yazmak da yalan..

karanlıkta yazmak, karanlığa yazmak, karanlığı yazmak.. işte bütün mesele bu. karanlığa sövmek, karanlığı övmek, karanlıkta yürümek.. bu değil pek hünerim. izimi belli ederim. ne yapar, ne eder belli ederim. eğer yüzüme bakıyor olsaydınız şimdi, anlayacaktınız ne dediğimi. sır saklayamam. duygularımı saklayamam. gerçeği saklayamam. kendimi saklıyorum tüm kovalayanlardan. hepsi bu. ve bu da yalan.

şeytan diyor ki; at yazdıklarının tümünü çöpe! ne gereği vardı yazmanın. kime yazdın. niye yazdın. yazdın da ne oldu âhüzârın. hiç işte! ola ola bir hiç oldu bunların hepsi de. benim gibi. ama yok diyemiyorum. yok sayıyorum. yok biliyorum. yok arıyorum.

bu yüzden korkmuyorum yalandan, yılandan korktuğum kadar.

32 responses to “yazmak da yalan..

  1. Selamun Aleyküm Candan Abla;

    Abla çöpe değilde geri dönüşüm kutusuna at dayanamazsan. Sonra geri getirirsin, biz de gittiiiii gittiiiii diye ağlamayız. Hem şeytan der abla. Kendisi yazmadı ya der. Aldırma ona.

    Allah’a emanet ol…

  2. Candan hanim,

    Karanlıkta yazmak?
    Zor…

    Karanlığı yazmak?
    Eh iste

    Karanlığa yazmak?
    En iyisi.. Aydinliga yazilinca okunmuyor cunku.

    Kendi yazilarimin bazilarini da, boyle bazi yazilari da okuyunca siseye tikilmis mesaj okumus gibi olurum..

    Durur ve dusunurum.. Bu okyanusta ne kadar da cok var boyle dalgalarla giden sise.. ve icinde bir kagit parcasi.. uzerinde bir kac satir.. diye..

    Fakat, iyi ki okyanus var.. sise de, kagit da, kalem de..

    Birilerinin oralarda bir yerlerde var olduguna dair bir isaretlerdir bunlar..

    Neyse.. Ozlu bir sozle bitireyim:

    Hersey yalan bu gercek: Hayatta en buyuk yalan hayat.

  3. Dünyada ölümden başkası yalan!

    Candan Hanım,
    Yazın lütfen.

  4. Horatius, “ne guluyorsun, bu anlattığım senin hikayen” demişti vaktin birinde. Ne de güzel demişti. İşte Candan Hanım, bu anlattığınız tam da benim hikayem ve aslında birçoğumuzun hikayesi. Niçin yazıyoruz sahi? Detaylıca düşündüğümde -ki bundan çoğu zaman kaçınırım-, nefsimi tatmin etmek dışında hiç bir cevap işitmiyorum. Yazınca, kendi şahsiyetimize bir katkısı oluyorsa amenna; ama ya olmuyorsa.. Kırın kalemi gitsin.. Gerçi, boyle diyorum ama ben bu işin içinden hiç bir zaman çıkamadım.. Sadece şunu idrak ettim bir nev’i.. Yazmak, isyan etmektir.. Şoyle ki; insan kabul etmediği şeyleri kalemle haykırıyor. Bu şiir olmuş, deneme olmuş, hikaye olmuş, çalakalem olmuş, hiç fark etmez. Kabullenemediğimiz bir şeyler var ve farkında olsak da olmasak da, bunlara karşı durmak için dilin yetmediği yerde, kaleme sarılıyoruz.. Boyle bir iddiaları olmayanlar da, kuru gurultu yapıyor işte.. Ve bir muddet sonra, şatafatlı sozleri hiç kimsenin dikkatini celbetmiyor.. Hülasa, soz gonulden çıkarsa, gonule ulaşır.. Gerisi, külliyen yalan..

    Selamlar..

  5. Sen, kendin için yazmadın mı bunca yazıyı ? Eğer kaybettiysen o seni, yazıların dursun :) geri geldiğinde, ki birgün geri gelecektir, sormasın garibim ‘nerede benim yazılarım ?’, cevap veremezsin sonra ona, mahçup olursun :)

    Görüşmek üzere efenim :)

  6. Off abidik gubidik bişiler yazmayayım şimdi zaten gece oldu kasvet bastı.İşte öyle.. yazar mısın yazmaz mısın onu bilmem de bizleri sensiz bırakma derim illede :(

  7. oh lütfen,bir kaç gün tatil yap (yazma yani) istersen. ama sakın silme ve temelli kaybolma lütfen.

