(t)adımlık

bu bahârı da atlattım

sağ sâlim

kışa da kalır mıyım

ne bil’im

böyle de tatsız tuzsuz

yaşanmıyor

ne d’eyim

sen söyle şimdi

hayâl miyim

gerçek miyim

hava üçbinbeşyüz derece

anla gerisini iyice

türkçe yazdık türkçe

26 responses to “(t)adımlık

  1. Selamun Aleyküm Candan Abla;

    Abla maşallah diyorum sana :D
    Yani başka da bişey demek gelmiyor içimden :D

    Allah’a emanet ol…

  2. hmmm..

    hayal misin
    gerçek misin

    hmmm..

    soruda hata var..

    :)

  3. eh artık türkçe de anlaşılmıyorsa, yapılacak hiç bir şey kalmamış demektir, candan hanım:)

    çok eğlenceli olmuş bu. insan gülümsemeden okuyamıyor. elinize sağlık.

    sevgiler.

  4. (t)adımlık
    “…sen söyle şimdi

    hayâl miyim

    gerçek miyim…”

    doyumluk bir hayalsin..

  5. Kalbin var mı senin?
    Ya gözlerin… ellerin ?
    Dokunabilir misin yüreğime gözlerinle…
    Bakışlarınla içimi ısıtabilir misin?
    Anlayabilir misin en bilinmedik duygularımı?
    En yalnız anımı bilip çıkagelir misin?
    Hislerin var mı senin?
    Acır mı seninde canın…
    Düştüğünde kanar mı dizerin?
    Kelimelerin var mı senin?
    Ağzından bir buz gibi dökülen cümlelerin…
    Yüreğin var mı senin?
    Kırıldığında nereye gider hislerin?
    Bir hayal misin nesin?
    Gerçekliğin nedir senin?
    Bana bir kez güler mi sin?
    Hayal olmadığını bilmek isterim…

    MafraK

  6. Sevgili Candan,
    Bu ara, şair tarafın çok canlı ve üretken, ne güzel yazıyorsun!
    Eh, ben bile anladığıma göre, ilgilisi de anlamıştır, herhal.:)

  7. hayâllerin kadar gerçeksin!

  8. çok sevimli yaa.:)
    ellerine sağlık.

  9. Elbette gerçeksiniz Cano Hanımcığım… Gerçeğin ta kendisisiniz! Biz hepimiz birden hayal mi görüyoz burda? Allallaaa…

  10. Ha, ayrıca, kışa kalır mıyız? İşte bakın orası şüpheli…

  11. yazana değil yazdırana bak demişler (söyletene denir tamam ancak ben cümleyi bu şekilde devşirmekte ve sanki bu bilinmiyormuş da ben insanları aydınlatıyormuşum havasına bürünmekte hiç bir zarar görmedim. salaklık parayla mı alla alla :p)
    gelelim can alıcı soruya : kimdir bunları hissettiren/kağıda döktüren, hııı? Kimmiş oooo? Kim üzdü seni ? (böyle çemkirirken elimi belime koymuşum gayrı ihtiyari, kafamı da sağa sola sallıyorum. Çok sinirlendim Candan çok, bildiğin gibi değil ;)
    Durumda bi değişiklik olmazsa haber et, ben hiç erinmeden gelir döverim onu. Ona da okut bunu ne kadar ciddi olduğumu anlasın :P
    Öpüyorum Candan’ım.
    (nasıl, neden olduğunu sorma biliyorum çok da garip ve açıklanamaz ama senin yazdıklarından/senden güç alıyorum ben. İtirafımdır ;)
    Candan Sevgilerimle…

  12. bahar suçsuzdu; yemin ederim..
    yazla başladı tutuştu derim;
    hazansa kuruttu son damla terim..
    şimdi kış, ben nasıl aşka düşerim;
    döner mi geriye kavak yellerim..

    {Müzmin Anonim}

    Yaw, Nasreddin Hoca’nin kar tatlisi misali.. ben sevdim bunu.. mutlaka anlami da vardir –eminim :))

  13. [Bence bu daha iyi gibi..]

    bahar suçsuzdu; yemin ederim..
    yazla başladı tutuştu derim;
    hazansa kuruttu son damla terim..
    şimdi kış, ben nasıl aşka düşerim;
    eser mi yenidemn kavak yellerim..

    {Müzmin Anonim}

    Yaw, Nasreddin Hoca’nin kar tatlisi misali.. ben sevdim bunu.. mutlaka anlami da vardir –eminim :))

  14. Günaydın :) Cıvıl cıvıl bir güne açılsın sabahın :)

  15. Candan Hanim,
    az evvel Jazzettada sizi Metin agabeyime ispiyonlamis bulunuyorum… Allah sonumuzu hayir etsin amin :)

  16. selam..
    Allah izin verirse..
    hep beraber atlatırız.

  17. Cano Hanım Cano Hanım!

    Şincik size veririm bi mıh’tıra, feleğiniz şaşar! (Pardon, şincik viremem, daha geceyarısına çok var.)

    E dersem çık, F dersem çıkmayın!
    G.

