iyi b(l)o[g/k] yedin candan!

bugüne kadar, birisinin dürtmesiyle filân yazmışlığım yok. dahası yazma işine özendiren bile olmadı beni. yazmaya başladığımda yanlış hatırlamıyorsam, ilkokul üçüncü sınıfta falandım..  şiir taklîdiyle başladığımı hatırlıyorum. oraya buraya yazdığım, çöpe attığım, atmayı unuttuğum bi ton şey var. ölmeden önce yapmak istediklerimden biri de; muhakkak ciddi bir temizlik yapmaktır. geride sevmediğim tek bir satır kalmamacasına.

ben kelimeleri sevdiğim için başladım yazmaya. bu; aşka âşık olmak gibi bir şeydir. kaç kişi bilir acaba, bu söylediğim cümlenin karşılığını, kaç kişi anlar. anlamasa ne olur, kaç para, ne gâm?!

sevdiğim bir şeyden, sevmediğim yaratık türleri yüzünden vazgeçecek değilim. ama sabrımı zorlamayın. fenâ yaparım. sizin o ucuz niyet okumacılıklarınızı burnunuzdan fitil fitil getiririm. duydunuz mu?! aynen söylediğim gibi yazdım işte. ben başka türlü yazmayı bilmem zâten. konuştuğum gibi, düşündüğüm gibi, yaşadığım gibi yazarım.  yazmayı istediğim, özendiğim türden değil. bu konuda tevâzu gösterecek hâlim de yok. sizi bile yazı diye yazarım. bakmayın böyle alelacele, not kâğıtlarına yazar gibi çiziktirdiğimize şurda. bunlar aklımdan geçenlerin hızına yetişemez. yetişebilmesi için önce daktilosu kuvvetli üç sekreter tutacağım. gülün siz daha..

bu ne be kardeşim?! kime ne yazsan; yok yanlış mı anlaşılacak, yok böyle dersem kim bozulacak, yok şöyle yazsam etki altında mı kalacak..  bunu mu düşüneceğim sabah akşam yâhû!  çiğ yemedim ki karnım ağrısın.. kişi herkesi kendisi gibi bilirmiş. ben gardsız gezerim. kimseye boyun/gönül borcum yok. biline diye yazdım.

19 responses to “iyi b(l)o[g/k] yedin candan!

  1. Candan hanim,

    bu ne be kardeşim?! kime ne yazsan; yok yanlış mı anlaşılacak, yok böyle dersem kim bozulacak, yok şöyle yazsam etki altında mı kalacak.. bunu mu düşüneceğim sabah akşam yâhû! çiğ yemedim ki karnım ağrısın.. kişi herkesi kendisi gibi bilirmiş. ben gardsız gezerim. kimseye boyun/gönül borcum yok. biline diye yazdım.

    Katiliyorum.

  2. Müzmin Bey,

    gülmekten mi? :))

  3. Candan hanim,

    Yok; ne munasebet.. ifade ettiginiz kizginliga katiliyorum tabii ki.

    [Bu arada, ilginctir –belki– ben cogu zaman karsimda kizgin birilerini gordugumde tebeswsum ederim. Hele de kizgin olduklari ben isem, bu onlair daha da cileden cikarir.. Tebessum etmek yuzunden zilgitin karesini yedigim cok olmustur, ama ne yapayim ki kizginlik benim musahade ettigimde gulumsememe yol acar. Ama, bu o tur bir durum degil. Yani, yok, tebessum ediyor degilim.]

  4. celâllenince daha bi güzel yazıyorsunuz be…

    yazının ve dahi konuşmanın düşüncenin arkasında nal toplaması benim de canımı sıkmıştır sıkıyordur…

    böyle durumlarda teselli için kendi kendinize bir türkü tutturabilirsiniz, ben denedim oldu.

  5. kime kızdın böyle? burada aradım seni kızdıran birini bulamadım. :(
    ben de gelir döverim onu, sen haber ver yeter!

  6. Müzmin Bey,
    benim de şöyle bir özelliğim var: çok çabuk sinirlenirim ama çabuk geçer. yâni sizin yorumunuzu okuduğum saatlerde sinirim geçmişti bile. :)

    ancaaak, bahsettiğim türden durumlar sinirlerimi her zaman ayağa kaldırıyor, bu doğru.. haaa bana sinir olunduğunu da çok çabuk sezerim yazılanlardan, ben de gülümsüyorum o vakit. ama ne hikmetse, gelip bana yazamazlar bunu, sağda solda görüyorum işte. kafasına bir çöp torbası geçirip öyle yazıyorlar üstelik. ne, ne söylediklerini kulakları duyuyor, ne ağzından çıkanlar kelime oluyor.. ne d’eyim, nasihatle olaydı, kızımım not ortalaması 4.11 değil 5 olurdu şimdi. :)