    Baksana güzel bir şey diyeyim.Sen gelip paticiklerde taa, aşağıdaki yazı da Lulu’dan çay istemişsin evvelki gün. Bende sana ” o ağır hanım, kalkamaz” dedim ya.
    Dün salonumda 4 tane yavru doğurdu. Hepsinin isim annesi sen olacaksın, tamam mı?
    Yani şu anda 3 (4) tane anne ve toplam 1o bebek oldu.(imdaaaaat) Hepsinin de birer kara kedisi var. :)

  8. Cano Hanım,

    Yazmaya devam etmezseniz, hele hele bi de bu hayat izlerini silmeye neyim kalkarsanız, kendimi Boğaz Köprüsü’nden aşşaa atarım, oğa göre! Siz bilirsünüz!

    (Zaten bıktım hayattan. Ciddiyim habarınız ossun.)

  9. Doğucum,
    ilâhi çocuk.. çok tatlısın..:) merâk etme sen, ben o kıskanç şeytana uymam. :P burada yazdıklarım değildi canım, söylemeye çalıştığım şey. onları atacak kadar âdileşmedim daha. :))

  10. Müzmin Bey,
    bunu nasıl becerdiğinizi bilmiyorum.. ama yazdığınız birçok şeyde, sizinle aynı hislere kapılan, aynı şekilde düşünen biri olarak yine ”bingo!” demek istiyorum. beni de çok iyi analiz etmişsiniz. bunu söylemekte bir beis görmüyorum.
    hele de;
    ”Kendi yazilarimin bazilarini da, boyle bazi yazilari da okuyunca siseye tikilmis mesaj okumus gibi olurum..

    Durur ve dusunurum.. Bu okyanusta ne kadar da cok var boyle dalgalarla giden sise.. ve icinde bir kagit parcasi.. uzerinde bir kac satir.. diye..

    Fakat, iyi ki okyanus var.. sise de, kagit da, kalem de..”
    demişsiniz ya, demek istediğim şeyi benden daha iyi ifâde etmişsiniz. teşekkür ederim, yalnız bırakmadığınız için..

    ancaaaak hayat konusunda size katılmıyorum. yaşasın! katılmadığım şeyler de çıkıyor arada! :)) şu âlemde herşeyin bir zıddı varken, hayâtın zıddı nedir diye sorduğumda cevap bulamıyorum. Nuayme’den birkaç satır koymuştum geçenlerde. baktım ki; o da benimle aynı düşünüyor. hayâtı herşeyden ayrı tutuyorum. yüce yaratıcı ile aynı şey olduğunu düşünüyorum. yâni O, hayâtın ta kendisi bence. O’ndan korkuyorum, ama yaşıyorum. yalan olmayan tek şey de O diye düşünüyorum. durun bakalım bu kafa bulanıklığıyla, kendi cümlelerimle ne çelişkilere düşeceğim göreceğiz. :) ancak unutmayınız ki; beşer, şaşar.. ;)

  11. Sevgili Ekmekçikız,
    yazıyorum yazıyorum ve yazmaya devâm edeceğim. :)
    bence ölüm en uyduruk yalanlarımızdan biri. ölmemiş olanlar şimdilik onu en mühim gerçekmiş gibi görüyor. bunu da söylemeden geçemeyeceğim. son derece ölü biri tarafından söylenmiştir, lûtfen dikkate alına.. ;)

  12. Defterdâr Bey,
    yazdıklarımın şahşiyetime bir katkısı olduğunu düşünmüyorum. bunun dışında söylediklerinize harfiyen katılıyorum efenim.. :) Horatius’a da.. ;)
    ”söz gönülden çıkarsa, gönüle ulaşır..” aynen katılıyorum. ve en güzeli de budur alında.. bizse nelerle uğraşıyoruz, dilimizi hangi işlere âlet ediyoruz durmadan. yazık bize! ;)

  13. Yukarıdaki meşazıma ektir:

    Bir: Muzmin Bey benim düşündüklerimi de mükemmelen dile getirmiş. Teşekkürlerim onunladır!

    İki: “hayâtı herşeyden ayrı tutuyorum. yüce yaratıcı ile aynı şey olduğunu düşünüyorum. yâni O, hayâtın ta kendisi bence.” demiş Cano Hanımcığım. Ve ilerideki bir yazımın anafikrini söyleyivermiş. Yaw, biliyom; piyangoda benim kadar talihsiz insan yoktur; gökten Monica Belluci Hanım yağsa benim kafama Aydemir Akbaş Bey düşer, emme velakin şansım kırk yılda bir yaver gitti, kafası kafama denk bir Cano Hanım buldum! Artıkın çok şanslıyım vesselam.

