insan manyakları uzmanı!

evvelki gün bir firmadan görüşmeye çağırıldım. dün için randevulaştık; saat 11:00’de görüşmek üzere.. daha giderken terslik yüzünü gösterdi. dakkabaşı taksi geçen bizim caddede, on dakika taksi bekledim. gideceğim yeri biliyordum. târif ettim. yollarda kazı çalışmaları filân, bir türlü istediğim istikâmetten gidemedik. taksicinin de işine geldi tabi. neyse işte, varmam gereken noktaya vardım. büyük bir inşaat şirketi. yine! evet, yine.. etrâfı panolarla çevrilmiş koca bir arâzi ve görüşmem  gereken hâtun, arâzinin  taa diğer ucunda. o sıcakta yürümek zorunda kaldım. salak gibi bir de ceket giymişim üzerime ki sormayın!.. saygıda kusur etmeyeceğiz ya!

görüşme yapacağım yeri buldum. pınar hanım’la görüşmemiz gerekiyordu, neyse kolay oldu kendilerine ulaşmam. ben zâten ta en başından bir kadınla görüşeceğim için huzursuzdum. vâkî değildir, iyi bir kadın yöneticiyle tanışmış/çalışmış olayım bugüne kadar. ben kadın dişçiye de gitmem, jinekoloğa da, kuaföre de. böyle de takıntılarım var anlayacağınız. sebebi var kardeşim! onları da denedik! ama yok, olmuyor bir türlü. bir sürü abuk sabuk anım var bunlarla ilgili. bir ara anlatırım.

neyse işte, ablam bilimum seminer görmüş, kurs almış belli;  insan kaynakları uzmanı olabilmek için. güyâ duygusuz bir ses tonu, sonradan öğrenilmiş olduğu belli teknik sorular sormak, koltuğunda kazık gibi oturmak temel mârifetleriydi. uzun uzun, yapmış olduğum işlerden konuştuk. o sordu, ben anlattım. cevaplarım kazık gelmiş olacak ki; şimdi siz anlatın, ben dinleyeyim dedi. dedim ne anlatıcam, işle ilgili sorduğunuz herşey zâten o cv’de yazılı, soracağınız başka bir şey varsa, dinliyorum. ne dese beğenirsiniz?! aslında bizim eleman açığımız yok, gönderdiğiniz cv’yi görünce sizi merâk edip, bir görmek istedik. oha! fındık fıstık da atsaydınız bâri pınar hanım. maksat elimiz boş dönmeyelim ha!

ben bu canına yandığımının dünyâsında böyle insanlar görmekten bıktım! iş bilmeyen, cinsiyetini yaptığı işte kullanmaktan çekinmeyen, yaptığı şeyin ne gibi sonuçlar verebileceğini tahmin etmekten âciz, duyarsız, sorumsuz, sorunlu, pespâye kişiliklerden sıkıldım. şimdi yine dükkân bakmaya gidiyorum. Allah isteye de, bulayım.. yoksa bir gün kâtil olacağım bu insan müsvetteleri yüzünden maazallah!

Reklamlar

19 responses to “insan manyakları uzmanı!

  1. Oyy güzelim benim ya hayırlısıyla bir dükkan bulursun inşallah!Bende kadın doktora + kuaföre gitmem:) Demek ki biz kadınlarda var bir problem :D

    Üç yıl kadar önceydi oğlumu (altı ay süren öksürük sebebiyle)tavsiye üzerine kadın bir doktora götürmüştüm!Zaten kadın olmasından mütevellit tedirgin gitmiştim.Muayeneyi yaptı ondan önce götürmüş olduğum sekiz doktorun yazmış olduğu evde kutu kutu biriken şuruplar serisinden bişiler yazdı!Bunları kullandım ben iyi gelmiş olsaydı burada olmazdım demem üzerine kıyamet koptu:))Türk kadınlarının hiç bir şey bilmedikleri halde herkezin işine burun soktuklarından dolayı dayak yemesine, annelik iç güdülerimden dolayı çok şey bildiğimi sandığımı falan söyledi :)))Hep diyorum oğlum olmayacaktı yanımda :))))Neyse oradan çıktık ve hiç bilmediğim tavsiyesini almış olmadığım bir başka doktora!Dokuz doktorun filmlerde göremediği oğlumun ciğerlerindeki dumanı görüp üç iğneyle tedavi etti.O gün bugün oğlumun doktorunu bulmuş olduk :)

