tek heceye sığan çift

 

partner.JPG

ey yâr!

böyle gönderme beni

yalnızlığıma

. . . . . . .

uçurdum sana kuşumu

haber et

üç vakte kadar

. . .

ey aşk!

mektup sakla kanadına

geri gönder

. . . . . . .

usandım

yalancı postacılardan

ya, geldiğinde ben yoktum

ya, beklerken gelmedi

kimse

olmadı işte mu.lul..

hep eksik kaldı

bir harf 

tekim nerde?

çifttim ya,

hani

. . .

 

 

  

17 responses to “tek heceye sığan çift

  1. Candan hanim,

    Bir gun iyice sopa yiyecegim, biliyorum; ama, bakalim simdi midir? :)

    Su misaralar da bir yanlsilik var sanki:

    olmadı işte mu.lul..
    hep eksik kaldı

    Dogrusu boyle olmali degil miydi?

    olmadı işte mtllk
    hep eksik kaldı

  2. Müzmin Bey,
    o harf bâzân ses vermeyebiliyor da o bakımdan ;) ama sizin dediğiniz gibi de olabilir, düşünmedim değil, sonra vazcaydım.

    aa sopa yok tabi, o kadar eli sopalı mı görünüyorum oradan canım hiç de değil. maşa mı? hmm olur..

    bulun karoyu alın parayı, doğrusu neyse îtirâf ederiz icâbında :)

  3. Soyle bir Urfa turkusu vardir, bilmem bilir misiniz:

    Urfa’ya paşa geldi
    Halka temaşa geldi
    Kaçın ey millet kaçın
    Candan ve maşa geldi

    Turkulerimiz nice aciyi dile getirir.. kim sevmez turkulerimizi

  4. ..acaba..
    ..”menşûre hânım”..
    ..kimdir?
    ..dersiniz..

    ..hani..
    ..elinde “maşa”
    ..olan..

    ..ve..
    ..mutluluk..ile..
    ..mertlik..
    ..hangi bağlamda..
    ..eşdeğer kılınabilir?

    ..biz gene..
    ..türkülerimizi..
    ..töre’ye göre..
    ..söyliyelim..

    ..sürüden pek ayrılmamak gerek..
    ..”ne olmaz?.ne olmaz!..”

  5. ..ve..
    ..bir küçük..ilâve..

    ..urfa..ve..araf..
    ..ve araf’ta..
    ..her iki tarafı..
    ..yüzlerinden tanıyan..
    ..”er”..ler..

    ..bir durup..
    ..düşünmek gerek..

    ..ya’lemu ve lâyalemu..
    ..hiç..
    ..bilen ile..bilmeyen..
    ..bir olur mu?

  6. Bazen eldekilerle iktifa etmek gerekir. Elde istenen cinsten somut birşey olmasa da, sahip olduğumuz halde görmekten gafil olduğumuz şeyleri görmek lazım.. gel demek, getir demek, haber götür ilh.. demek.. Uçurumların kıyısında sarhoş dolaşmaya benzer.. Oysa, sözler hiç tekin değildir. Sözlerin içinde gömülü olanlar da..

  7. Müzmin Bey,
    kim sevmez türküleri sahi..
    bu türküyü severim çok severim hem de. hayır yâni ben de bi’ tuhafım, hep çok seviyorum. en iyisi az sevdiğim türkülerden de örnek vereyim en kısa zamanda..da, nasıl olacak o iş..

  8. Sefkili Interlock,
    kimdir bu menşûre khanım..?
    bana çok benzediği kesin. bakarsınız akraba falan çıkarız ;)

    mutluluk ile mertlik cidden hangi bağlamda eşdeğer kılınabilir..? L olabilir mi?

    sürüler içinde sürmeli koyun
    şafaklar atıyor sarhoşum duyun
    a canım gel duyun
    son kadehte yaptın bana bir oyun
    ne yandasın sürmeli palazım ne yanda
    a canım ne yanda
    ellerim saz çalar gözüm ihvanda
    hadaman ihvanda

    bu türküyü Gülay’dan dinlemeyi çok seviyorum..
    ve şimdi durdum düşünüyorum…

  9. Nun Şiirleri,
    vallah ben demek istemişsiniz anlamamışam..
    bu aralar üzerimde bi’ salaklık var üzerinize âfiyet :)
    ama izah edilince anlıyorum, salaksam o kadar da değil.

  10. Candan hanim,

    ‘Atasa’ giden mensure hanimi bimezm misiniz? Mahlenin gulu idi…

  11. Müzmin Bey,
    o kadarını duymuşluğum var da beni hikâyesi ilgilendiriyor.. bir bilen anlatır diye bekliyorum öylece Menşûre Khanım’ı..

  12. ..maşa;
    “şeriat kitabı,”

    ..menşûre;
    “tebliğ eden,”

    ..han-ım;
    “okuyan, çağıran, davet eden,”

    ..anlamlarına gelir..efendim..ve..
    ..bu tarifleri..yerlerine..
    ..bu anlamları ile..
    ..yerleştirdiğinizde..

    ..ortaya “hepimizin bildiği,”
    ..bir hikâye..
    ..çıkıverir..

    ..BİNGO!..

  13. Interlock’cuğum canım benim canım benim, sizi ben pek çok pek çok severim :))

  14. ..recâ ederim..çok recâ ederim..
    ..candan hanım..
    ..sırr olması gerekli..
    ..husûsî hâlleri..
    ..müşahhas kılmayınız..
    ..dileyorum..
    ..müştak’ınızım..
    ..heyranınızım..
    ..efendim..

    ..sözlerimi..
    ..günün manâ ve ehemmiyetine ..
    ..mütearif bir..aheng ile..
    ..nihayetlendirmek istiyorum..efendim..
    ..izninizle..

    Hem cemâlin gösterip çekmek olur mu kendini
    Böyle aşkın ızdırabı öldürür her dem beni
    Göster Allah aşkına bir kere olsun handeni
    Kaçma gel ey şivekârım kalbim özler hep seni

    Baygın suların göğsüne yaslandı da bi-tâb
    Şen Marmara’nın kalbini dinler gibi mehtâb
    Bin hatıra canlandı güzel mavi denizde
    Ruhum eriyip akdı ayın çizdiği izde

  15. çok mu belli ettim afedeyşiniş :))
    house bitti, yemek de öyle, üstüne bir de baklava olacak iş değil ama.. oldu bi’ kerem :)

    dala konmuş bir seyçe
    cik cik cik cik ötsün diye
    pıy pıy edeyken cannandııııı
    elleyim bak boş kaldııııı

    dırınım dımtıs dımtıs!

  16. minarede bir kuş var
    kanadında gümüş var
    birisinin cebinde
    türlü türlü işler var

    bal-kaymağı yediler
    bana da cüce dediler
    ben bunları yemem
    billahi de yemem
    hem bu işten
    vaz-geç-mem!..

  17. sis çok şekeysinis de
    şekey dokanıy sise
    bunlayı da yeyseniz
    patlama oluy evinisde
    yaaa işte öylee :))

Yorum bırakın