yaslı gittim..

bu kaçıncı defâ?!

bu kaçıncı cezâ?!

bu dandik hislerin ne anlamı var?

ocağa bakmaya cesâretin yok mu?

yoksa gizlediğin birşeyler mi var?

ben unutkan salak!

sen âdi demlik!

vefâsız saatlere inanmam artık..

bu kaçıncı yanık?!

yalandan çığlık,

istesem de

yok desem de,

seni atacam artık…

kaynasın!

kaynasın!

bırakın çaydanlığım kaynasın…

kaderiyse böyle yanmak,

bırakın anası ağlasın!

buna dayanmaya,

gücü yok artık

içmişim ama,

içesim çok

sensiz kaldığım gecelerde,

beni kimler anlasın?!

. . . . . . . . . . . . . . . . .

günâhım kadar sevmediğim serdar ortaç’ın bir şarkısından mülhemdir. çaydanlığım sizlere ömür. çok üzgünüm. bir süreliğine yasa girmiş bulunmaktayım. hatimleriniz, duâlarınız, bilâhare ödüllendirilecektir.

 

9 responses to “yaslı gittim..

  1. “Yaslı gittim, şen geldim,
    Aç koynunu ben geldim,
    Bana bir demlik çay ver,
    Çok uzak yoldan geldim.”

    “yas” çağrışımının netice-i kübrâsı…

    ya da “bir demliğin ardından…” lâf-ı güzafı…

    bilmem işte öyle bir şey…

    ———————————————–

    demlik destûr alır;

    yanarım yanarım gün gecer yanarım

    ah gecelerin hesabını kimlere sorarım

    yanarım yanarım ne yapsam yanarım

    ah gecelerin hesabını kimlere sorarım…

    gecelere sor beni candan nerden bilir ki halimi

    yanlızlığa sor beni yalan aşklar anlatamaz ki halimi

    yanarım yanarım gün gecer yanarım

    ah gecelerin hesabını kimlere sorarım

    yanarım yanarım ne yapsam yanarım

    ah gecelerin hesabını kimlere sorarım…

    ***

    durun bi dakka neden kendimi çaydanlık gibi hissediyorum ki…

    şimdi sanki beni birileri yaktı,

    sanki beni birileri attı ya da atacak…

    yok yok halet-i ruhiyem bozuldu benim,

    uyusam daha iyi olacak…..

  2. İlahi Candancığım!
    Geçmiş olsun, iyi ki yangın felan çıkarmamışsın!
    Daha da neler, ağzımdan yel alsın.

  3. hııım anlaşıldı, sana hediye çaydanlık almalıyız gelirken.:)
    yedekte her daim dursun. :)

  4. Bunca satır bir çaydanlık için olamaz :) Çaydanlıkla birlikte yanan başka bir şeyler de var bence :)

  5. Salım deryada al ev
    Kavruldusuda yandı
    Yelkeni sardı alev
    Tutuştu su da yandı

    Pürmelâlim ozanlık
    Eyvahla vay da yandı
    Dünyam kaynar çaydanlık
    Su bitti çay da yandı

    {Müzmin Anonim}

  6. Yeniden

    Salım deryada al ev
    Kavruldu suda yandı
    Yelkeni sardı alev
    Tutuştu su da yandı

    Pürmelâlim ozanlık
    Eyvahla vay da yandı
    Dünyam kaynar çaydanlık
    Su bitti çay da yandı

    {Müzmin Anonim}

  7. Selamun Aleyküm Candan Abla;

    Alışmış olsak da emektarın demine
    Ayrılmak kaçılmaz olay ölümlüye
    Alırız yenisini benzerinden yine
    Zamanla demi gelir emektarınkine

    Allah’a emanet ol Candan Abla…

  8. MaşAllah,

    Adı Ozan olan benim ama, ozanlıkta burada kimsenin eline su dökemem. İnşAllah takip edeceğim bundan sonra sizi..

    Allah’a emanet olun..

  9. :))) ama ben çok beğendim bu versiyonu…Ah ahh..evleneli beri sene başına bir çelik çaydanlık; ne o;eşim beylere çay servisi yapıyor..zaten hepi topu yaptığı çay servisi sayısı benim yanan demlik sayıma denk düşüyor:) nasıl oluyorsa…
    geçmişler olsun efendim..:)sahi ne zaman geliyorsun?:)atlatacağım tüm badirelerimi bu haftasonundan sonraaa..:)

Bir Cevap Yazın

