uğurlar ola uğurum..

 

dünyâdaki son gününü buz gibi bi çekmecede mi geçirecektin sen uğurum.. şimdi koymuşlardır seni yerine, ısındın mı biraz..? yanında olmayı ne çok isterdim. o, her zaman dizlerinin üstünde birbirine kenetlediğin utangaç ellerini ellerime alır, ısıtırdım, öperdim..

gerçekten çok az kişiyi sevdim ben. öz teyzem olsaydı giden, bu kadar yanmazdım. giden ben olsaydım eğer, öz kızın kadar yanacağını bildiğimdin. ne çok güldük seninle berâber, ne çok ağladık salya sümük. küçük bi kız çocuğu gibi yalvarırdın ne zaman görsen, ”hadi candancım lütfen bana tarot aç” diye.. önceleri hep güzel şeyler çıkardı değil mi..? sonra o meşûm gün. seni iknâ çabalarım; fal saçmaladı işte diyerek.. senin endişeli hâlin, ”ama ne zaman baksan doğru çıkıyor candancım” deyişin.. sonra tek tek hepsinin gerçek olması. hayâtının bi anda tepetaklak olması, el üstünde tutulan kadının terk edilişi.. iki kızla ortada kalışı.. hayâtında dolmuşa bile binmemiş birinin, emekli maaşıyla geçinmeye çalışması. sebebi kendinde aramaların, çâresizliğin, ümitsizliğin, kendine kabahât bulmaların, o p…….e toz kondurmayışın. ahh!

bitti! sonunda kurtuldun işte.. acıların dindi. vücuduna yayılan o illet kazandı, ama olsun, sen de acıyı yendin. dinlen şimdi.. seni unutmadan hergün düşünmeye çalışacağım. söz vermiyorum çünki bunağın teki oldum. eğer işyerim değişmezse (şimdilik mümkün gibi görünüyor), çünki her sabah en sevdiğim mezarlığın önünden geçiyorum. seni hatırlamayacağım da, ne yapacağım.. hatırlanmayı bu kadar hak eden kaç kişi oldu hayâtımda sanıyorsun.. bir kere birine kızdığını görseydim, birine küfrettiğini, azarladığını bir kediyi, gam yemezdim. içine akıttığın gözyaşlarını sal şimdi toprağa. onlar senin ganîmetin.. gittiğin yeri güzelleştireceksin şimdi, bir gün gelebilirsem eskişehir’e; hemen bilirim senin olduğunu o kabrin. nûr içinde yat uğurum, güzelim, canım benim…

 

 

26 responses to “uğurlar ola uğurum..

  1. Güzel insanlar… atlarına binip giderler.

    Hep öyle olmuştur.

    Hep öyle olacaktır.

    Onların atları da güzeldir.

  2. Kisiye, kisinin sevdigi kisinin ona layik olmadigini dusunerek benim de cok kizmisligim olmustur..

    Ama, ‘gercek ask’ da biraz bu degil mi: Irrasyonel ve masuka zaman zaman zararli..

    Neyse.

    Basiniz sag olsun. Huzur icinde yatsin.

  3. biz de gideceğiz Metin Bey..
    işte bütün tesellim bu: tekrar karşılaşacağıma dâir inancım, o güzel insanlarla..

  4. Obli Bey (çok mu samimi oldu?),

    evet bu dediğinizi yaptım ben de. kızdım uğur’a eski kocasından ötürü. şimdi daha da kızgınım ama ona değil..

    gerçek aşk bu mu? neden? nasıl olur? gerçek aşk tek taraflı mı olmalıdır? tamam kişi bir süreliğine kör olabilir, görmek istediğini görmeye devâm ederek ama fazlası bence gabilik oluyor. uğurunki başka bir şeydi.. uzun süreli bir evlilikti, oluşagelmiş olan duygu aşktan da tehlikeli olan alışkanlıktı bana kalırsa.. çok güvendiği birinden beklemediği bir davranışla karşılaşmasının getirdiği şaşkınlığı atamadı üzerinden uzun süre. âşık değildi kocasına, biliyorum. hem zâten artık ne desek boş, geri getirmeyecek uğur’u..

    bugün normale döndüm sayılır biraz. ölenle ölünmüyor işte.. öyle bakınca dediğinizi şöyle de değerlendirebilirim: gerçek aşk; kişiye, sevdiği kişinin ona layık olmadığını düşünerek kızmaktır. :))

    kalan dostlar sağolsun..

  5. Candan Hanim,

    Basiniz sagolsun. Allah mekanini cennet etsin.

    Yok yok “Allah tez zamanda sizi de sevdiklerinize kavustursun” falan gibi birseyler yazmayacagim… O cok fazla olur… :p
    Onun yerine sey diyicektim…hmmm…sey….
    ask; kisiye, “acaba harbiden o da asik mi?” diyerek envai iskenceyi cektirmek ve “tamam ona dayandi ama bakalim ben sunu edince neyleyecek” diyerek dozu arttirmaktir :)

  6. benim yazdigim kodumtrak sey kaybolmus yorumumdan….