  7. Edip Bey,
    ımm teşekkür mü edeyim şimdi bilemedim.. daha güzel oluyorsa yazdıklarım; beni sinirlendirmeye devâm ediniz anacım! :))

    türkü mü dediniz..
    son iki gündür aynı türkü var dilimde, buyrun birlikte dinleyelim:

  8. Sâlihacım,
    geçti canım geçti.. :)
    koçum benim be! gözünü budaktan sakınmaz işte böyle. budur! :P

    yok, beni sinirlendirecek olanlar daha buraya gelip yazamıyorlar, maçaları yemez. çok bekliyorum ama nâfile.. duygu selinde boğulup, sömürü yapmaya devâm.

  9. Aynı şey başıma geldi. Bir süre önemsemedim (hala da önemsemiyorum ama aldığı o cüretin kaynağını da çok merak ediyorum açıkçası), sustum. Sustukça doz arttı (bunlar hep bir başkasının bloğunda oluyo yalnız, benimkinde değil), yuh beee dedim. İlk kez biri benden bu denli nefret ediyo. Tadını çıkardım. Bi yorumumda seni önemsemiyorum dediydim ona. “Gülüyorum” demiş, ben de çok güldüm ama başka bi uzvumla. Bıraktım kendi haline, ne mok yerse yesin, buna kim müsaade ederse etsin. Sayende kendini bişey zannetmeye devam etsin bırak, demek ki buna ihtiyacı var :)
    Ohhhhhh , döktüm sana gene içimi Güzin ablaaa :p
    Candan Sevgilerimle…

  10. güzin ablan kurbaaan olsun sana! ana! bu kurbağa gibi oldu uzun söyleyince. :))

    yok yau, onlar çoktandır var benim başımda. bu öyle bir şey değil pek.. yoksa hatırlıyorum da; ilk blog yazmaya başladığımdan beri sapıklarım var. bunlar da sanal sapıklar işte şekerim. gider orda burda afişe eder kendini. ben uymadım bu güne kadar. bundan sonra da uymam. çoluk çocukla bir olmamak lâzım. neme lâzım; yine bir çocukluk daha yapar, bu sefer al başına belâyı di mi? ;)

  11. Bulent Murtezaoglu

    Mesele nedir? Muzmin beyin orada da yok savas yok boks yok arkadan vurma filandan bahsediliyor. Din hususunda mi hir cikti yine, nedir?

  12. Selamun Aleyküm Candan abla;

    Evet abla bazı insanların işi gücü kalmamış. Ya da hayırlı bir iş yapacaklarından ümitlerini iyice kesmişler hatta belki de hayatları boyunca hiçbir şey yapmamışlar ve buldukları ilk işde böyle şeyler. Neyse Allah bu tip insanlara hayırlı uğraşları keşvetmeyi nasip etsin. AMİN.

    Allah’a emanet ol…

  13. Bülent Bey,
    geçti efendim, geçti gitti.. bâzılarının beyinleri kısa devre yapıyor arada, o vakit izlemesi gereken yolu şaşırıp, başka bir yönden gitmeye çalışıyor. olay budur. ama boks filân göremedim ben, yoksa kaçırdım mı? tüh! çok üzülürüm vallahi, bayılırım boksa, kikboksa falan. :)

    dinle ilgili değil hâdise. olay mahalli Müzmin Bey’in blogu. . fâil/fâillerin dosyasına Müzmin Bey bakıyor. bize de o dosyadan bâzı bilgiler aktarmış. epeydir kendimce de gözlemlediğim şeyler vardı, patladım anlayacağınız. şimdilik hepsi bu efenim..

  14. Doğucum,
    eksik olma.. evet, faydasız işlerden Allah’a sığınmak lâzım tabi haklısın canım.. eh, beşer ille de şaşar. ben buna hiç şaşırmıyorum zâten. beklediğim şeylerdi..

  15. Bulent Murtezaoglu

    olay budur. ama boks filân göremedim ben, yoksa kaçırdım mı? olay budur. ama boks filân göremedim ben, yoksa kaçırdım mı?

    Knz hanim bir suru ‘savas sanati’ ornegi vermis Muzmin beyin orada, ben onlarin arasinda gordum.

    lay mahalli Müzmin Bey’in blogu. . fâil/fâillerin dosyasına Müzmin Bey bakıyor. bize de o dosyadan bâzı bilgiler aktarmış. epeydir kendimce de gözlemlediğim şeyler vardı, patladım anlayacağınız. şimdilik hepsi bu efenim.