  18. Bakınız bu mıh’tıranın da dili bozuk. “Çık” değil, “çıkın” olacaktı…

  19. ey cemaât-i hazîrûn!
    az ve öz yazmaya tâkâtim var. öyle yorgunum ki; bildiğiniz gibi değil…
    ihtiyâti tedbiri kaldırdım. olay budur yâni! tez noteri çağırın! ne gülüyorsunuz?! neresi komik bunun canım?! :))
    üç gündür ne mi yapıyorum? söyleyeyim.. çünki bunun için ayrıca bir yazı yazabilecek kadar gücüm yok. eve geç dönüyorum. çok çalışıyorum çok! dün gece gürpınar sâhiline inip kayalıklara oturdum. ayaklarımı denize sokup, günbatımını izledim. dalgaların sesini dinledim iki saat boyunca.. biraz dinlendim. gün batınca, benden önce gelen üç araba da çekip gitti. bir köpekle yalnız kaldık, o aradabir hırladı filân, ne diyorduysa artık.. bu gece de yöre evlerinden diyarbakır evinde gecenin 23:00’ünde çiğköfte ve şiş dürüm yedim. çay içtim. silivri’ye kadar sürat yaptım, yine de dinlenemedim.. öyleyse eve döneyim dedim. döndüm. iyiyim iyiyim merâk etmeyin. sâhi, ben iyi miyim amca?!
    bir de, öperim.. özledim seni, sizi.. :P

  20. Walla ben de utaniyodum demeye…
    Yaw arkadaslar bu calismaksa ben de cok calisiyorum walla :p
    Sabah erkenden kalkiyom, ise gidiyom, erken cikip isten dogruca arkidesin evin yolunu tutuyom, kopegi prenses hanim beni cok sevdigi icin kopegi ile oynuyom, kopegin kosmaktan takati kesilince hadi diyom, arkidesin botunu alip denize gidiyom, botu denize cekiyom, kimsesiz bir adacigin yanina demir atiyom, uzanip gunbatimini seyrediyom, bakiyom harbiden karanlik olacak hizlica sahile cekiyom, botu yikiyom eve gidiyom, arkidese yemek hazirla acim diyom, yerse yiyom :) yemezse disardan soyluyom, kopege git baskasini rahatsiz et biktim senden diyom, sonra eve giderken hiz yapayim diyom ama ben daha 60i bulmadan eve geliyom cunku ev cok yakin :p sonra da yorgunum diyom, oluyom diyom, yoruldum yazamiyom diyom……
    Yidigim mantilari, patlicanli kebaplari, cigkofteleri anlatmiyom :)
    iste bele geciyor gunlerim…coookkkkk yoruluyom cooooookkkkk

  21. ben oraya çalışmadığım zamanlarda yapmaya fırsat bulduğum hoş şeyleri yazdım beyefendi! nasıl çalıştığımı yazsam utanırdın asıl! burası türkiye alooo! :P sen iş hayâtını yazsan n’olacak ki , oturduğun yerden para kazanıyorsun, pek ilgi çekeceğini sanmam. ;) gecenin bir yarısı yemek yemeye fırsat bulmuşum, o da çiküfte olmuş, dürüm olmuş ne farkeder ki.. ballı börek yesem n’olacak?! hem ben kebap olmuşum kimin şeyinde?! ayrıca mantı filân da yemedim, uydurma! :P

  22. 1) efervesan o şarkıyı geçen gece benim bilgisayarımda dinlediği gibi, yazıyı da benim bilgisayarımda yazdı..

    2) evet, bilmekle anlamanın başka şeyler olduğunu yazdıklarını okuyunca daha iyi anlıyorum.. (oyy bu biraz sert oldu :)))

    3) soylu insanlara karşı hırs ve ezikliğim yok tabi ki.. he bu arada ezik demişken, everfeverden bahsediyoruz demi?! :)) ve yine evet, sonradan keşfetmesi algılamasına mani oldu. yorumların evvelini okuduysan şarkının sözlerini de benim düzelttiğimi farketmişindir.. adam yeniden söz yazmıştı.. hoş, bunu da yaratıcılığa yorarsın ama neyse..

    4) dört yıl önceki bilişimin nedeni bir mardin gezisiydi; magazin dergileri değil.. peh! buralara kadar düştün mü candan hanım; çamur at tutmazsa izi kalsın.. :))

    5) ses geçer not için sebepse, beğeni skalanızın eşiğinin nerelerde olduğunu da açıklamış olur bu kriter.. ki görüyoruz zaten.. :))))

    6) evet, mete özgencil enteresanlık peşindekilerden biridir. ki zaman zaman da becerir bunu.. şarkıcılık iddiası olmayan birini detonelikle itham ederek küçük düşürmeye çalışmak, bir astrofizikçiyi kuşların sindirim sistemini bilmemekle itham etmeye benzer sanırım.. ne yani astro fizikçi kuş beslemesin mi..

    7) haklılığımı ya da hakikati ispatlamak için ‘herkes’in görüsünü öne sürmem.. hele hele elitist takılıp işine gelince “bak herkes öyle düşünüyo”vari avam tahakkümü kurma çabaları gibi kaygan zeminde dans metodlarını hiç bilmem.. (anladın sen! :)) kim kimin peşinden dolanıyo, ilk taşı kim atıyo, ortada..

    8) kendi şifremle girebilip, wordpress’e “bu blogu sil” komutu verebildiğim bir blogda bana meydan okuyan cesaretine hayranım.. insanlara verdiğim bu sonsuz güvenden dolayı da kendime hayranım.. :)))

    9) “bitik adam” çok sevdiğim bir bernhardt romanıdır. ona misilleme olarak “bitik kadın”ı da ben yazacam..

    :PpPp (dilin uzunluğu 1/1000 olarak ölçeklendirilmiştir)

  23. 1. hı hı..
    2. hııı…
    3. hı? hı hı..
    4. hıhhıhhıh! :))
    5. ıh..
    6. ıııhııı!..
    7. hıhıhıı.. :))))))
    8. hı hıı.. hıh!
    9. hı hı, hı hı…
    :P= 1/1

  24. kız candan hanım seni boğarım var ya. :)))

  25. ehehe.. :))
    ya, ya, ya lan halid bey..
    öyle olmaz böyle olur. herkeşler gördü işte asıl yüzünü. câni şey. :))))

Bir Cevap Yazın