  14. Tankutcuum,
    sen de mi Tankut?! bir yere gittiğim, yazamadığım, yazdıklarımdan pişmân olduğum falan yok! :)) mahçup etmem ben kendimi, kendime, alaalaaaa.. ;)
    onu da bırak, ayıp denen bir şey var, bunu size nasıl yaparım.. gideceğim varsa, edebimle giderim, de sizin yazdıklarınız daha mühim benim için, kimsenin tek bir satırına kıyamam. kıyabileceklerim vardır tabi içinde ama olsun ibret için bile olsa kalmalı onlar da..;)
    görüşmek üzere, Rubby’e pardon, Döne’ye çok selâmlar.. :))

  15. İkinci ek yeri:
    Walla tükanda ofisboyluk işine göz diktiğim içün söylemiyom bunları. Essahtan diyom.

  16. size gelicem Metin Bey, as soooraaaaa! ;) önce şu yorumlara cevap vereyim..

  17. Anaaa, Cano Hanım buralarda dolaşıyo…

  18. Vecihecanım,
    yok, merak etme, ben sevdiğim şeylerde çok ısrarlıyımdır. kim ne derse desin aldırmam, nikâhıma bilem alırım! :)) yazmayı bile bırakırım ama sizi aslaaa, bir uzvum gibi oldunuz ya! atsam atamam, kessem kesemem! ;)

  19. Metin Bey,
    o gördüğünüz şey cano’nun rûhu! cano uyuyor içeride! ;)

  20. Sâlihanımcııım canım,
    senin bu Lulu Hanım’a artık doğum kontrol yöntemleri hakkında biraz eğitim versek iyi olacak! ne bu böyle be?! kim bakacak bu çocuklara diye düşündüğü yok, isim anası olmak kolay da kardeşim, mama parasından habarı yok bu avradın!
    çay da veremez artık. lohusa ya hanımefendi, 40 gün kalkmaz yerinden haspam! :))

  21. ve gelelim Metin Beyciğimeee…
    siz kimi korkutuyonuz bakayım öyle köprüden kendini atmalarla felân?! ben gidip gidip geliyorum öte tarafa da ne oluyor?! kürkçü tükanına geri dönüyoz netekim!
    veeee işin en önemli kısmısına geldik. dimek monica’dan bile şanslıyım ele mi..? iyi güzel de, nasıl bıktınız siz O hayattan bakiiim?! hı? cevap istiyorumdur! hemi de acele! yok öööle. hem tam da kafa kafaya virmişken, nasıl olacak bu iş ortak? nasıl kalkacağız bu işin altından şincik.. ben sizi hankı kelimelerle savunacam? ne yapıp edin, bu yanlış anlamaya bi son verin kurban olayım.. :))

  22. TİKAT! ÇOK ÖNEMLİ DUYURU:

    bu yazı nasıl böyle anlaşıldı, buna ne sebep oldu bilmiyorum. yapmayı tercih edeceğim en son şeylerden biri de duygu sömürüsüdür (büyük konuşmayayım, belki ihtiyaç olur ;) ). oysa yazı çok netti bana göre. evet, bir kendini sorgulama denemesiydi yine ama yazmaktan vazgeçtiğimi imâ eden en ufak bir söz yoktu orada.
    ey okuyucu beni daha tikatli okumazsan, olacağı budur! ne demişiz başlıkta: yazmak da yalan. nasıl bitirmişiz yazıyı: yalandan korkmam, yılandan korktuğum kadar diye. di mi?! ee hanki akla hizmet bunu yazmaktan vazgeçtiğim olarak okunuz siz?! yalan malan, korkmuyorum yazmaktan, yaşamaktan, ondan, bundan, şundan.. yılan hâriç! bak ondan ödüm çıtlar!

  23. Canımdan daha değerli değilse şurdan şuraya gitmeyeyim olan Cano Hanımcığım,

    Melmeketin canına okuma yolunda zebbah uyanır uyanmaz her türlü melaneti planlayıp yürürlüğe sokan derin sahiplerimizin patlattığı bombalardı, az sonra Jazzetta’mızda yayımlayacağım interinetin çanına ot tıkama kanunuydu, derken insanda yaşama sevincinin zerresi kalır mı hı, bi deyin hele sevgili ikileme kardeşim benim?!

    Gerisini yerinden oynamış olan zavallı beynim yerine dönüş yaptığı vakit cızıktırırım, he mi!

  24. Metin Beyciğim ..
    ne zaman isterseniz.. ama önce ” (Zaten bıktım hayattan. Ciddiyim habarınız ossun.) cümlesi tashih edilecek! oğa gore..

    melmeketin/melmeketlerin böyle olması gerekiyoooor! daha kaç kerre diyeceğim ben bunu?! var mı öyle suya sabuna dokunmadan yaşamak. olacak tabi bunlar, savaşlar çıkacak, bebekler ölecek, kadınlar doğuracak, hayat devâm edeceeeeek.. ay dilimde tüy bitti benim.