    Siir filan taraflari kismen haric, devamli bakiyorum oradaki yorumlara aslinda. Belli ki bu benim pek anlayamayacagim turden birsey ki ipucuna ragmen hala cikartamadim. Cok olur boyle bana. Neyse, gectiyse gecmis olsun diyeyim bari.

  16. :) seni hep seviyorum ve nedense hep seveceğimi düşünüyorum:) yazılarını yeni okudum canım..İyi ki rastlamışım sana..İyi ki varsın satırlarınla..Bana umud, cesaret, tebessüm sağlıyorsun bulunduğun yerden..:)
    Bu arada kızına maşaallah:) 5 değilmiş ortalaması gerçi yaaa:P

  17. İddialı ama aslâ gurur amacı taşımayan yazıları hep sevdim. Bu yazı da oyleydi hakikaten Candan Hanım.. Size şu açıdan gıpta ediyorum: Maşaallah, Osmanlı’nın son donemlerinde tarih yazıcısı olarak tayin edilen zat-ı muhteremin 40 beygirlik yazım gucune yetişmek uzeresiniz. : )

    ..sevdiğim bir şeyden, sevmediğim yaratık türleri yüzünden vazgeçecek değilim. ama sabrımı zorlamayın. fenâ yaparım. sizin o ucuz niyet okumacılıklarınızı burnunuzdan fitil fitil getiririm. duydunuz mu?! aynen söylediğim gibi yazdım işte. ben başka türlü yazmayı bilmem zâten. konuştuğum gibi, düşündüğüm gibi, yaşadığım gibi yazarım. yazmayı istediğim, özendiğim türden değil. bu konuda tevâzu gösterecek hâlim de yok. sizi bile yazı diye yazarım…

    Her ne kadar bu satırların muhatapları arasında olmasam da -çok sukur-, “sizi bile yazı diye yazarım” kısmından oturu yorumu yazmadan evvel “tırstım” tabir-i caizse : ). [Beni de yazı niyetine yazmazsınız değil mi, Candan Hanım!? : ) ]

    Sizi takip etmemdeki en buyuk etken zannederim, meydan okuduğunuz halde -bana gore- gurur intibaı uyandırmayan yazı tarzınız. Yine zannederim ki, birçok dost da bu sırıtmayan usluptan oturu takip ediyordur sizi..

    Hem selam, hem de bu maksatla birkaç kelam edeyim istedim.

    Selamlar..

  18. aa Defterdâr Bey!
    nerelerdeydiniz siz kuzum.. :)
    beni şımartacak pek çok şey yazmışsınız,yine.. hiiiç hakettiğimi düşünmüyorum, estağfurullah..

    gurur.. hmmm yok ondan geçtim ben çok oluyor ama onur meselesi berdevâm..

    sizi yazı diye yazmak mı? denesem mi? :)) aslında bir ara aklımda öyle bir şey vardı. hemen yanlış anlamayın, okuduğum kişileri birkaç sözle târif etmek gibi bir şey. ;) bu olabilir. unutmazsam, bir de ömür elverirse tabi..

    sizi gördüğüme çok sevindim.. epeydir yazamadığım için de mahcûb hissettim kendimi şimdi. en kısa zamanda telâfi edeceğimi biliniz efendim. :)

    dâim selâmlar..

  19. Buralardaydım desem, doğru soylemis olmam herhalde.. Uzaklık ile yakınlık arasında bir yerlerdeydim.. Hayâlhane’miz kurumaya yuz tutunca, biraz memleket gorelim, munbit topraklar zihinde de birseylerin yesermesine vesile olur deyu yollara revan olduk ama hiçbir halt olmadı galiba! Neyse, konuya donus yapayim..

    Tamam, Ahmed Mithat Efendi kadar değilsiniz -zahir itibariyle- ama kesin nazar değmesin diye az yazıyorsunuzdur : ) Bâtında neler olup bittigine muttali olamiyoruz ama zahire yansıyor ister istemez..

    Onurlu olmak hususunda “berdevam” demek lazım. Pabuç yerde kalmamalı haddizatında..

    Okuduğunuz kisileri yazma projenize destek veriyor ve bunu gerçekleştirmenizi bekliyorum efendim.. Ee, artik soylemis bulundunuz, borc tahakkuk etmistir yani : ).

    Teveccuhunuze tesekkur ederim.. Yorum yazmaniza gerek yok, cunku yeni bir sey yok. Hattâ en son eklediğim -bugun itibariyle- yazi daha evvel okuyup da yorumda bulundugunuz bir yazi.. Zahmet etmeyin yani.. Bu tarz beklentilere girerek, dostlara muskul cikarmayan sade bir vatandasim nihayetinde.. : ).

    Selâmlar

Bir Cevap Yazın

