı ve ımm nasıl desem bir şeye benziyordu emme, yok valla ne gerek var, onca sebze dururken.

    kabak meselesine hiç girmeyelim adı gibi, kabak tadı veriyyo! :) Suat Beyciim ne güzel demiş; pırasa tatlısı, lahana tatlısı gibi bir şey bu canım. öğğğhk!!

    Sâlihanımcığıma oy veren eller dert görmesin! ahanda şu linkten, kolay acıbademe şettirecekseniz hanımlar, beyler:
    http://www.yemeksenligi.com/

    Manolyacığıma da geçmişler olsun.. ne de güzel dua edermiş öyle arkadaşına, yirim ben onu be! :))

  48. aa bi dakka! Hatay da olabilebilir..;)

  49. Abi nereli olursan ol farkmaz bana, kusura kalma. Ben bamyayı Antepte de yedim. Hemi de tavuklu filan. Ama ııhh. Yaw sonuçta bamya yaniii.

    Hele kabak tatlısını yemem. Adı bile oksimorıon. “kabak” ve “tatlı”…

    :-))

  50. geçmiş olsun candan hanım. :)

    (ben görmeyeli burası yine hareketlenmiş. itirafçası.)

    tatlı deyince, patlıcan reçeli yiyeniniz oldu mu? ben bir yerden aldım da, tavsiye, terbiye, tehdit, tebdil?

  51. http://www.hatunca.net/content/view/1495/179/

    hayatta yemem bu bamya yı lakin ev ahalisinin hepsi bayılır buna…
    kabağa gelince Rahmetli anam pek ballandırarak pişirir azıcık tarçın ve bol cevizle yapardı ..yerdik…afiyetle..buranın kabaklarından tatlı olmuyor.
    ama bamyası pek bol bu memleketin ,kurusunuda yapayıyorlar,tatsız tutsuz bişi.gelirsen pişiririm ben tazesinden sana.

  52. Nayır, Antepli ya da Hataylı değilim. (Hay Allah, böylelikle gerçeğin 2 bölü 81’ini de faş etmiş oldum!)

  53. Emre Bey, hoşgeldiniz..
    geçti geçti efendim, sağolun. :) sizin burayı okuduğunuzu bilmiyordum. bugünün sürprizi sayıyorum. :)

    patlıcan reçeli..? ımm duymuşluğum var ama ona da kabak muamelesi yapmış olabilirim. yâni önyargılarımdan nasibini almış o garibim de. ;) ama muhakkak bilen vardır. hele de Metin Bey, kesin biliyordur! levrekle muzu birarada düşünebilen, dahası yiyebilen birinden ben herşeyi beklerim. :))

  54. Filizim,
    verdiğin linkteki bamya ne berbat görünüyor öyle! domatesler falan iri iri..:)) heh şöyle, ıspatlamak lâzım bâzı şeyleri tabi. bamya istemem ben gelince! hababam kebap yemek istiyorum (özellikle patlıcan kebabı)! yuvarlama istiyorum! ımm bir de şu cevizli, sarmısaklı, patlıcanlı söğürmeden.. mmmm tadından yenmez o gâvur! gâvur demişken ortaya da gâvurdağı salatası.. oooh yime de yanında yat! üstüne de iki dilim baklava yerim valla. ay doyar mıyım ki ben bunlarla.. :))

  55. Metin Beyciim,
    şu bamya târifleri sizin ilginizi çekebilir diye düşündüm, buyruuun:
    http://komsudapiser.blogspot.com/2006/10/balkl-bamya.html

    bu arada son tahmin hakkımı da kullanmış olayım: Malatyalısınız! ;)

  56. Canımsın,sağolasın.mucx.

  57. :) takip ediyorum uzun zamandır da, muhabbetin arasına girmeyi oldum olsanı beceremem. üç kişinin olduğu yerden kaçmak gibi adetlerim vardır, konuşan varsa susarım.

    “bey” bende gaz yapıyor. etrafa dönüp bakıyorum, kime diyorlar diye, haberiniz olsun. ;)

  58. Emre..
    böyle deyince şimdi bi’ garip hissettim kendimi. :) sizde insana ”bey” deme hissi uyandıran bi’ şey var valla, benim kabahatim değil yâni. ;) hem bana ”hanım” diye hitâb eden birine ne dememi bekliyordunuz kuzum? :)
    burası hep böyle kalabalık olmaz. dostlar sağolsun, hastayım diye şımartıyorlar işte.. evet, şımartılmaktan çok hoşlanırım, alışkanlık (eski meski aa!). :P
    Sevgili Ummân sâyesinde biliyordum sizi ama ne yalan söyleyeyim biraz tırsmıştım. ilk ziyâretimde sayfanızda ne yazıyorduysa artık, birkaçına bakıp kaçmış olmalıyım. muhakkak teknoloji ile ilgili birşeylerdir. ancaaaak, bu akşam yarım hatim indirdim sayılır, bu gece pc başından ayrılmayı başaramazsam, kalan yarısını da tamamlamayı düşünüyorum. evet tabi, özellikle günlük yazıları. :)) şu ana kadar bir sürü şey öğrendim meselâ. kendimle ilgili elbette. zâten ben beni anlatmayan şeylere pek ilgi duymam. :P
    İbâdullah açıklaması çok iyi olmuş. açıkçası biraz ürküntü veriyor insana ilk etapta. ama Emre öyle mi.. tam bir bilgisayar programcısına uygun bir isim. :) her ne kadar bilgisayar programcılığı benim için ürkünç olsa da. ;) ay ne şımardım yine gece gece.. ama n’apiim, her zaman konuşacak birileri olmuyor. ya da olduğunda ben istemiyorum. dengesizim biraz üstünüze âfiyet! :P

    çok önemli not: dikkatsizlik değil de, ayırdedememekten kaynaklanan bana âit bir sorun yüzünden mühendis yerine programcı demişim. mille pardon!

Bir Cevap Yazın