  7. yaw niye fazla olsun Fatihcim, sen de hele! :D

    hah bak senin târifin daha bi sıcak geldi bana. niye böyle dedim bilemedim şincik. :P

    ve sağolasın Fatihcim, siz sağolun gayri..

  8. benim yorumu sizin “comment” gismindan bir okuyun gorursunuz…
    yani “code” kullanarak yazdigim yazim cikmadi…
    ben “code”u kod diye ceviriyom turkceye…
    eee “like code” da kod gibi demek oluyo…
    o da kodumtrak oluyo :)

  9. he annadım şincik! de, kayıp bişi görünmüyo, yâni burda düşmemiş.. aceba diyorum, sen kodladım mı sanıyon? yaşlanıyon mu ne? :P

  10. fesuphanallah……
    kim soyledi beyaz sac buldugumu gafamda???haa…
    Wallah dedikleri dogruymus kotu haber tez yayilir derlerdi de inanmazdim…

    offfff offff.

    (bi de benim yoruma html code olarak bakin, normal yazi ile degil…. eminim orda…. baska tulu olamaz….nayir nolamazzzz)

  11. tez noter çağırıla! 4816 no’lu yorum kayıtlara geçe!
    Allahım temis kalpli olduğumu biliyodum ama çamaşır suyuna bastığımdan habarım yoğudu, iyi oldu bu! :D

    ben öyle koda moda bakamıyom. bilmiyom alla allaa.. bilmemek ne zamandan beri ayıp?!

  12. ben onu bunu bilmem, guslarin da galbi tertemis emme virusu bastilarmi nallari dikiyonuz…
    ayrica ben tekrar sacimi uzatmaya basladim ki o saci digerleri ile orteyim…
    insallah 5 ay icerisinde kimsecikler birsey diyemeyecek…

    bir de yaw insanin otuzundan sonra boyu uzar mi yaw???
    (sincik dusundum de kot pantolonun cekme ihtimalini de dusunmem gerektigine karar verdim… her neyse ya biri ya digeri… ikisi de ilginc)

    bi de bi de.. tiz zamanda kod bakmak ogrenilsin…

  13. Candan hanim,

    gerçek aşk bu mu? neden? nasıl olur?

    Herkesin adina konusamam tabii ki, ama, benim kanaatim; Evet. gercek ask budur.

    Baskalarinca salaklik vb nitelenen bagliliklar odur da, omrun sonuna kadar devam edendir gercek ask… Ayni, sozkonusu kisi artik alem-i berzahtayken, etrafta onu sevenler hala daha salkligini cekiyorlarsa, o kisi –bence– gercek ask yasamis ve gitmistir…

    Uyanmadigi bir ruya gibi..

    Ayilmadigi bir gaflet uykusu gibi..

    Ben, bir bunlara, bir de tahkimli iman sahiplerine imrendim hep..

    gerçek aşk tek taraflı mı olmalıdır?

    Tabii ki, iki tarafli olabilir. Ama, o zaman 2 adet (ve karsilikli) ‘gercek ask’tan sozediyor oluruz. Nadir rastlandigi kanaatindeyim –uzmanlik alanim olmadigindan kesin konusamiyorum.

    tamam kişi bir süreliğine kör olabilir, görmek istediğini görmeye devâm ederek ama fazlası bence gabilik oluyor.

    Yok. Bence, o ‘bir surelik’ olan hormonal hokus pokus sonucu oluyor. Hormon bitti ask paydos yani..

    uğurunki başka bir şeydi.. uzun süreli bir evlilikti, oluşagelmiş olan duygu aşktan da tehlikeli olan alışkanlıktı bana kalırsa.. çok güvendiği birinden beklemediği bir davranışla karşılaşmasının getirdiği şaşkınlığı atamadı üzerinden uzun süre. âşık değildi kocasına, biliyorum.

    Asktan daha derindir bence aliskanlik.. Bir baskasisiz yasayamamak, yasamak istememek, hayata kusmek vs.. bu, insanin dogasina aykiri –o yuzden daha kiymetli.

    hem zâten artık ne desek boş, geri getirmeyecek uğur’u..

    Dogru. Ama, siz baska turlu ben ise baska turlu olsa bile, ikimiz de takdir ediyoruz.. Ruhu sad oldun.

    bugün normale döndüm sayılır biraz. ölenle ölünmüyor işte..

    öyle bakınca dediğinizi şöyle de değerlendirebilirim: gerçek aşk; kişiye, sevdiği kişinin ona layık olmadığını düşünerek kızmaktır. :))

    Evet.