    Neler neler anlattım yahu :D Öperim Candan’ım

  2. Candan,
    Bazı kocaman gazetelerin İ.K Eklerindeki ilanların büyük bir kısmı prestij ilanlarıdır ve sizi tanımak istedik elimizin altında bulunun, bakın klasörlerimiz sizin gibi istiflenmiş CV insanlarıyla doludur demenin entelce yoludur. Prestij ilanıdır çünkü piyasada ismini bilinir yapma veya işlerimiz gayet iyi gibi anlamlar taşır yoksa çoğunun işe eleman alma gibi bir çabasıda yoktur.

    Nerden mi biliyorum?
    İ.K Yöneticiliği yaptımda ondan….

    Herşey gönlünce olsun Candan…

  3. diğeradıylakaprisböceği

    ahhahaaaa
    koptum be candan’ ım :))
    aaah ahh! ben sana bu İ.K’ nın daha acıklısını anlatmıştım ya,- hani o geldi aklıma, hatırladın mı kardeş? WC olayı ahahaaa
    bir ara bütün arkadaşlara bunu du yaz, anlat.
    yurdun en önemli, dünyanın bilmem kaçıncı sırasındaki türk malı holdingin insan kaynakları yöneticisi elif’ i toplantı amaçlı tuvalete kapattı, elif’ in ağzı 55 karış yere sarktı de :)
    neler var neler!
    sen içini serin tut ganka, gün ola devran döne…

  4. Selamun Aleyküm Candan Abla;

    Ben hala öğrenciyim ya geliyorlar okula yenibiriş.com ya da büyük şirketlerin insan kaynakları müdürleri falan. Göz boyayıp gidiyorlar. Geçmiş olsun size. Böyle saçma sapan işler yapılıyor iş dünyasında. Çok duyduk biz :D

    Allah’a emanet olun…

  5. Kadınlar :)

    İlginç bir durumdur ki ben de hemcinslerimden çoğunlukla hoşnut değilimdir.. Gerçi bir dr adayı olarak bize başvurulmama sebebi olarak cinsiyetyimizin öne sürülmesi hoş olmayan bir durum tabii, ancak anladığım kadarıyla bizim cinsteki birçok kişinin bu yargıyı oluşturması ve kadınca kaprisleri nedeniyle sonucun bu şekilde olması üzücü.. Halbuki tanıdığım çok iyi dr ablalar mevcut ;) zannımca ben de iyi bir psikiyatirst olacağım (tıp fakültesini hayırlısıyla bitirip, tusu kazanabilirsek) :) genelleme yapmak her zaman iyi olmaz aslına bakarsanız.. Yine de sizi gayet iyi anlıyorum… Kadınlarla ve işleri zorlaştırmalarıyla, kaprisleriyle ilgili benim de anılarım mevcuttur.. En yakın örnek olarak tugay komutanlığını çok saçma sapan bir nedenden dolayı karıştıran bir hemşire biliyorum, 5dk da halledilebilecek bir işi saatler sonra halledebildik sayesinde.. Sanki herşeyden haberi olması gerekiyormuş gibi bir havası mevcuttu… hayli şaşırtıcı.. Yine de umarım ben böylesi durumlara sebebiyet vermem diye her zaman dua ediyorum.. :) Kadınlar ve hormonları.. :D

  6. Sayın Perestisin yazısını okuyunca kendimi pek bi utanır buldum:)(Güldüğüme bakmayın utanmış ikonu koyma imkanım yok :( ) Kendi yorumumu okuyunca ne diyeceğimi şaşırdım kendimi birazcık dedikoducu da gördüm galiba :)))) Candan imdaaaatttt kurtar beni :)))))

