bana yine nisyân, bana yine isyân var, yine bana bensiz günler düştü, eyvah!

şunu yazmadan bugünü geçiremeyeceğim sevgili seyirciler! ben sonunda kendimi de bir yerde unutacağım ya, bakalım ne zaman..

bak şimdi sana ne anlatıcam seyirci.. ben hep bir yerlere bir şey saklarım, kötü günler için falan. güzel di mi..? evet bence de. geçenlerde maaşımı aldım meselâ, hepsini kullanmayacağım için kalanını bir yere sakladım (faturaların son ödeme gününe daha vakit vardı). yok ben bankaya filân para yatıramam. hepsi cebimde kalsın isterim. ya savaş çıkarsa, ya bankadan alamazsam paramı, yaa.. neyse işte, dün akşam iş dönüşü dedim kendime bir kıyak yapayım, son indirimlerde kalan bir şey varsa alayım dedim (cimri değilim bi’ kere! hayat bana akıllı olmayı öğretti, sezonbaşı 179 milyona gördüğüm ayakkabıyı 30 milyona aldım n’aaber?!..), yanımda gereğinden fazla para taşıma âdetim olmadığı için, maaşımdan kalan kısmı (yok valla pek bi’ şey kalmadıydı aslında ondan da, annem gitti gideli her fatura elektrik, doğalgaz, su, telefon, adsl, kirâ, apartman âidatı, – digitürk hâriç onu kardeşim ödüyo sağolsun!- v.s. gibi bana dönüyor.. :(  ) aramaya kalktım veee bulamadım!! bu ilk değil tabi. sık sık başıma gelen bir şeydir. iyi güzel de acayip panik oluyorum. kim aldı?! eve hırsız mı girdi?! param nerdeee???!!! neyse önce bir sigara yakıp, yatağımın kenarına oturdum. ben candan olsam bu parayı nereye saklamış olurdum diye kendi kendime sormaya başladım. yok, aklıma gelen her yere baktım yok! sonra ece’den borç istemeye karar verdim. aklıma koymuştum bir kere, indirimden faydalanacaktım. üzerime bir mont alayım diye dolaba yöneldim ve kot montumun üst cebinden bana bakan paracıkları gördüm. kimbilir ne zaman oraya koymuş olduğum bir para, Allahım bu kadar mı güzel bir duruş olur! :)) he he, maaşın kalan kısmını unutup, bulduğum paralarla idâre etmeye karar verdim. nasıl olsa, maaşın kalan kısmı da bir gün bir yerden bana ”ceee!!!” yapacaktır, di mi canlarım.

neyse asıl önemli kısım az önce başıma geldi.. ben bir de kötü günler için oraya buraya sigara saklarım. bu paradan filân da daha önemlidir. çünki; eğer evdeysem dışarı çıkmak istemem, bu durumda ben evdeyken gerekli bütün cephâne tarafımdan istiflenmiş olmalıdır. eğer evde sigaramın olmadığı gerçeğiyle karşı karşıya kalırsam;  vücudumun bütün organları toplu hâlde titreme eylemine geçebilirler. sabah kalktım, kahvaltımı ettim (sinirli değilsem kahvaltıdan önce sigara içmem. sigara içersem de çayla değil kahveyle içmem lâzım. zâten o zaman kahvaltı etmeme de gerek kalmıyor ama bu enderdir), hemen sigarama bakındım, amanin bi’ de ne göreyim; iki tâne sigara kalmış. yau zâten sigara kısmının en çoğu kahvaltıdan sonra içilir bizim köyde, en önemli sigara öğünüdür. neyse efendim benim bütün organlarım horon için antrenmana başlamışken, ben de bütün evin altını üstüne getirmeye başladım. olacak iş değil! kesin oğuzhan efendi geçen hafta geldiğinde tırtıklamış paketlerimi! ama muhakkak onun ulaşamadığı yerler vardır, aramaya devâm etmeliyim dedim. sonunda biri vazonun içinde, biri iççamaşır çekmecemde, biri de içi boşalmış çay kutusunun içine gizlenmiş üç adet sigara paketim oldu. ay sanki hediye gibi di mi?! :))

yaşlandıkça anneme benziyorum.. ya da bütün yaşlılar birbirine benziyor ne bileyim.. bir keresinde annem yine yutdışına çıkmıştı. o gittikten sonra evde ince temizlik işine girmiştim ve bir halının altından onluk, yirmilik, ellilik amerikan dolârları bulmuştum. :) çok sevinmiş ve anneme söyleyip söylememekte tereddüt etmiştim. nasılsa unutmuştu.. söylemesem ne çıkardı?.. birkaç ay sonra hepsini âfiyetle yedikten sonra söyledim tabi. çok sevindi anacım ama bulduktan sonra ne yaptığımı söyleyince verdiği tepkiyi burda anlatmam doğru olmaz. netekim çocuklar da okuyabilir burayı. ;)

ay çok mutluyum! :)) hayat bana hep güzel sürprizler sunuyor daha ne isteyeyim ama di mi.. şimdi izninizle, ocaktaki zeytinyağlı bezelyeye bakmam gerekiyor. sonra kıymalı pırasa pişireceğim ve milföyden börek yapacağım. o arada evi temizlerken maaşımın kalan kısmını bulsam iyi olacak. çünki, ay sonuna daha çoook var…

24 responses to “bana yine nisyân, bana yine isyân var, yine bana bensiz günler düştü, eyvah!