    bakmayın güldüğüme.. ama başka türlü bir hâli oldu mu ki şu canına yandımının dünyâsının taa başından beri.. bunlar hep oldu Metin Beyciiim, hep de olacak. ve belki de bu yüzden dünyâ batacak. bilmiyorum ama başka türlüsü hiç olmadı ki zâten.. olsa iyi olmaz mıydı? elbette ama dünyânın da bir suçu yok ki aslında. biz varken, biz bu kadar kötüyken, biz hiç değişmeden, nasıl olacak…

  25. Yok be Cano Hanımcığım, essahtan bıktım, daral geldi. Fekat tabii ki aldığımız terbiye müsait diiil bunun gereğini yerine getirmeye! Mecburen tüketiyoz havayı suyu neyim…

  26. ay gene anlatamadım.. şu sözleriniz üzerine bunu söyledim Metin Bey:

    ” İki: “hayâtı herşeyden ayrı tutuyorum. yüce yaratıcı ile aynı şey olduğunu düşünüyorum. yâni O, hayâtın ta kendisi bence.” demiş Cano Hanımcığım. Ve ilerideki bir yazımın anafikrini söyleyivermiş. Yaw, biliyom; piyangoda benim kadar talihsiz insan yoktur; gökten Monica Belluci Hanım yağsa benim kafama Aydemir Akbaş Bey düşer, emme velakin şansım kırk yılda bir yaver gitti, kafası kafama denk bir Cano Hanım buldum! Artıkın çok şanslıyım vesselam.”

    ben de bıktım. ben de sıkıldım. hep de söylüyorum ama hayattan değil. yaşamaktan. hani hayat hakkında hemfikirdik..?

  27. Ben bu sıcakta acanstayım, çalışıyom. Beynim sulu domates çorbası kıvamında oluptur, arziderim efenim. Fekat son paragrafınızda mutabık olduğumu bu beyin mıncıklanması halimle bilem söyleyebilemdir.

    Evet Cano Hanımcığım, hayattan bıkılmaz, yaşamaktan bıkılabilir -hakkıaliniz vardır. Şinci bana bilumum dilenmesi gereken şeyleri dileyiniz lütfen, ihtiyacım var.

  28. “Paragrafınızda” değil, “paragrafınızda söyledikleriniz hususunda zatınızla”.

  29. tamam Metin Bey..
    şimdi oldu. affedin, tabi ben evimde koltuğuma yayılmış rahat rahat yazıyorum. unutuverdim sizin işte olduğunuzu. sizin için ne diliyorum biliyor musunuz, dinleyin..
    cihangir’de şöyle koccaman bir apartman sizinmiş. bir dergi çıkarıyorsunuz. ama işleri sizin için yürütecek profesyonel bir kadronuz var. sürekli arkanızı kollamak zorunda değilsiniz. keyfekeder yazılarınızı ve romanlarınızı yazıyorsunuz. yarın için floransa’ya bilet ayarladım (ben asistanınızım bu arada) Metin Bey, biraz gezin, dolaşın, hava değişikliği olsun. monica’ya da haber saldım emme ”o evli barklı adam benim peşimde ne dolaşıyo hâlâ” diyerek telefonu suratıma kapadı. ben de hak verdim kadıncağıza, artık nasıl tâciz ettiyseniz! neyse işte, tamam eşiniz gelmeyecek sizinle, tek başınıza gidiyorsunuz, kafa dinleyeceksiniz harbiden. otelinizi inşallah beğenirsiniz:
    http://berninipalace.hotelinfirenze.com/?source=googles

    ne kadar kalmak isteyeceğinizi bilemedim. ama bana öyle geliyor ki, bir haftaya kalmadan dönersiniz siz işlerin başına. herşeyi en güzel şekilde yapıyoruz ama size yaranmak ne mümkün! ille de mükemmel olacak. ah sizin şu mükemmeliyetçiliğiniz Metin Bey.. ben de tâtil yapmak istiyorum ama olmaz ki. bunaldım valla! beş senedir izin kullandırmıyorsunuz bana. insaf!

  30. Cano Hanım,

    Siz bir harikasınız. Unesco programına alınmalısınız. Derhal bi mektup yazacam oraya! Bu böyle olmaz.

  31. Metin Bey,
    etme’n gurban.. eyleme’n.. beni ele ne idüğü belirsiz kurumların içinde görmek isteme’n. hele de programlarına felân almasınlar. bozuşuruz oğa gore!

    mahallede imece usulü dolma sararım. hattâ bi’ koye gidip buğday doğerim. orak bilem biçerim. emmeeee unescoyunan felân heç işim olmaz benim. daha tanıyamadınız mı beni, hele bi diyiverin..

    hârika oluşum hakkında şimdilik bir itirâzım yok.. ;)

  32. tamam, kitap toplama kampanyası bilem başlatırım gerekirse.. kultür neyim ateşesi bilem olurum yurdumun. lâkin tozu dumana katarım, habarınız ossun!

Bir Cevap Yazın