  7. Vecihecan,
    yeni gelenler ne bilsin senin, aynı zamanda Hüzünlü Hanım olduğunu a canım.. :)

    dedikodu sağlığa yararlı bi şeydir. istersen Perestiş Hanım’a sor. psikiyatrist olacakmış bak. dünyâ kadar vizite parası istiyor, psikologlar. ne gerek var di mi, biz şurada kendi terapimizi kendimiz ş’aaparız. ilaç yazdırmak için de kendisine gideriz, hatır için yazar reçetemizi artık. :))

    sen de mi Ummân?!
    demek sen de o canavarlıkları yaptın haa??!! herkesten beklerdim, senden asla! uzaktan hiç de canavar gibi durmuyorsun üstelik. demek onca zamandır bize mûnis bir blog adamı gibi görünüp, bu şlleri yapıyordun.
    hah hah haaa, buraya kadar ciddiye alarak okumuşsundur umarım. yüzündeki ifâdeyi görmek isterdim Ummân! :))
    çok teşekkür ederim, herşey senin de gönlüne göre olsun..

    Gaprisli Ganka,
    devran dönmüş olabilir.. hâlâ daha emin değilim. şşşt çaktırma! bu kadar kolay olabileceğini tahmin etmezdim. inşallah öyledir.. sen duâ etmeye devâm et. şşş sessiiiz!!

    Doğucum,
    biz çok gördük bunları diyorsun yâni. ;) eyvallah koçum! biz daha yolun başındayız, bizim okula da gelecekler inşallah, biz de öğreneceğiz. :P

    Perestiş Hanım,
    öncelikle hoşgeldiniz.. sonracığıma, sizin bloga giden yollara döktüğünüz taşlar kaybolmuş, ben yolu bulamadım. hayırdır?

    efenim tebrik ederim. benim için hep bir hayâl olarak kalacak tıp öğrenciliğinizi ve bu yoldaki azminizi kıskandım. bakın bir şey söyleyeyim; benim hekim olarak hayâtıma giren tek kadın vardır o da bir psikiyatrist. konusunda çok da iyidir. önce nişantaş’ın meşhûr, vizite ücretleri de versace bir elbise kadar tutan epeyce şaklabanı gezdikten sonra Aslı Hanım’la tanıştım. verdiği ilaçlar hâfızamı ne hâle soktuysa şimdi soyadını bile hatırlamıyorum. :P ama ölü balık gibi bakan gözleri vardı ve bir beyin cerrahı arkadaşımın söylediğine göre bu, iyi bir psikiyatrın olmazsa olmaz ilk özelliğiymiş. neyse işte, bütün şikâyetlerimden altı ayda kurtuldum. temel şikâyetim ise; buralarda daha fazla durmasam, kalabalık yapmasam olmaz mı idi. tabi ona gidene kadar ben de epey bir uzman oldum sayılır. oku babam oku, kendimi keşfetmeye çalışıyorum, bu arada acayip bir tıp merâkı da var bünyede falan neyse, bana ideâl hasta tipi olduğumu söylemişti. psikanaliz filân konuşuyorduk, denemeyi teklif ettim, manyak mısın kızım, ne gerek var, geri teper meper, sonra senle kim uğraşacak deyince vazgeçtim, verdiği ilaçları harfiyen kullandım. altı ay sonra, buralar benden sorulur demeye tekrar başladım işte. benim onunla olan hikâyem budur. kesinlikle psikiyatrlara karşı böyle bir önyargım yoktur. siz kazandınız tamam. pes! tamam dediiim, üstüme gelmeyin! :))

    Hocam öyle demeyin ama, eskiden hormon mu vardı? ;)