  1. şimdi fonda nilgül var; nâr-ı aşk’ı söylüyor.. yanında da kahve ikrâm ediyorum gelenlere. türk kahvesi canlarım! gâvur kahvesinin heç hatırı yohtir söyleyeyim.. nasıl olsun kahveniz..?

  2. aşağıdaki yorum ah o gemide ben de olsaydım şarkısının melodisi eşliğinde hafifçe gülerek okunmalıdır…

    ah o evde ben de olsaydım, halıların altını, dolapların ardını dolaşsaydım, yükte hafif pahada ağır ne bulursam alsaydım… ah o evde ben de olsaydım kıymalı pırasayı götüreceğim diye dolarları yolsaydım, çay kutusundan bir cigara çekip keyfime baksaydıııııımmmm… :)

    şaka bir yana allah evinin betini bereketini arttırsın :)

  3. tarkan,
    ah bu gemide sen de olsaydın, yerleri sen süpürseydin, kahveleri ben yapsaydım, sen halıları silerken ben kıymalı pırasanın tadına baksaydııııım.. :)))
    şaka bir yana, teşekkür ederim güzel duân için, eyvallah.. aynından sana da gönderiyorum şimdi! ;)

  4. Candan Hanım milföyden börek alayım ben :D Ya bi yerde gizlediğim bir miktar para bulmayalı uzun zaman oldu. Para mı saklasam bi yerlere acaba :D

    İyi günler, Allah’a (c.c) emanet olun…

  5. Candan hanim,

    Siz sadece kendi annenize degil, bir de benim anneme benziyorsunuz –bu aliskanliginiz itibariyle :)

    Benim anlatacagim hikaye benzer ama farkli. Sene bindokuzyuzyuz, bendeniz Muhendisane-i Kafirun’da tahsil-i ilm eylerken, bir yerlerden buldugum cok nadide bir kac cicek cinsinin birer ikiser paketlik tohumlarindan almis gelmistim. Anneme hediye olarak –ama, o ciceklerin gorunuslerini ben de cok sevdigimden, sonucu gormek istiyordum.

    Neyse. Annem, cicek tohmlarinin oldugu paketlerin uzerindeki o resimleri gorunce bayildi onlara. Kis gunuydu. “Yazbahar aylarinda ekerim, bunlari iyi saklamam lazim” dediydi..

    Saklayis o saklayiz.. Aradan cok seneler gectri.. cook.. evi kac defa fellik fellik aradik. Ne biz o tohumlari bulabildik, ne de onlar bir yerlerden filiz verdi..

    Ben de tekrar ayni tohumlardan bir daha bulamadim.

    O sene bu senedir yanariz onlarin akibetine.. Ve, anneme bir daha hic ‘cok iyi muhafaza edecegi seyler’ vermedik. Oyle bir laf ettiginde elinden alir, biz bizim bulabilecegimiz yerlere saklariz.

  6. Olsun bende ziynet eşyalarımı taşınırken oyuncak bebeğimin içine soktuğumu unutup sonrada takılarımın olmadığını farkedip on gün boyunca emek emek paketlediğim tüm kutuları açmak suretiyle çıldırmış idim :D En azından sen gardrobu açmışın benim gibi yüzlerce kutu açsaydın ne olcaktı :D

    Sigara konusunda herkezin böyle kötü gün dostu diye sakladığı paketler var galiba bende genelde vitrinin içindeki küçük paketlerden çalıyorum.Gerçi bi tuhaf sigara çek çek gelmio onu içerken acemi esrarkeşlere benziyorum :D

    Bu arada doğu benim orda sana ve bana bir şeyler olduğunu söylemiş .Bilmiyorum ki en normal halimiz bu değil miydi :D Gerçi benim postu dönüp okuyunca hafif anormallik seziyorum ama olsun çıldırmak bizimde hakkımız :D Öperim kojuman

  7. Doğu Bey,
    tamam börek alabilirsiniz tabi, çay da vericem yanında ama önce izah edin bakalım bize neler oluyormuş? çabbuk cevap istiyorumdur!
    ayrıca iyi bir hâfızanız varsa para saklamayın bence aklınız hep orda kalır ve ne yapar eder harcarsınız o parayı. ;)