  14. Obli Bey,

    demin bir sürü şey yazdım buraya ama işyerimdeki berbat internet bağlantısı sâyesinde hepsi uçtu gitti. aynı şeyleri tekrarlamak mümkün tabi ama uçtuğuna göre bunda da bi hayır var diye düşünüyorum.
    sonunu şöyle bitirmiştim: bugün iş az diye çenem düşmüş olabilir ve çokca saçmalamış da olabilirim. çünki bana göre aşk târife en az muhtaç kelimedir ve saçmalatması da bu yüzden çok normaldir.

    yalnız şunu söylemeden geçemeyeceğim; insana duyulan bir şeyse eğer aşk, kimse hormonlarından münezzeh değildir. bu işin sürekli küçümsenmesi de bana hep komik gelir. aşk râzı olmaktır (bana göre) o ayrı ama, insansak eğer, hormonsuz bir aşk da ne kadar tamdır, sorulması gereken bir soru bence.

    aşk aynı zamanda ümit etmektir (bana göre) ve bunun târifini (yine bence) en güzel Nâzım yapmıştır:

    üstümüze yazdıklarımın hepsi yalan
    onlar olan değil olmasını istediklerimdi aramızda
    onlar ulaşılmaz dallarında duran hasretlerimdi
    onlar susuzluğumdu düşlerimin kuyusundan çekilmiş
    ışığa çizdiğim resimlerdi onlar
    . . .

    bir başkasısız yaşayamamak..? herhangi biri? alışılmış biri? aşk olmasa bile mi? buna teoman güzel bi şarkı yazmış: aşk kırıntısıyla doymaktansa, tek başıma aç kalırım bu hayatta. valla hârika! tam da târif etmek istediğim gibi..

  15. Yazıklar olsun. Buradaki herkese. Vaktizamanında bu fakir bir onulmaz derde düçar olmuşkene kulübesine teşrif buyurup böyle muhabbetler eylemediniz de burada şakıyorsunuz şimdi böyle güsel güsel.

  16. hahhaa!
    Metin Beyciim,
    şincik şöyle olüyür: o vakıtlar, yaraya duz basmayam istedimdi. yara tâzeyken daha fazla acı veriyür bu meret. bakınız şincik üstüne konuşabülürük rahat rahat. acıtmaz o gadden. di mi?

  17. bir başkasısız yaşayamamak..? herhangi biri? alışılmış biri? aşk olmasa bile mi?

    Evet. Evet. Evet.

    Cimen ve saman –mesela– siyah orkide yada lacivert laleden daha makbul degilse, sebebi –galiba– nedret degerlerinin daha az olusudur…

    Halbuki, her ikisi de asagi yukari ayni molekullerden olusur, ve bir geyik surusu acisindan pek de farkli degildir degerleri..

    Yani, sunu demek istiyorum: Yadirgamakta israr ettiginiz halleri yadirgayisinizi da anliyorum; cunku, bana gore de cok akillica degil o hallerde olmak ve o hallerde olmaga razi olmak…

    Ama, biraz daha geriden bakinca, kendime de bakinca, o ‘cok akillica’ bulmadigim halleri yasayanlari ya hic anlayamadigimi, ya da bir cesit imrenmek/kiskanclik ile kucumsedigimi, onemsizlestirdigimi –kendime– itiraf etmek durumunda kaliyorum…

    Baskalarinin ne dusundugunu umursamaksizin, bir kisiyi/seyi, o kisi ya da seye ragmen, bir omur boyu sevebilmenin ne denli nadir, ne denli yogunluklu ve olaganustu olabilecegini ben nereden bilecegim?..

    buna teoman güzel bi şarkı yazmış: aşk kırıntısıyla doymaktansa, tek başıma aç kalırım bu hayatta. valla hârika! tam da târif etmek istediğim gibi..

    Olmayinca olmuyor tabii ki.

  18. eksik olmayın efendim, kalan dostlar sağolsun..

  19. basınız sağolsun candan hanım.

  20. eyvallah türkân hanım.

  21. Geç kalmış saymazsanız.. Başınız sağolsun..

  22. aşkolsun Suat Bey, lâfı mı olur aramızda.. eksik olmayın, sizler sağolun..
    bi şey soracağım; doğru mu duyduklarım? blogu bırakıyormuşsunuz falan..? sakın! duymamış olayım bunu.. zâtenkaçkişiyiz a canım?! :))

  23. Suat Bey, şimdi gördüm son yazınızı.
    doğruymuş demek.. nedendir bilemiyorum içimde güzel bir his var. bu sizin için iyi olacak. âileniz için ise hârikulâde! :)) allahtan kişisel blog devâm ediyormuş, tahmin ettiğim gibi. buralardasınız yâni, sevindim! :))
    ev halkına selâmlar..

  24. Teşekkür ederim. Evet, hem ben hem de ailem için iyi olacak. Epeydir düşünüyordum, zor geliyordu ama gözümü kararttım, yaptım. :-)

    Kişisel blog devam ediyor. Serbest bökge orası. Vakit alan birşey de değil. Anlık tepkiler için bir karalama defteri gibi, iyi oluyor. (Mesela bu sabah bir hemcinsiniz tarafından ezileyazdım ve anında olayı genelleştirip hıncımı aldım.. :-))

    Görüşmek üzere,

    Selam ve sevgiler.

Bir Cevap Yazın