  8. Canım…
    Ben de bu tip salaklar yüzünden biliyorsun, sonunda kendi işimi kurdum ve de zengin oldum :)
    Demek ki, İK mevzuatları ve de bilumum patron müsveddeleri adamı iş sahibi yapıyormuş.
    Bir zamanlar iş ararken anlı şanlı koca bir firma beni Türkçe testine tabi tutmuştu ( Yahu ben mühendisim neden Türkçe ? filan da demedim)
    Neyse soruları cevapladık, ilkokul 3 düzeyi bir test..Aman bir keyifli oldu, anlatamam…Hele cevaplarken çok zorlanmış gibi yapıp, kalemin sapını filan kemirmem yok mu İK uzmanı – ki o da güzel memeli bir bayandı – bana acır gözlerle bakıyordu.
    Uzatmayalım, sınavı bitirdik, değerlendirme yaptılar ve ben bu test sonucu ( tebrik etmişti o güzel memeli hatun, tüm cevaplarınız doğru diye ) işe alınmıştım.

    Şİmdi canımcım…
    Bak Bakırköy’de sana yer de buldum, aylık kira 5000 lira..Hava parası da 50.000 ister, bulalım bir finansör orasını Blog Cafe yap. Yemin ediyorum öğlenleri senin oradayım. Hatta garsonluk bile yaparım, sevabına…
    Süper bir yer kaçırma…

  9. Dilerim Rabbimden gönlündekinden de güzel bir dükkan bul.

    Allah’ım sen nasıl kafalama uçmadın o Pınar hanım! a.
    ya da ne cevap verdin.bacım bir onu merak ettim.
    bir de o cv’yi.
    nasıl bir şeyki, onun sahibini bu kadar merak etmişler diyeceğim.
    ama arkadaşımı az çok tanıdığım için,muhteşem olduğunu tahmin ediyorum.
    ben herşeyin kadınına giderim. 20 senede bir nihooohooh(tamam yine abarttım)

  10. Hasancım,
    dediğin gibi, aynen! kötü komşunun insanı ev sâhibi yapmasına benziyor bu da. derdim zengin olmak filân değil. ayrıca dünyânın en zengin kadını benim, rahmetli onassis değil. herkes yanlış biliyor. :P
    bulduğun yer ne bileyim sanki biraz sokak arası filân gibi. iş yapmaz abi. attığımız taşa değmeli.
    YA SEN BENLE KAFA MI BULUYOSUN HASAAAAN??!! ayda 5000 kirâ, yok efendim 50.000 lirâ su parası, pardon hava. töbe töbeeee. :)))
    o da bir şey mi, carousel’in sokağında bir yer vardı, 20.000 kirâ, bir yıllık peşinat, 40.000 depozit, efendime söyleyeyim bir de emlâk komisyonunu koy üstüne, dükkân fenâ değildi gerçi ama ben yerini pek beğenmedim. yoksa hemen tutacaktım. :P sen dediğin yere bir finansör bul, ben işletmeciliğini yaparım. valla! çiçek gibi yaparım orayı hiç merak etme sen.

    biz dün bir yer bulduk. 1000 kirâ, 2 aylık kirâ karşılığı depozit (3 istedi, olmaz dedim). hepsi o kadar. tâdilâtı da dükkân sâhibine yıktım. üstelik arada emlâkçı yok. Allah isterse olacak gibi. şimdi araştırma yapıyorum, bâzı şeyleri ikinci el alabileceğiz ancak. bir aksilik çıkmazsa, önümüzdeki hafta dükkânda açılışı yapmadan satışlara başlarım ben. üfff daha belediyesi boku püsürü var, gel de bi’ el at şunlara. yazarkasa meselâ, ikinci el almak mantıklı mı? herkes başka bir şey söylüyor.

  11. Sâlihacım sağol, duâ et benim için, tamamlansın işlerimiz hayırlısıyla inşallah..

    pınar’a uçmadım çünki; herşeyden önce o bir kadın. hem olmaz, kendimden zayıflara el kaldırmak âdetim pek yoktur.

    cv’nin muhteşemliğinden filân değil be canım, son çalıştığım yerler hep piyâsanın iyileriydi, bir de 21 senedir çalıştığım göz önüne alınırsa.. epey kabarık tabi. merak etmiş haspa, hepsi bu. baktı ki; bi’ damla bir şey, peh demiştir, bu muydu yâni?!