  8. Müzmin Bey,
    anneniz o tohumları nereye saklamış olabilir ki? çekmecelerine falan baktınız mı? ya da cüzdanına, çantasına falan (sığabilir çünki)..? ama zâten tedavülden kalkmışlardır değil mi.. allahtan para değilmiş duâ edin siz yine. :)

    son söylediğinizi düşündüm de, meselâ annenize/bana sır bâri olsun verilmez mi? ;)

  9. Vecihecim,
    iyi de anacım ben dolapta tesâdüfen aramadığım paraları buldum. maaşımı bulamadım ki.. :))

    acemi esrarkeşler neye benzer çıkartamadım şimdi..:P

    valla ben kendi nâmıma konuşayım; çıldırmış filân değilim. Doğu Bey nerden çıkarıyor bunları anlamadım. hayır yâni bir söylesin bakalım ne demek istediğini ona göre cevap vereceğim. anormalliğim ise doğuştan. bak işte ona bi’ şey diyemem. ;)

  10. Candan Hanım ben öle demediim. Sadece son 5-6 postunuz deişik geldi bana ondan öle dediim.

  11. ben ne demişim ki; – ben öyle demedim- diyosunuz Doğu Bey? öyle demediyseniz ne dediniz? hem ne korkuyonuz canım hemen.. :))

  12. Vecihe Hanım “Doğunun ne sölediği aleni kaçık hatunlar dio işte” dediğimi demiş :D Ben öle demedim :D

  13. ben de hiç öyle diyeceğinize ihtimâl vermedim zâten. hayır yâni kendimi tanırım biraz, daha önce de böyle bir şeye izin verdiğimi hatırlamlıyorum. neyssee birinci ağızdan teyid etmek iyi oldu bunu. :P

  14. Cano Hanım,

    1. Ayran içtik ayrı mı düştük nedir???

    2. Ben de anneniz gibi çok iyi saklarım herşeyi! Gelecek nesiller bulacaktır nasılsa. İstikbal, halının altında, dolabın çekmecesinde değil, hiiç akla gelmeyecek köşelerdedir.

  15. şu adresi versene bana:)nerdeydi senin ev?

    Rahmetli anacığım vefat ettiğinden bir gün sonra ulaşabildim gurbetlik işte.ev ahalisi miras derdine çoktan düşmüşlerdi.fellik fellik anacığımın banka cüzdanını arıyorlarmış.ben içimdeki ateşden farkına bile varmadım.bir yandan da evi toparlıyor diğerleri.(Memleketdeğişecek)rahmetli Babam bir yerde ben bir yerde ağlaşıp duruyoruz.
    velhasılı kelam Anacığım bütün resimleri çerçeveleyip duvarlara asmış.bana ait resimleri falan topladım koliledim bende.Bulamamışlar cüzdanı tabii.ben gurbetime dönünce resimleri çıkardım koliden arkalarında yazı var acaba diye açmaya başladım.Anacığım çervenin içine banka cüzdanını koyup öyle kapatmış çerçeveyi.
    saklamışmıydı ,bilerekmi koymuştu ,bilmiyorum.aklıma geldi işte ,sen anlatınca
    öpüyorum gözlerinden

  16. 1. Sigara derhal bırakılacak.
    2. O milföyden böreğin yarısı hemen kargoya verilip tarafıma gönderilecek.
    3. Saklanacak yükte hafif pahada ağır şeyler, bulunabilir ve mantıklı yerlerde olacak. (Rahmetli anneannemin halının altına yaptığı cebe sakladığı ve halı yıkandıktan sonra paramparça bulduğumuz dolarlar geldi aklıma da)

  17. Bizim ev halkına,rahmetli annem “bunun sakladığı bulunmaz” dediğinden beri ev halkı peşinen kabullenip hiç arama zahmetine bile katlanmazlar.
    ( annem vefat edeli 10 sene oldu,o sözü ise hadi diyelim 19 sene önce söyledi)
    İyi de o zamanlar kendim yerini hatırlardım hiç olmazsa.:(
    Şimdi ise -unutma ki senden yaşlıyım- hiiiiiiiiiç hatırlamıyorum.
    Ve herşey kayboluyor.:(

    ama sen,ama sen kendini bizim evde unutsana .:) ne güzel olur.:)

  18. Annem saklar ben bulurum, annem saklar ben bulurum. Annem saklar ben bulamazsam babamadan öğrenirim :D Ne yapar eder ulaşırım şekere, tatlıya :D

  19. Oluyor efendim oluyor bu durumlar az çok her evde oluyor hele ki elinize geçirdiğiniz şeyleri ora bura dürtme huyunuz varsa daha çok oluyor gibi gibi :)

    demekki neymişş Allah bir kulunu sevindireği zaman önce kaybettirir sonra buldurur muş.
    sevgi ile kalın… Hayırlı cumalar olsun.