  12. Saol candan vecihecanın hüzünbaz olduğunu öğrenmeyen kalmadı :D

  13. anaa, yanlış bi’ şey mi yaptım??? bilmem gereken bi’ şey mi vardı? afedersin, hemen acandama yazayım bunu. :P

  14. Candan hanımcım (bu tabiri çok sevdim samimiyetinize güvenerek böyle seslendim;))

    öncelikle hoşbulduk..

    Benim blog sınavların azizliğine uğradı bir süreliğine yollardaki izleri silmek durumunda kaldık.. :( Hayırlısı artık.. Dönüşümüz muhteşem olacak diyoruz yaza :) (pehhh)

    Efendim, bayan bir psikiyatristin yardımıyla hastalığınızdan kurtulmanız çok sevindirici, bir diğer sevindirici olanı da doktorunuzun dediklerini harfi harfine uygulamanız.. Nerde sizin gibi hasta.. Ahh ahh..
    Henüz ikinci sınıf olmam, dahası ikinci sınıfı biraz uzatmış olmam nedeniyle ki aslen amacım ikinci sınıf üzerinde uzmanlık yapmaktır :) (çift dikiş iyi tutar dediler, ben de üçledim :D hani daha iyi yardımcı olabilmek adına..Haliyle bayan bir psikiyartrist hocanın hastası da olduk böylece.. Bu yollardan geçmeden hastaları daha iyi anlayamacağımı düşününce, iyi ki biraz depresifmişim canım diyorum..Yaklaşık üç haftadır ilaç kullanıyorum bakalım biz de hocamızın sözünü tutuyoruz, nasıl olacak :) sınav stresi, hoca stresi (3 puanı verseler de geçirselerdi geçen sene ne olurdu ki?? demiyor da değilim yani madem sağlığımızı düşünüyorlar) bizi ne hale soktu canım.. ) İşte bu ve benzeri sebeplerden, dahası insanların genel sıkıntılı durumlarını gözlemledikten sonra, bir de ameliyat vb durumlardan pek hoşnut olmadığımı farkedip, insanları dinlemekten ve öneriler sunmaktan hoşlandığımı görünce psikiyatrist olmaya karar verdim.. Tabii bunun için önce 6 senelik canım fakültemi bitirmem, sonra TUS denilen ve her geçen gün zorlaşan sınavdan yeteri miktarda puan alıp iyi bir psikiyatri anabilimdalı olan bir yeri kazanmam gerekiyor.. Anlayacağınız yolumuz biraz uzun.. Yine de sizin için elimizden geleni yaparız, ne demek lafı mı olur yani.. Beraber teşhisi koyar ilacı yazarız ;) Dahası buna gerek kalmadan iyileştirirz canım birbirmizi.. Üç günlük dünyada..

    Neyse efendim yeni dükkan da hayırlı olsun inşallah.. Kendi işiniz olması ne güzel.. Şimdiden tebrik ederim..

    Görüşmek üzere…

    Büşra

  15. Büşrâ Hanımcım,
    nasıl isterseniz, sevdiyseniz bu şekilde hitâb etmeyi, ne demek, ben bayılırım! :))

    o izleri niye sildiniz kuzum sâhiden.. bıraksaydınız kalsaydı, biz de az buçuk okusaydık, tanısaydık sizi fenâ mı olurdu.. ha böyle tanıyamaz mıyız? tanırız evelallah! :) o başka, ama okuyanlar, yorum yazanlar falan üzülmüşlerdir eminim.

    inşallah benim yapamadığımı siz başarırsınız. bunu can-ı gönülden dilerim.. tıp okusaydım, beyin cerrahı olmak isterdim. daha ilginç bir organ gelmiyor aklıma.. hâlâ daha tıbbın bulunduğu nokta göz önüne alınırsa, beyin cidden çok câzip bir organ. hattâ organdan öte bir şey olduğunu düşünüyorum ben. şimdi anlatmayayım, ne kadar çızıktırmış olduğum ortaya çıkmasın. :P

    ben hep ideâl hasta tipi olmuşumdur. olacaklara hazırlıklı/bilgili olmaktan mütevellid, bir de acı eşiğim falan insanüstü denebilecek düzeyde yüksekti(r). o da bir yana, bir hasta doktoruna güvenmişse eğer, tedâvinin yarısı tamamdır bence. bu işin en mühim tarafı. ama bu benim hayâtımda çok az başıma gelen bir şey oldu hep. çok azına güvenebildim. size şimdiden güveniyorum efenim. :)) bir an önce atlatın şu işleri de, işinizin başında görelim sizi. ah ne güzel, sizin yaşınızda olmayı ne kadar çok isterdim şimdi.. vazgeçmeyin olur mu? zor bir yoldur ama zor hep en güzelidir ve bu iş hakikaten kutsaldır..

    iyi dilekleriniz için de çok teşekkür ederim. daha olan bir şey yok, bakalım, Allah isterse olacak ancak..

    görüşmek üzere, candan sevgilerimle..

  16. Teşekkürler ederim Candan Hanımcım.. :) pes etmek yok, hayırlısı ve Allah’ın izniyle devam edeceğiz bakalım..

    Bizim tıpçılar arasında yaygın bir söylem vardır; “insanların akılsızı doktor olur.Doktorların akılsızı cerrah olur, cerrahların akılsızı da beyin cerrahı olur.” diye :) buralarda geçen süreleri ve zorluğunu düşününce böyle demiş olsalar gerek.. Beyin dediğiniz gibi hayli ilginç, buna mukabil sırlarının henüz çok azı keşfedilmiş bir organ ya da organdan öte birşey ;) haklısınız aslında böyle düşünmekte, düşündükçe farklılığı göze görünmekte.. İlgimi çeken iki bölümden biri de nöroşirurjidir.. Ancak sanırım uzmanlığımı bu bölümde yapmam o zamanki kaçıklığıma bağlı olarak değişebilecek bir durum nitekim ben şu an emekli olmayı isteyen bir şahsiyetim :) (yandık işimiz var yani!! :))

    Bana şimdiden güvendiğiniz için de şükranlarımı sunarım.. Güveninize layık olmaya gayret edeceğim efendim ;))

    Şimdilik hoşçakalın, sonralık da hoşçakalın.. hep hoşça kalın, hoşça bakın zatınıza.. ;)

  17. Büşrâ Hanım,
    “insanların akılsızı doktor olur.Doktorların akılsızı cerrah olur, cerrahların akılsızı da beyin cerrahı olur.” derlermiş ya, bakın ben olmadım! :))
    şaka bir yana kim demişse halt etmiş.. biliyor tabi güçlüğünü, işine gelmemiştir diyenin.

    bu beyin konusuna bilâhare girelim derim ben, hazır sizi de bulmuşken.. ;) nöroşirurji falan da ağır tabi, size ne kolay geliyorsa onu yapın bence. akıl vermek haddim değil de, günü gelince inşallah doğru kararı verirsiniz..

    bana değil de, kendinize güvenin siz. ben mi giricem canım o imtihânlara.. :)) ama güvene lâyık olmak falan.. beni vebâl altında bırakmayın n’oolur.. ;)

    siz de hep böyle hoş kalın. çok tatlısınız..

  18. “gönderdiğiniz cv’yi görünce sizi merâk edip, bir görmek istedik.”
    çok güldüm, benim de başıma gelmişti:)
    ummanın söylediğine katılıyorum yazacaktım baktım İK yöneticiliği yaptım demiş iki kere katılıyorum .

  19. İlber sen de bendensin ha. düşene de gülüyorsun, düştüğünde de . :)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s