  20. :))Ne güzel paracıklarını bulabilmen. Ben en son bulamadığımda bir daha para saklamamaya karar vermiştim. E ben kitap arasına saklardım da hep. Demek benden başka okuyucularda vardı evde:))

    Yalnız bana biraz fazla sigara reklamı yaptın gibi geldi. özendirici olmasın biz içmeyicilere karşı?

  21. Eminim ki sen biraz daha yaşlanınca senin kız senin evi temizlemeye gelecek ve senin sağa-sola sakladığın ve sonra unuttuğun paraları afiyetle yiyecek. var mısın iddaa’ya diycem, olay gerçekleştiğinde sen iddaa’yı da unutmuş olursan diye bir ihtimal daha var tabi :)

    bi de katre demiş sigara reklamı yapmışsın içmeyenlere özendirici olmaz mı diye.. bence asıl sorun öyle böreklerden yemeklerden bahsedip biz yalnız yaşayan erkek kısmının midesini guruldatmak reva mıdır? bu kısımla yine biz yalnız yaşayan erkek kısmısını şiddete yönlendirmekte olduğunuzun bilincinde misinizdir!

    Acıktım ben, gidip yemek yiyim bari.

  22. Bi de eklemeyi unuttum. Ne o öyle halı altı, vazo, iç çamaşır çekmecesi filan? Daha güzel yerler var annemden öğrendiğim. Mesela balkondaki saksının toprağına gömeceksin paraları ya da arka balkondaki dolabın duvarla birleştiği yere bir oyuk hazırlayıp (özel olarak yapılmıştır) oralara sıkıştıracaksın ki kimse bulamasın. Sende artık geliştir bak kendini.. Olmuyo böyle.

  23. İşin ilginç tarafı eğer hırsızlar böylesi sayfalarda dolaşıyorlarsa neyin nerde saklanabileceğine dair epey bir bilgi sahibi oldular :D

  24. Metin Bey,
    1. yok ben dut yidim de ondan. ;)
    2. anneme bir rakip çıkabileceğini düşünmemiştim daha önce. ben varım tabi ama bir erkek olarak diyecektim.. :p

    Filizim,
    cumâ günü anacağım anacığını, Allah rahmet eylesin.. ne tuhaf di mi, o gitmiş ben gelmişim. kimbilir, vardır bir hikmeti.. canım benim, öperim gözlerinden..

    Suat Bey,
    1. siz onu sigaraya söyleyin. o beni bırakmıyo.. ;)
    2. börekten bir tepsi yapmıştım sizin için (yarım olur mu hiç!), dakkasında kargoya verdimdi. ulaşmış olmalı çoktan marmara denizi’ne (şeyyy afedersiniz dayanamadım).. :))
    3. evi su basmaması için ana vana akşamları kapatılacak, böylece gelecek garanti altına alınacak! ;)

    Sâlihacım,
    yau bit kadarım zâten merak etme (iri bir bit) , varlığımla yokluğum birdir benim.. ;) bir ara gerçekten kaybolmak istediğimde sizin eve saklanmak iyi fikir. teşekkür ederim. :))

    Doğu Bey,
    güzel bir tekerleme olmuş bu. :)) erkek kardeşim de sizin gibidir. bulunması gereken bir şey varsa eliyle koymuş gibi bulur.

    Mafrak Hanım,
    haklısınız valla.. şimdi bu sevildiğim anlamına mı geliyor..? iyi bâri, hoş bir teselli oldu. :))

    Katrecim,
    siz ”içmeyiciler” bu saatten sonra da içmeyiverin a canım! hiç iyi şeylere özenmiyorsunuz valla! o kadar rakı filân da dedik hâlbuki.. :p

    Kristalci Bey,
    1. bir kadın asla yaşlanmaz!
    2. o paralar tedâvülden kalkacağı için, benim âfiyetle yiyemediğim paraları kızım da yiyemeyecek! çalışsın kazansın canım, alla alla…
    3.duygu sömürüsü yaparak, kendini yemeğe dâvet ettirmek etik bir davranış mıdır?! ha, soruyorum size..!!
    4.toprağa para ektiğimi hatırlıyorum bir ara, sonra biçmeye kalktığımı da.. biçecek bir şey kalmamıştı ben hatırlayana kadar. :))

    Büşra Hanım,
    hoşgeldiniz..
    hırsızla müşterinin ne zaman geleceği hiiiç belli olmaz. benim bulamadığım şeyi bulup da yürüten hırsızı zâten alnından öperim ben, dert etmeyin. ;)

Yorum bırakın